Thumbnail
«Τέλος πέρα από το βασικό λόγο της άρνησης βαθμολόγησης από εμένα, που είναι η μη αποδοχή του εξευτελισμού μιας σοβαρής διαδικασίας, ας αναλογιστούμε όλοι πόσο θράσος απαιτείται από το υπουργείο, για να απαιτεί βαθμολόγηση, μέσα σε αυτή τη συγκυρία»

Επειδή η από το υπουργείο απαίτηση για βαθμολόγηση των μαθητών, σε αυτές τις συνθήκες, υποτιμά τη νοημοσύνη εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, παραθέτω τους υφιστάμενους νόμους για τα κριτήρια αξιολόγησης- βαθμολόγησης των μαθητών:

 Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:

α) τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,

β) την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,

γ) την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,

δ) τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.

Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες και στις ωριαίες.

Εύκολα συνάγονται τα εξής:

Για τα (α), (β): Δεν υπάρχει αυθόρμητη συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διαδικασία. Δε μπορεί να σηκώσει χέρι, δεν υπάρχει κανονική μαθησιακή διαδικασία. Δεν υπάρχει οπτική επαφή με τους μαθητές, ούτε μέσω υπολογιστή! Προσωπικά έχω πολλούς μαθητές που σε όλη τη 2,5 μηνών διαδικασία της τηλεκπαίδευσης δεν είχαν μικρόφωνο, επομένως δεν τους έχω δει ή ακούσει για 2,5 μήνες! Δεν υπάρχει επομένως καιμμία συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία. Για όσους μη εκπαιδευτικούς δε γνωρίζουν, στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης οι κάμερες είναι κλειστές, για να μην πέσει το σύστημα κι επομένως δεν υπάρχει οπτική επαφή, για όλους αυτούς τους μήνες, με κανέναν μαθητή.

Δε μπορεί να συναχθεί συμπέρασμα για το ενδιαφέρον του μαθητή καθώς δεν υπάρχει με κανέναν οπτική επαφή και με πολλούς ούτε ακουστική!

Για το (γ): Δε θα σταθώ. Δεν υπάρχει νοήμων άνθρωπος που να μπορεί να υποστηρίξει ότι μπαίνουν γραπτές δοκιμασίες από απόσταση στον υπολογιστή και δεν διαταράσονται στοιχειώδεις κανόνες πιθανής διαβλητότητας. Είναι γελοίο και υποτιμά τη νοημοσύνη μου, να βαθμολογήσω παιδιά σε διαγώνισμα χωρίς οπτική και ακουστική επαφή την ώρα του διαγωνίσματος!

Για το (δ): Εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο σχολείο δεν υπάρχουν, καθώς δεν υπάρχει σχολείο! Δε μπορεί ο εκπαιδευτικός, όπως στο σχολείο να βάλει μια άσκηση και να δει πως θα τη χειριστούν οι μαθητές.

Απομένουν οι εργασίες για το σπίτι, όπου εκεί μπορεί ο εκπαιδευτικός, αν ρωτάει έναν - έναν, χάνοντας το μισό μάθημα, να εξετάσει αν έχουν κάνει τις εργασίες για το σπίτι. Κι εκεί φυσικά  με αδυναμία οπτικής επαφής, και με καμία αδιαβλητότητα, καθώς μπορεί να είναι 2 μαθητές στο ίδιο σπίτι και να απαντά ο ένας από το τετράδιο του άλλου, ή να του τα υπαγορεύει ο γονιός του ή κάποιος άλλος.

Μετά τα παραπάνω είναι προφανές ότι τα κριτήρια βαθμολόγησης είναι εντελώς διάτρητα στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. Λόγοι στοιχειώδους αξιοπρέπειας δε μου επιτρέπουν να βαθμολογήσω, βάζοντας ένα ακόμα λιθαράκι στον ευτελισμό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Σχετικά με το νομότυπο του πράγματος, πάνω στο οποίο μπορεί να βασιστεί η μη βαθμολόγηση, υπάρχει μόνο η παράγραφος 7 του άρθρου 103 του νόμου 4610/2019, που μπορεί, έστω και λίγο διασταλτικά, να αιτιολογήσει τη μη κατάθεση βαθμολογίας. Συγκεκριμένα λέει:

7.  Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας.

Η αιτιολόγηση που προαναφέρθηκε είναι επαρκέστατη, απλώς αφορά στο σύνολο των μαθητών, καθώς ισχύει για όλους!

Σε κάθε περίπτωση αν αναγκαστώ υπηρεσιακά να βαθμολογήσω, όπως έχω προαναφέρει θα βαθμολογήσω με 20 όλους τους μαθητές μου, απαντώντας με το ίδιο νόμισμα στη γελοία και υποτιμητική απάιτηση να βαθμολογήσω σε αυτές τις συνθήκες.

Τέλος πέρα από το βασικό λόγο της άρνησης βαθμολόγησης από εμένα, που είναι η μη αποδοχή του εξευτελισμού μιας σοβαρής διαδικασίας, ας αναλογιστούμε όλοι πόσο θράσος απαιτείται από το υπουργείο, για να απαιτεί βαθμολόγηση, μέσα σε αυτή τη συγκυρία. Σε συνθήκες που προσπαθούμε να περισώσουμε τα στοιχειώδη και δίνουμε μάχη για να μη χαθεί εντελώς μαθησιακά η χρονιά, τι θα στοίχιζε να μη βαθμολογήσουμε στο Α΄τετράμηνο; Πρόκειται για θρασύτατη απαίτηση που θέλει να δείξει ότι μια προτόγνωρη, μη κανονική κατάσταση, είναι απολύτως κανονική. Να επιδείξει πυγμή και δυνατότητα επιβολής του «αποφασίζουμε και διατάζουμε», πέρα κι έξω από κάθε λογική!

Τάσος Σκάβδης

Φυσικός ΓΕΛ καρλοβασίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
δάσκαλοι
Εκπαιδευτικοί: Διορισμοί εκπαιδευτικών: Εκκαθαρισμένοι Πίνακες για τους επικείμενους διορισμούς και τις προσλήψεις
Μπορούν όλοι οι αναπληρωτές να δουν την εκκαθαρισμένη τους θέση και να υπολογίζουν τόσο μελλοντικό διορισμό όσο και μελλοντικές προσλήψεις
Εκπαιδευτικοί: Διορισμοί εκπαιδευτικών: Εκκαθαρισμένοι Πίνακες για τους επικείμενους διορισμούς και τις προσλήψεις
teachers
Διορισμοί Εκπαιδευτικών: Σχετικά με την κατανομή, την έκδοση των οριστικών πινάκων της 2ΓΕ/2023 και τις προσλήψεις αναπληρωτών
Οι διορισμοί των ειδικοτήτων στη Γενική της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα είναι κάτω από 5.000 - Ο αριθμός 5.500 αφορούσε τόσο γενική όσο και ΕΑΕ,...
Διορισμοί Εκπαιδευτικών: Σχετικά με την κατανομή, την έκδοση των οριστικών πινάκων της 2ΓΕ/2023 και τις προσλήψεις αναπληρωτών