Σ. Ζαχαράκη για τηλεκπαίδευση: «Στα σκαριά» πρόγραμμα επιμόρφωσης 180.000 εκπαιδευτικών
Πρόγραμμα επιμόρφωσης με αντικείμενο την εξ αποστάσεως εκπαίδευση εξήγγειλε από το βήμα της Βουλής η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη

Περίπου 180.000 εκπαιδευτικοί θα λάβουν μέρος σε επιμορφωτικά προγράμματα, που έχουν εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ, με στόχο την εκμάθηση των ιδιαίτερων μεθόδων της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Για το εν λόγω πρόγραμμα ενημέρωσε η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη από το βήμα της Βουλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση για τις ελλείψεις και τον αποκλεισμό μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση που κατέθεσε η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ραλλία Χρηστίδου.

Παράλληλα, η υφυπουργός Παιδείας εξέφρασε τη βεβαιότητα πως οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου και συμμετέχουν στις τάξεις εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα καταφέρουν να καλύψουν τα κενά και να επιτύχουν τους μαθησιακούς στόχους που έχει θέσει το υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Παραθέτουμε τα κύρια στοιχεία από τις τοποθετήσεις της βουλευτού και της υφυπουργού, στο πλαίσιο της συζήτησης για την ερώτηση:  «Ανεπαρκής προετοιμασία του Υπουργείου Παιδείας και καθυστέρηση στην έναρξη των εξ’ αποστάσεως μαθημάτων για μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες».

Ραλλία Χρηστίδου: Εκτός της Σύγχρονης Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης χιλιάδες μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες

Τα μαθήματα δεν έχουν ξεκινήσει για μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και κινδυνεύουν άμεσα από την εξάπλωση της επιδημίας του κορονοϊού, τόνισε κατά την παρουσίαση της ερώτησης η βουλευτής Ραλλία Χρηστίδου της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Όπως παρέθεσε στην πρωτολογία της, ο αρχικός σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας προέβλεπε την χορήγηση εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη συγκεκριμένη κατηγορία μαθητών από αναπληρωτές, ενώ στη συνέχεια υπήρξε πρόβλεψη για την ανάθεση της διδασκαλίας σε εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, που ανήκουν και οι ίδιοι στις ευπαθείς ομάδες.

Ωστόσο, εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας που εκδόθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου επανακαθόρισε τα κριτήρια ένταξης των εκπαιδευτικών στις ευπαθείς ομάδες, με αποτέλεσμα την απότομη αναπροσαρμογή των αναθέσεων. Παράλληλα, η Ρ. Χρηστίδου τόνισε ότι δεν έχει υπάρξει ενημέρωση για τις αναθέσεις στους εκπαιδευτικούς που προσελήφθησαν με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας, καθώς και για την επάρκεια του τεχνολογικού εξοπλισμού.

Στη συνέχεια, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε πως οι συγκεκριμένοι μαθητές παραμένουν εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας ουσιαστικά από τον Μάρτιο του 2020, καθώς συμμετέχουν μόνο με τη μέθοδο της ασύγχρονης διαδικασίας.

Μάλιστα, εγκάλεσε για έλλειψη υπευθυνότητας και ευαισθησίας την ηγεσία του υπ. Παιδείας, καθώς δεν επέδειξε τα ίδια ανακλαστικά για τις ανάγκες των μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, όπως έπραξε με την πρόβλεψη για την κάλυψη των χαμένων ωρών σε σχολεία που προχώρησαν σε καταλήψεις.

Καταλήγοντας, ζήτησε από την ηγεσία του υπ. Παιδείας να παραθέσει στοιχεία για τον αριθμό των μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείας ομάδες, τη συμμετοχή σε τάξεις εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τις ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς και για τον προγραμματισμό για την κάλυψη της ύλης και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ενώ ζήτησε να αναφερθούν οι προδιαγραφές του προγράμματος της Cisco που χρησιμοποιείται για την εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ως προς την προστασία προσωπικών δεδομένων.

Στη δευτερολογία της, σημείωσε ενδεικτικά πως στην Α΄ Διεύθυνση Αθήνας τα διαδικτυακά τμήματα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχουν συγκροτηθεί, αλλά δεν έχουν λειτουργήσει ούτε για ένα μάθημα, ενώ Στη Β ΄ Διεύθυνση Αθήνας 38 παιδιά δημοτικού έχουν μείνει εκτός τηλεκπαίδευσης, καθώς ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στην υπόλοιπη χώρα.

Σοφία Ζαχαράκη: Πρόγραμμα επιμόρφωσης 180.000 εκπαιδευτικών

Στις ιδιαίτερες δυσκολίες που γεννά για το σύνολο των κοινωνικών και οικονομικών δραστηριοτήτων, με την εκπαίδευση να μην αποτελεί εξαίρεση, αναφέρθηκε εισαγωγικά κατά την πρωτολογία της η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη.Από την αρχή της κρίσης, υπήρξε η συνειδητή επιλογή του υπ. Παιδείας να δοθούν επιλογές στους μαθητές, τονίζοντας την επιτυχημένη, κατά την κρίση της, εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά το διάστημα Μαρτίου-Ιουνίου του 2020, με τη συμμετοχή 1,1 εκατομμυρίου μαθητών και 160.000 εκπαιδευτικών στις σχετικές πλατφόρμες.

Σχετικά με την εγκύκλιο για τον επανακαθορισμό των ατόμων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, παρέθεσε πως αποτελεί εναρμόνιση με σχετική εγκύκλιο του υπ. Εσωτερικών, κατόπιν σχετικών εισηγήσεων των ειδικών. Περί του 2.500 εκπαιδευτικούς, μόνιμοι και αναπληρωτές, ανήκουν στις συγκεκριμένες κατηγορίες, ενώ η διαδικασία του επανακαθορισμού επηρέασει τη διαδικασία των αναθέσεων.

Ως προς την προστασία των προσωπικών δεδομένων, η Σ. Ζαχαράκη παρέπεμψε στη γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και τον σύννομο χαρακτήρα της τηλεκπαίδευσης, ενώ δήλωσε πως το υπ. Παιδείας προχωρά στις απαραίτητες βελτιωτικές ενέργειες.

Κατά τη δευτερολογία της, η υφυπουργός παρέθεσε στοιχεία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, κάνοντας λόγο για συμμετοχή 491 μαθητών, ενώ δεσμεύθηκε να επανέλθει στο ζήτημα στο άμεσο μέλλον για πιο αναλυτικά στοιχεία.

Η υφυπουργός εξέφρασε την αισιοδοξία της, πως οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα καταφέρουν να πετύχουν τους μαθησιακούς στόχους που έχει θέσει το υπουργείο Παιδείας, δουλεύοντας εντατικά σε ολιγομελείς ομάδες, ωστόσο αναγνώρισε πως η διαμορφωμένη κατάσταση έχει οξύνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες.

Σχετικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, παρέθεσε τη συμμετοχή 10.000 εκπαιδευτικών σε προγράμματα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου, ενώ αποκάλυψε πως στους επόμενους μήνες θα τεθεί σε λειτουργία πρόγραμμα ΕΣΠΑ ύψους 2.000.000 ευρώ. 

Στο εν λόγω πρόγραμμα προβλέπεται η συμμετοχή 180.000 εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα συμμετέχουν σε επιμορφωτικά προγράμματα διάρκειας 20 ωρών. Την εποπτεία των προγραμμάτων θα αναλάβουν ελληνικά πανεπιστήμια και θα δοθεί έμφαση στο παιδαγωγικό αντικείμενο και τις ιδιαιτερότητες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ενώ η πρώτη φάση του προγράμματος αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο.

Τέλος, ως προς τις ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό, δήλωσε πως έχουν παραδοθεί ήδη 21.000 τάμπλετ και 3.00 λάπτοπ, ενώ με κονδύλιο ΕΣΠΑ έχουν εξασφαλισθεί ακόμα 48.000 συσκευές, με τις οποίες θα εξοπλιστούν οι σχολικές μονάδες της χώρας.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑ
ΣΔΘΕ ΕΚΠΑ: Ένα ακόμη βήμα προς την κατάργηση της δημοκρατίας στο Πανεπιστήμιο και στη Σχολή μας
Ανακοίνωση του Συλλόγου Διδασκόντων Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ
ΣΔΘΕ ΕΚΠΑ: Ένα ακόμη βήμα προς την κατάργηση της δημοκρατίας στο Πανεπιστήμιο και στη Σχολή μας