«Έλλειψη παιδείας, να 'χαμε να λέγαμε»

Μεγάλη κουβέντα, πωωωω τι είπες τώρα. Το είπαμε και ξεμπερδέψαμε. Το κάναμε το καθήκον μας. Θεραπεία δια πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν, μέχρι και την «μαλακία» του αστυνομικού υπαλλήλου που ξετίναξε την ανθοδέσμη που προοριζόταν για κατάθεση στον τόπο που δολοφονήθηκε ο μαθητής Γρηγορόπουλος.

Έλλειψη Παιδείας για την βία παντού σε όλες τις μορφές της.

Από τα γενικά και σημαντικά όπως: Έλλειψη Παιδείας για την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Έλλειψη Παιδείας για την καταπίεση των πολιτών από το κράτος. Έλλειψη Παιδείας για την χρήση της σωματικής δύναμης για την επιβολή της θέλησης του δυνατού στον αδύνατο.

Έως και τα ειδικά και ασήμαντα όπως: Έλλειψη Παιδείας για το «κλέψιμο» στην ουρά για την εξυπηρέτηση στις δημόσιες υπηρεσίες. Έλλειψη Παιδείας για την κατάληψη του καθίσματος στα μέσα μαζικής μεταφοράς και αδιαφορία για τον συνάνθρωπο που την έχει περισσότερη ανάγκη. Έλλειψη Παιδείας για το πέταγμα σκουπιδιών παντού.

Για να μην μακρηγορώ. Όλα είναι θέμα Παιδείας λένε. Δηλαδή το τι είδους άνθρωπος θα γίνεις εξαρτάται από το τι είδους Παιδεία θα λάβεις. Από το σπίτι, από το σχολείο, από το φιλικό περιβάλλον. Για να μην μασάμε τα λόγια μας η Παιδεία αποκτάται με την εκπαίδευση και η εκπαίδευση εφαρμόζεται επιστημονικά στο σχολείο από τους εκπαιδευτικούς, χωρίς να μειώνουμε καθόλου την εκπαίδευση που λαμβάνει το παιδί από τους γονείς του στο σπίτι που και αυτή σηματοδοτείται από την εκπαίδευση που έλαβαν οι γονείς, όταν ήταν παιδιά.

Η εκπαίδευση στο σπίτι είναι ένα άλλο και σημαντικότατο ζήτημα, με κυρίως εξατομικευμένες και κρυφές επί το πλείστον προεκτάσεις. Η εκπαίδευση στο σχολείο όμως, ως παράγοντας κτήσης μόρφωσης και κατά συνέπεια Παιδείας, μας αφορά όλους διότι παρέχεται ομοιόμορφα σε όλους και επομένως τα αποτελέσματά της είναι εμφανή και επιδέχονται κριτικής.

Επομένως στο μικροσκόπιό μας για την έλλειψη Παιδείας και τα φαινόμενά της μπαίνει η εκπαίδευση στα σχολεία. Η εκπαίδευση στα σχολεία εξαρτάται άρρηκτα από την εκπαιδευτική πολιτική που χαράσσεται από την εκάστοτε κυβερνώσα παράταξη μέσω του Ινστιντούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, την οποία είναι υποχρεωμένοι να ακολουθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Δηλαδή εάν η εκπαιδευτική πολιτική στοχεύει κυρίως στην δημιουργία αυριανών πολιτών με εξειδίκευση και ατομικές δεξιότητες χρήσιμες για την εξυπηρέτηση της ιδιωτικής οικονομικής ανάπτυξης, τότε θα κυριαρχεί στην εκπαίδευση η εκμάθηση δεξιοτήτων και όχι η διαμόρφωση του χαρακτήρα και της προσωπικότητας.

Ενώ εάν η εκπαιδευτική πολιτική προσβλέπει στην δημιουργία των αυριανών σκεπτόμενων πολιτών που μαθαίνουν ποιες ικανότητες μπορούν να αναπτύξουν για το κοινό καλό και μέσα από αυτό να ευημερήσουν και αυτοί ατομικά σε μία ακμάζουσα κοινωνία, τότε θα κυριαρχεί στην εκπαίδευση η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και έκφρασης και η ανάπτυξη της προσωπικότητας και της αισθητικής.

Οι δύο αυτές μορφές εκπαίδευσης αποδίδουν στην κοινωνία και τον αντίστοιχο πολίτη με την αντίστοιχη Παιδεία, μόρφωση και καλλιέργεια και συνακόλουθα και τον αντίστοιχο χειρισμό θεμάτων πνευματικής και συναισθηματικής νοημοσύνης.

Εδώ έρχεται να τεθεί το ερώτημα: Ποιός από τους παραπάνω δύο πολίτες πιστεύετε ότι είναι περισσότερο επιρρεπής για να επιδείξει την έλλειψη παιδείας που χρησιμοποιούμε ως εξήγηση και δικαιολογία των φαινομένων βίας, έλλειψης ανθρωπιάς και ιστορικής αμνησίας;

Ρητορικό το ερώτημα.

Επομένως να μην αρκούμαστε ως εξήγηση των φαινομένων της βίας, της αντικοινωνικής συμπεριφοράς και της συναισθηματικής απονεύρωσης, στην έλλειψη Παιδείας, αλλά να εμβαθύνουμε σε αυτήν, στα αίτιά της, στις μεθόδους δημιουργίας της και στους παράγοντες που την ευνοούν και να την καταπολεμούμε. Γιατί η φράση έεε τι να κάνουμε υπάρχει έλλειψη Παιδείας, θα πάψει να αποτελεί καθησυχαστική δικαιολογία για κάθε είδους βία και απάνθρωπη συμπεριφορά, μόνο εάν προεκτείνουμε την σκέψη μας, ανακαλύψουμε τις αιτίες της έλλειψης Παιδείας και τις εξαλείψουμε.

Μπορούμε να αναρωτηθούμε μέσα μας: Εάν ο αστυνομικός υπάλληλος του παραδείγματός μας, είχε λάβει την εκπαίδευση και κατά συνέπεια Παιδεία που ταιριάζει σε κάθε ανθρώπινο ον για να καλλιεργήσει την προσωπικότητά του, τα συναισθήματά του και την ατομική και κοινωνική του αισθητική, θα προέβαινε στην καταδικαστέα πράξη του με την ανθοδέσμη;

Και πάλι ρητορικό το ερώτημα.

Το ερώτημα όμως που δεν είναι καθόλου ρητορικό και υποχρεούμαστε όλοι μας να απαντήσουμε, τουλάχιστον όσοι δεν ιδιωτεύουμε (Αγγλιστί idiot (ίντιοτ) ανόητος) αλλά ενδιαφερόμαστε για τα κοινά, είναι:

Η πολιτική και η οικονομία πρέπει να δημιουργεί την Παιδεία ή η Παιδεία πρέπει να δημιουργεί την πολιτική και την οικονομία;

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!