εκπαιδευτικός, σχολική τάξη, μαθήματα
Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης: 4.200 οι χαμένες ώρες διδασκαλίας κάθε βδομάδα από τα κενά

Να σταματήσει ο εμπαιγμός της κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας

- Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα των μαθητών και των εκπαιδευτικών 

- Μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία

- 5 Οκτώβρη ημέρα του εκπαιδευτικού: όλοι στη συγκέντρωση των ΕΛΜΕ 12 μ. Άγαλμα Βενιζέλου

Η  κυβέρνηση αδιαφορεί για τις χιλιάδες  χαμένες ώρες διδασκαλίας και για τις αντίξοες συνθήκες  στις οποίες λειτουργούν τα σχολεία λόγω της έλλειψης μέτρων προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Αποκαλυπτική είναι η στάση της απέναντι στις διεκδικήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος. Επιδιώκει με βαθύτατα αντιδημοκρατικό τρόπο να σταματήσει τις κινητοποιήσεις των μαθητών. Δεν αποδέχεται τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις τους ώστε να συμβάλλει, σε αυτή την κρίσιμη στιγμή που τα κρούσματα πανελλαδικά, και μέσα στα σχολεία, αυξάνονται καθημερινά λόγω έξαρσης της πανδημίας του κορονοϊού, τα σχολεία  να παραμείνουν ανοιχτά. Να λειτουργήσουν σε συνθήκες που και η υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών θα προστατεύεται, και η ίδια η εκπαιδευτική διαδικασία θα γίνεται με καλύτερούς όρους και συνθήκες.

Ένα από τα βασικά αιτήματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών που με αγώνες διεκδικούν να γίνει αποδεκτό από το Υπουργείο Παιδείας είναι και οι μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών για να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία. Ενόψει της Γ΄ φάσης πρόσληψης αναπληρωτών και μπροστά στην οξυμένα προβλήματα λειτουργίας των σχολείων απαιτούμε η κυβέρνηση να σταματήσει τους κοινωνικούς αντιπερισπασμούς που τραυματίζουν την κοινωνία, αλλά και τον ευαίσθητο χώρο της παιδείας στον οποίο είναι ανεπίτρεπτο να χρησιμοποιούνται αυταρχικές μεθοδεύσεις. Να σταματήσει τις προσλήψεις των αναπληρωτών κατά δόσεις και να καλύψει όλα τα κενά στα σχολεία και σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές.  Να σταματήσει την άνιση μεταχείριση απέναντι στους αναπληρωτές με τις τρίμηνες συμβάσεις που προωθεί.

Την ίδια στιγμή η Διοίκηση και η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ έχουν στις προτεραιότητές τους τη συγκάλυψη των κυβερνητικών ευθυνών για τα εκατοντάδες κενά στα σχολεία, για τις περικοπές, τη λιτότητα και την ανυπαρξία μέτρων ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων.  Στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ στις 30/9 αρνήθηκαν όλες τις προτάσεις που καταθέσαμε τα κενά να υπολογιστούν τουλάχιστον με βάση τις προτάσεις των σχολείων. Έτσι στη γενική παιδεία τα κενά που ζήτησαν να καλυφθούν είναι 108, αντί 154 που ζήτησαν τα σχολεία. Στην ειδική αγωγή ζήτησαν 49 (42 Τ. Ε. και Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και 7 Παράλληλη),  αντί 92 (67 Τ. Ε. και Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και 25 Παράλληλη) που ζήτησαν τα σχολεία.  Αυθαίρετα μείωσαν τον αριθμό που πρότειναν τα σχολεία. Λειτουργούν σε βάρος των μαθητών με ειδικές ανάγκες που φοιτούν στα Τμήματα Ένταξης ή έχουν ανάγκη Παράλληλη στήριξη.  Έφτασαν στο σημείο να μειώσουν τα τμήματα Ένταξης από 182, όπως καθορίσθηκαν από τα σχολεία, σε 135 για να μειώσουν τις προσλήψεις αναπληρωτών! Στην Παράλληλη, αντί να καλύψουν όλες τις ώρες στους μαθητές που έχουν ανάγκη υποστήριξης και αντιστοιχούν σε 84 καθηγητές, μείωσαν τις ώρες για να αντιστοιχούν σε 66 εκπαιδευτικούς! Κουτσούρεμα κυριολεκτικά των κενών! Ενώ, όπως έχουμε ήδη καταγγείλει, για να συνδράμουν την κυβέρνηση στο χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων των αναπληρωτών, αποφάσισαν στα κενά των εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα να προσληφθούν αναπληρωτές με τρίμηνες συμβάσεις!

4.200 οι χαμένες ώρες διδασκαλίας κάθε βδομάδα στα σχολεία από κενά

Δραματικό το τοπίο με τα κενά γενικής παιδείας στα Γυμνάσια, τα ΓΕΛ, τα ΕΠΑΛ,  με τα κενά στα Τμήματα Ένταξης και τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε., καθώς και με τα κενά στην Παράλληλη στήριξη που ανήκουν στη δύναμη της  Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης. Τα στοιχεία με βάση τις τοποθετήσεις όλων των φάσεων (υπεράριθμοι, διάθεση, αναπληρωτές α΄ και β΄ φάσης, διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου με προσθαφαίρεση κενών και πλεονασμάτων σε ώρες), είναι αποκαλυπτικά. Τα στοιχεία είναι στο συνημμένο πίνακα που καταθέτουμε μετά από επεξεργασία από τις Παρεμβάσεις :

  • Τα κενά στην γενική παιδεία σε όλες τις ειδικότητες, και στην Τεχνική εκπαίδευση  είναι 204 (154 κενά επειδή δεν γίνονται διορισμοί και 50 κενά από ευπαθείς ομάδες)
  • Κάθε βδομάδα χάνονται 4.200 χιλιάδες ώρες διδασκαλίας, οι 3.200 ώρες  αντιστοιχούν στα 160 κενά  και άλλες 1.000  στα κενά που αντιστοιχούν σε 50 εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα.
  • Τα κενά θα ήταν περισσότερα αν το υπουργείο δεν ανάγκαζε άλλους 28 εκπαιδευτικούς, παρά τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζουν, να επιστρέψουν στα σχολεία γιατί  άλλαξε τα δεδομένα χαρακτηρισμού των ευπαθών ομάδων.
  • Τα κενά είναι περισσότερα γιατί δεν έχει προσληφθεί ούτε ένας αναπληρωτής για την κάλυψη των αναγκών στις προσφυγικές δομές (Δυτ. Θεσ/νίκη 36 πέρσι), την Ενισχυτική διδασκαλία (Δυτ. Θεσ/νίκη 50 πέρσι), το ίδιο και για ορισμένες ειδικότητες στο Καλλιτεχνικό σχολείο Αμπελοκήπων (8 πέρσι).  
  • Τα κενά στην ειδική αγωγή είναι 92 (67 Τμήματα Ένταξης, 25 Παράλληλη στήριξη).
  • Για τα Τμήματα Ένταξης προσλήφθηκαν μόνο δύο αναπληρωτές στη β΄ φάση των προσλήψεων!
  • Στην Ειδική αγωγή, στα Τμήματα Ένταξης και στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. πέρσι προσλήφθηκαν 134 αναπληρωτές ενώ φέτος μόνο 25!

Η αυταρχική και αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης πρέπει να νικηθεί!

Η κυβέρνηση αδιαφορεί για τις χιλιάδες  χαμένες ώρες διδασκαλίας για τους μαθητές. Στην κάλυψη των κενών ακολουθεί την πεπατημένη όλων των κυβερνήσεων με προσλήψεις των αναπληρωτών κατά δόσεις, ενώ ετοιμάζεται να επιφέρει βαρύ πλήγμα στα δικαιώματα των αναπληρωτών με τις τρίμηνες συμβάσεις που προωθεί. Αξιοποιεί την πανδημία και νομοθετεί αντιεκπαιδευτικά μέτρα (Τεχνική Εκπαίδευση, αξιολόγηση, τηλεκπαίδευση, κ.ά.). Ο αυταρχικός της κατήφορος δεν έχει τέλος και ετοιμάζεται για νέο χτύπημα σε βάρος του μαθητικού κινήματος.

Οι εκπαιδευτικοί και οι ΕΛΜΕ να μην το επιτρέψουμε. Να στηρίξουμε από κοινού με τους γονείς τον αγώνα των μαθητών και τις καταλήψεις γιατί τα αιτήματά τους είναι και δίκαια και αποτελούν διεκδικήσεις όλου του εκπαιδευτικού κινήματος. Όχι μόνο από δημοκρατική δεοντολογία απέναντι στους μαθητές μας, αλλά και γιατί αύριο έρχεται η δική μας σειρά. Ήδη βιώνουμε την προσπάθεια άλωσης των σωματείων μας από το κράτος μέσω της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας που ανήγγειλαν. Να συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ και να κηρύξουμε τώρα αποφασιστικό και ανυποχώρητο αγώνα διαρκείας μέσα από Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ που πρέπει να πραγματοποιηθούν τις επόμενες μέρες. Από κοινού σε αγώνα με τους μαθητές μας  θα προστατέψουμε την υγεία του εκπαιδευτικού κόσμου και θα υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο. Με κοινό αγώνα εκπαιδευτικών και μαθητών μπορούμε να νικήσουμε!    

Μαζικά απαντάμε και διεκδικούμε

  • Ο αγώνας των μαθητών είναι δίκαιος, κάτω τα χέρια από τις καταλήψεις.
  • Όχι στον εμπαιγμό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μέσω καταστολής των καταλήψεων.
  • Μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων τώρα – 15 μαθητές στο τμήμα.
  • Μαζικοί διορισμοί τώρα! Μονιμοποίηση των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
  • Nα καλυφθούν τώρα όλα τα κενά με μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών.
  • Να διοριστούν τώρα μόνιμοι καθαριστές/τριές στα σχολεία.
  • Όχι στις 3μηνες συμβάσεις – Καμία εφαρμογή τους – Τα ΠΥΣΔΕ να αλλάξουν τις αποφάσεις τους.
  • Να λειτουργήσει τώρα η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία και σε όλα τα σχολεία.
  • Ουσιαστική ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στα σχολεία με λειτουργία επαρκών τμημάτων υποδοχής όπου αυτά φοιτούν. Πρόσληψη τώρα αναπληρωτών για τις Τάξεις υποδοχής, τις ΔΥΕΠ, κ.ά.
  • Διαφάνεια στις τοποθετήσεις – Όλα δημόσια – Όλα με μόρια – Όλα αιτιολογημένα – Παντού δικαιοκρισία!

Κενά Γενικής παιδείας, Τμήματα Ένταξης,

Σ.Μ.Ε.Α.Ε., Παράλληλη στήριξη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης

 

Ειδικότητα

Γενική παιδεία

Τμήματα Ένταξης Σ.Μ.Ε.Α.Ε.

Παράλληλη

στήριξη

 

Κενά σε ώρες

Κενά

Εκπ/κών

Κενά

Εκπ/κών στοιχεία σχολείων

Κενά

Εκπ/κών στοιχεία ΔΔΕ

Κενά

Εκπ/κών στοιχεία σχολείων

Κενά

Εκπ/κών στοιχεία ΔΔΕ

ΠΕ01

117

5

 

 

 

 

ΠΕ02

302

14

27

16

12

5

ΠΕ03

273

12

20

12

6

1

ΠΕ04

 

 

18

 

7

 

ΠΕ04.01

19

1

 

5

 

 

ΠΕ04.02

88

4

 

2

 

1

ΠΕ04.04

65

3

 

3

 

 

ΠΕ04.05

52

3

 

2

 

 

ΠΕ05

56

3

 

 

 

 

ΠΕ06

157

7

 

 

 

 

ΠΕ07

233

11

 

 

 

 

ΠΕ08

53

3

1

1

 

 

ΠΕ011

399

18

 

 

 

 

ΠΕ79.01

98

5

 

 

 

 

ΠΕ80

73**

3

 

 

 

 

ΠΕ86

211

10

 

 

 

 

ΠΕ81

31

2

 

 

 

 

ΠΕ82

164

8

 

 

 

 

ΠΕ83

20

1

 

 

 

 

ΠΕ83, ΠΕ84

60

3

 

 

 

 

ΠΕ87

132

6

 

 

 

 

ΠΕ87.01

31

2

 

 

 

 

ΠΕ87.02

42

2

 

 

 

 

ΠΕ87.09

13

1

 

 

 

 

ΠΕ88

56

3

 

 

 

 

ΠΕ88.01

 

 

1

1

 

 

ΠΕ89.01

67

3

 

 

 

 

ΤΕ119

20

1

 

 

 

 

Τεχνολογία

198***

9

 

 

 

 

ΣΕΠ

49***

2

 

 

 

 

ΕΕ στην ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

139***

6

 

 

 

 

ΖΔΔ

193***

9

 

 

 

 

Σύνολο

 

160

67

42

25

7

 

*Τα κενά είναι 204 μαζί με τα κενά εκπαιδευτικών που είναι ευπαθής ομάδα

** Το ένα κενό προκύπτει από ώρες που αντιστοιχούν από το μάθημα πολιτική παιδεία

*** Είναι κενά που καλύπτονται από πολλές ειδικότητες. Δεν υπάρχουν όμως πλεονάσματα σε ώρες σε  συγκεκριμένες ειδικότητες γιατί καλύπτουν το ωράριό τους με διαθέσεις συμπλήρωσης ωραρίου σε μαθήματα Α΄ ανάθεσης, έτσι δεν έχουν περίσσευμα ωρών για να καλύψουν αυτά τα μαθήματα και άρα πρέπει ή να μη διδαχθούν τα αντικείμενα αυτά ή να γίνουν και νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepistimio
Φοιτητές chatbot ξεγέλασαν τους εξεταστές σε πανεπιστημιακές εξετάσεις
«Η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει την ακεραιότητα των εκπαιδευτικών αξιολογήσεων. Δεν θα επιστρέψουμε απαραιτήτως πλήρως στις χειρόγραφες εξετάσεις,...
Φοιτητές chatbot ξεγέλασαν τους εξεταστές σε πανεπιστημιακές εξετάσεις
vaseis-201213.jpg
Βάσεις εισαγωγής πολλών ταχυτήτων: Κατηφορίζουν οι Νομικές και τα Πολυτεχνεία ανηφορίζουν οι Ιατρικές
Βάσεις εισαγωγής: Πως κινούνται ανά Επιστημονικό Πεδίο - Πόσα μόρια θα είναι η άνοδος ή η πτώση
Βάσεις εισαγωγής πολλών ταχυτήτων: Κατηφορίζουν οι Νομικές και τα Πολυτεχνεία ανηφορίζουν οι Ιατρικές