Κόντρα μεταξύ της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, και του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Χριστόφορου Βερναδάκη, ξέσπασε στη Βουλή, αναφορικά με τα μέτρα που εφαρμόζει το υπουργείο Παιδείας στα σχολεία σε περίπτωση εμφάνισης κρούσματος κορονοϊού.
Η υπουργός επεσήμανε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή, ότι εφαρμόζονται οι εισηγήσεις των ειδικών και λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα. «Υπάρχουν πολλά πεδία για να ανταλλάξουμε ιδεολογικά επιχειρήματα. Μην επενδύετε στην καταστροφολογία στα σχολεία κατά τη διάρκεια της πανδημίας», επεσήμανε χαρακτηριστικά η κ. Κεραμέως.
Ο κ. Βερναδάκης υπογράμμισε ότι δεν μπορούν να αποκρύπτονται δημόσια έγγραφα από το Κοινοβούλιο, αναφερόμενος στις εισηγήσεις της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων και τα μέτρα που πρότεινε για τις αποστάσεις των μαθητών ανά τάξη.
Αναλυτικά η τοποθέτηση τη Νίκης Κεραμέως:
Τα τελευταία δεδομένα αναφορικά με τη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών εν μέσω της πανδημίας COVID-19, παρέθεσε στη Βουλή η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.
Όπως ανέφερε η κα Κεραμέως: «Μετά από 5 εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων, για λόγους πρόληψης από τον κορωνοϊό είναι κλειστό το 0,2% των σχολείων της χώρας, και το 0,3% των σχολικών τμημάτων. Όπως έχει αναλυθεί στην ενημέρωση του κ. Χαρδαλιά και του κ. Μαγιορκίνη, στα σχολεία δεν έχει – μέχρι σήμερα – παρουσιαστεί η τάση ο ιός να μεταφέρεται από τον έναν μαθητή στον άλλο. Τα κρούσματα δηλαδή προέρχονται πρωτίστως από έξω από το σχολείο, και μεταφέρονται μέσα στο σχολείο.(…) Αυτό δεν μας εφησυχάζει επ’ ουδενί. Και τα πράγματα μπορεί να δυσκολέψουν ειδικά τον χειμώνα που έρχεται. Εδώ είμαστε να επικαιροποιούμε διαρκώς τα μέτρα. Να τα προσαρμόζουμε.»
Η κα Κεραμέως υπενθύμισε τις ενέργειες στις οποίες έχει προχωρήσει ήδη το ΥΠΑΙΘ, όπως την πρόσληψη και διορισμό φέτος άνω των 49.200 εκπαιδευτικών, αριθμό-ρεκόρ τουλάχιστον των τελευταίων χρόνων προκειμένου να καλυφθούν οι φετινές αυξημένες ανάγκες και εξαιτίας του κορωνοϊού.
«Απλά για μία τάξη μεγέθους, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην εξουσία, οι προσλήψεις αναπληρωτών πχ το 2016 ήταν 22.000 προσλήψεις, το 2017 26.000, το 2018 34.000. Φέτος σχεδόν 50.000. Αυτά σε απάντηση σχολίων εκ μέρους του κόμματός σας πως δήθεν προσλαμβάνουμε 20.000 λιγότερους αναπληρωτές» επισήμανε η Υπουργός.
Επίσης, τόνισε ότι, σε όσα τμήματα έκλεισαν, λειτούργησε άμεσα η τηλεκπαίδευση: π.χ. στην Πέλλα, σε μεμονωμένα σχολεία ή τμήματα, με πάνω από 2.000 τηλεδιασκέψεις, με περισσότερους από 78.000 εγγεγραμμένους χρήστες και πάνω από 79.000 μαθήματα στην ασύγχρονη τηλεκπαίδευση.
Όσο για τους ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης περί υπερπληθυσμού των τάξεων, η κα Κεραμέως υπογράμμισε πως μόνο το 3% των σχολικών τμημάτων του δημοσίου έχουν πάνω από 25 μαθητές.
«Είχαν γίνει προσπάθειες από το ΣΥΡΙΖΑ να καλλιεργηθεί η εντύπωση ότι τα περισσότερα σχολικά τμήματα στη χώρα έχουν 26, 27, 28 μαθητές. Πόσα είναι στην πραγματικότητα; Το 3%. Υπάρχουν αυτά τα τμήματα; Βεβαίως υπάρχουν.» είπε η κα Κεραμέως.
Η Υπουργός αναφέρθηκε σε πρόσφατη έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που καταρρίπτει το επιχείρημα περί υψηλού μέσου όρου μαθητών ανά τάξη στη χώρα μας. Όπως ανέφερε η κα Κεραμέως:
«Η Ελλάδα έχει τον 4ο μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα κατά μέσο όρο μεταξύ 33 χωρών. Μικρότερο από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ. Μικρότερο από χώρες όπως η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σουηδία, η Δανία, η Φινλανδία και η Γερμανία.».
Όσο για την απόφαση για επαναλειτουργία των σχολείων, η Υπουργός υπογράμμισε:
«Η ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής ήταν για πλήρη επαναλειτουργία των σχολείων με αυξημένα μέτρα προστασίας. Το κάθε μέτρο εφαρμόζεται με διαφορετικό τρόπο σε κάθε πληθυσμιακή ομάδα. Για παράδειγμα, η απόσταση τηρείται διαφορετικά στους ενήλικες και διαφορετικά στα παιδιά. Αν βάλεις 10 παιδιά Δημοτικού σε μία τάξη, όποιες και να είναι οι αποστάσεις, η φυσική τους τάση θα είναι να έρθουν κοντά. Η μάσκα είναι το πιο αποτελεσματικό μέτρο. Είναι το εμβόλιό μας μέχρι να βγει το εμβόλιο.».
Στη δευτερολογία της η κα Κεραμέως αναφέρθηκε και στους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ ότι «υπάρχουν παντού κενά σχολικά κτίρια και συγκροτήματα».
Απευθυνόμενη στον βουλευτή του κόμματος τόνισε:
«Γιατί τότε, κύριε Βερναρδάκη, δεν κατάφερε να βρει η Κυβέρνησή σας αίθουσες όχι για 14 σχολικά έτη, όχι για 1,4 εκατομμύριο μαθητές, όχι ξαφνικά και εν μέσω πανδημίας, αλλά για ένα μόνο έτος - το προνήπιο, για 65.000 μαθητές, για νομοθετική ρύθμιση της ίδιας σας της Κυβέρνησης, που θεωρητικά είχε μελετήσει και σχεδιάσει; Γιατί μας κληροδότησε περισσότερους από 50 δήμους που δεν μπορούσαν να στεγάσουν, επαναλαμβάνω, μόνο μία χρονιά, μόνο τα προνήπια;»
Τέλος, η Υπουργός αναφέρθηκε στη συνολική στάση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης ως προς την αντιμετώπιση της πανδημίας στις εκπαιδευτικές δομές:
«Κύριε Συνάδελφε, υπάρχουν πάρα πολλά πεδία για να ανταλλάξουμε ιδεολογικά επιχειρήματα – εσείς μπορεί να μην συμφωνείτε με τα εργαστήρια δεξιοτήτων που έχουμε εισάγει πιλοτικά στα σχολεία, με την ρομποτική, την οδική ασφάλεια, τον εθελοντισμό, μπορεί να μην συμφωνείτε με την αξιολόγηση που εισάγουμε σε σχολεία και πανεπιστήμια, με σύνδεση αξιολόγησης και χρηματοδότησης στα Πανεπιστήμια, με τη δυνατότητα το κάθε Πανεπιστήμιο να αποφασίζει μόνο του για τα ξενόγλωσσα προγράμματά του χωρίς να απαιτείται έγκριση Υπουργού, μπορεί να θέλετε ο εκάστοτε Υπουργός να έχει πάνω του όλες τις εξουσίες, να μην αποκεντρώνει τίποτα. Θεμιτή η διαφορετική θέση. Αλλά ας μην σπεκουλάρουμε πάνω στον κορωνοϊό και στα σχολεία. Το Μάιο λέγατε να μην ανοίξουν τα σχολεία. Ότι είναι ένα αχρείαστο πολιτικό ρίσκο. Να μείνουν δηλαδή τα παιδιά μας για 6 μήνες εκτός εκπαιδευτικής δομής, στο σκοτάδι. Το μόνο εύκολο θα ήταν για εμάς. Δεν θα ήταν όμως και το σωστό, το σωστό για τα παιδιά μας. Επιτρέψτε μου να καταθέσω μία πρόταση: Μην επενδύετε στην καταστροφολογία. Στην καλλιέργεια του φόβου και στον τομέα της εκπαίδευσης. Μην επενδύετε στον τοξικό λόγο. Βιώνουμε μια πρωτόγνωρη κρίση και η χώρα μας τα έχει πάει καλύτερα σχεδόν από όλες τις Ευρωπαϊκές Χώρες. Αυτό δεν πρέπει επ’ ουδενί να μας εφησυχάζει. Και τα πράγματα μπορεί να δυσκολέψουν ειδικά το χειμώνα που έρχεται. Εδώ είμαστε να επικαιροποιούμε διαρκώς τα μέτρα, εφόσον χρειαστεί, και να τα προσαρμόζουμε.»
Αναλυτικά η τοποθέτηση του Χριστόφορου Βερναρδάκη:
Διεξήχθη σήμερα η συζήτηση για την επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Α’ Αθήνας ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Χριστόφορου Βερναρδάκη στην Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως με θέμα: «Εισηγήσεις επιτροπών εμπειρογνωμόνων για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών της χώρας».
Στην πρωτολογία του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ αναφέρθηκε αρχικά στις δυο επιτροπές που έχουν συσταθεί από την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του κορονοϊού: η Επιστημονική Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων και η Εθνική Επιτροπή Προστασίας της Δημόσιας Υγείας.
Αυτά τα δημόσια όργανα έχουν συγκροτηθεί σύμφωνα με τον κώδικα διοικητικής διαδικασίας, έχουν γραμματέα, έχουν αναπληρωτή γραμματέα κ.ο.κ. Στις 31 Αυγούστου είχε υποβληθεί Αίτημα Κατάθεσης Εγγράφων από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ για το ποιες είναι ακριβώς οι εισηγήσεις των δυο επιτροπών σε σχέση με το άνοιγμα των σχολείων και την τήρηση των αποστάσεων.
Ο κ. Βερναρδάκης τόνισε πως ΔΕΝ πήρε απάντηση κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής. Και όχι μόνο, δεν ενημερώθηκε το σώμα για τον λόγο που δεν παραδίδονται αυτά τα πρακτικά. Υπάρχει δηλαδή μια Επιτροπή η οποία γνωμοδοτεί, όπως λ.χ. τώρα το λοκντάουν στην Κοζάνη, και απαιτείται να είναι γνωστό ποια είναι η εισήγηση, σε τι βασίζεται, αν υπήρχε ομοφωνία ή αν π.χ. «δώσατε εσείς κάποιες οδηγίες και στρέψατε τις εισηγήσεις της επιτροπής προς κάποια κατεύθυνση», όπως χαρακτηριστικά κατέληξε ο βουλευτής.Η κ. Κεραμέως απάντησε πως είναι κλειστό μόλις το το 0,2% των σχολείων της χώρας και 246 τμήματα από τα άνω των 80.000 και πως τα μέτρα προστασίας εφαρμόζονται με εξαιρετικό τρόπο είπε η Υπουργός. Σε σχέση με την ερώτηση απάντησε πως η εισήγηση της επιτροπής για πλήρη επαναλειτουργία των σχολείων με αυξημένα μέτρα προστασίας ήταν ομόφωνη.
Ο κ. Βερναρδάκης στη δευτερολογία του ξεκίνησε χαρακτηριστικά:
«άλλα λόγια να αγαπιόμαστε. Δεν ήρθαμε εδώ για να μας πείτε ποια πολιτική ακολουθείτε […]
Εγώ σας ρώτησα υπάρχει η εισήγηση των εμπειρογνωμόνων, ναι ή όχι;
Εφόσον υπάρχει ήσασταν υποχρεωμένη να την καταθέσετε, ναι ή όχι;
Εφόσον δεν μπορούσατε να την καταθέσετε ήσασταν υποχρεωμένη κατά τον κανονισμό της Βουλής να αιτιολογήσετε γιατί δεν την καταθέτετε;
Ακόμα και τώρα, αυτή την ομόφωνη απόφαση που λέτε, δώστε τη μας, αλλά ούτε αυτό σας ρώτησα. Δε σας ρώτησα αν θα άνοιγαν τα σχολεία, ρώτησα τη απόφαση πήρε η επιτροπή σε σχέση με τις αποστάσεις […] δημόσια έγγραφα αποκρύπτονται από το Κοινοβούλιο».
Ο κ. Βερναρδάκης συνέχισε αποκαλύπτοντας αντιφάσεις των κυβερνητικών αποφάσεων. Συγκεκριμένα ρώτησε τι υπαγορεύει τις κυβερνητικές πολιτικές: πως μόνο το 3% είναι 25 άτομα και πάνω στα σχολικά τμήματα, αυτά που λέει ο ΠΘ πως το εύλογο αυτό αίτημα δε μπορούσε να ικανοποιηθεί ή αυτό που λέει ο κ. Γεραπετρίτης, ο οποίος λέει ότι είναι δημοσιονομικό το πρόβλημα;
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ρώτησε ποιο είναι το συνολικό άθροισμα των σχολείων που έχουν κλείσει και όχι απλώς πόσα κλείνουν κάθε μέρα μιας και φαίνεται πως η καμπύλη είναι απολύτως ανοδική. Η επιτροπή τι εισηγείται σε σχέση με αυτό, που είναι τα πρακτικά αυτών των συνεδριάσεων;
Η κ. Κεραμέως απάντησε πως υπάρχουν πρακτικά και θα κατατεθούν όπως προβλέπει ο Κοινοβουλευτικός Έλεγχος, παρόλο που, όπως τόνισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, θα έπρεπε να έχουν αποσταλεί στη Βουλή έως την 1η Οκτωβρίου.
Έπειτα από την ερώτηση ο προεδρεύον Δημήτρης Βίτσας προέτρεψε την Υπουργό να καταθέσει τις εισηγήσεις στα πρακτικά της Βουλής, μιας και κομμάτι τους το διάβασε, έτσι ώστε να μπορέσουν όλα τα κόμματα να ενημερωθούν και να κρατηθεί ο κοινοβουλευτικός έλεγχος σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη