Σήμερα ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης εγκάλεσε την αντιπολίτευση ότι ζητάει την παραίτηση της Υπουργού Παιδείας «επειδή έπεσε ο server της Cisco στο Λονδίνο», υποστηρίζοντας πως αυτός δεν είναι λόγος παραίτησης υπουργού.
Ο κ. Μητσοτάκης κάνει πως αγνοεί ότι το φιάσκο με την τηλεκπαίδευση, το οποίο έχει να κάνει με τις ανεπάρκειες του Πανελλήνιου Σχολικού Δίκτυου, ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι σε μια σειρά ενέργειες, δηλώσεις και παραλείψεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Κάνει επίσης πως δεν ακούει ότι το αίτημα για παραίτηση της υπουργού δεν είναι μόνο αίτημα της αντιπολίτευσης, αλλά πάνδημης σχεδόν της εκπαιδευτικής κοινότητας, όπως εκφράστηκε από τις Ομοσπονδίες του κλάδου και όπως συντριπτικά αποδείχτηκε από την τεράστια αποχή στις ‘’εκλογές’’ για Υπηρεσιακά Συμβούλια. Είναι ίσως η πρώτη φορά στην ιστορία, τουλάχιστον σε περιόδους κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, που ένας υπουργός Παιδείας τυγχάνει τόσο μεγάλης αποδοκιμασίας από τους εκπαιδευτικούς.
Η ουσία της πολιτικής της κ. Κεραμέως και του επιτελείου της είναι γνωστή και συνοψίζεται στην έννοια ‘’νεοφιλελευθερισμός’’. Είναι μια πολιτική καταστροφική για τη Δημόσια Παιδεία και τα λαϊκά στρώματα, όπως είναι ο νεοφιλελευθερισμός σε όλες τις εκφάνσεις της δημόσιας σφαίρας. Όμως η ουσία της πολιτικής, είτε, ανάλογα πώς το βλέπει καθένας, αντιπαλεύεται στον δρόμο, είτε ‘’τιμωρείται’’ στις εκλογές. Σπανίως προξενεί ζήτημα παραίτησης και, όταν αυτό συμβαίνει, είναι συνολικά για την κυβέρνηση. Για να μιλάμε για παραίτηση, πρέπει ο δημόσιος αξιωματούχος να έχει προβεί σε επιλογές και ενέργειες που, πέρα από την ουσία της πολιτικής, υποκρύπτουν αυταρχισμό, αμετροέπεια, παραβατικότητα και εσκεμμένη παραπλάνηση. Νομίζω ότι στην περίπτωση της κ. Κεραμέως και του επιτελείου της ο μπαχτσές έχει από όλα.
Τεκμηριώνοντας, παραθέτω μια σχετική λίστα, η οποία αφορά μόνο το διάστημα Απριλίου-Νοεμβρίου 2020, και με την πιθανότητα κάτι να μου διαφεύγει. Τα συμβάντα είναι κατά χρονολογική σειρά.
- Απόπειρα για κάμερες στις τάξεις/live streaming. Αφού αγνόησε κάθε συνταγματική πρόβλεψη, αλλά και την πραγματικότητα ως προς τις τεχνικές δυνατότητες των σχολείων, και μετά τη σφοδρή αντίδραση όχι μόνο εκπαιδευτικών, αλλά και γονέων, το Υπουργείο Παιδείας αναδιπλώθηκε στην …προαιρετική μετάδοση των μαθημάτων. Αμφιβάλλω αν υπήρξε κανείς που το έκανε.
- Κατάθεση προς διαβούλευση του πολυνομοσχεδίου (ν. 4692/2020) εν μέσω πανδημίας, με τα σχολεία κλειστά και την εκπαιδευτική κοινότητα στο σπίτι. Για αυτή την ανέντιμη επιλογή η υπουργός επικαλέστηκε τη δυνατότητα να συμμετάσχουμε στη διαβούλευση με …την ησυχία μας. Φυσικά, ό,τι γράφτηκε στη διαβούλευση αγνοήθηκε πανηγυρικά.
- Ψευδής δήλωση ενώπιον του κοινοβουλευτικού σώματος ότι η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έχει εγκρίνει τη ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων. Αντιθέτως, τον Σεπτέμβριο η ΑΠΔΔ εντόπισε σοβαρές παραλείψεις και κάλεσε το Υπουργείο να συμμορφωθεί.
- Αφαίρεση από το ωρολόγιο πρόγραμμα ολόκληρων κλάδων, ενέργεια πρωτοφανής, ακόμα και σε αστική δημοκρατία.
- Ψευδής επίκληση δήθεν εισήγησης από το Ι.Ε.Π. περί κατάργησης των Κοινωνικών Επιστημών (εκ των υστέρων το Ι.Ε.Π. εξέδωσε μια εισήγηση, χωρίς την προβλεπόμενη τεκμηρίωση).
- Με τον νόμο για την ιδιωτική εκπαίδευση οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αφήνονται έρμαια στις διαθέσεις των σχολαρχών. Το Υπουργείο λειτούργησε ως εκτελεστής επιχειρηματικών εντολών και όχι ως Υπουργείο Παιδείας.
- Εγκύκλιος για υπηρεσιακές μεταβολές αρχές Αυγούστου, όταν οι διευθυντές και οι άλλοι εκπαιδευτικοί απουσίαζαν, οι σύλλογοι δεν μπορούσαν να συνεδριάσουν, αποσπάσεις σε Περιφερειακές Διευθύνσεις και άλλους φορείς δεν είχαν ολοκληρωθεί. Οι συνέπειες αυτής της αστοχίας είναι ακόμα ορατές.
- Επιλογή Διευθυντών Εκπαίδευσης χωρίς κανένα αντικειμενικό κριτήριο.
- Άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο χωρίς καμία υγειονομική μέριμνα, μόνο τη χρήση μάσκας. Αντί για μείωση του αριθμού των μαθητών, είχε ψηφιστεί η αύξησή τους για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. (Πιθανώς η μόνη χώρα που εν μέσω πανδημίας αύξησε τους μαθητές στην τάξη).
- Ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας έχει η περιβόητη δήλωση της υπουργού ότι δεν χρειάζεται μείωση των μαθητών, αφού ο μέσος όρος πανελληνίως είναι 17.
- Το φιάσκο με τις μάσκες-αλεξίπτωτα και η κοροϊδία με τα παγουρίνα. Σήμερα μάλιστα μάθαμε πως ο διαγωνισμός για τις μάσκες αναβλήθηκε εκ νέου.
- Η θέσπιση ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για τις ‘’εκλογές αιρετών’’, με αυθαίρετη τροπολογία στο Π.Δ. 1/2003 (κι ενώ η αρχική προκήρυξη προέβλεπε άλλον τρόπο και άλλη ημέρα), την υποχρεωτική συμμετοχή εκλογικών συνδυασμών που είχαν αποσυρθεί και την εκκωφαντική συμμετοχή του…7,5%.
- Απουσίες σε τηλεκπαίδευση στις καταλήψεις. Απόφαση χωρίς καμία επαφή με την πραγματικότητα και με τιμωρητική διάθεση απέναντι στους μαθητές.
- Το πρόσφατο και τρέχον φιάσκο με την τηλεκπαίδευση, παρόλο που υπήρχαν οχτώ μήνες ώστε το Υπουργείο να προετοιμάσει τις υποδομές. (Δεν συζητάω την ουσία του τι σημαίνει τηλεκπαίδευση, που είναι ένα άλλο κεφάλαιο).
- Και φυσικά, κανένας διάλογος ποτέ και για τίποτα με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Εάν τα παραπάνω δεν περιγράφουν μία πραγματικότητα που κινείται ανάμεσα στο τραγικό και το γελοίο, τότε ενδεχομένως να αδικούμε την Υπουργό, που ζητάμε την παραίτησή της. Εάν όμως πρόκειται για μία πραγματικότητα έμπλεη προχειρότητας, ανευθυνότητας, αντιδημοκρατικότητας και – λυπάμαι που το λέω – ψεύδους, τότε θα αδικούσαμε τους εαυτούς μας ως παιδαγωγούς και ως πολίτες παρακολουθώντας απαθείς την Παιδεία να καταστρέφεται.
Εάν λοιπόν ζητάμε την παραίτηση της Υπουργού, είναι γιατί η ευθύνη μάς το επιβάλλει.
*Αιρετός ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη