Ο 5χρονος Προκόπης από τα Τεμένια είναι όπως όλα τα παιδάκια της ηλικίας του. Του αρέσει να παίζει και να απολαμβάνει κάθε στιγμή. Του αρέσει και το νηπιαγωγείο που ξεκίνησε φέτος στην Κάντανο Σελίνου, μόνο που εκεί δεν μπορεί να απολαύσει το μάθημα όπως θα ήθελε και θα έπρεπε.
Γιατί;
Γιατί ο Προκόπης γεννήθηκε κωφός. Στην ηλικία των 18 μηνών έβαλε μετά από επέμβαση κοχλιακό εμφύτευμα στο ένα αυτί και στην ηλικία των τριών ετών το δεύτερο. Και το αγοράκι άρχισε να ακούει. Και μετά από τις απαραίτητες λογοθεραπείες και εργοθεραπείες, άρχισε και να μιλάει.
Όλο αυτά τα χρόνια οι γονείς του φροντίζουν να μην λείψει κάτι από τον πεντάχρονο Προκόπη και να μεγαλώνει φυσιολογικά όπως τα υπόλοιπα παιδάκια της ηλικίας του.
Μόνο που πέρυσι, που ο Προκόπης πήγε στο προνήπιο αυτό άλλαξε, χωρίς οι γονείς να μπορούν να κάνουν και πολλά και φέτος δυστυχώς το πρόβλημα συνεχίζεται με ό,τι σημαίνει αυτό για τον πεντάχρονο. Αιτία η παράλληλη στήριξη που το παιδί χρειάζεται για να μπορεί να παρακολουθεί το μάθημα όπως και τα υπόλοιπα παιδιά, την οποία όμως δεν έχει.
Η μητέρα του μίλησε στο zarpanews.gr για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ως οικογένεια, ζητώντας το αυτονόητο.
«Πέρσι πήραμε την έγκριση για παράλληλη στήριξη»
«Πέρυσι το Σεπτέμβριο που έγινε η πρώτη φάση πρόσληψης παράλληλης στήριξης, δεν πήρε ο γιος μου παρόλο που ήταν το νο1 στη λίστα, διότι κάποιος είχε σημειώσει λάθος ότι χρειάζεται δασκάλα με νοηματική γλώσσα, που δεν υφίσταται για τον γιο μου, μιλάει και ακούει. Οπότε χάσαμε την πρώτη φάση, στη δεύτερη φάση έγινε προκήρυξη για νηπιαγωγείο Καντάνου, κληρώθηκε μια δασκάλα που ήταν από την Καρδίτσα και αποφάσισε να μην έρθει οπότε χάνει και την δεύτερη φάση και περάσαμε στην τρίτη φάση που είχε βγει πια από την λίστα με απόφαση του ΚΕΣΥ ότι υπάρχουν παιδιά με σοβαρότερα προβλήματα, οπότε πάει η περσινή χρονιά.
Ξεκινάμε φέτος νηπιαγωγείο, μου είπαν ότι τους έδωσαν από το υπουργείο μόνο 4 δασκάλες παράλληλης στήριξης για όλο τον νομό Χανίων. Το παιδί στο σχολείο τα πάει καλά, φέτος είναι πιο δύσκολο, γιατί ότι δεν ακούγε-διάβαζε χείλη, τώρα με την μάσκα είναι πιο δύσκολο.
Xρειάζεται μια δασκάλα να είναι δίπλα του, αυτά που χάνει στην οχλαγωγία να του τα επαναλάβει η δασκάλα αυτό είναι όλο. Και αν φέτος είχε μια δασκάλα θα υπήρχε ενδεχόμενο να μην χάσει μια ολόκληρη χρονιά και μείνει πάλι στο νηπιαγωγείο και αναιρεθεί όλος ο δικός μου αγώνας, με τους λογοθεραπευτές τους εργοθεραπευτές, έχω τρομερή στήριξη από την νηπιαγωγό στην Κάντανο.
Θεωρώ ότι αναιρούν τον αγώνα που κάνει μια μάνα. Αυτό που έχω καταλάβει από το Δημόσιο είναι προτιμούν να χαρακτηρίσουν ένα παιδί ανάπηρο και να δώσουν ένα επίδομα αναπηρίας από το να το βοηθήσουν να πάει ένα βήμα παρακάτω. Ο Προκόπης τώρα φορώντας τα κοχλιακά εμφυτεύματα, ακούει, θέλει λίγο βοήθεια και είναι μια χαρά.
Το παιδί σήμερα είναι 5 ετών και έχει διαγνωσθεί με νευροαισθητήρια βαρυκοήια. Έχει χειρουργηθεί, φοράει κοχλιακά εμφυτεύματα, και φέτος πηγαίνει στο νηπιαγωγείο Καντάνου. Πέρα από αυτό κάνει λογοθεραπείες και χρειάζεται παράλληλη στήριξη. ‘Εχει δοθεί έγκριση από το ΚΕΣΥ Χανίων για 24ωρη παράλληλη στήριξη που δεν έχει έρθει ποτέ, ούτε πέρσι ούτε φέτος».
«Είναι κρίμα, οι τοποθετήσεις αναπληρωτών έπρεπε να είναι προτεραιότητα» δήλωσε στο zarpanews.gr η γραμματέας στο Περιφερειακό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων Μαίρη Μαδεράκη η οποία γνωρίζει καλά την υπόθεση του Προκόπη με την οποία έχει ασχοληθεί επανειλημμένως, χωρίς όμως η ίδια από τη θέση που βρίσκεται να μπορεί να κάνει πολλά καθώς πρόκειται για αρμοδιότητα του ΚΕΣΥ.
«Έρχονται από τα σχολεία όλα τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη των μαθητών δημοτικών και νηπιαγωγείων γύρω στον Ιούνιο. Αυτά συγκεντρώνονται, υποβάλλονται στο Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο στέλνει λίστα με το ποιες εγκρίνονται και ποιες όχι. Ποτέ δεν έρχονται όσοι αναπληρωτές ζητάμε. Το ΚΕΣΥ οφείλει να δομήσει τα παιδιά κατά σειρά προτεραιότητας, τις πολύ σοβαρές περιώσεις, να αξιολογήσει το ΚΕΣΥ, με βάση αυτή την ταξινόμηση γίνεται και η τοποθέτηση των αναπληρωτών. Η ανάθεση των αναπληρωτών γίνεται με αυστηρή σειρά προτεραιότητας ( από τις πιο σοβαρές υποθέσεις στις λιγότερο σοβαρές). Ήρθαν 85 αιτήσεις παράλληλης στήριξης, πέρασαν οι 81, και καλύφθηκαν 13 θέσεις, οι υπόλοιπες είναι κενές. Aν και εφόσον γίνει 3η φάση θα δούμε πόσοι θα έρθουν πάλι. Και ο καιρός περνάει, και τα παιδιά μένουν ακάλυπτα. Έχουμε 68 κενά. Είναι κρίμα αυτά τα παιδιά θα έπρεπε να είναι προτεραιότητα» πρόσθεσε.
Δυστυχώς το 2020 κάποιοι γονείς ζητούν τα αυτονόητα και το κράτος που θα έπρεπε να είναι δίπλα στις οικογένειες που αντιμετωπίζουν τέτοια θέματα, κωφεύει. Δεν τα λέμε προβλήματα γιατί όποιος γνωρίσει τον αξιολάτρευτο Προκόπη θα διαπιστώσει πως δεν αντιμετωπίζει την κατάσταση ως πρόβλημα. Κάποιοι όμως θα πρέπει να εξηγήσουν στο υπέροχο αυτό αγοράκι με τα κόκκινα μαλλιά, γιατί δεν υπάρχει ένας δάσκαλος δίπλα του να του εξηγεί τι λέει η δασκάλα και οι συμμαθητές του στην τάξη πίσω από τις μάσκες, όταν εκείνος δεν τους ακούει…
Πηγή: zarpanews.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη