Φοιτητές για Νομοσχέδιο ΑΕΙ: Αναγκαία η βοήθεια όλων
Αντιδράσαμε και αντιδρούμε στο Νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τα ΑΕΙ έχοντας στο πλευρό μας και εκπαιδευτικούς. Το ζήτημα ωστόσο είναι πέραν του ακαδημαϊκού χώρου και ως εκ τούτου είναι αναγκαία η βοήθεια όλων

«Αήθη» χαρακτηρίζει, η Δαφνομήλη Βασιλική Δανάη, φοιτήτρια της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών, την προσπάθεια του υπουργείου να περάσει νομοσχέδιο τη στιγμή που το φοιτητικό σώμα είναι μουδιασμένο και κλεισμένο στα σπίτια του ανίκανο να αντιδράσει.

Η κα. Δαφνομήλη γράφει για τα ΑΕΙ και εκθέτει την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα Πανεπιστήμια το τελευταίο έτος.

Η επιστολή

Αρχές Μάρτη του 2020 κληθήκαμε ως φοιτητές να βάλουμε πλάτη στις κυβερνητικές αποφάσεις αναφορικά με την πανδημία και τεθήκαμε σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης. Και συμμορφωθήκαμε με αυτή την επιταγή που εξελίχθηκε σε προσταγή και προβλέπεται να γίνει νόρμα. Παρόλο που τότε ακόμη θεωρείτο ότι επρόκειτο για μία νόσο που δεν άγγιζε την ηλικιακή μας ομάδα, συμμορφωθήκαμε διακατεχόμενοι από αίσθημα ευθύνης απέναντι στον συνάνθρωπο και το σύστημα υγείας.  Η ανταπόδοση της κυβέρνησης και των ΜΜΕ που -ας είμαστε ειλικρινείς- αποτελούν προέκταση αυτής ήταν η διαρκής ενοχοποίηση μας και η εξαπόλυση ανυπόστατων χαρακτηρισμών περί ανευθυνότητας, απειθαρχίας και ηλικιακής νεφελοβασίας. Επηρεασμένοι από τα συνεχή ρεπορτάζ που τοποθετούσαν τους νέους ως το επίκεντρο της διασποράς του ιού και ως εκ τούτου υπεύθυνους για την αναγκαία λήψη όλο και αυστηρότερων μέτρων  γίναμε επιπλέον  δακτυλοδεικτούμενοι από μερίδα της κοινωνίας. Όμως εμείς συνεχίσαμε να τηρούμε τα μέτρα παρόλο που κατηγορούμασταν συνεχώς για το ακριβώς αντίθετο.

Διανύουμε τον δέκατο μήνα κλειστών πανεπιστημίων οδεύοντας δυστυχώς στον ενδέκατο και οσονούπω στο έτος. Μολονότι η τηλεκπαίδευση θέλει να παρουσιάζεται ως η μεγάλη επιτυχία του υπουργείου παιδείας για την διασφάλιση της συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας η πραγματικότητα απέχει παρασάγγας από τους κυβερνητικούς και φιλοκυβερνητικούς ισχυρισμούς. Ας μην αναφερθώ στα αυξημένα στατιστικά αποτυχόντων ανά τηλέ- εξεταστικές περιόδους, θα σταθώ στην διακοπή των εργαστηριακών ασκήσεων καθώς και στην απαράδεκτη διακοπή των κλινικών ασκήσεων οι οποίες ύστερα από πιέσεις των προέδρων των ιατρικών σχολών μας επετράπησαν μόνο στους φοιτητές του έκτου έτους. Η εκπαίδευση μας κρίνεται αν μη τι άλλο ανεπαρκής. Αλήθεια πόσο ασφαλής αισθάνεται ο μέσος πολίτης που ο αυριανός γιατρός του θα έχει κάνει μόλις κάποιες ώρες παθολογίας στην εξαετή του ακαδημαϊκή εκπαίδευση;  

Δεν θα ήθελα να επικεντρωθώ αποκλειστικά στις ιατρικές αλλά σε όλα τμήματα καθόσον το πρόβλημα άπτεται όλης της  τριτοβάθμιας. Εκδιωχτήκαμε εν μία νυκτί από τα αμφιθέατρα μας, για τα οποία κάποιοι εξ ημών αφιερώσαμε δύο και τρία χρόνια πανελλαδικών εξετάσεων, μη γνωρίζοντας πότε θα επιστρέψουμε με την κρυφή ελπίδα αυτό να είναι σύντομα. Συμβιβαζόμενοι με την κατάσταση, βάλαμε μία ακόμη φορά πλάτη. Ακόμη και όταν πολλοί φοιτητικοί σύλλογοι εξέφρασαν την ανησυχία τους για την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης καθότι θεωρήθηκε δεδομένο σε μία χώρα με βασικό μισθό τα 650 ευρώ ότι κάθε φοιτητής θα διαθέτει πρόσβαση σε αυτή. Ακόμη και όταν μας ανακοινωνόταν 10 μέρες πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου το πρόγραμμα αυτής. Ακόμη και όταν παραλάβαμε βιβλία 2 ή 3 ημέρες πριν δώσουμε το σχετικό μάθημα. Ακόμη και όταν κάποια συγγράμματα φτάσανε μετά την εξέταση του ανάλογου μαθήματος. Ακόμη και όταν υπήρξε σωρεία καταγγελιών από φοιτητές που παρέλαβαν συγγράμματα άλλων σχολών. Δείξαμε κατανόηση εν μέσω πανδημίας καθότι το πρώτο κύμα έπιασε όλη την ΕΕ  εξ απήνης. Ποία όμως η δικαιολογία για την επανάληψη της προαναφερθείσας κατάστασης και στο δεύτερο τηλεξάμηνο; Ποία και η κατανόηση που επέδειξε το ίδιο το σύστημα προς εμάς;

Το υπουργείο παιδείας σκοπεύει να περάσει νομοσχέδιο που καταδεικνύει όχι μόνο πως δεν έχει σε υπόληψη το φοιτητικό σώμα αλλά ότι χαίρει πλήρους άγνοιας για την κατάσταση που επικρατεί την σήμερον ημέρα στα ελληνικά πανεπιστήμια. Τα τρία βασικά σημεία του νομοσχεδίου αφορούν την αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια, την εγκαθίδρυση της ΟΠΠΙ (ομάδα προστασίας πανεπιστημιακού ιδρύματος) η οποία θα υπάγεται στην Ελ. Ας και το ανώτατο όριο φοίτησης να ορίζεται ως ν+ν/2.  Η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής έχει ως άμεση επίπτωση την μείωση του αριθμού εισακτέων, γεγονός διόλου περίεργο καθώς αναφερόμαστε στο ίδιο υπουργείο που εν μία νυκτί εξίσωσε τα πτυχία δημοσίων πανεπιστημίων με πτυχία κολλεγίων τριετούς φοίτησης. Στερεί επομένως εμμέσως την πρόσβαση στην τριτοβάθμια στους μη έχοντες. Δεν θα επεκταθώ περαιτέρω καθότι μπορείτε να διαβάσετε τον νέο τρόπο εισαγωγής ο οποίος πολύ φοβάμαι ότι θα οδηγήσει σε λουκέτο τμήματα με φαινομενικώς μειωμένη ζήτηση.

Η εισαγωγή του ορίου φοίτησης στα ν+ν/2 βάζει τέλος στην μείζονα παθογένεια της κοινωνίας μας που λέγεται αιώνιος φοιτητής. Αυτό το τέρας με το κεφάλι λέοντος, τα μαλλιά έχιδνας, το σώμα δράκου, τις οπλές αλόγου και την ουρά αίγας στοιχίζει  άραγε τόσα στην κοινωνία; Λοιπόν, οι «λιμνάζοντες» φοιτητές κοστίζουν στα ελληνικά πανεπιστήμια μερικές φωτοτυπίες. Αυτό. Οι φοιτητές λαμβάνουν συγγράμματα για ν χρόνια και έχουν πλεονεκτήματα ακαδημαϊκής ταυτότητας για ν+2 χρόνια. Το μόνο κόστος τους είναι η εγγραφή των ονομάτων τους στα χαρτιά των γραμματειών. Τόσο πολύ μας πτωχεύει λίγη μελάνη;  Η εικόνα του αιωνίου φοιτητή (αυτή του τέρατος που ομοιάζει με χίμαιρα) συνοδεύεται από το στερεότυπο ότι είναι οι τελευταίοι των τελευταίων, όσοι «πάτωσαν» στις πανελλαδικές (γιατί η εκπαίδευση δεν αξίζει ούτε στον μη επιτυχόντα αλλά ούτε και στον οριακά επιτυχόντα). 2010, η Νομική είχε το μεγαλύτερο ποσοστό «αιώνιων» στην Αθήνα. Το 2019 και 2020 το ΕΚΠΑ έχει τους περισσότερους «αιώνιους».

Δεχτείτε ότι ένας φοιτητής που έχει υπερβεί το ανώτατο όριο φοίτησης δεν το κάνει επειδή έχει να κερδίσει κάτι προς όφελος του. Απευθύνομαι στον καθένα από εσάς ξεχωριστά· Αναλογιστείτε πόσοι εξ αυτών εργάζονται γιατί δεν συντηρούμαστε όλοι από τους γονείς μας, κάποιοι δεν έχουν καν οικογένεια από πίσω και αυτούς ακριβώς τους νεαρούς μαχητές τους αντιμετωπίζει το παρόν νομοσχέδιο ως το επιθετικό καρκίνωμα που απειλεί την εικόνα των πανεπιστημίων μας και ως εκ τούτου πρέπει να το εξαιρέσει βιαίως. Αναλογιστείτε επιπρόσθετα πόσες φορές τα τελευταία έτη σας έτυχε το οτιδήποτε και αναγκαστήκατε να παραμερίσετε τις υποχρεώσεις σας. Ωστόσο ο φοιτητής θα πρέπει να σταλεί στο εκτελεστικό απόσπασμα επειδή επέδειξε ανθρώπινη φύση και αδυναμία.

Στο ζήτημα της πανεπιστημιακής αστυνομίας που θα μας καταστήσει ως το πρώτο ευρωπαϊκό κράτος με αστυνομία εντός ακαδημαϊκών χώρων. Αφορμή για την σύσταση του σώματος στάθηκε η καταδικαστέα επίθεση στην ΑΣΟΕΕ με θύμα τον πρύτανη Δημήτρη Μπουραντώνη, στις 29 Οκτωβρίου 2020. Και γράφω αφορμή έχοντας πλήρη επίγνωση της λέξης διότι στο όνομα της προάσπισης της τάξης και της ασφάλειας στα πανεπιστήμια η κυβέρνηση επιδεικνύει για άλλη μία φορά την αστυνομολαγνεία της και της κατασταλτική της μανία. Ειδάλλως δεν θα τοποθετούσε σε θέση υφυπουργού ναυτιλίας τον κύριο Κωνσταντίνο Κατσαφάδο ο οποίος το 2003 ως φοιτητής και μέλος ΔΑΠ-ΝΔΦΚ έχοντας στόχο μαζί με άλλα μέλη της παράταξης να διακόψουν κλειστή συνεδρίαση του ιδρύματος για την εκλογή ενός διδάσκοντα σε θέση λέκτορα στο Πα.Πει., επιτέθηκε με πυροσβεστήρα με αποτέλεσμα την διακομιδή του τότε πρύτανη κ. Μπένου στα ΤΕΠ με αναπνευστικά προβλήματα. Από ποιον άραγε θέλει να μας προστατεύσει το υπουργείο και δη τη στιγμή που δεν βρισκόμαστε στα πανεπιστήμια;

Ακόμη και επί ασύλου υπήρχε η δυνατότητα εμπλοκής της αστυνομίας όποτε αυτό ήταν αναγκαίο. Στην Ελλάδα η αστυνομία είναι αρμόδια να παρέμβει για αυτόφωρα ποινικά αδικήματα από το 1982. Είναι η ΟΠΠΙ η ευκαιρία μας να γίνουμε ένα πραγματικό ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο, όπως ονειρευόμαστε και όπως διατείνονται οι υποστηρικτές; Όχι. Δεν υπάρχει αστυνομία σε κανένα πανεπιστήμιο της Ευρώπης πλην του Κειμπριτζ. Τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια διαθέτουν φύλακες οι οποίοι ανήκουν στον ιδιωτικό ή δημόσιο τομέα. Η ελληνική πρωτοτυπία υπερπήδησε τις εταιρίες σεκιούριτι θέλοντας να καταστήσει έτι μια φορά σαφή  την αγάπη της για την αστυνομοκρατία. Οι διακρίσεις ανάμεσα σε «φύλακα» και «αστυνόμο» είναι σημαντικές νομικές διακρίσεις και όχι ένα απλό παιχνίδι με τις λέξεις. Ναι δεν θέλουμε αστυνομία 24/7 στα πανεπιστήμια μας για τον ίδιο λόγο που δεν θέλετε έναν αστυνόμο 24/7 στο σαλόνι σας.

Η ΟΠΠΙ θα εγκατασταθεί σε πρώτη φάση σε πέντε πανεπιστήμια ΟΠΑ, ΕΚΠΑ, ΕΜΠ, ΑΠΘ και Πανεπιστήμιο Πατρών και θα στοιχίσει στο ελληνικό κράτος 30.000.000€. Την ίδια στιγμή που η ετήσια χρηματοδότηση που λαμβάνουν συνολικά τα πέντε μεγαλύτερα πανεπιστήμια της χώρας να αγγίζει μόλις τα 34.626.126€ ( ΑΠΘ 12.521.299€, ΕΚΠΑ 9.737.453€, ΕΜΠ 3.178.642€, ΟΠΑ 1.877.872€, Πανεπιστήμιο Πατρών 7.309.960€). Επιπλέον σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2021, μειώσεις της τάξεως του -7,7% (περίπου 19,8 εκατομμύρια)  δέχεται η ΓΓ Ανώτατης Εκπαίδευσης με την κατηγορία «Αγορές αγαθών & υπηρεσιών» να δέχεται περικοπή 25 εκατ. € (-31,25%). Τα ΑΕΙ που καλύπτουν με ιδίους πόρους τις δαπάνες για τις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης αναμένεται να αντιμετωπίσουν επιπρόσθετα το πρόβλημα των δαπανών για τις προμήθειες υλικών πχ. Αντισηψίας και υπηρεσιών πχ. Απολύμανσης και καθαριότητας εάν τυχόν επαναλειτουργήσουν καθιστώντας την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μονόδρομο.

Η ΟΠΠΙ, εν προκειμένω, θα κάνει face control στους εισερχόμενους στα πανεπιστήμια και θα μας «προστατεύει» από τα παραβατικά στοιχεία. Να υποθέσω δηλαδή ότι θα μας προστατεύσει και από διάφορα άτομα που υπερασπίζονται σθεναρά το σώμα αυτό λέγοντας ότι «θα πέσει φάπα στους αριστερούς» γιατί στο μυαλό τους κάποιοι αναβιώνουν τον εμφύλιο του ’46 και είναι οι ίδιοι που τελικά κατέστησαν τα πανεπιστήμια από ιδρύματα εκπαίδευσης σε κομματικά παραρτήματα. Τέλος, όταν τα επιχειρήματα σου υπέρ της ΟΠΠΙ εξαντλούνται στο να αποκαλείς τους διαφωνούντες «αναρχοάπλυτους», τότε δεν έχεις ισχυρά επιχειρήματα και επομένως βάσιμη πρόταση.

Παρά την αήθη προσπάθεια του υπουργείου να περάσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο τη στιγμή που το φοιτητικό σώμα όπως όλοι είναι μουδιασμένο και κλεισμένο στα σπίτια του ανίκανο να αντιδράσει χωρίς να σταθεί στο εδώλιο ενός μιντιακού δικαστηρίου που θα μας ανακηρύξει έτι μία φορά ανώριμους και επικίνδυνους, εμείς αντιδράσαμε και αντιδρούμε έχοντας στο πλευρό μας και εκπαιδευτικούς. Το ζήτημα ωστόσο είναι πέραν του ακαδημαϊκού χώρου και ως εκ τούτου είναι αναγκαία η βοήθεια όλων.

Στηρίξτε μας όπως σας στηρίξαμε και εμείς. Δεν ζητάμε κάτι παράλογο, μόνο τις σχολές μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

όπλα
Τεράστια επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. στην Δυτική Αττική: Βρέθηκαν δεκάδες όπλα, πυρομαχικά και μεγάλες ποσότητες εκρηκτικών
Κατασχέθηκαν όπλα και εκρηκτικά σε επιχείρηση στη Δυτική Αττική - Έγιναν 5 συλλήψεις
Τεράστια επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. στην Δυτική Αττική: Βρέθηκαν δεκάδες όπλα, πυρομαχικά και μεγάλες ποσότητες εκρηκτικών
rempoutsika
ΕΟΠΠΕΠ: Στην τελική ευθεία οι εξετάσεις πιστοποίησης αποφοίτων ΣΑΕΚ/ΣΕΚ - 24000 αιτήσεις για 180 ειδικότητες
Οι υποψήφιοι θα ενημερωθούν για το αποτέλεσμα ελέγχου της αίτησής τους μέσω του προσωπικού τους ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).
ΕΟΠΠΕΠ: Στην τελική ευθεία οι εξετάσεις πιστοποίησης αποφοίτων ΣΑΕΚ/ΣΕΚ - 24000 αιτήσεις για 180 ειδικότητες
sxoleio-kleisto.jpg
Σχολικό Συμβούλιο σε Δήμαρχο Παγγαίου: Ποια θα είναι η διαχείριση και αξιοποίηση δύο ακινήτων του σχολείου;
«Η αξιοποίηση των δύο ακινήτων θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει την ανακαίνιση των εργαστηρίων επιστημών, την προμήθεια σύγχρονου εξοπλισμού...
Σχολικό Συμβούλιο σε Δήμαρχο Παγγαίου: Ποια θα είναι η διαχείριση και αξιοποίηση δύο ακινήτων του σχολείου;