Η τηλεκπαίδευση μπήκε μαζικά στην ζωή της ελληνικής κοινωνίας από τα πρώτα βήματα του κορωνοϊού. Αρχικά αντιμετωπίστηκε με πολύ σκεπτικισμό, που διατηρεί ακόμη ζωντανά τα επιχειρήματά του, αλλά καθιερώθηκε πλέον ως ένα εργαλείο αντιμετώπισης μια περιόδου καραντίνας και ως μέθοδος παροχής εκπαίδευσης στα παιδιά κάθε οικογένειας που έχει τη δυνατότητα να την παρακολουθήσει.
Πρόσφατα μάλιστα με υπουργική απόφαση θεσμοθετήθηκε ως μέθοδος διδασκαλίας για τα ιδιωτικά σχολεία που σίγουρα μπορούν να την υποστηρίξουν. Για τα δημόσια σχολεία όμως η μέθοδος αυτή παραμένει στο πλαίσιο αντιμετώπισης του κορωνοϊού εφόσον παρουσιαστεί κρούσμα η κρούσματα σε μαθητές ή εκπαιδευτικού και ανασταλεί η λειτουργία ενός τμήματος, μιας τάξης ή και ολόκληρου του σχολείου.
Είναι γενικά αποδεκτό τόσο από την ελληνική κοινωνία όσο και από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, ότι η καλύτερη μέθοδος αντιμετώπισης μιας ασθένειας και πολύ περισσότερο μιας πανδημίας δεν είναι μόνο η καλή διαχείριση και αντιμετώπιση των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων αλλά η πρόληψη εμφάνισης και διασποράς τους.
Κάτω από αυτό το σκεπτικό η τηλεκπαίδευση δεν θα πρέπει να αξιοποιείται μόνο ως εργαλείο αντιμετώπισης αλλά και ως εργαλείο πρόληψης ενάντια στον κορωνοϊό. Από την αρχή της σχολικής χρονιάς η χρήση μασκών και η αποφυγή συγχρωτισμού στις σχολικές μονάδες της χώρας έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στη λειτουγία των σχολικών μονάδων για την αντιμετώπιση της νόσου. Σε πολλές μονάδες τα μέτρα αποδίδουν, γιατί ίσως προσφέρονται και οι κατάλληλες συνθήκες κτιριακής υποδομής, προαύλιου χώρου, δημοτικής αρχής κτλ. σε άλλες όμως δυσκολεύουν τη παροχή των προβλεπόμενων υπηρεσιών από τους εκπαιδευτικούς προς τους μαθητές και τους γονείς τους.
Ο συγχρωτισμός εμφανίζεται και ίσως διακιολογημένα ως ο κύριος τρόπος διάδοσης και διασποράς της πανδημίας. Μια ματιά στα μέτρα που λαμβάνονται απο την κυβέρνηση αλλά και διεθνώς δείχνουν ότι δίνεται πραγματική μάχη για την αποφυγή και την καταστολή του. Η αύξηση των τμημάτων και σχολείων που αναστέλουν τη λειτουργία τους λόγω κορωνοϊού από την άλλη πλευρά αποδεικνύουν ότι όσο ισχυρή και αν είναι η προσοχή των εκπαιδευτικών προς αυτή την κατεύθυνση αυτή δεν αποδίδει τα δέοντα αποτελέσματα.
Αναδεικνύεται έτσι το ερώτημα, να χρησιμοποιήσουμε την αναστολή λειτουργίας μιας τάξης ή ενός τμήματος για να αντιμετωπίσουμε τα κρούσματα ή να αξιοποιήσουμε το εργαλείο αυτό για να προλάβουμε τα κρούσματα και την εξάπλωση του ιού εφαρμόζοντας την τηλεκπαίδευση;
Πολλές σχολικές μονάδες σε όλες τις βαθμίδες αντιμετωπίζουν καθημερινά την έλλειψη διαθέσιμου χώρου και τον κίνδυνο εμφάνισης κρουσμάτων τόσο στους μαθητές όσο και στο εκπαιδευτικό προσωπικό. Η έλευση του χειμώνα θα καταστίσει τις συνθήκες ακόμη δυσκολότερες αφού λόγω κρύου ή βροχής οι εξωτερικοί χώροι δεν θα μπορούν να αξιοποιηθούν αλλά και ο σωστός αερισμός των εσωτερικών χώρων θα είναι ανεπαρκής. Η αποσυμφόρηση λοιπόν που θα μπορούσε να προκαλέσει η λειτουργία μιας τάξης με τηλεκπαίδευση εκ περιτροπής θα μπορούσε να επιφέρει πολύ σημαντικά αποτελέσματα για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Η απόφαση βέβαια θα πρέπει να κατοχυρώνεται με πράξη του συλλόγου διδασκόντων και αφού έχουν ληφθεί όλα εκείνα τα μέτρα που θα κάνουν ικανή την παρακολούθηση των μαθημάτων από όλο το μαθητικό δυναμικό. Θα πρέπει δηλαδή η δυνατότητα τηλεκπαίδευσης που υπάρχει πλέον σε πολλά σχολεία να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το καθένα ως εργαλείο πρόληψης της εξάπλωσης του ιού πριν ακόμη επιβεβαιωθούν κρούσματα. Γιατί σημασία έχει πάντα η πρόληψη και όχι τα μέτρα που θα παρθούν κατά τη διάρκεια μιας νοσηλείας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη