Εργάζομαι στην εκπαίδευση 18 χρόνια . Το επάγγελμά αυτό αποτελεί μέρος της ζωής μου και κομμάτι του εαυτού μου. Στα χρόνια αυτά έχω βιώσει απίστευτες εμπειρίες κι έχω δει πώς μπορεί να αποτελέσει ένας δάσκαλος για ένα παιδί πολλά περισσότερα από μια πηγή γνώσεων. Μπορεί ένας δάσκαλος να είναι ένα εφαλτήριο αυτοπεποίθησης για παιδιά που δεν πιστεύουν στον εαυτό τους. Μπορεί να είναι ένα πρότυπο που δε βρήκαν στους γονείς τους. Μπορεί να είναι μια στοργική φιγούρα που τους ισορροπεί ελλείμματα φροντίδας που δεν έλαβαν. Κι εκεί να συντελεστεί το θαύμα και να μεταμορφώσει πραγματικότητες ανθρώπων που εκεί που μια πορεία μοιάζει προδιαγεγραμμένη αρνητικά να στραφεί η ροή και να θελήσουν να κάνουν κάτι πιο ωφέλιμο για τον εαυτό τους.
Αναφέρομαι σε μη μετρήσιμα αλλά τόσο ουσιαστικά αποτελέσματα του εκπαιδευτικού έργου .Μιλάω για συναισθήματα, αξίες και στάσεις ζωής. Πόσα παιδιά ανατρέχουν με στοργή στους πρώτους τους δασκάλους και ακόμη θυμούνται λόγια .Θυμούνται σχολικές παραστάσεις που έκαναν μαζί τους (στις οποίες βάζουμε όλο το μεράκι ,τη θέληση και τη στοργή για να λάμψουν οι μικροί μας πρωταγωνιστές ). Μιλάω για τη σχεσιοδυναμική της σχολικής αίθουσας που δεν μπορεί να μετρηθεί και να αξιολογηθεί με τη λογική αυτή που εισάγεται τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.
Όλα τα χρόνια αυτά έχω δεχτεί τόσο αγάπη από τα παιδιά, ευγνωμοσύνη και ανταπόδοση όχι γιατί τους δίδαξα σωστά την ορθή κλίση του ρήματος αλλά γιατί τους έδειξα ότι μπορούν να πιστεύουν στον εαυτό τους ότι θα το καταφέρουν και για τόσα αλλά που δεν είχαν να κάνουν με τη σχολική ύλη αλλά με την ψυχική τους υγεία που όμως χωρίς αυτή καμιά ύλη δε μπορεί να κατακτηθεί. Εμπνέομαι και θαυμάζω συναδέλφους μου που στέκονται με αγάπη και παλεύουν καθημερινά για τον κάθε μαθητή όσα χρόνια κι αν περάσουν.
Τα τελευταία χρόνια όμως μια σειρά εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, υπουργών και υπουργικών αποφάσεων έχει αφηνιασμένα αφοσιωθεί στο να στερήσει και από τον εκπαιδευτικό και από το μαθητή του δημοτικού τον τρυφερό χαρακτήρα του σχολείου αυτού. Δε θυμάμαι έναν Υπουργό Παιδείας τα τελευταία χρόνια να θέλησε να προβάλλει στην κοινωνία όσα γίνονται και συντελούνται στο σχολείο και να στηρίξει τον εκπαιδευτικό αλλά αντίθετα μας προβάλλουν ως παρασιτικούς δημοσιοϋπαλληλάκους που πρέπει να μας πειθαρχήσουν για να «φορτώσουμε» στο μυαλό του μαθητή των 6 ετών λες και είναι λογισμικό υπολογιστή ύλη ,ύλη ,ύλη που θα μετρηθεί ,θα αξιολογηθεί και οφείλει να αριστεύσει γιατί αν δεν αριστεύσει φταίει ο τεμπέλης δάσκαλος που δεν του τα έμαθε καλά.
Πρόσφατα έπεσα πάλι μπροστά από το κείμενο του Καζαντζάκη που περιγράφει την πρώτη του μέρα στο δημοτικό και ο πατέρας λέει στο δάσκαλο «Το κρέας δικό σου , τα κόκαλα δικά μου. Μη τον λυπάσαι, δέρνε τον, κάνε τον άνθρωπο.» Κι όταν τόλμησε ο Καζαντζάκης να ρωτήσει για τη Νέα Παιδαγωγική ο δάσκαλος τον έκανε να ματώσει από το ξύλο. Και όσο και να φαίνεται να μας σοκάρει η αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος με βάση την ύλη και τη διαπαιδαγώγηση που προωθούσε τότε το σύστημα να αναγνωρίσει έναν Καζαντζάκη τώρα ποιο είναι το σύνθημα της Νέας Παιδαγωγικής ; « Τα εγκεφαλικά τους κύτταρα δικά σας , οι αυτοάνοσες παθήσεις δικές σας και το κορμί τους κενό από ψυχή και συναίσθημα δικό μας;»
Είμαστε σε περίοδο υγειονομικής κρίσης και βάζουμε στα παιδιά μας ό,τι πιο ανθυγιεινό και τοξικό. Παιδιά με καθιστική ζωή, μπροστά από οθόνες, με μαρτυρικούς ήχους από ακουστικά που σφυροκοπούν και καταλήγουν σε πονοκεφάλους, που στρεσάρονται και κλαίνε γιατί δεν κατόρθωσαν να έχουν ήχο όλη τη διδακτική ώρα ή δεν κατόρθωσαν να συνδεθούν με τον εκπαιδευτικό της άλλης ώρας μέσα στο μεσημέρι που μέχρι τώρα ξέραμε ότι ο χρόνος συγκέντρωσης του παιδιού είναι στις πρωινές ώρες και πράγματι είναι.
Κι εγώ ; Η «τεμπέλα» η δασκάλα που δεν εργάζομαι όπως τα ιδιωτικά …
Τα ιδιωτικά που άκουσον άκουσον, μόλις εμείς οι δημόσιοι θα ξεκινούσαμε σύγχρονη για να γλιτώσουν την υπερφόρτωση δικτύου έβαλαν μαθητές 7 χρονών να κάνουν μάθημα 2 με 7 το απόγευμα!!!5 ώρες μπροστά από την οθόνη με μάθημα ως τις 7 το βράδυ στην καρδιά του χειμώνα !!!!!!!!Και θέλουν κάποιοι να λένε ότι το δημόσιο πρέπει να λειτουργεί με τα πρότυπα του ιδιωτικού!!!!Δεν είναι αυτό βουρδουλιά σε ένα παιδί σαν αυτές που έτρωγε ο Καζαντζάκης; Και μάλιστα πιο ύπουλη, με πιο βαθιά τραύματα και σημάδια.
Μπήκε έντυπο στην τσάντα των παιδιών για την κυκλοφορία τους από και προς το σχολείο με τα στοιχεία διαμονής τους και δε θέλω να φανταστώ ότι ένα παιδί την ώρα του σχολείου θα υποβληθεί σε αστυνομικό έλεγχο.. Τα παιδιά μου που πηγαινοέρχονται μόνα τους σχολείο δε σκέφτηκε ο « εγκέφαλος» του μέτρου ότι μπορεί να πέσουν θύματα ενός επιτήδειου που θα υποδυθεί με κακόβουλες προθέσεις ότι είναι έλεγχος; Μην τα ισοπεδώσουμε όλα και στο όνομα ενός «εχθρού» ανοίξουμε την πόρτα σε ένα σωρό άλλους για τα παιδιά μας !
Με αποτροπιασμό είδαμε ένα νεαρό blogger τις προάλλες να περιφέρει το σώμα της νεκρής φίλης του μπροστά από την οθόνη και να το θεωρεί φυσιολογικό. Τα δικά μας τα παιδιά που τα εκπαιδεύουμε στην τόση εξοικείωση με την οθόνη με τρομάζει τι θα θεωρούν φυσιολογικό να προβάλλουν μέσω αυτής.
Και τι παράγει όλο αυτό; Τα παιδιά μου μόνα τους να τυρρανιούνται με προβλήματα σύνδεσης ,εικόνας και ήχου…Οι άλλοι γονείς των συμμαθητών τους να ανταλλάσσσουν μηνύματα στις ομάδες γονιών στο viber ποιος κατάφερε να ακούσει όλο το μάθημα για να τα στείλει στους υπόλοιπους.
Οι δικοί μου μαθητές απεγνωσμένα να με ρωτάν αν τους ακούω, να μου λένε για τους συμμαθητές τους που έχουν θέματα τεχνικά και δε μπορούν αν συνδεθούν.
Αν η Γενιά μου σαν Σαραντάρηδες έχουμε αναπτύξει τόσα αυτοάνοσα και ασθένειες που ακούμε και βιώνουμε από το άγχος της εποχής παρόλο που είχαμε ανέμελα παιδικά χρόνια μακριά από ακτινοβολίες και οθόνες αυτά τα παιδιά τι θα γίνουν;
Μην παίρνετε μέτρα μόνο για το ποιος θα πουλήσει παιχνίδια φέτος ,αλλά πάρτε μέτρα για το τι πουλιέται από βλαβερά τρόφιμα και βλαβερά ηλεκτρονικά παιχνίδια …και αυτά υγειονομική κρίση είναι! Ο διαβήτης έχει γίνει μάστιγα για τα παιδιά και τώρα που βιώνω τι σημαίνει αυτό ,ούτε ένα παιδί δε θέλω να φανταστώ να το βιώνει..απαγορεύστε όχι μόνο την κυκλοφορία αλλά ό,τι βλάπτει πραγματικά την υγεία …
Προστατέψτε τα παιδιά μας όχι μόνο από τον κορονοιό ! Κι επιτέλους! Ας στελεχωθεί το Υπουργείο Παιδείας με ανθρώπους που αγαπούν τα παιδιά πάνω από τη ματαιοδοξία τους! Και αυτό δεν είναι κάτι που θα το αποτυπώσουν τα βιογραφικά τους αλλά η αντίληψη της πραγματικότητας και οι ευαισθησίες τους για μια πραγματικά Νέα Παιδαγωγική που θα δομήσει μια υγιή κοινωνία. Μόνο μια υγιής κοινωνία σωματικά και ψυχικά μπορεί να είναι παραγωγική σε όλους τους υπόλοιπους τομείς!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη