Παρατηρώντας την κατάσταση σε σχολεία της περιοχής μας διαπίστωσα πως το πρωτόκολλο που εφαρμόζεται “μπάζει” από παντού, καθώς δεν προβλέπει καμία ασφάλεια ως προς την υγεία των παιδιών, γονιών και εκπαιδευτικών.
Το αίτημα των άμεσα ενδιαφερομένων για τη διενέργεια μαζικών τεστ στα σχολεία δεν εισακούστηκε από την κυβέρνηση, αντίθετα ,στην περίπτωση των μαθητικών καταλήψεων λοιδορήθηκε έντονα από αυτήν και επίσης, επουδενί το αίτημα δεν στηρίχτηκε από την δημαρχεία της Ν. Ιωνίας.
Στον αντίποδα, στο σχολείο δεν προβλέπεται από το πρωτόκολλο η διενέργεια τεστ COVID, ακόμα και σε περίπτωση εμφάνισης επιβεβαιωμένου κρούσματος.
Παράλληλα, η ιχνηλάτηση αντικαθίσταται από μια δαιδαλώδη γραφειοκρατική διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί, όταν κάποιος εκπαιδευτικός έχει έρθει σε επαφή με επιβεβαιωμένο, το τονίζω, κρούσμα.
Ο εκπαιδευτικός/μαθητής καλείται να υπογράψει υπεύθυνη δήλωση ο ίδιος ή ο γονέας του, την οποία σφραγίζει ο διευθυντής του σχολείου και έπειτα προωθείται στον δήμο, ώστε να υπογραφεί και από εκεί και να γίνει τελικά το τεστ έπειτα από καθυστέρηση και σε περιορισμένο μάλιστα ωράριο.
Επί παραδείγματι εκπαιδευτικός πήγε αυτοβούλως στο νοσοκομείο Αγία Όλγα για να κάνει το τεστ COVID καθώς ανησυχούσε για την ίδια, αλλά και το τμήμα της το οποίο προαυλιζόταν πλάι σε τμήμα του οποίου ανεστάλη η λειτουργία λόγω κρούσματος. Επιπλέον, μέρος μαθητών και από τα δύο τμήματα ήταν σε κοινή αίθουσα την προηγούμενη μέρα.
Η εκπαιδευτικός δεν έγινε δεκτή και της έγινε ξεκάθαρο πως είναι αδύνατο να της κάνουν τεστ COVID παρά το γεγονός ότι ήρθε σε επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα μέσα στο σχολείο, καθώς δεν προβλέπεται χωρίς τα απαραίτητα έγγραφα.
Ακόμα, το πρωτόκολλο δεν προβλέπει κανένα μέτρο προστασίας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς που έρχονται σε έμμεση επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα. Για παράδειγμα μαθητές από τμήμα που είναι σε αναστολή μπορεί να έχουν κοινές ώρες φοίτησης με μαθητές άλλων τμημάτων στο ολοήμερο σχολείο, στην πρωινή ζώνη, στη δεύτερη ξένη γλώσσα, καθώς και στους κοινόχρηστους χώρους. Μέριμνα δεν υπάρχει ούτε καν για τα αδέλφια που φοιτούν στο ίδιο σχολείο και μένουν στο ίδιο σπίτι.
Η κατάσταση αυτή διακόπτεται από την αιφνιδιαστική απόφαση να κλείσουν τα σχολεία και να μεταφερθούν τα μαθήματα στο webex. H υπουργός Νίκη Κεραμέως, καθώς και η κυβέρνηση θεώρησαν πως πατώντας το κουμπί του “εντέλλεσθε” θα λειτουργήσει μια εικονική πραγματικότητα, η οποία θα αντικαταστήσει την φοίτηση στα σχολεία. Κάτι τέτοιο απέτυχε και αποτυγχάνει κάθε μέρα, καθώς η εκπαιδευτική διαδικασία δεν αντικαθίσταται από εικονικές τάξεις και αυτό έχει γίνει ξεκάθαρο από το πρώτο lockdown του Μαρτίου.
Στο μεσοδιάστημα δεν υπήρξε καμία προετοιμασία, ώστε να υποστηριχθεί στοιχειωδώς κάποια μορφή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Τα τεχνολογικά μέσα (υπολογιστές, λάπτοπ κλπ) και η σύνδεση στο διαδίκτυο λείπουν ή δεν επαρκούν σε πολλά σπίτια και σε όλα τα σχολεία. Την ίδια στιγμή, δεν έγινε ποτέ επιμόρφωση στην εκπαιδευτική κοινότητα, ώστε να απαιτείται τώρα η εφαρμογή της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Μπουράκης Στέλλιος
Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής
Πρώην μέλος Δ.Σ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε “Γ. Σεφέρης”
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη