«Η κυβέρνηση μας ζητάει να πούμε και ευχαριστώ για τα τουλάχιστον 20.000 κενά στα σχολεία»
«Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας επιχειρούν να κρύψουν τα μεγάλα προβλήματα καλλιεργώντας τον εφησυχασμό πως όλα έχουν προβλεφτεί και όλα είναι λυμένα»

Την 1η Σεπτέμβρη η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι η έναρξη της σχολικής χρονιάς θα γίνει στις 14 Σεπτέμβρη. Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές μάταια περίμεναν να ακούσουν για τους ασφαλείς όρους και τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες θα άνοιγαν τα σχολεία. Μάταια περίμεναν να ακούσουν ότι η κυβέρνηση θα υιοθετήσει τις προτάσεις των εκπαιδευτικών σωματείων και φορέων του γονεϊκού κινήματος για μείωση των μαθητών στην τάξη, εύρεση νέων σχολικών αιθουσών, μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονταν τα τελευταία χρόνια στην Εκπαίδευση, επαρκές προσωπικό καθαριότητας με μόνιμη και σταθερή δουλειά, ίδρυση σχολιατρικής υπηρεσίας που θα πραγματοποιεί ελέγχους, επαρκείς μεταφορές μαθητών, χορήγηση όλων των μέσων ατομικής προστασίας κ.τ.λ.

Τα συγκεκριμένα μέτρα που διεκδικούμε, πριν από το καλοκαίρι ακόμα, έχουν «δημοσιονομικό κόστος», κατά την υπουργό Παιδείας. Έτσι για μια ακόμα φορά προτάσσεται η «ατομική ευθύνη» για όλους εμάς ενώ η κυβέρνηση ξεμπερδεύει με δύο μάσκες και ένα παγουρίνο από χορηγό. Όλες τις προηγούμενες μέρες, η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας επιχειρούν να κρύψουν τα μεγάλα προβλήματα καλλιεργώντας τον εφησυχασμό πως όλα έχουν προβλεφτεί και όλα είναι λυμένα. Η κυβέρνηση επιχειρεί να εξαπατήσει με τον ισχυρισμό ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί και το βοηθητικό προσωπικό είναι στη θέση τους από την αρχή της χρονιάς. Αυτήν τη στιγμή έχει προσλάβει μόνο 21.065 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στη Γενική Εκπαίδευση καθώς και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, και 3.862 αναπληρωτές Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ). Έχουμε 24.927 προσλήψεις από τους περίπου 42.000 που δούλεψαν πέρσι χωρίς πανδημία, χωρίς 3.500 συνταξιοδοτήσεις και χωρίς τους συναδέλφους που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες και δεν θα μπορέσουν να διδάξουν στην τάξη. Η κυβέρνηση μας ζητάει να πούμε και ευχαριστώ για τα τουλάχιστον 20.000 κενά στα σχολεία!

Με απευθείας ανάθεση στην Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΕΔΕ) η κυβέρνηση (κεντρική διοίκηση) πετάει το μπαλάκι στους δήμους για την εξασφάλιση μασκών με το κονδύλι των 6 εκατ. ευρώ, που σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί για χορήγηση σημαντικού αριθμού μασκών που θα αντιστοιχεί σε κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό. Η χορήγηση δύο μασκών σε καμία περίπτωση δεν θεωρείται πράξη γενναιοδωρίας από την κυβέρνηση, οι μάσκες ακόμα δεν έχουν φτάσει στα σχολεία, ενώ από ένα μεγάλο αριθμό σχολείων αυτήν τη στιγμή λείπουν και τα υλικά καθαρισμού.

Μιλούν για την πρόσληψη 9.474 σχολικών καθαριστριών για 13.000 σχολικές μονάδες (5.000 εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης και 4.474 με μισό ωράριο), αριθμός δηλαδή ίσος με τις περυσινές προσλήψεις, που σε καμία περίπτωση δεν θωρακίζει τα σχολεία απέναντι στην πανδημία με επαρκείς όρους υγιεινής και ασφάλειας. Η κυβέρνηση μπορεί να χρύσωσε το χάπι με τη μετατροπή περίπου του 30% των συμβάσεων από μερικής σε πλήρους, αλλά το 6ωρο μέσα στο οποίο θα εργάζονται οι καθαρίστριες δεν επαρκεί για την κάλυψη του βασικού πρωινού και του ολοήμερου προγράμματος.

Επιπλέον, τα 28 εκατομμύρια ευρώ εξαντλούνται στην κάλυψη της δαπάνης για τη μετατροπή της σύμβασης σε πλήρους και σε καμία περίπτωση για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού. Μία τέτοια ανάγκη θα πρέπει να καλυφθεί από «ίδιους πόρους» των δήμων, οι οποίοι λόγω της γενικότερης υποχρηματοδότησης δεν μπορούν να καλύψουν τέτοιες δαπάνες. Και αν γίνει, θα γίνει με χαράτσωμα των πολιτών μέσα από αύξηση δημοτικών τελών. Για παράδειγμα, ο δήμος Κερατσινίου - Δραπετσώνας για 73 σχολεία θα προσλάβει 50 καθαρίστριες (41 πλήρους και 9 μερικής). Πώς θα καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες στα σχολεία σε βασικό πρωινό και ολοήμερο πρόγραμμα; Επιπλέον, η κυβέρνηση με μια απαράδεκτη, ρατσιστικού τύπου, διάταξη απολύει εκατοντάδες έμπειρες καθαρίστριες και καθαριστές λόγω μη προσκόμισης πιστοποιητικού ελληνομάθειας!

Ο υπουργός Εσωτερικών μίλησε για την παροχή 128 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση και επισκευή των «αναγκαίων» πραγμάτων στα σχολεία, που δεν καλύπτει παρά ελάχιστες επιδιορθώσεις σε κάθε σχολείο. Το σύνολο των σχολικών μονάδων στην Ελλάδα είναι 13.000. Οι μισές από αυτές, σύμφωνα με μελέτες (ΟΣΚ), πρέπει να αντικατασταθούν. Με έναν σύντομο υπολογισμό, όμως, τα 128 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε έργα παρέμβασης αξίας περίπου 9.000 ευρώ για κάθε σχολείο. Ούτε λόγος λοιπόν για δημιουργία νέων αιθουσών, παρεμβάσεων τέτοιων που θα διευκολύνουν τη μείωση των μαθητών στην τάξη. Ούτε λόγος βέβαια για ίδρυση νέων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων.

Η κυβέρνηση λαμβάνει 32 δισ. ευρώ επιχορήγηση από την ΕΕ που κατευθύνεται προς τις μεγάλες επιχειρήσεις και δαπανά ψίχουλα για την Παιδεία. Κυβέρνηση και ΕΕ έχουν ευθύνη για το πού διοχετεύουν τα κονδύλια, καθώς δαπάνες όπως ίδρυση σχολείων, νοσοκομείων δεν είναι επιλέξιμες, αφού δεν είναι ανταποδοτικές! Μια χούφτα μονοπωλιακοί όμιλοι καρπώνονται όλη τη χρηματοδότηση σε βάρος της υγείας και της μόρφωσης του λαού.

Οσον αφορά τις δαπάνες μεταφοράς μαθητών, ύψους 175 εκατ. ευρώ, για την πρόσβαση 240.000 μαθητών στα σχολεία, υπάρχουν χιλιομετρικοί περιορισμοί που αποκλείουν μαθητές από τη διαδικασία. Επιπλέον, η συνεχώς μειούμενη χρηματοδότηση τα τελευταία χρόνια είχε προκαλέσει εκρηκτικό πρόβλημα στις μεταφορές. Ενδεικτικό είναι ότι το 2011 ο κρατικός προϋπολογισμός για τις μεταφορές ήταν 250 εκατομμύρια και αμέσως μετά, το 2012, 150 εκατ. ευρώ, ποσό στο οποίο κινούνταν και οι επόμενες χρηματοδοτήσεις. Είναι υποκρισία λοιπόν σε περίοδο πανδημίας να πανηγυρίζουμε ότι μεριμνούμε για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών, με δαπάνη που κινείται σε ρηχά νερά, την ίδια ώρα μάλιστα που στις αστικές συγκοινωνίες οι εργαζόμενοι, η νεολαία «παστώνονται» σαν σαρδέλες.

Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, συνολικά οι εργαζόμενοι, θα πρέπει απαιτητικά να διεκδικήσουμε όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις για την ασφάλεια και υγιεινή των μαθητών στα σχολεία, να στρέψουμε τα βέλη μας σε κυβέρνηση, αστικά κόμματα, ΕΕ που θεωρούν την Παιδεία και την Υγεία κόστος, την ίδια ώρα που μπουκώνουν τους επιχειρηματικούς ομίλους με δεκάδες δισ. ευρώ.

Συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, σε κοινή δράση με τους γονείς και τους μαθητές μας δυναμώνουμε τον αγώνα για μόρφωση, υγεία, δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Δίνουμε μια πρώτη μαζική απάντηση με τη μαζική μας συμμετοχή στα συλλαλητήρια συλλόγων, ΕΛΜΕ, Πρωτοβουλίας Αναπληρωτών, γονέων, στις 17 Σεπτέμβρη, σε όλη την Ελλάδα. Προετοιμάζουμε, την αμέσως επόμενη βδομάδα, απεργιακή κινητοποίηση στο χώρο της Εκπαίδευσης. Τα δικαιώματα στη μόρφωση και την υγεία δεν τα παζαρεύουμε.

 

Βασίλης ΒΑΤΙΣΤΑΣ
Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Κερατσινίου - Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τεχνητή νοημοσύνη
Τεχνητή Νοημοσύνη και νευρωνικά δίκτυα: Πόσο έξυπνες μπορούν να γίνουν οι μηχανές;
Τη σημασία των νευρωνικών δικτύων για την επιστήμη αναλύουν ο Γιάννης Φαρσάρης, καθηγητής πληροφορικής και συγγραφέας και η Ελευθερία Χατζημιχαήλ,...
Τεχνητή Νοημοσύνη και νευρωνικά δίκτυα: Πόσο έξυπνες μπορούν να γίνουν οι μηχανές;
τηγάνι
Τα δημοφιλή «καλά» λιπαρά που μας προφυλάσσουν από τον καρκίνο – Ο ρόλος των συμπληρωμάτων
Η έρευνα επικεντρώθηκε στη σχέση μεταξύ των επιπέδων ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρών οξέων και του κινδύνου εμφάνισης 19 διαφορετικών τύπων...
Τα δημοφιλή «καλά» λιπαρά που μας προφυλάσσουν από τον καρκίνο – Ο ρόλος των συμπληρωμάτων