μάσκα, μάσκες, μαθητές, εκπαιδευτικοί, κορονοϊός, covid
Αγωνιστική Συνεργασία - Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών

Οι ειλικρινείς ευχές όλων μας για «καλή σχολική χρονιά» φέτος συνοδεύονται από την συμπλήρωση: «…και με ασφάλεια για την υγεία όλων».  

Πλην Λακεδαιμονίων…

            Η υποκριτική επικοινωνιακή έγνοια των κυβερνώντων για τη νέα σχολική χρονιά συγκαλύπτει το γεγονός πως τα σχολεία «ανοίγουν» και ενάμισι εκατομμύριο μαθητές, εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους βρίσκονται στη δίνη της αβεβαιότητας και ανασφάλειας, εξ αιτίας της κυβερνητικής αμεριμνησίας και της ανευθυνότητας έναντι της κοινωνίας.

            Οι εκπαιδευτικοί, με την παιδαγωγική και κοινωνική ευθύνη του ειδικού ρόλου τους, καλούνται να υποδεχθούν τους μαθητές σε σχολικές μονάδες ανέτοιμες να ανταποκριθούν στις υγειονομικές ανάγκες της εποχής.

            Με ελλείψεις εκπαιδευτικών, με υπερφορτωμένες σχολικές αίθουσες, με σαθρά υγειονομικά πρωτόκολλα, με το πρώτο κουδούνι να βρίσκει τις σχολικές μονάδες σε σύγχυση ως προς την ώρα προσέλευσης των μαθητών και  την Τοπική Αυτοδιοίκηση ανέτοιμη στη διανομή μασκών με άκυρο σε σημαντικό μέρος του το διαγωνισμό της ΚΕΔΕ, με σχολικές μονάδες που το προσωπικό καθαριότητας δεν επαρκεί και γονείς να αγωνιούν για την ασφάλεια των παιδιών τους αμφισβητώντας τα κυβερνητικά μέτρα, μόνο αισιόδοξοι δεν μπορούμε να είμαστε για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης.

            Η επαναλειτουργία των σχολείων και η επάνοδος και παραμονή των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον είναι επιτακτική και πρέπει να γίνει με αποτελεσματικό και βιώσιμο σχεδιασμό και απαιτείται να γίνει για ολόκληρη τη σχολική χρονιά 2020-2021. Ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για τρίμηνες και εξάμηνες συμβάσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών κινείται προφανώς στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση. Η μακρά περίοδος απομάκρυνσης των μαθητών όλων των βαθμίδων από το σχολικό περιβάλλον είναι παιδαγωγικά, κοινωνικά και κυρίως μορφωτικά ανεπίτρεπτη.

            Έναντι της κυβερνητικής ανεπάρκειας, που τροφοδοτείται από την ιδεοληψία της απαξίωσης κάθε τι κοινωνικού και δημόσιου αν δεν τιμολογείται με όρους κέρδους, έχουν διατυπωθεί κοινωνικά υπεύθυνες και επιστημονικά έγκυρες εναλλακτικές προτάσεις από τον κόσμο της εργασίας και της γνώσης.

            Οι προτάσεις και οι παρεμβάσεις, των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων (ΣΥΝΕΚ) σε κεντρικό επίπεδο (ΟΛΜΕ) και της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης (ΕΑΚ) σε τοπικό επίπεδο (ΕΛΜΕ Χίου), για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, όχι μόνο κατά το άνοιγμα των σχολικών μονάδων αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια της επιδημικής κρίσης έχουν κατ’ επανάληψη διατυπωθεί από τη λήξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς.

            Ως Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση (ΕΑΚ) επιμένουμε πως αφού η κυβέρνηση αργεί,  ο κόσμος της εκπαίδευσης για μια ακόμα φορά πρέπει να υπερασπισθεί υγειονομικά και μορφωτικά τη Δημόσια Παιδεία.

             Με δημοκρατικούς, συλλογικούς όρους απαιτείται η συγκρότηση ενός ενεργού κινήματος σε κάθε σχολική κοινότητα που θα οργανώσει με επιστημονική και κοινωνική ευθύνη πραγματικά μέτρα υγειονομικής προστασίας και θα υπερασπισθεί δημιουργικά την μορφωτική αποστολή σχολείων και σχολών. Από τη χρήση της μάσκας, τη καθαριότητα και τη τήρηση αποστάσεων μέχρι και την αποκλιμάκωση της πυκνότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την αξιοποίηση κάθε κατάλληλου δημόσιου χώρου, την ενίσχυση της αυτονομίας των δημόσιων δικτύων σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης, την υποδειγματική εφαρμογή εναλλακτικών διδακτικών πρακτικών, μεθόδων αξιολόγησης μαθητών, τον εμπλουτισμό των διδακτικών αντικειμένων. Από την απαίτηση για ενίσχυση του προσωπικού κάθε κατηγορίας και βαθμίδας με εργασιακές σχέσεις αξιοπρεπείς και σταθερές μέχρι και τον σεβασμό των ειδικών απαιτήσεων υγείας καθενός και καθεμιάς.

            Η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση  με όλες της τις δυνάμεις και σε συνεργασία με το σύνολο της σχολικής κοινότητας, τους γονείς, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τις συλλογικές εκφράσεις τους και τα τοπικά κινήματα, θα δώσει τη μάχη για υγειονομικά ασφαλές και παιδαγωγικά επωφελή λειτουργία των σχολείων με όλα τα παιδιά.

Η συναρπαστική ιστορική περιπέτεια της μόρφωσης είναι μια συλλογική, κοινωνική υπόθεση.

Η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση

εύχεται σε όλους και όλες καλή και ασφαλή σχολική χρονιά με υγεία και πρόοδο.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νηπιαγωγειο
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
Γονείς: Με τη νέα διάρθρωση των νηπιαγωγείων θα χρειαστούν περίπου 8 λιγότεροι εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία τους. Όλη αυτή η άκρως αντιπαιδαγωγική...
Περιστέρι: Συνολικά κλείνουν 15 νηπιαγωγεία μέσα σε έναν χρόνο! - Αγανάκτησαν οι γονείς
ΔΠΘ.jpg
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
Η επιλογή τους αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αποδεικνύει ότι το ΔΠΘ αποτελείται από πυρήνες αριστείας που διακρίνονται με τη δουλειά τους
Δημοκρίτειο Θράκης: Δύο καθηγητές του ορίστηκαν ως μέλη του Συμβουλίου Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟ
πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
ασανσερ απθ
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα
Οι φοιτητές πρέπει καθημερινά να ανεβοκατεβαίνουν με τα πόδια έως τον 6ο και στον 8ο όροφο των δυο κτιριακών όγκων
Φοιτητικές εστίες ΑΠΘ: Σχεδόν δύο μήνες μετά την πτώση του ασανσέρ, σήμερα δεν λειτουργεί κανένα