"Κυβέρνηση και υπουργός Παιδείας κρύβονται πίσω από τις μάσκες, για να μη φανεί ότι αντί να προετοιμαστούν για το άνοιγμα των σχολείων έκαναν διακοπές", είπε ο τομεαρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης νωρίτερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, που συνεδριάζει από κοινού με τη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων για να συζητήσει τους όρους υπό τους οποίους θα λειτουργήσουν τα σχολεία κατά τη νέα σχολική χρονιά.
Ο Νίκος Φίλης μίλησε σε ήπιους τόνους, παρότι νωρίτερα ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας είχε με έντονο τρόπο και ύφος καταφερθεί εναντίον της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατηγορώντας την για "αντιπολιτευτικό βέρτιγκο", μικροψυχία και υποκρισία: "Προβοκάρετε τη χρήση της μάσκας στα σχολεία υποσκάπτοντας την εμπιστοσύνη κοινωνίας οχι σε εμάς, αλλά στους επιστήμονες", είπε ο κ.Κικίλιας, ενώ στη συνέχεια η κ.κεραμέως επανέλαβε ένα προς ένα τα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων που εξήγγειλε χθες, κάνοντας μια συμπλήρωση ως προς τον μέσο όρο των μαθητών ανά τάξη, καθώς αυτή της η αναφορά προκάλεσε χθες πλήθος σχολίων.
"Ο μ.ο μαθητών στην επικράτεια ειναι 17 ανά τάξη, χωρίς τα ειδικά σχολεία. Στα μεγαλα αστικά κέντρα πάντως μιλάμε για 20 μαθητές κατα μ.ο. ανά τάξη", είπε και πρόσθεσε ότι "δεν πρέπει να συγχέουμε τους διαφορετικους ανθρώπους που θα μπουν σε ένα καταστημα με τα παιδιά που μπαίνουν σε μια τάξηανάλογου μεγέθους, αλλά δεν εναλλάσσονται και αποτελούν κλειστή ομάδα".
Η κα Κεραμέως τόνισε ακόμα τη σημασία που αποδίδει στην ανταλλαγή προτάσεων και σκέψεων για την αντιμετώπιση αυτής της πρωτόγνωρης κρίσης. «Η γόνιμη αντιπολίτευση με προτάσεις μας βελτιώνει, και είμαστε εδώ για να ακούσουμε κάθε εμπεριστατωμένη γνώμη, κάθε ρεαλιστική πρόταση και κάθε τεκμηριωμένη κριτική» ανέφερε χαρακτηριστικά η Υπουργός. Απευθυνόμενη προς τους Βουλευτές, η κα Κεραμέως υπογράμμισε την ανάγκη υπεύθυνης στάσης έναντι της υγειονομικής κρίσης, θέτοντας ερωτήματα προς την αντιπολίτευση:
«Πρέπει όμως και τα κόμματα να λάβουν υπεύθυνα θέση.
Συμφωνούν με το άνοιγμα των σχολείων;
Συμφωνούν με την υποχρεωτική χρήση μάσκας ως ασπίδα προστασίας των παιδιών και των εκπαιδευτικών μας;
Συμφωνούν με τις επιπλέον προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών;
Συμφωνούν με την ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου με πάνω από 100 εκ. ευρώ;
Συμφωνούν με τις επιπλέον περίπου 2000 προσλήψεις στα ΑΕΙ;
Συμφωνούν με την καθαριότητα στα σχολεία πρωί και απόγευμα;
Με τα αντισηπτικά σε κάθε τάξη; Με την ενημερωτική καμπανιά από τον ΕΟΔΥ, το Υπουργείο Παιδείας και από τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο;
Με την καμπάνια με γραπτές οδηγίες, βίντεο και δια ζώσης επισκέψεις;
Με την ενίσχυση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, του e-class και του e-me;
Με τις ψηφιακές τάξεις ανά εκπαιδευτικό που είναι έτοιμες να υλοποιηθούν σε περίπτωση που χρειαστεί τηλεκπαίδευση;
Με τις 70.000 φορητές συσκευές που εξασφαλίσαμε για τα σχολεία;
Με τα προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που έχουν ήδη υλοποιηθεί;
Με τα προγράμματα εκπαιδευτικής τηλεόρασης που χτίσαμε από το μηδέν;
Θα αναμένουμε τις θέσεις και τις προτάσεις των κομμάτων.»
