Ανέτοιμα είναι τα σχολεία, λίγο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καταγγέλλει η Ένωση Συλλόγων Γονέων Σχολείων Αγ. Παρασκευής.
Αναλυτικά:
Καλή Σχολική Χρονιά με Υγεία , Δύναμη και Αισιοδοξία!
όμως
Κορυφώνεται η αγωνία με το επικείμενο άνοιγμα των σχολείων εν μέσω πανδημίας
Ανέτοιμα να ανοίξουν τα σχολεία τη Δευτέρα 14.09.2020
Ø Χωρίς προσωπικό καθαριότητας τελούν μέχρι και σήμερα τα σχολεία της πόλης μας
Ø Χωρίς μάσκες για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Ø Χωρίς σχέδιο για την τήρηση των αποστάσεων
Ø Μεγάλη ανησυχία προκαλεί ο αριθμός των μαθητών/ριών ανά τμήμα
Ø Δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη οι τοποθετήσεις εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών ενώ ήδη διαφαίνονται για μια ακόμα φορά οι ελλείψεις στην Ειδική αγωγή και στην Παράλληλη Στήριξη.
Ø Στον αέρα παραμένει μέχρι και σήμερα η στέγαση της δίχρονης προσχολικής αγωγής λόγω έλλειψης αιθουσών 7 ημέρες πριν την επίσημη έναρξη...
Λίγο πριν το πρώτο κουδούνι…
Το σχολείο θα ξεκινήσει στις 14 Σεπτεμβρίου. Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα έπρεπε να επιστρέψουν στις τάξεις ακολουθώντας το τρίπτυχο που επιβάλλει το πρωτόκολλο για την αντιμετώπιση της πανδημίας:
Ø Aποστάσεις – Μάσκες – Καθαριότητα .
n Αποστάσεις
Ø Η επανέναρξη της σχολικής χρονιάς προτείνεται να γίνει με πλήρη ανάπτυξη των τμημάτων. Αυτό σημαίνει τμήματα έως 25 μαθητών στην Πρωτοβάθμια και έως 27 μαθητών στη Δευτεροβάθμια, με δύο παιδιά ανά θρανίο όπου η απόσταση μεταξύ τους δεν ξεπερνά τα 20-30cm.
Ø Το μέτρο της απόστασης δηλαδή ΔΕΝ θα ισχύσει στα σχολεία. Υποκαθίσταται από τις μάσκες που αντιμετωπίζονται ως πανάκεια, αλλά μόνο για τα σχολεία(!)
Ø Καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει από το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση για σπάσιμο των τμημάτων σε μικρότερο αριθμό μαθητών ακόμα και στις περιπτώσεις των σχολείων όπου υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες.Ο λόγος είναι οικονομικός: Ούτε ένα ευρώ παραπάνω για το απαραίτητο επιπλέον εκπαιδευτικό προσωπικό. Με φούσκες και φουσκάλες θα αντιμετωπίσουμε την πανδημία…
Ø Ως «φουσκάλες» ή «φούσκες» αναφέρονται στις τάξεις των παιδιών μας. Με ακραίο κυνισμό αναφέρουν τη διαφορά μεταξύ μαθητικής τάξης και οποιουδήποτε άλλου χώρου που πρέπει με «ευλαβική προσήλωση» να τηρούμε αποστάσεις άνω του 1,5 μέτρου : H διαφορά είναι η ιχνηλασιμότητα. Δεν προστατεύουν δηλαδή πρωτογενώς τον μαθητικό και εκπαιδευτικό πληθυσμό να μη νοσήσει αλλά δηλώνουν ανερυθρίαστα ότι εάν υπάρξει κρούσμα είναι εύκολη η ιχνηλασιμότητα της …«φουσκάλας».
Πιο επίκαιρα από ποτέ τα πάγια αιτήματα του γονεϊκού κινήματος
Ø Μείωση του αριθμού των μαθητών σε 15 ανά τμήμα για παιδαγωγικούς/εκπαιδευτικούς λόγους αλλά και υγειονομικούς, ανεξαρτήτως πανδημίας.
Ø Πλήρης στελέχωση των σχολείων με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό από την πρώτη ημέρα.
Ø Ένας μαθητής ανά θρανίο όσο διαρκεί η πανδημία. Eξέρευση νέων αιθουσών και εξοπλισμός των σχολείων με θρανία.
Ø Ανέγερση νέων σχολικών μονάδων σύγχρονων προδιαγραφών
Ø Αμεση απόκτηση όλων των δεσμευμένων για σχολεία οικοπέδων με απαλλοτριώσεις ή/και αγορές.
Ø Ενοικίαση κατάλληλων χώρων και διαμόρφωσή τους για τις ανάγκες της σχολικής στέγης.
Ø Αναγκαία η επαύξηση των διαθέσιμων τουαλετών και νιπτήρων στις υπάρχουσες σχολικές εγκαταστάσεις
n Μάσκες
Υποχρεωτική είναι η μάσκα για μαθητές και εκπαιδευτικούς στα γενικά σχολεία ενώ συγκεκριμένες εξαιρέσεις προβλέπονται για τα ειδικά σχολεία και την ειδική αγωγή .
Μετά τις γνωστές και συνηθισμένες πλέον παλινωδίες της Υπουργού Παιδείας κ. Κεραμέως , εξαγγέλθηκε η δωρεάν χορήγηση πάνινων μασκών σε μαθητές και εκπαιδευτικούς με κονδύλια της Πολιτείας.Για το λόγο αυτό έγινε διαγωνισμός από την ΚΕΔΕ για τους Δήμους όλης της χώρας.
Ο διαγωνισμός για τις μάσκες έγινε με εξαιρετική καθυστέρηση – το άνοιγμα των προσφορών έγινε την 01.09.2020 ενώ οι συμμετέχοντες σε αυτόν ξεπερνούν τους 90, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για το χρόνο ολοκλήρωσης της προμήθειας..
Ø Το αποτέλεσμα είναι μα μην υπάρχει ούτε μία μάσκα διαθέσιμη στα σχολεία μας ενώ παραμένει άγνωστο το πότε θα έρθουν τελικά.
Ø Σε συνθήκες πανδημίας η χρήση της μάσκας είναι εξαιρετικά σημαντική για την προστασία της υγείας όλων μας.
H ανησυχία της σχολικής κοινότητας επιτείνεται από την έλλειψη σοβαρού σχεδιασμού και τις παλινωδίες της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας. Τα αλλεπάλληλα αντιφατικά μηνύματα της Πολιτείας για την πανδημία δημιουργούν σύγχυση και ανασφάλεια στους πολίτες, εκτρέφουν και υποδαυλίζουν τις «θεωρίες συνωμοσίας» περί μη ύπαρξης πανδημίας, αμφισβήτησης της αναγκαιότητας της χρήσης μάσκας κτλ αυξάνοντας δραματικά τον κίνδυνο για τη δημόσια υγεία.
n Καθαριότητα
Ø Χωρίς καθαρίστριες παραμένουν έως και σήμερα τα σχολεία της πόλης μας.
Ø Μεγάλη ανησυχία έχει προκαλέσει ο μειωμένος αριθμός των καθαριστριών που ενέκρινε το Υπ.Εσωτερικών (30 πλήρους και 6 μερικής απασχόλησης) και μάλιστα με μεγάλη καθυστέρηση.
Ø Περιμένουμε το Δήμο μας να μεριμνήσει ώστε να εξασφαλιστεί η καθαριότητα των σχολείων τόσο κατά την διάρκεια λειτουργίας των σχολείων όσο και μετά το πέρας αυτής (δηλαδή καθαριότητα σε δύο βάρδιες)
Ø Η καθαριότητα των σχολείων αποτελεί πάγια και διαρκή ανάγκη και πρέπει να καλυφθεί με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού
Υπενθυμίζουμε ότι τα προηγούμενα χρόνια και μέσω των σχολικών επιτροπών υπήρχε η μέριμνα και η φροντίδα και το προσωπικό καθαριότητας βρισκόταν από την 1η Σεπτέμβρη κάθε χρόνο στα σχολεία μας προκειμένου το πρώτο κουδούνι να τα βρει καθαρά να περιμένουν τους μαθητές στις τάξεις. Δυστυχώς ούτε καν αυτό κατέστη εφικτό αυτλή την τόσο ιδιαίτερη σχολική χρονιά.
Ολοήμερα σχολεία
Έκκληση κάνει η υπουργός να γραφτούν κι άλλα παιδιά στο ολοήμερο σχολείο για το οποίο εξασφάλισε επιπλέον κονδύλι 100εκ. ΘΑ προσληφθούν όσοι εκπαιδευτικοί χρειάζονται για να καλύψουν το πρόγραμμα διαμήνυσε.
-Αναπάντητο παρέμεινε το ερώτημα, πότε θα ξεκινήσει το ολοήμερο για όσα παιδιά έχουν ήδη εγγραφεί.
-Αναπάντητο επίσης το ερώτημα που αφορά στη σύνθεση των τμημάτων των ολοήμερων που απαρτίζεται από παιδιά διαφορετικών τμημάτων ή/και τάξεων με αποτέλεσμα να ανακατεύονται οι «φουσκάλες»…
-Αναπάντητο το ερώτημα για τις ανύπαρκτες τραπεζοκόμους και το πρόβλημα της σίτισης των παιδιών μας.
Κλείνοντας θα θέλαμε να επισημάνουμε:
Οι προτάσεις γονιών και εκπαιδευτικών για το σχεδιασμό ανοίγματος των σχολείων με μικρότερο αριθμό μαθητών στην τάξη και με τις δεδομένες συνθήκες που υφίστανται στα σχολικά συγκροτήματα στη χώρα μας, έπεσαν στο κενό.
Αντίθετα προς τις συστάσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, προς την πρακτική άλλων ευρωπαικών χωρών, προς τις εκκλήσεις των λοιμωξιολόγων , η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας προχώρησε στην αύξηση των μαθητών ανά τμήμα αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά ότι η Δημόσια Παιδεία όχι μόνο δεν αποτελεί προτεραιότητα αλλά αντίθετα τη θεωρεί ένα οικονομικό βάρος το οποίο μεθοδικά προσπαθεί να περικόψει έτι περαιτέρω.
Η πανδημία ανέδειξε με τον πλέον καθαρό τρόπο όλες τις αδυναμίες και τα χρόνια προβλήματα της χώρας μας. Οι ελλείψεις της Σχολικής στέγης, οι αίθουσες κλουβιά που στοιβάζονται τα παιδιά, οι «πατέντες» που εφευρέθηκαν για να τα χωρέσουν όλα με το μικρότερο δυνατό κόστος βγάζουν στην επιφάνεια τους χειρότερους εφιάλτες μας.
Οι πρόχειρες και προσωρινές «λύσεις», οι «λύσεις ανάγκης», διαιωνίζουν τα προβλήματα. Στο τέλος δημιουργούνται μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι λύνουν. Σήμερα, σε συνθήκες πανδημίας, οι «λύσεις» αυτές έχουν ανυπολόγιστες συνέπειες, όχι μόνο στην εκπαίδευση των παιδιών μας αλλά και στην δημόσια υγεία.
Ø Είναι ανάγκη να ξεκινήσει άμεσα ένας σοβαρός διάλογος για την αναβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας στη χώρα και τον εκσυγχρονισμό των σχολείων των παιδιών μας με μακροπρόθεσμο και οραματικό σχεδιασμό. Ας γίνει η πανδημία αφορμή να συζητηθούν και να δρομολογηθούν προς επίλυση τα χρόνια προβλήματα των σχολειών μας.
Αγαπητοί γονείς, αγαπητοί εκπαιδευτικοί
Η νέα σχολική χρονιά θα είναι ιδιαίτερη και με πολλές δυσκολίες.
Τα παιδιά μας θα βιώσουν μια διαφορετική πραγματικότητα στα σχολεία λόγω της πανδημίας.
Θα χρειαστούμε όλα τα αποθέματα μας από ψυχραιμία, αισιοδοξία, αλληλεγγύη και πνεύμα συνεργασίας.
Γονείς και εκπαιδευτικοί ας παραμείνουμε ενωμένοι , ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας ώστε μαζί να ξεπεράσουμε τις δυσκολίες για το καλό των παιδιών μας. Μαζί , με σθένος, υπομονή και επιμονή ,ας διεκδικήσουμε τα αυτονόητα και ας αγωνιστούμε για ένα καλύτερο σχολείο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη