Την απόσυρση του νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση ζητά η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Η ομοσπονδία καταγγέλλει πως «το νέο νομοσχέδιο δεν αναβαθμίζει τα ΕΠΑΛ για να παρέχουν γνώσεις ανάλογα με τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας», αλλά αντιθέτως «προσπαθεί να κάνει εργαζόμενους με λιγότερες γνώσεις, λιγότερα εργασιακά δικαιώματα και μάλιστα από πιο μικρή ηλικία που συνεχώς θα πρέπει να τρέχουν για να τα βγάζουν πέρα».
Αναλυτικά:
Από την αρχή της πανδημίας η Ομοσπονδία στάθηκε δίπλα στους μαθητές και τις οικογένειές τους. Όλο το προηγούμενο διάστημα κάναμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να συνεχιστεί, με όσα μέσα έχουμε, η προσπάθεια στήριξης των μαθητών, και των γονιών έστω και μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Κάνουμε πράξη το σύνθημα «Δίπλα στους μαθητές και στις οικογένειες τους με κάθε μέσο». Ωστόσο, ξέρουμε ότι αυτή η διαδικασία δεν αντικαθιστά με τίποτα την δια ζώσης εκπαίδευση και έχουμε τις ίδιες ανησυχίες με τους γονείς, ώστε να μη «χαθεί» η σχολική χρονιά.
Ενώ κάνουμε όλη αυτήν την προσπάθεια, η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας όλους αυτούς τους μήνες κοροϊδεύει. Παρουσιάζει μια εικονική πραγματικότητα για την κατάσταση στα σχολεία. Αφήνει χωρίς πρόσβαση στη λεγόμενη «τηλεκπαίδευση» πάνω το 30% των μαθητών. Έχει την απόλυτη ευθύνη για την απίστευτη ταλαιπωρία μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών την όξυνση των ταξικών διαφοροποιήσεων που εντείνονται όλο αυτό το διάστημα
Παραδέχεται κυνικά ότι η ανάγκη του λαού για να προστατευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο από τους κινδύνους της πανδημίας, είναι ένα τεράστιο κόστος. Αντί για γενναία αύξηση των κλινών ΜΕΘ και επίταξη του ιδιωτικού τομέα μειώνει κατά 600 εκ..€ τις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την υγεία. Δεν προχωρά σε μείωση των μαθητών ανά τμήμα, σε μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία, σε μαζικές προσλήψεις στην καθαριότητα των σχολείων, αλλά και σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Αυτές τις μέρες ξεκινάει στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για την Τεχνικο-Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΤΕΕ). Πρόκειται για άλλο ένα νομοθέτημα μέσα στις τελευταίες δεκαετίες, που υπόσχεται «αναβάθμιση» για την ΤΕΕ και ευκαιρίες για όσους την επιλέγουν
Όλοι οι γονείς καταλαβαίνουμε ότι το μόνο που συνεχίζουν ακάθεκτοι, είναι να νομοθετούν με βάση τις δικές τους ανάγκες και παράλληλα να τρομοκρατούν όσους αγωνίζονται και διεκδικούν. Όπως την περίοδο της πρώτης καραντίνας, με το πολυνομοσχέδιο που, εκτός άλλων, αύξησε τον αριθμό των παιδιών στα τμήματα, εν μέσω πανδημίας, το Υπουργείο Παιδείας έρχεται στη δεύτερη καραντίνα για να καταθέσει το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (EEK), με κλειστά σχολεία. Ένα νομοσχέδιο μακριά από την ανάγκη για ποιοτική και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση, που την υποβαθμίζει. Η πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ, παρά τις προσπάθειες διαφήμισής τους, είναι τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, εργαστηριακό εξοπλισμό και βιβλία ειδικοτήτων (για πολλά από αυτά βάζουν το χέρι στην τσέπη και οι ίδιοι οι μαθητές). Είναι οι ειδικότητες που ανοιγοκλείνουν με ταχύτητα φωτός, τα ολιγομελή τμήματα που μόνο κάτω από τις κινητοποιήσεις των μαθητών εγκρίνονται κατ' εξαίρεση κάθε χρόνο, ενώ στην πλειοψηφία τους κλείνουν και χιλιάδες σπουδαστές μένουν στον αέρα για τη συνέχιση της ειδικότητας που έχουν ξεκινήσει.
Μετά το ΕΠΑΛ, για τους αποφοίτους συχνά επικρατεί ανασφάλεια, αφού δεν είναι θεσμοθετημένο μόνιμα το ποσοστό εισαγωγής των ΕΠΑΛιτών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ενώ και για όσους μαθητές επιλέγουν τη μαθητεία, είτε αντιμετωπίζουν μεγάλες καθυστερήσεις στην καταβολή του - έτσι και αλλιώς ελάχιστου - μισθού που λαμβάνουν, είτε κάνουν μαθητεία σε άσχετα αντικείμενα, χωρίς να μαθαίνουν επί της ουσίας.
Το νέο νομοσχέδιο δεν αναβαθμίζει τα ΕΠΑΛ για να παρέχουν γνώσεις ανάλογα με τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας και την πρόσβαση στην εργασία. Δεν εξασφαλίζει την μόρφωση των παιδιών ώστε να βγαίνουν από τα ΕΠΑΛ ικανοί με όση γνώση χρειάζεται για να αντεπεξέλθουν σε απαιτητικά επαγγέλματα, που διαρκώς εκσυγχρονίζονται και αυτά. Αντίθετα, προσπαθεί να κάνει εργαζόμενους με λιγότερες γνώσεις, λιγότερα εργασιακά δικαιώματα και μάλιστα από πιο μικρή ηλικία που συνεχώς θα πρέπει να τρέχουν για να τα βγάζουν πέρα».
Φωνάζουμε για όλα αυτά που πρέπει να γίνουν ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με υγιεινή και ασφάλεια, για τα μέτρα που πρέπει να παρθούν όσο τα σχολεία είναι κλειστά.
- Να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις
- Να δημιουργηθούν νέες σχολικές αίθουσες και να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες
- Να γίνονται δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία
- Να ενισχυθεί το προσωπικό καθαριότητας ώστε να τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα
- Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους σύμβασης
- Να χορηγούνται δωρεάν όλα τα Μέσα Ατομικής Προστασίας
- Να παρθούν μέτρα για την αποσυμφόρηση των σχολικών λεωφορείων
- Να δοθούν σε όλα τα παιδιά τεχνολογικά μέσα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, γρήγορο internet με ευθύνη του κράτους
- Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης και να στηριχθούν όλα τα παιδιά με ενισχυτική διδασκαλία και φροντιστηριακά μαθήματα αμέσως μόλις ανοίξουν τα σχολεία.
- Δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές μορφές τηλεαξιολόγηση. Μόνη λύση να παραταθεί ο χρόνος παράδοσης της βαθμολογίας.
- Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση
Συμμετέχουμε στο κάλεσμα για πανελλαδική ημέρα δράσης
Καλούμε
Εκπροσώπους των Ενώσεων, Συλλόγων Γονέων, σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας την Πέμπτη 17/12 στις 14:30 (τηρώντας τα απαραίτητα υγειονομικά πρωτόκολλα)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη