Thumbnail
Ο Ιούλιος για το υπουργείο Παιδείας ήταν ένας κακός μήνας, γιατί κάποιοι ξέχασαν ότι τα μαθήματα δεν ξεκινούν με συνεντεύξεις και δελτία τύπου, αλλά με σωστό προγραμματισμό για την εξασφάλιση και έγκαιρη τοποθέτηση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού με αδιάβλητες και διαφανείς, δυστυχώς πολύπλοκες, διαδικασίες στα πλαίσια της νομιμότητας και της χρηστής διοίκησης

Η σχολική χρονιά που σε λίγες μέρες τυπικά τελειώνει, ήταν μια πολύ δύσκολη σχολική χρονιά για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές, τις οικογένειές τους, το υπουργείο Παιδείας και για όλη την κοινωνία και όχι μόνο την ελληνική. Η διακοπή ουσιαστικά των μαθημάτων από τις 10 του Μάρτη, οι πειραματισμοί με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, το βιαστικό άνοιγμα των σχολείων με την εκ περιτροπής διδασκαλία και τη συμμετοχή των μισών μαθητών άφησαν βαθειά τα σημάδια τους στην εκπαιδευτική κοινότητα και την εκπαιδευτική διαδικασία. Το υπουργείο στην προσπάθειά του να «καλύψει» μέρος των απωλειών οδηγήθηκε στην απόφαση  να παραταθούν τα μαθήματα(1) και να μην πραγματοποιηθούν γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις παρά μόνο στη Γ’ Λυκείου.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για να «καλύψει» τις χαμένες ώρες και για να προλάβει μέρος των επιπτώσεων από πιθανό δεύτερο κύμα της πανδημίας αποφάσισε την έναρξη των μαθημάτων τη Δευτέρα 7 Σεπτέμβρη(2), δηλαδή μια βδομάδα νωρίτερα. Η απόφαση πάρθηκε κυριολεκτικά την τελευταία μέρα που ήταν ανοιχτά τα σχολεία και όλοι οι εκπαιδευτικοί στη θέση τους, μάλιστα δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ την 1η Ιουλίου.

Η παράταση των μαθημάτων, και του διδακτικού έτους για την πρωτοβάθμια, όμως είχε διοικητικές και λειτουργικές παρενέργειες. Πολλές εργασίες που είναι απαραίτητες για τον προγραμματισμό της νέας σχολικής χρονιάς σε επίπεδο σχολικής μονάδας και όχι μόνο, πήγαν πίσω με προθεσμίες που έληξαν μέσα στον Ιούλιο. Χαρακτηριστική και πολύ σημαντική η εγγραφή των μαθητών(3) στο e-eggrafes μέχρι  2 Ιουλίου, με την παράταση μέχρι 3 Ιουλίου, αμέσως μετά κατανομή στις σχολικές μονάδες από τις Δ.Ε. και εμφάνιση των εγγεγραμμένων στις σχολικές μονάδες στις 10 Ιουλίου, αφού με βάση τις εγγραφές αυτές γίνεται ο σχηματισμός των τμημάτων για την επόμενη σχολική χρονιά.

Χρήσιμο είναι να αναφερθεί ότι η Υπουργική Απόφαση με τις αναθέσεις των μαθημάτων του νέου Ωρολογίου Προγράμματος Γυμνασίου και Λυκείου στους κλάδους ή ειδικότητες έχει ημερομηνία 3 Ιουλίου και πήρε ΦΕΚ 4 Ιουλίου.

Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι την 30η Ιουνίου, τελευταία ημέρα του διδακτικού έτους κατά την οποία ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας κάνει τον πρώτο προγραμματισμό για την επόμενη σχολική χρονιά δεν είχε στη διάθεσή του τα δύο σημαντικά στοιχεία α) τον αριθμό των εγγεγραμμένων μαθητών, για να προγραμματίσει τα τμήματα, γενικής παιδείας, επιλογών, ξένων γλωσσών, ομάδων προσανατολισμού για τα ΓΕΛ και τομέων ειδικοτήτων για τα ΕΠΑΛ και β) τις αναθέσεις μαθημάτων δηλαδή ποιος διδάσκει τι για να διαμορφώσει τις ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό κατά κλάδο και ειδικότητα. Βέβαια λείπουν και άλλα κρίσιμα για τον προγραμματισμό στοιχεία όπως οι εγκρίσεις κατ’ εξαίρεση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων, η ολοκλήρωση των πάσης φύσεως αποσπάσεων κλπ

Να επισημανθεί ότι ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων είναι χρονικό σημείο αναφοράς πλήθους διοικητικών ενεργειών μεταξύ των οποίων καθοριστικές είναι εκείνες των υπηρεσιακών μεταβολών, δηλαδή οι μετακινήσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών εντός της ίδιας περιοχής. Το χρονοδιάγραμμα των υπηρεσιακών μεταβολών προσδιορίζεται από ένα πλήθος υπουργικών αποφάσεων, προεδρικών διαταγμάτων και νομοθετικών ρυθμίσεων που κωδικοποιούνται στο ΠΔ 50/1996, όπως ισχύει κάθε φορά με αυστηρά προσδιορισμένη την έναρξη που συμπίπτει με την έναρξη του σχολικού έτους, δηλαδή την 1η Σεπτεμβρίου, και το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου.

Από όσα αναφέρθηκαν μέχρις εδώ γίνεται σαφές ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αν και κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή ανακοίνωσε την απόφασή της για την έναρξη των μαθημάτων στις 7 Σεπτεμβρίου δεν φρόντισε άμεσα και έγκαιρα να προσαρμόσει το χρονοδιάγραμμα των προαπαιτούμενων διοικητικών ενεργειών, και να νομοθετήσει όπου απαιτείται, ώστε να είναι όλα έτοιμα στις 7 Σεπτεμβρίου. Αντί αυτού θα δούμε παρακάτω τι έπραξε.

Τη Δευτέρα 27 Ιουλίου μετά την ολοκλήρωση στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων της Βουλής της συζήτηση του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση, η υπουργός κατέθεσε τροπολογία με την οποία παύει τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τα υπηρεσιακά μέλη των υπηρεσιακών συμβουλίων (ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ) και νομοθετεί διαδικασία διορισμού προσωρινών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Το νομοσχέδιο ψηφίζεται την επόμενη μέρα και παίρνει ΦΕΚ την μεθεπόμενη 29 Ιουλίου με αριθμό νόμου 4713. Έτσι, ακύρωσε  τη νομοθετημένη αξιοκρατική διαδικασία που είχε θεσπίσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο 4547/2018 με Συμβούλια κρίσης στα οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι του ΑΣΕΠ και της Σχολής Δημόσιας Διοίκησης. Και προχωρεί σε μια διαδικασία διορισμού χωρίς κριτήρια, χωρίς μοριοδότηση, χωρίς αξιολογικούς πίνακες, μέσω ενός Συμβουλίου Επιλογής πλήρως ελεγχόμενου από το υπουργείο Παιδείας και με αποκλεισμό των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών. Η διαδικασία παρωδία περιγράφεται στο άρθρο 30 του νόμου 4713/2020 (ΦΕΚ 147/Α/29.07.2020) (5). Την επόμενη μέρα 30 Ιουλίου δημοσιεύονται οι προκηρύξεις και με αδιαφανείς διαδικασίες express την Πέμπτη 13 Αυγούστου δημοσιεύεται η απόφαση της κυρίας Κεραμέως με την οποία διορίζονται οι 116 προσωρινοί  Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η ανάληψη υπηρεσίας πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 17 Αυγούστου 2020. 

Εδώ πρέπει να επισημανθεί ότι ενάμιση μήνα πριν (12 Ιουνίου) η ίδια υπουργός, η ίδια κυβερνητική πλειοψηφία ψήφισε στη Βουλή διάταξη με την οποία παρατείνεται η θητεία των υπηρετούντων Διευθυντών Εκπαίδευσης(6). Η έλλειψη προγραμματισμού και τελικά η περιφρόνηση και ο εμπαιγμός της εκπαιδευτικής κοινότητα σε όλο τους το μεγαλείο!!!

Εδώ επανερχόμαστε στα του προγραμματισμού της έναρξης των μαθημάτων. Αφού, όπως αναφέραμε παραπάνω, παύτηκαν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης  και ασκούν υπηρεσιακά καθήκοντα μέχρι να αναλάβουν οι προσωρινοί, καλούνται την Πέμπτη 30 Ιουλίου  με ψευδεπίγραφη εγκύκλιο της Γ.Γρ. κυρίας Γκίκα (7) να ολοκληρώσουν όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές μέχρι την Παρασκευή 14 Αυγούστου. Όπως καταγγέλλουν ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΠΟΣΥΠ, μεγάλος αριθμός Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε και ΕΛΜΕ, 16 εν ενεργεία Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και δεκάδες αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια η εγκύκλιος είναι:

Ανεφάρμοστη γιατί δεν είναι δυνατόν με κλειστά σχολεία οι Σύλλογοι Διδασκόντων  να κάνουν κατανομή μαθητών σε τμήματα, ανάθεση μαθημάτων, οι εκπαιδευτικοί να ενημερωθούν για τυχόν μερικές ή ολικές υπεραριθμίες, για υπάρχοντα κενά κλπ προκειμένου να ολοκληρωθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές

Παράνομη γιατί παραβιάζει τις προβλεπόμενες όπως κωδικοποιούνται στο ΠΔ 50/1996 ημερομηνίες και χρονοδιαγράμματα για τις υπηρεσιακές μεταβολές κατά την έναρξη του σχολικού έτους.

Υπηρεσιακά παράλογη γιατί τέλος Ιουλίου ανατρέπει τους προγραμματισμούς τόσο των υπηρεσιακών εργασιών όσο και τις καλοκαιρινές άδειες των υπαλλήλων των διευθύνσεων εκπαίδευσης και των μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων.

Για μια ακόμα φορά αναδεικνύεται η έλλειψη στοιχειώδους προγραμματισμού και ευαισθησίας που μέσα στον πανικό οδηγεί σε αυταρχικές και σε πολλά σημεία παράνομες μεθοδεύσεις και συμπεριφορές. Στοιχειώδης πρόνοια θα οδηγούσε στην απλή σκέψη ταυτόχρονα με την ρύθμιση για την πρόωρη έναρξη των μαθημάτων να εξαγγελθεί και η αναπροσαρμογή του χρονοδιαγράμματος των προαπαιτούμενων διοικητικών ενεργειών καθώς και οι απαιτούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις.

Ο μήνας Ιούλιος για το υπουργείο Παιδείας ήταν ένας κακός μήνας, όχι γιατί κάτι δεν πήγε καλά στις πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά γιατί κάποιοι ξέχασαν ότι τα μαθήματα δεν ξεκινούν με συνεντεύξεις και δελτία τύπου αλλά με σωστό προγραμματισμό για την εξασφάλιση και έγκαιρη τοποθέτηση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού με αδιάβλητες και διαφανείς, δυστυχώς πολύπλοκες, διαδικασίες στα πλαίσια της νομιμότητας και της χρηστής διοίκησης

Δευτέρα 17 Αυγούστου 2020

*Μαθηματικός στο 1ο ΓΕΛ Δραπετσώνας

τ. Περιφερειακός Διευθυντής Αττικής

……………………………………………………………………………………………………………..

(1)_ΚΥΑ Δ1α/ΓΠ.οικ.28273/05.05.2020 (ΦΕΚ 1699/Β/05.05.2020)

Παράταση ισχύος της υπ' αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ.20021/21.3.2020 κοινής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού και Εσωτερικών, όπως έχει ήδη παραταθεί με την υπ' αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ.24343/10.4.2020 (Β΄ 1293) όμοια απόφαση, έως και τις 31.5.2020 και επανέναρξη λειτουργίας συγκεκριμένων εκπαιδευτικών δομών.

(2)_Έναρξη μαθημάτων σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021. (82609/ΓΔ4/29.06.2020 ΦΕΚ 2686/Β/01.07.2020)

«1. Ειδικά και αποκλειστικά για το σχολικό έτος 2020-2021 ορίζεται ως ημερομηνία έναρξης των μαθημάτων στις σχολικές μονάδες Π.Ε. και Δ.Ε. η Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020.»

(3)_Ενημέρωση για την «Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγ-γραφής», μαθητών/-τριών για το σχολικό έτος 2020 – 2021. (Αριθ.Πρωτ.:Φ1α/75919/Δ4/17.06.2020)

Εγγραφή στο e-eggrafes μέχρι  2-7, με την παράταση μέχρι 3-7, αμέσως μετά κατανομή στις σχολικές μονάδες από τις Δ.Ε. και εμφάνιση των εγγεγραμμένων στις σχολικές μονάδες στις 10-7

(4)_ΥΑ 85980/Δ2/03.07.2020 (ΦΕΚ 2737/Β/04.07.2020)

Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου.

(5)_Νόμος 4713/2020 (ΦΕΚ 147/Α/29.07.2020) Το άρθρο 30 του νόμου προβλέπει «1. Από τη δημοσίευση του παρόντος λήγει αυτοδικαίως η θητεία των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχει παραταθεί καθοιονδήποτε τρόπον.  2. Έως την επιλογή και τοποθέτηση νέων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε κάθε περίπτωση έως την 31η.8.2021 τοποθετούνται προσωρινοί Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του Συμβουλίου Επιλογής της παρ. 9. …8. Για την αξιολόγηση των υποψήφιων προσωρινών Διευθυντών Εκπαίδευσης συνεκτιμώνται ιδίως, η υπηρεσιακή κατάσταση, η επιστημονική και παιδαγωγική συγκρότηση, η διδακτική σε συνδυασμό με τη διοικητική εμπειρία, για την οποία συνεκτιμάται και η ενεργός συμμετοχή του υποψήφιου, ως τακτικού μέλους υπηρεσιακών και πειθαρχικών συμβουλίων για το εκπαιδευτικό προσωπικό της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό για τουλάχιστον μία (1) πλήρη θητεία, η ικανότητα ανάληψης διοικητικών ευθυνών και συνεργασίας με τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και η εν γένει συγκρότηση και προσωπικότητα των υποψηφίων, όπως αυτή συνάγεται από τα έγγραφα και δικαιολογητικά που θα υποβάλει καθένας από τους υποψήφιους. 9. Για την επιλογή των προσωρινών Διευθυντών Εκπαίδευσης συστήνεται πενταμελές Συμβούλιο Επιλογής, με έδρα στο κεντρικό κτίριο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στον Δήμο Αμαρουσίου Αττικής, το οποίο συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ως εξής: …»

(6)_Νόμος 4692/2020 (ΦΕΚ 111/Α/12.06.2020) Άρθρο 52 Παράταση θητείας στελεχών της εκπαίδευσης

Στελέχη της εκπαίδευσης που υπηρετούν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, των οποίων έχει λήξει ή πρόκειται να λήξει η θητεία για την οποία έχουν επιλεγεί, εξακολουθούν να ασκούν τα καθήκοντά τους και μετά τη λήξη της, έως την επιλογή, τοποθέτηση και ανάληψη υπηρεσίας νέων στελεχών.

(7)_Εγκύκλιος με αρ. πρωτοκ 102027/ΓΔ5/30.07.2020  «Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σε λειτουργικά κενά»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidia-me-diaxytes-anaptyksiakes-diataraxes.jpg
Παιδιά: Γιατί βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;
Τα σημερινά παιδιά έρχονται στο σχολείο συναισθηματικά ανώριμα για μάθηση και υπάρχουν πολλοί παράγοντες στο μοντέρνο τρόπο ζωής μας που συμβάλουν σε...
Παιδιά: Γιατί βαριούνται στο σχολείο, δεν έχουν υπομονή και απογοητεύονται εύκολα;
Δημήτρης Παπαγεωργίου Πρύτανης Πανεπιστημίου Αιγαίου
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο alfavita.gr: Δυνατότητα συμπλήρωσης δεύτερου Μηχανογραφικού μετά τη διαπίστωση κενών θέσεων σε τμήματα ΑΕΙ
Ο Δημήτρης Παπαγεωργίου συνομιλεί με τον Νίκο Μάστορα για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, τη νησιωτικότητα, τα μη κρατικά ΑΕΙ, την ΕΒΕ και τις κενές θέσεις,...
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου στο alfavita.gr: Δυνατότητα συμπλήρωσης δεύτερου Μηχανογραφικού μετά τη διαπίστωση κενών θέσεων σε τμήματα ΑΕΙ
mathites-diamartyria-sygxoneuseis
Συγχωνεύσεις σχολείων: Στα «κάγκελα» γονείς και εκπαιδευτικοί στο Αιγάλεω, ξεκινούν κινητοποιήσεις
Ξεσηκωμός: ΤΡΙΤΗ 26 ΝΟΕΜΒΡΗ: ΟΛΟΙ/ΕΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ του Δήμου Αιγάλεω, 8.15 μ.μ.- ΠΕΜΠΤΗ 28 ΝΟΕΜΒΡΗ: ΟΛΟΙ/ΕΣ στην παράσταση διαμαρτυρίας στη...
Συγχωνεύσεις σχολείων: Στα «κάγκελα» γονείς και εκπαιδευτικοί στο Αιγάλεω, ξεκινούν κινητοποιήσεις