Απαντώντας σε αυτά ο Νίκος Φίλης είπε:
"Ειναι θετικό οτι συνεδριάζουν σήμερα οι δύο επιτροπές. Ομως εμφανίζεται η εκπαίδευση σαν να επιστρέφει από διακοπές. Η κυβέρνηση δεν αξιοποίησε καθόλου το χρονικό διάστημα για να προετοιμαστούμε για το αναμενομενο κύμα αύξησης κρουσμάτων. Γιατί δεν είναι αιφνιδιαστική η κατάσταση, αλλά αναμενόμενη για όλου ςεκτός από το υπουργείο Παιδείας. Υπαρχει ανησυχία στην κοινωνία και πρέπει να βρούμε μια συναινετική αντιμετώπιση. Δυστυχώς η ομιλία Κικίλια εξαντλήθηκε κατα το ήμιση σε επιθετικότητα εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ. Κάνω εκκληση να μην καταναλώσουμε τη συνεδρίαση σε αντιπαραθέσεις. Θα έπρεπε να εχουν λόγο οι ειδικοι, δηλαδή η επιτροπή και επίσης οι εκπαιδευτικοί. Αντί να τους εχουμε συμμάχους δημιουργούμε κλίμα αντιπαράθεσης. Το καλοκαιρι το υπουργείο Παιδείας δεν ασχολήθηκε με προετοιμασία αλλα ανέβασε σε 25 τους μαθητές ανά τάξη στην Α Δημοτικου κι έφερε κομματικό κράτος διευθυντών στην εκπαίδευση. Οι εκπαιδευτικοί εχουν υπεύθυνη φωνή και θα θέλαμε τη γνωμη τους στη Βουλή, να μην τους αγνοούμε. Ακομα και φτωχότερες χώρες απο την Ελλάδα λαμβάνουν σοβαρά μετρα που εμείς δε λαμβάνουμε. Η κυβέρνηση και η υπουργός κρύβονται πίσω από τη μάσκα. Με τμήματα 25-27 παιδιών σε ταξεις 30 τμ πως θα δώσεις τη μάχη αποτελεσματικά; Καμία απάντηση. Η λέξη "αποστασιοποίηση" έχει ξεχαστεί απο την ομιλία της κ.Υπουργού. Θεωρούμε αναγκαίο να υπαρχουν αποστάσεις ή όχι; Αν δε μπορούμε οικονομικά να ανταπεξέλθουμε, ας μας το πείτε, αλλά όχι με πλασματικά στοιχεία, τύπου ότι χρειάζονται ημερησίως 10 εκατ, αν πηγαίναμε σε βάρδιες πρωί-βράδυ. 200.000 αναπληρωτες θα προσλαμβάνατε; ; Αυτά δεν είναι σοβαρα πραγματα. Επίσης τα Τα 100εκ που υποστηρίζει η κ.Κεραμέως ότι θα χορηγηθούν παραάνω για τα Ολήμερα ειναι λίγο "στο βρόντο" γιατι την ιδια ωρα κόβονται βαουτσερ από τους παιδικούς σταθμούς και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης.
Το περιβόητο 17 μαθητές ανά τάξη, είναι στατιστική αλχημεία. Επίσης, ακούμε νουμερα για 9500 προσλήψεις προσωπικού κθαριότητας. Θα είναι επιπλέον; Η περιλαμβανονται υπάρχουσες. Ακουσαμε ευχαριστίες σε χορηγούς, αλλά η ευθύνη του κράτους είναι να μας πεί πόσα θα δωσει επιπλέον εκτάκτως για λειτουργία σχολειων και εδώ δεν υπαρχει νούμερο. Ουτε πόσους αναπληρωτες θα πάρουν επιπλεον ακουσαμε. Φέτος θαναι συνολικά πανω απο 40.000 οι αναπληρωτες ωστε να μιλάμε για επιπλέον; Η θερμομέτρηση των μαθητών; Θα βοηθήσει; Δεν ακουσαμε τιποτα. Ουτε για τα παιδιά Ειδικής Αγωγής ακούσαμε, ούτε για τα προσφυγόπουλα"
Ειδική αναφορά έκανε στην επικοινωνιακή και επικίνδυνη χρήση του μέσου όρου των 17 μαθητών ανά τάξη από την υπουργό Παιδείας, υπογραμμίζοντας πως παρέλειψε να αναφέρει πως σε ολόκληρη την Ελλάδα 997.000 μαθητές, δηλαδή το 75% του μαθητικού πληθυσμού, φοιτούν σε τάξεις που υπερβαίνουν τους 17 μαθητές. Στο πλαίσιο αυτό, δήλωσε πως ο ΣΥΡΙΖΑ, ήδη από τον Ιούνιο, πρότεινε τη λειτουργία τμημάτων 12-15 μαθητών.
«Δεν έγινε απολύτως τίποτα. Μπορούσαν να εξευρεθούν χώροι με τη συνδρομή των δήμων και άλλων φορέων. Η ευθύνη είναι σοβαρή. Ελπίζω, να μην υπάρχουν επιπτώσεις στην υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους».
Συμπλήρωσε επίσης πως «σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας απαιτούνται 10 εκατ. € επιπλέον ημερησίως, για να υποστηριχθεί κάτι τέτοιο. Νούμερα στο βρόντο, ιλιγγιώδη ποσά, που αντιστοιχούν σε πάνω από 200 χιλιάδες αναπληρωτές, πολύ πολύ περισσότερους από όσους σήμερα υπηρετούν, και παρατίθενται μόνο για να τρομοκρατήσουν»
"Ολα ήταν αναμενόμενα, εκτός από την έλλειψη προετοιμασίας υπουργείου παιδείας, που ελπίζω να μην το πληρώσουμε τις επόμενες μερες", κατέληξε.
Αύξηση αιθουσών μέσω συνεργασίας με την τοπική αυτοδιοίκηση πρότεινε και η βουλευτής του ΜέΡΑ25 κ.Σοφία Σακοράφα η οποία έφερε το παράδειγμα της Ταυλάνδης, όπου οι μαθητές κάθονται ανα ένας σε θρανίο με τριπλή μάσκα, ενώ χαρακτήρισε ανεφάρμοσττη την πρόβλεψη για διαφορετικά διαλείμματα, αφού οι περισσότεροι διδάσκοντες εργάζονται σε περισσότερα σχολεία και μίλησε για κυβερνητική ανεπάρκεια που οδηγεί σε μια επικίνδυνη κατάσταση.
Εξάλλου, ο πρώην υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός χαρακτήρισε "αθλιότητα" την αναφορά Κικίλια ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προβοκάρισε τις μάσκες στα σχολεία και τόνισε ότι αντίθετα το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ήταν που επέμεινε με αποτέλεσμα τελικά να υποχωρήσει η κυβέρνηση διανεμηθούν δωρεάν μάσκες, ενώ αρχικά δεν προβλεπόταν.
Απο το ΚΙΝΑΛ, η κ.Χαρά Κεφαλίδου τόνισε ότι οι γονείς και οι μαθητες και οι εκπαιδευτικοίμπερίμεναν με αγωνία να ακούσουν χτες την υπουργό Παιδείας, αλλά τους εξέπληξε η προχειρότητα και η παντελής έλλειψη συναίσθησης κρισιμότητας της κατάστασης από το υπουργείο Παιδείας. Κατηγόρησε την κ.Κεραμέως ότι σήμερα επανέλαβε όσα είπε χτες, χωρίς να δώσει πειστικές ερωτήσεις για όσα ζητήματα προκύπτουν από την υοπαρκτή και δύσκολη καθημερινότητα στα σχολεία που θα δοκιμάσουν αν όλα αυτά είναι ρεαλιστικές λύσεις. Είπε οτι τα μέτρα είναι γενικά και αόριστα και τόνισε οτι μια λύση θα ήταν η εκ περιτροπής έναρξη της λειτουργίας σχολείων που ισως έδινε καλύτερη προσαρμογή στο νέο περιβάλλον, μια παιδιά με φυσική παρουσία και τα άλλα μισά με τηλεκπαίδευση για λίγο καιρό, ώστε να γίνει ευκολότερη η προσαρμογή στη χρήση της μάσκας. Τόνισε ακόμα, ότι η κυβέρνηση στοχοποίησε τη νεολαία και τα νέα παιδιά και τους μιλάει για ατομική ευθύνη να τηρούν αποστάσεις στις βραδυνές εξόσους, αλλά στο σχολείο δεν πειράζει, είναι μια χαρά ακόμα και 30 σε μια αίθουσα, μιλώντας για σοβαρή ανεπάρκεια και ανετοιμότητα του υπουργείου, το οποίο "κοιμήθηκε", όπως χαρακτηριστικά είπε. «Θέλει θράσος να επιβάλλετε μέτρα ανεπεξέργαστα, έωλα κρυβόμενη πίσω από την εσχάτως φορεμένη μάσκα σας, για να καλύψετε τη σοβαρή ανεπάρκεια και ανετοιμότητα του Υπουργείου. Είχατε 70 ημέρες να δουλέψετε, να συζητήσετε, να επεξεργαστείτε και να προετοιμάσετε ένα ΣΧΕΔΙΟ. Και τι έκανε το Υπουργείο; Σπατάλησε δυο πολύτιμους καλοκαιρινούς μήνες για να διορίσει δικούς του, κομματικούς Διευθυντές Εκπαίδευσης. Η ηγεσία του βρίσκεται σε σύγχυση, ανίκανη να ανταποκριθεί στοιχειωδώς στις υποχρεώσεις της. Περιμέναμε περισσότερη σοβαρότητα, μεγαλύτερη ευαισθησία και στοιχειώδη υπευθυνότητα. Έστω και τώρα βρείτε το θάρρος και απαντήστε με αλήθειες και ειλικρίνεια στα θέματα που βάζει η συγκυρία», κατέληξε
Η Μερόπη Τζούφη, ανέφερε ότι «Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το άνοιγμα των σχολείων είναι ελλιπές και πρόχειρο, παρότι η κυβέρνηση γνώριζε πως ένα δεύτερο κύμα της πανδημίας είναι πολύ πιθανό». Η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε πως «η κυβέρνηση αρνήθηκε το διάλογο μεταξύ κομμάτων, ειδικών και εκπαιδευτικών και αγνόησε τις τεκμηριωμένες προτάσεις της Αντιπολίτευσης για το υγειονομικά ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Με τον τρόπο αυτό, τορπίλισε την όποια δυνατή συναίνεση και άφησε χώρο σε όσους διακινούν θεωρίες συνωμοσίας και αντιεπιστημονικές δοξασίες».
«Το υπουργείο Παιδείας δεν αξιοποίησε την ευκαιρία να θωρακίσει τα σχολεία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Δεν προχώρησε στη βελτίωση των σχολικών υποδομών και δεν αναζήτησε νέους χώρους ώστε να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τάξη. Παράλληλα, δεν προχώρησε σε προσλήψεις επιπρόσθετου προσωπικού», κατέληξε
Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, είπε ότι έχει προηγηθεί ξια χυδαία στοχοποίηση της νεολαίας για την εξέλιξη της πανδημίας που χρησιμοποιείται από την κυβέρνηση για να αποφύγει τις δικές της, βαρύτατες ευθύνες. Αυτή επέτρεψε να γίνουν λαστιχο τα υγειονομικά πρωτόκολλα σε τουρισμό, μεταφορές, εργοστάσια και χώρους. "Ασφαλώς και πρέπει να λειτουργήσουν σχολεία και πανεπιστημια, αλλά το ερώτημα είναι με ποιούς όρους θα γίνει αυτό. Το κυβερνητικο σχέδιο όως εξαντλείται στη χρήση της μάσκας, σε μια νέα εκδοχή επίκλησης της ατομικής ευθύνης που απευθύνεται σε νήπια και μαθητές Δημοτικού. Ενω το πιο αποτελεσματικό μέτρο είναι η αποφυγή συγχρωτισμού, στα σχολεία ανοίγουν κανονικά οι τάξεις. Οπότε γιατί ενώ το περασμένο διάστημα με σχεδόν μηδενικά κρούσματα η επαναλειτουργία έγινε με όριο 15 μαθητές και τώρα με 270 κρούσματα οι 15 μαθητές έγιναν 20 και 25 και παραπάνω; Πως θα τηρούνται οι αποστάσεις έτσι; Και μη μας λέτε για τον μ.ο των 17 μαθητών, όταν υπάρχουν χιλιάδες τμήματα όπου φοιτούν πάνω απο 20 και 25 μαθητές. Οι δύο στους τρείς μαθητές φοιτούν σε τμήματα άνω των 20...", είπε. Και ζήτησε μείωση των μαθητών ανά τάξη στους 15 προτείνοντας να χρησιμοποιηθούν αίθουσες από σχολεία που έχουν κλείσει και άλλα δημόσια κτήρια
Δείτε τη συζήτηση
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη