κατάληψη
«Ανεξάρτητα εάν συμφωνούμε με τον τρόπο διεκδίκησης τους ή ακόμη ακόμη και με τα ίδια τα αιτήματα των παιδιών νιώθω ότι είναι πράξη συνέπειας, εφόσον πιστεύουν σε κάτι και το διεκδικούν, να επιμείνουν για την πραγματοποίηση του και εμείς να τα ενθαρρύνουμε στην κατεύθυνση αυτή»

Παρέα με τις καταλήψεις έπεσαν και φέτος σαν μικρές ή μεγάλες καταιγίδες οι γκρίνιες, οι διαμαρτυρίες, οι καταγγελίες, οι εντάσεις, οι αντιπαραθέσεις. Κάποια στιγμή οι καταλήψεις θα σταματήσουν και θα έρθει η ώρα του απολογισμού. «Μα χάθηκαν ήδη τόσες διδακτικές ώρες θα χάσουμε και άλλες, για να ξανά συζητήσουμε για την κατάληψη; Είμαστε σοβαροί;» θα αναδυθεί με θυμό η ένσταση. Ο χρόνος όμως, που ´´χάθηκε´´ γέννησε και κάποιες σκέψεις, κάποιους προβληματισμούς, κάποιες παραδοχές, κάποιες προτάσεις και κάποιες αντιπροτάσεις, κάποιες ζυμώσεις.

Η μικρή μου πρόταση είναι: οι κουβέντες αυτές ας μη μείνουν μετέωρες, οι σκέψεις, τα βιώματα να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να τα αποτυπώσουν στο χαρτί και να οργανώσουν μία συζήτηση με τη συμμετοχή όλων των μαθητών, για να γίνει μία αποτίμηση, αξιολόγηση της κινητοποίησής τους. Και μπορούμε πρώτα πρώτα εμείς, οι εκπαιδευτικοί, να δώσουμε το παράδειγμα, διατυπώνοντας γραπτά τις απόψεις μας. Άλλωστε μία πλευρά, υποτιμημένη, του εκπαιδευτικού είναι αυτή του μικρού, έστω, διανοούμενου (αν και πολλοί συνάδελφοι δικαιολογημένα αξίζουν το χαρακτηρισμό σε όλο του το πλάτος, το βάθος και την ένταση), ενός σκεπτόμενου πολίτη που έχει θέση και άποψη στα μικρά και μεγάλα ζητήματα της κοινωνίας. 

Κάποιες απλές βοηθητικές ερωτήσεις να δώσουμε κίνηση στο νου των παιδιών: γιατί (ποιες είναι οι αιτίες) γίνεται η κατάληψη; Ποιος είναι ο σκοπός μου, τι θέλω να πετύχω; Μήπως μπορώ να αντιδράσω με άλλο τρόπο; Πώς βίωσα την κατάληψη συμμετέχοντας ενεργά σε αυτή; Πώς βίωσα την κατάληψη απέχοντας από αυτή; Πώς θα μπορούσα περισσότερους συμμαθητές μου να πείσω να συμμετέχουν σε αυτή; Τι ενέργειες θα μπορούσα να είχα κάνει, για να έχω την ευρύτερη αποδοχή της κοινωνίας; Πώς θα ήθελα να είναι το σχολείο μου; Πώς θα ήθελα να γίνεται το μάθημα; Τι με χαλάει; Τι με θυμώνει; Τι μου αρέσει στο σχολείο και θέλω να το κρατήσω; Πώς θα μπορούσα να βάλω την  σφραγίδα μου στο σχολείο; Πώς θα μπορούσαν οι μαθητές να είναι οι πραγματικοί πρωταγωνιστές στο σχολείο; Πώς μπορώ να συνεχίσω τις διεκδικήσεις μου; Μήπως η κατάληψη έπρεπε να λήξει πιο γρήγορα; Τι ήταν αυτό που άρχισε να την φθείρει; Και τα λοιπά.

Τα κείμενα μπορούν να αναρτηθούν σε πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου, στην ιστοσελίδα του σχολείου ή να συγκεντρωθούν σε ένα έντυπο. Σαν μία έκτακτη έκδοση της εφημερίδας του σχολείου.

Ανεξάρτητα εάν συμφωνούμε με τον τρόπο διεκδίκησης τους ή ακόμη ακόμη και με τα ίδια τα αιτήματα των παιδιών νιώθω ότι είναι πράξη συνέπειας, εφόσον πιστεύουν σε κάτι και το διεκδικούν, να επιμείνουν για την πραγματοποίηση του και εμείς να τα ενθαρρύνουμε στην κατεύθυνση αυτή. Μετά τη λήξη της κατάληψης, λοιπόν, μπορούν να κάνουν ενέργειες, για να συνεχίσουν τις διεκδικήσεις τους, παραδείγματος χάριν να στείλουν επιστολές προς τον δήμο και το υπουργείο παιδείας, να ζητήσουν  συνάντηση με τον αντιδήμαρχο παιδείας του δήμου ή να τον προσκαλέσουν να έρθει στο σχολείο, να κάνουν αναρτήσεις στο διαδίκτυο, να οργανώσουν διαμαρτυρία μπροστά στο δημαρχείο σε ώρες που δε λειτουργεί το σχολείο  και άλλα πολλά, στα οποία η φαντασία και το πάθος τους θα τους οδηγήσει.

Αν αυτή η κινητοποίηση σταματήσει απότομα (χωρίς δηλαδή τις απαραίτητες συζητήσεις – αποτιμήσεις και χωρίς να έχουν συνεχιστεί οι ενέργειες διεκδίκησης των αιτημάτων), δίνεται το μήνυμα πώς - στην τελική - οι καταλήψεις ήταν χωρίς σημασία, ήταν τελικά για την πλάκα, για τον χαβαλέ, έστω και αν με ιδιαίτερη ζέση εμείς οι μεγάλοι, γενικώς, υποστηρίξαμε τα αιτήματα των παιδιών. Ξέρεις όμως, παιδί μου, η κατάσταση δεν μπορεί να αλλάξει. Ή ίσως στα παιδιά των παιδιών των παιδιών σου! Και τους μαθαίνουμε, ανάμεσα στα άλλα, ότι η γκρίνια είναι μία βολική στάση ζωής, αφού δεν απαιτεί ευθύνες, άσε που φουσκώνεις και από ηθική ανωτερότητα! Και ότι, απλώς, επιτεύχθησαν κάποια γκολ κατά της υπουργού Παιδείας. Αλήθεια, το τελικό αποτέλεσμα ποιο ήταν; Ή μήπως παίζεται ακόμη η παράταση;

*Βαγγέλης Δήμας, φιλόλογος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

EKAV.jpg
Σέρρες: Συνελήφθη 43χρονος – Προσπάθησε να διαφύγει μετά από τροχαίο και παρέσυρε γυναίκα
Η άτυχη γυναίκα υποβλήθηκε σε επέμβαση στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών όπου διακομίσθηκε μετά το σοβαρό τροχαίο
Σέρρες: Συνελήφθη 43χρονος – Προσπάθησε να διαφύγει μετά από τροχαίο και παρέσυρε γυναίκα
κοζαν
Φοιτητικοί Σύλλογοι Κοζάνης κατά Πιερρακάκη: «Ήλθον – είδον και Απήλθον»
Ανακοίνωση των φοιτητικών συλλόγων Κοζάνης για το γεγονός πως ενώ ήθελαν να του εκφράσουν τα αιτήματα τους εκείνος τους «υποδέχτηκε με μπράβους»
Φοιτητικοί Σύλλογοι Κοζάνης κατά Πιερρακάκη: «Ήλθον – είδον και Απήλθον»
ploia-apergia.jpg
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια