Μετά το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που τίθεται σε δημόσια διαβούλευση και αναμένεται να ψηφιστεί έως το τέλος Δεκεμβρίου, το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει τρία νέα νομοσχέδια που αφορούν την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, εντός του 2021 αναμένεται να προχωρήσουν οι εξής νομοθετικές πρωτοβουλίες:
1. Νομοσχέδιο για την ασφάλεια των Πανεπιστήμιων
Πρόκειται για πρόσφατη εξαγγελία της κυβέρνησης μετά τα δυσάρεστα και βίαια γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στο Πολυτεχνείο και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο.
Με πρόσχημα τα περιστατικά αυτά, ο πρωθυπουργός πρότεινε στις πρυτανικές αρχές των Ιδρυμάτων να ιδρυθεί ειδικό αστυνομικό σώμα, να γίνουν αλλαγές στον έλεγχο πρόσβασης και να αυστηροποιηθεί η ποινική νομοθεσία. Ωστόσο η Σύνοδος των Πρυτάνεων είπε ένα πρώτο «ηχηρό» όχι στην πρόταση της κυβέρνησης να δημιουργηθεί ένα νέο σώμα που θα εδρεύει στα πανεπιστήμια και θα έχει έμμεση ή άμεση σχέση με την Ελληνική Αστυνομία, ενώ εμφανίστηκαν αρνητικές ως προς την αυστηροποίηση της ποινικής νομοθεσίας για αδικήματα που τελούνται εντός πανεπιστημίων, χαρακτηρίζοντας επαρκές το υπάρχον ποινικό νομοθετικό πλαίσιο.
Οι πρυτανικές αρχές τάχθηκαν υπέρ της οργάνωσης σε νέα βάση της πανεπιστημιακής φύλαξης, η οποία όμως στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημίων θα πρέπει να υπάγεται και να αναφέρεται στο πρυτανικό συμβούλιο. Αναφορικά με την αναβάθμιση των μέτρων ασφάλειας των Πανεπιστημίων, οι διοικήσεις των ιδρυμάτων εμφανίστηκαν επιφυλακτικές, σημειώνοντας πως θα χρειάζεται περισσότερη συζήτηση και εξειδίκευση αναφορικά με τη μορφή και τον τρόπο εφαρμογής τους, ενώ ως προς την ελεγχόμενη είσοδο οι πρυτάνεις εκτιμούν ότι το μέτρο θα μπορούσε να εφαρμοστεί τουλάχιστον για χώρους με εξαιρετικά ευαίσθητες υποδομές ή χώρους διοίκησης.
Υπενθυμίζεται ότι η έχει συσταθεί ειδική επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των πρυτανικών αρχών ώστε να συζητηθεί σε νέα βάση η ασφάλεια των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.
2. Νομοσχέδιο για τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η ατομική αξιολόγηση θα αφορά τη «βαθμολόγηση» του έργου του εκπαιδευτικού μέσα στο σχολείο, ενώ οι αυξημένες αρμοδιότητες σε αυτό θα έχουν ο διευθυντής του σχολείου και ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου (ο πρώην σχολικός σύμβουλος, θεσμός όμως που επανέρχεται σύντομα στα σχολεία). Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται βέβαια για το ακαδημαϊκό τους προφίλ και τα μέσα που χρησιμοποιούν στη διδασκαλία. Από την πλευρά τους οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν στις αρμοδιότητές τους και το να παρακολουθούν περιοδικά τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών στις τάξεις.
3. Νομοσχέδιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση
Θα αφορά αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη, θέματα διοίκησης των ΑΕΙ και οργάνωσης της λειτουργίας τους και τον ΔΟΑΤΑΠ. Στο νομοσχέδιο δεν αποκλείεται να συμπεριληφθούν ορισμένες από τις εξαγγελίες Διγαλάκη σχετικά με τη δυνατότητα «μετακίνησης των φοιτητών» και τα «διπλά πτυχία»
Ο προγραμματισμός
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη