μάσκα, μάσκες, μαθητές, κορονοϊός, covid
Έως 15 Μαθητές στην τάξη Εδώ και Τώρα!

Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση - Α.Ρ.Π.Α καθηγητών Ν. Ηλείας

Δυο μέρες μόνο μετά την έναρξη των σχολείων και το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα κορωνοϊού, είναι γεγονός σε μαθητή γυμνασίου του Δ. Πύργου. Είχαμε ήδη επισημάνει την προχειρότητα και την αδιαφορία της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με την έναρξη των σχολείων με  τάξεις σε πλήρη σύνθεση και αριθμό μαθητών σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Για να μην αναφερθούμε, στις ακατάλληλες μάσκες που μοιράστηκαν στα σχολεία. Αποδείχτηκαν για άλλη μια φορά  μικροί και ανίκανοι Τα μέτρα αποσυνωστισμού των σχολείων με τη δημιουργία τμημάτων των 10-15 μαθητών και την πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού είναι ανύπαρκτα. Όπως επισφαλή είναι και τα μέτρα υγειονομικής προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών και της, σε όλη τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου, καθαριότητας των σχολείων.

Ακούσαμε έκπληκτοι, από τη μια, την Υπουργό Παιδείας να ισχυρίζεται παραπλανητικά, με στατιστικού τύπου αλχημείες, για Μ.Ο. 17 μαθητών σε κάθε τμήμα στα σχολεία της χώρας και αναλογιζόμαστε, όσοι διδάσκουμε σε τμήματα με πάνω από 25 μαθητές, μήπως ζούμε σε άλλη χώρα; Τι σημασία έχει ο μέσος όρος σε αυτή την περίπτωση, όπου χιλιάδες αίθουσες έχουν πάνω από 25 παιδιά; Από την άλλη ακούσαμε από κυβερνητικά και επιστημονικά χείλη ότι ο συγχρωτισμός είναι βασικός παράγοντας μετάδοσης του κορωνοϊού και γι’ αυτό επιβάλλονται πρόστιμα, αλλά δεν βλάπτει στα σχολεία! Εκεί η χρήση μιας μάσκας για προστασία αρκεί!! Λες και τα παιδιά είναι δήθεν κλειστή επιδημιολογική ομάδα και δεν έρχονται σε επαφή με άλλους μαθητές(στη γειτονιά, στην πόλη, στις διάφορες δραστηριότητες τους) ούτε έρχονται σε επαφή με τους γονείς και τους παππούδες τους…

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση άνοιξε τα σχολεία χωρίς τη λήψη ουσιαστικών μέτρων ασφαλούς λειτουργίας τους και στήριξης – προστασίας εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών. Αγνόησε προκλητικά και δεν υλοποίησε καμία από τις προτάσεις των εκπαιδευτικών σωματείων που κατατέθηκαν εγκαίρως, από την περίοδο της πρώτης φάσης της επιδημίας όπως μείωση των μαθητών στα τμήματα, προσλήψεις των αναγκαίων εκπαιδευτικών και καθαριστ(ρι)ών, κατάλληλες κτιριακές υποδομές, εύρεση-διαμόρφωση νέων σχολικών χώρων, αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Η στόχευση όλων των παραπάνω προφανής: η ελαχιστοποίηση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και του κόστους υγειονομικής προστασίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Όλα στο όνομα της ατομικής ευθύνης. Κρατική-πολιτική ευθύνη δεν υπάρχει!

Ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί υπερασπιζόμαστε το ζωντανό, ανοιχτό και δημοκρατικό σχολείο που προκρίνει η Παιδαγωγική Επιστήμη και απαιτούμε:

  • Μείωση τώρα των μαθητών στα τμήματα με ανώτατο όριο 15 μ. ανά τμήμα για μορφωτικούς και υγειονομικούς λόγους. Αυτό το όριο με απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων να μπορεί να μειώνεται ανάλογα με τις συνθήκες (κτιριακές κλπ) του κάθε σχολείου.
  •  Υποχρεωτική παρουσία των μαθητών στο σχολείο εκτός όσων ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες ή νοσούν. Να μην μετράνε οι απουσίες μαθητών που βρίσκονται σε καραντίνα.
  • Μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Εξασφάλιση δομών και υποδομών για τις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Διεύρυνση του θεσμού της κατ’ οίκον διδασκαλίας, της Ενισχυτικής και της Πρόσθετης ΔΣ για τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και οι οποίες πρέπει να προσδιορίζονται με υγειονομικούς όρους.
  • Αυστηρά μέτρα προστασίας και τήρηση πρωτοκόλλων για εκπαιδευτικούς και μαθητές,π.χ. καθημερινή θερμομέτρηση των εισερχομένων στα σχολεία: εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, μαθητών και όσων εισέρχονται για άλλες εργασίες. Αυτό να γίνεται με βοηθητικό προσωπικό στις εισόδους των σχολείων. Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους.
  •  Ουσιαστική ενίσχυση του ΕΣΥ και σε τοπικό επίπεδο για την αντιμετώπιση της πανδημίας).
  • Μονιμοποίηση προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία και επιπλέον προσλήψεις για τις έκτακτες ανάγκες. 
  • Μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών σε μία φάση και τοποθετήσεις με όλους τους κανόνες της διαφάνειας στην αρχή της σχολικής χρονιάς, ώστε να μην υπάρχουν καθόλου χαμένες ώρες λόγω κενών. Εξασφάλιση των αναγκαίων αδειών για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, χωρίς αστερίσκους. Ίσα δικαιώματα για μόνιμους και αναπληρωτές. Πρόσληψη αναπληρωτών για την κάλυψη κενών που θα προκύπτουν από εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή που θα είναι κρούσματα κορωνοϊού.
  • Η κάλυψη της ύλης, που οι εκπαιδευτικοί και την επιθυμούν και την επιδιώκουν, μπορεί να επιτευχθεί μόνο σε ανοιχτά σχολεία με παιδαγωγική ελευθερία και όχι με τηλεκπαίδευση – τηλεργασία, που μπορεί να λειτουργεί μόνο βοηθητικά-συμπληρωματικά στο ζωντανό μάθημα στην τάξη. Δεν θα επιτρέψουμε, με την εφαρμογή της τροπολογίας και της ΠΝΠ για την on-line μετάδοση του μαθήματος και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με ανοιχτά σχολεία, να μετατραπεί η διδασκαλία στη τάξη σε Realityshow! Το μέτρο αυτό καταδικάστηκε και καταργήθηκε στην πράξη από σύσσωμο τον κλάδο, τους γονείς και τους μαθητές. Είναι καθοριστική για τη φυσιολογική, νοητική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού η δια ζώσης συμμετοχή στη σχολική ζωή. Στο πλαίσιο αυτό, απαιτούμε να διασφαλιστεί η υγεία τόσο των παιδιών και του οικογενειακού τους περιβάλλοντος όσο και των συναδέλφων. Η απόφαση για τοπικό ή περιφερειακό κλείσιμο κοινωνιών/σχολείων να συνοδεύεται απόαναδιάταξη- μείωση της ύλης για τη νέα χρονιά.

Δηλώνουμε ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε να κινδυνεύσει η υγεία και η ζωή κανενός εκπαιδευτικού και μαθητή. Την απόλυτη ευθύνη για αυτή τη διασφάλιση την έχει η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Η ΕΛΜΕ να καλέσει τους ΣΔ  να διαμορφώσουν και να δημοσιοποιήσουν άμεσα  κείμενο  με τις προτάσεις τους για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων τους με βάση τις ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας. Επιπρόσθετα να καλέσει την ΟΛΜΕ να αποφασίσει  δραστικές κινητοποιήσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία. 

Προωθούμε τα αιτήματά μας απαιτώντας το σωματείο να προχωρήσει, μαζί και με τις άλλες ΕΛΜΕ, στην οργάνωση του αγώνα και του συντονισμού εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών.

 

Πύργος 15/09/2020

Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική ΠΑρέμβαση

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kleista-sxoleia
Το εορτολόγιο του Δεκεμβρίου φέρνει πολλά κλειστά σχολεία μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων
Ο Δεκέμβριος είναι «πλούσιος» μήνας ως προς το εορτολόγιο του και κάπως έτσι σε αρκετές περιοχές της χώρας οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα...
Το εορτολόγιο του Δεκεμβρίου φέρνει πολλά κλειστά σχολεία μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων