Το Δίκτυο για την Υπεράσπιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, -η πρωτοβουλία 150 εκπαιδευτικών και πανεπιστημιακών στην οποία συμμετέχουν μεταξύ άλλων ο πρώην υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Κώστας Φωτάκης, ο πρώην γ.γ του υπουργείου Παιδείας Ηλίας Γεωργαντάς και ο πρώην Πρόεδρος του ΙΕΠ Γεράσιμος Κουζέλης- εξέδωσε τα πρώτα αποτελέσματα των ομάδων εργασίας του σχετικά:
α) Με τον μορφωτικό ρόλο του Λυκείου και το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και
β) Με προτάσεις για τη δημιουργία ενός νέου νόμου πλαισίου σε Πρωτοβάθμια-Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Πιο συγκεκριμένα, στο κείμενο «Προς έναν νέο νόμο πλαίσιο για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» επιχειρείται η ανάλυση των προβληματικών που ανέκυψαν στα τριανταπέντε χρόνια εφαρμογής του του Ν. 1566/1985, προτείνοντας μια νέα συνολική ρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος για την ανανέωση και ολοκλήρωση του δημοκρατικού προσανατολισμού του, ταυτόχρονα με τη λειτουργικότητά του.
Το δεύτερο κείμενο με τίτλο «Προβληματισμοί για τον μορφωτικό ρόλο του Λυκείου και το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια» ασχολείται με ένα θέμα που απασχολεί διαχρονικά το σύνολο της κοινωνίας, το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Με το κείμενο αυτό επιχειρείται μια νέα πρόταση για την πρόσβαση, η οποία δεν παραβλέπει το γεγονός πως το σύστημα πρόσβασης επηρεάζει την εκπαιδευτική και ιδίως τη διδακτική αποστολή του σχολείου και εν προκειμένω του Λυκείου, αλλά και τον ιστορικά διαμορφωμένο ρόλο της παραπαιδείας στην προετοιμασία των μαθητών για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.
Τα κείμενα εργασίας επιχειρούν να διαμορφώσουν μια συνολική εικόνα για τη θεματική τους, εκκινώντας με μια ιστορική αναδρομή στο αντικείμενο επεξεργασίας, έπειτα αναλύοντας τις προβληματικές στο ισχύον πλαίσιο και καταλήγοντας σε προτάσεις.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του Δικτύου, «επιλέχθηκε η δημοσίευση των δύο κειμένων ταυτόχρονα, καθώς παράλληλα με την πρόταση για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση απαιτείται ένα γενικότερο σχέδιο ευρείας μεταρρύθμισης της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα ενισχύει τον μορφωτικό ρόλο του Λυκείου. Ένα σχέδιο που θα διασφαλίζει την ολοκλήρωση της βασικής μόρφωσης στο πλαίσιο της καθιέρωσης της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αλλά που συγχρόνως θα συνυφαίνεται με τις γνωσιακές ανάγκες της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τα δημοσιευμένα κείμενά του Δικτύου, όπως και όλα τα επόμενα, αναρτώνται στη νέα ιστοσελίδα μας netedu.gr. Το Δίκτυο για την Υπεράσπιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης αποτελεί μία δομή που επιχειρεί να διευρύνει τις δυνατότητες συσπείρωσης των προοδευτικών πολιτών γύρω από θέματα που αφορούν τη δημόσια εκπαίδευση. Στόχος του Δικτύου είναι να λειτουργήσει καταλυτικά στη συζήτηση αυτών των ζητημάτων και στη διαμόρφωση µιας «δεξαμενής σκέψης» για την επεξεργασία πολιτικών προτάσεων µε σημείο αναφοράς την «επόμενη μέρα» της δημόσιας εκπαίδευσης».
Επικοινωνία με τη Γραμματεία του Δικτύου στη διεύθυνση [email protected]
Δείτε τα κείμενα εργασιών:
Προβληματισμοί για το τον μορφωτικό ρόλο του Λυκείου και το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη