προσφυγόπουλα
Οφείλουμε να κατανοήσουμε πως ο μοναδικός δρόμος ομαλής τους ένταξης είναι η έγκαιρη κοινωνικοποίησή τους

 Τα προσφυγόπουλα των Δομών ανά την Επικράτεια, χιλιάδες παιδιά, βρίσκονται από τον Μάρτιο του 2020 εκτός κάθε εκπαιδευτικής διαδικασίας, όχι μόνον όταν όλα τα σχολεία είναι επιβεβλημένα λόγω πανδημίας κλειστά, όχι μόνον όταν κατά καιρούς σε κάποιες Δομές συντρέχουν πράγματι επιδημιολογικοί λόγοι που πρώτοι επισημαίνουμε, αλλά μονίμως. 

Μονίμως και σχεδόν παντού, λόγω μιας επαναλαμβανόμενης Κ.Υ.Α που θέτει περιορισμό εξόδου από τις Δομές για όλους χωρίς να τα εξαιρεί και η οποία δεν τροποποιείται παρά τις παρεμβάσεις θεσμικών και  διοικητικών αρχών, οργανισμών και φορέων μήνες τώρα.

Πολλοί  θα προσπεράσετε. Ο κόσμος βυθίζεται, θα πείτε, άνθρωποι χάνουν τη δουλειά τους και πεινάνε, η οικονομία καταρρέει, η εκπαίδευση βαλτώνει για όλους και μικροί-μεγάλοι βιώνουν την κατάθλιψη, τα προσφυγόπουλα μας εμάραναν.

Μας εμάραναν όμως.

Γιατί ακόμα κι αν δεν μας ενδιαφέρουν Διεθνείς Συμβάσεις, Νόμοι και Σύνταγμα που βίαια παραβιάζονται, Ανθρώπινα Δικαιώματα, Δικαιώματα του Παιδιού και άλλες τέτοιες " ανθρωπιστικές πολυτέλειες ", τα παιδιά χωρίς σχολείο εισέρχονται βαθμιαία και υπόγεια  στο σκοτεινό φάσμα μιας αγριότητας.

Ξεχνούν ό,τι με κόπο χτίστηκε τέσσερα χρόνια τώρα, με μεγάλο κόπο αλλά και πολύ χρήμα, ξεχνούν τη γλώσσα μας, αρχές, σχολική πειθαρχία και τάξη, συντροφικότητα, ομαδικότητα, αλληλεγγύη.

Αποκλεισμένα στις Δομές κοντά ένα χρόνο τώρα παιδιά ήδη αναγνωρισμένοι πρόσφυγες ή περιμένοντας την έκδοση της έγκρισης ασύλου, γνωρίζοντας πως τα σχολεία λειτουργούν και πως μονάχα για αυτά είναι κλειστά, μαθαίνουν πια βιωματικά το τι συνιστά ρατσισμό και ξενοφοβία, χάνουν κάθε ημέρα που περνάει την εμπιστοσύνη τους στα πρόσωπα όλων μας.

Σταματούν να μας χαμογελούν κι αυτό δεν ξέρουμε πού μπορεί να φτάσει και πού να τα οδηγήσει στην μελλοντική τους ζωή στη χώρα μας, γιατί εδώ θα μείνουν.

Εδώ θα μείνουν και τελικά συμπαθούντες ή όχι τους πρόσφυγες οφείλουμε να κατανοήσουμε πως ο μοναδικός δρόμος ομαλής τους ένταξης είναι η έγκαιρη κοινωνικοποίησή τους και να συμφωνήσουμε πως η συμμετοχή στο Ελληνικό Σχολείο είναι για τα παιδιά πρόσφυγες ο μοναδικός ασφαλής δρόμος για μια μελλοντική ειρηνική συνύπαρξη των δικών μας παιδιών μαζί τους.

 

Νάγια Καραμπάση

Συντονίστρια Εκπαίδευσης Προσφύγων Δομής Οινοφύτων

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΣΕΠ
ΑΣΕΠ 1ΓΒ/2024: Το ΦΕΚ για 82 μόνιμους διορισμούς στο Δημόσιο
Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων και δικαιολογητικών συμμετοχής αρχίζει τη Δευτέρα 29 Ιουλίου 2024 και ώρα 08:00 και λήγει τη Δευτέρα...
ΑΣΕΠ 1ΓΒ/2024: Το ΦΕΚ για 82 μόνιμους διορισμούς στο Δημόσιο
foto_education_pencils_molyvia.jpg
Εκπαιδευτικοί – ΕΕΠ-ΕΒΠ με 67% αναπηρία: Να υπολογίζεται ως  χρόνος απόσπασης ο χρόνος υπηρέτησης της οργανικής
Κείμενο από τον αιρετό Δυτικής Ελλάδας Σεραφείμ ( Μάκη ) Λάππα για να επεκταθεί το δικαίωμα να υπολογίζεται ως  χρόνος απόσπασης υπηρέτησης της...
Εκπαιδευτικοί – ΕΕΠ-ΕΒΠ με 67% αναπηρία: Να υπολογίζεται ως  χρόνος απόσπασης ο χρόνος υπηρέτησης της οργανικής