Εσπερινό Λύκειο Αιγάλεω
Έντονος προβληματισμός επικρατεί στις τάξεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών των Εσπερινών Λυκείων της χώρας - Δεν έχει δοθεί η ανάλογη σημασία όσον αφορά στην ηλικιακή ομάδα στην οποία ανήκουν οι μαθητές των συγκεκριμένων σχολείων, η ενεργή επαγγελματική τους κατάσταση και το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο

Έντονος προβληματισμός επικρατεί στις τάξεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών των Εσπερινών Λυκείων της χώρας, καθώς όπως επισημαίνουν σε επιστολή τους προς την υπουργό Παιδείας η Ένωση Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, δεν έχει δοθεί η ανάλογη σημασία όσον αφορά στην ηλικιακή ομάδα στην οποία ανήκουν οι μαθητές των συγκεκριμένων σχολείων, η ενεργή επαγγελματική τους κατάσταση και το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο.

Συγκεκριμένα: 

1.Οι μαθητές/μαθήτριες των Εσπερινών Λυκείων, είναι σχεδόν όλοι ενήλικοι με Μ.Ο. ηλικίας άνω    των    40    ετών και στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι παντρεμένοι, έχουν μικρά ή μεγαλύτερα παιδιά ή ανήκουν σε μονογονεϊκές οικογένειες. 

2.Αποτελούν τον πυρήνα των πιο αδύναμων οικονομικά και κοινωνικά στρωμάτων με αποτέλεσμα να εργάζονται και οι δύο γονείς και με εξαντλητικά ωράρια. Δεν μπορούν να αποφύγουν την καθημερινή συναναστροφή με πολύ κόσμο στους χώρους δουλειάς τους και παράλληλα κινδυνεύουν να χάσουν το μεροκάματο ή ακόμα και τη δουλειά τους αν κολλήσουν COVID στο σχολείο ή μπούνε σε καραντίνα εξαιτίας του σχολείου. 

3.Συχνά συνοικούν με τους ηλικιωμένους γονείς με πλείστα όσα υποκείμενα νοσήματα, τους οποίους και φροντίζουν. Και αντίστροφα, οι ηλικιωμένοι βοηθούν τις οικογένειες στο μεγάλωμα των παιδιών καθώς οι γονείς-μαθητές λείπουν όλη μέρα, είτε στη δουλειά είτε στο σχολείο. Έτσι δημιουργείται μια σχέση αλληλεξάρτησης και αλληλοβοήθειας, ενώνοντας τις λίγες δυνάμεις του καθενός για να αντιμετωπίσουν μαζί μια ζωή με ιδιαίτερη δύσκολη καθημερινότητα. 

4.Πολλοί από τους μαθητές των Εσπερινών Λυκείων, έχουν και οι ίδιοι υποκείμενα νοσήματα ως απόρροια της ηλικίας αλλά και των σκληρών συνθηκών εργασίας και διαβίωσής τους. 

5.Μεγάλος αριθμός των μαθητών και συγκεκριμένα οι φοιτούντες στον τομέα Υγείας-Πρόνοιας-Ευεξίας, εργάζεται σε δομές υγειονομικής περίθαλψης (νοσοκομεία κ.α.), με συνέπεια να βρίσκονται καθημερινά εκτεθειμένοι στον SARS-CoV-2, με κίνδυνο να τον μεταδώσουν με ολέθριες συνέπειες στους συμμαθητές τους, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό των σχολικών μονάδων. 

6.Η θερμοκρασία τους χειμερινούς μήνες κατά τη διάρκεια λειτουργίας των Εσπερινών Λυκείων, είναι ιδιαίτερα χαμηλή οπότε είναι αδύνατο να γίνει σωστός αερισμός των αιθουσών. 

7.Το Υπουργείο έχει εξαιρέσει από τη δια ζώσης διδασκαλία τα Πανεπιστήμια, τα ΙΕΚ και τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα οποία παραμένουν    κλειστά, ενώ την ίδια στιγμή επαναφέρει χωρίς καμία μέριμνα για αποφυγή εξάπλωσης της COVID-19, τα Εσπερινά Λύκεια, οι μαθητές των οποίων συγκροτούν μια πολύ πιο ευάλωτη πληθυσμιακή ομάδα από τους νεαρούς φοιτητές και σπουδαστές των Πανεπιστημίων και των ΙΕΚ. 

8.Δεν τίθεται θέμα ομαλής κοινωνικοποίησης και καλής ‘ψυχικής υγείας’ των μαθητών, επιχειρήματα που χρησιμοποιήθηκαν προς υπεράσπιση της επιστροφής στη ‘διά ζώσης’ διδασκαλία των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας.

Οι εκπαιδευτικοί θα συνδράμουμε με το μέγιστο των δυνατοτήτων μας στην ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων, αλλά οφείλουμε να επισημάνουμε αρμοδίως τον εύλογο προβληματισμό μας για την επαναλειτουργία των Εσπερινών Λυκείων. Ελπίζουμε το άνοιγμα των εσπερινών να μην αποδειχθεί θρυαλλίδα μιας υγειονομικής έκρηξης διασποράς του ιού στα χαμηλά κοινωνικά στρώματα που ανήκουν οι μαθητές μας και στις τοπικές κοινωνίες. 
Η Ένωση Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης, στην με αρ.  38/05-11-2020 επιστολή μας, ζητήσαμε να επισπευτεί η επιστροφή των μαθητών των ΕΠΑΛ στη ‘διά ζώσης’ διδασκαλία των Εργαστηριακών μαθημάτων με την πρώτη ευκαιρία και εφόσον το επιτρέψουν οι επιδημιολογικές συνθήκες. Εντούτοις, για όλους τους παραπάνω λόγους φαίνεται, ότι η επανέναρξη λειτουργίας των Εσπερινών Λυκείων σ΄αυτή τη χρονική περίοδο, είναι τουλάχιστον προβληματική αν όχι επισφαλής για τη δημόσια υγεία. 

Η διδασκαλία των Πανελλαδικώς Εξεταζομένων μαθημάτων της Γ΄ τάξης μπορεί να γίνεται και εξ’ αποστάσεως, εκτός από το Αρχιτεκτονικό Σχέδιο της Γ΄ Δομικών που θα πρέπει να γίνεται δια ζώσης και με όλες τις υγειονομικές προβλέψεις», αναφέρουν στην επιστολή τους οι εκπαιδευτικοί.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!