Παιδιά χωρίς κανέναν θεό;
Ένα κείμενο του Τελευταίου Θρανίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας

Ενημερωθήκαμε από τον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο ότι στη σύσκεψη με τη Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας Αναστασία Γκίκα και με τον Γενικό Γραμματέα Υποδοχής Αιτούντων Ασύλου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου  Εμμανουήλ Λογοθέτη, συμμετείχε η Δήμαρχος Χαλκιδέων  Έλενα Βάκα. Κύριο θέμα της συνάντησης ήταν η εκπαίδευση των παιδιών που φιλοξενούνται στη Δομή της Ριτσώνας και οι τρόποι που αυτή θα πραγματοποιηθεί ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων του Δήμου.

Με λύπη μας διαβάσαμε την αδυναμία και άρνηση του Δήμου Χαλκιδέων να αναλάβει την οποιαδήποτε ευθύνη για τη συμμετοχή των προσφυγόπουλων στην εκπαιδευτική διαδικασία στα σχολεία της Χαλκίδας. Κατανοούμε τις δυσκολίες και τις ελλείψεις σε καθαρίστριες, σε κονδύλια για καύσιμα ή αναλώσιμα καθώς και τους φόβους λόγω της πανδημίας. Όμως αυτοί οι υπαρκτοί λόγοι οφείλουν να μην αποτελέσουν τροχοπέδη για την πρόσβαση των παιδιών στο φυσικό τους χώρο, το σχολείο. Ο Δήμος Χαλκιδέων, η Δήμαρχος και το Δημοτικό συμβούλιο οφείλουν να διεκδικήσουν από την πολιτεία το αυτονόητο, όπως προβλέπεται από τη Συνθήκη της Γενεύης για τους πρόσφυγες και τη Διεθνή Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού, η οποία κυρώθηκε από το ελληνικό κράτος με το νόμο 2101/1992 και σύμφωνα με την οποία κάθε παιδί, που βρίσκεται στη χώρα, έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση (άρθρο28). Το κράτος υποχρεούται να παίρνει όλα τα νομοθετικά διοικητικά και άλλα μέτρα που είναι αναγκαία για την εφαρμογή αυτών των δικαιωμάτων (άρθρο 4).

Επομένως θα πρέπει άμεσα να ολοκληρωθούν έλεγχοι με τεστ για  Covid-19  σε όλη τη δομή της Ριτσώνας έτσι ώστε η εκπαιδευτική κοινότητα της Χαλκίδας να είναι βέβαιη ότι τα παιδιά που θα μεταφερθούν στα σχολεία της πόλης δεν νοσούν. Άμεση πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας, που ούτως ή άλλως σύμφωνα με την κυρία δήμαρχο το υπάρχον δεν επαρκεί. Διεκδίκηση μεγαλύτερων κονδυλίων για τα σχολεία που θα έχουν πρόσφυγες μαθητές και μαθήτριες στις τάξεις τους. Όλα δεν χαρίζονται, όμως διεκδικούνται και κερδίζονται.

Ας μην ξεχνάμε αυτό που δηλώνει το Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες: «Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό θεσμό ένταξης των προσφυγόπουλων, που συμβάλλει τόσο στην ομαλή επιστροφή των παιδιών σε μια κανονικότητα που έχουν στερηθεί, ενώ παράλληλα προάγει τη συνοχή και την ευημερία των τοπικών κοινωνιών».

[email protected]

http://teleftaio-thranio.blogspot.gr/

https://www.facebook.com/groups/555132465292949/

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η λίστα με τις 16 παραλίες σε Αττική και Εύβοια που πρέπει να αποφύγετε

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tourismos-santorini.jpg
Ντράπηκε και η ντροπή - Στη Σαντορίνη ζητούν από τους κατοίκους να μείνουν σπίτι λόγω τουρισμού
Μετά τα γαϊδουράκια, η τοπική Κοινότητα της Σαντορίνης κακοποιεί και τους κατοίκους της - Τους ζητά να μείνουν σπίτι λόγω τουρισμού κακοδιαχείριση
Ντράπηκε και η ντροπή - Στη Σαντορίνη ζητούν από τους κατοίκους να μείνουν σπίτι λόγω τουρισμού