«Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας χρησιμοποιούν τη «μαγική λύση» της τηλεκπαίδευσης, αδιαφορούν για τις καταστροφικές συνέπειες του τρίμηνου κλεισίματος των σχολείων στους μαθητές και απαιτούν τηλεαπουσίες και τηλεβαθμολόγηση» επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους οι εκπαιδευτικοί της Ε’ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
«Τα αντιεκπαιδετικά μέτρα που η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ ψηφίζουν και εφαρμόζουν, επιδιώκουν να διαμορφώσουν μια «κανονικότητα» για ένα σχολείο ακόμα πιο αυταρχικό και ταξικό» προσθέτουν μεταξύ άλλων.
Επιπλέον, απευθύνουν κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς για μαζική συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο (με τα μέτρα προστασίας) σήμερα, στο Άγαλμα Βενιζέλου, στις 12.00 μ. Επίσης, κηρύσσουν 3ωρη στάση εργασίας 11.00 μ.μ. – 2.00μ.μ.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:
Το υπουργείο, αντί να ανοίξει τα σχολεία με μέτρα προστασίας,
ψηφίζει και προωθεί σωρηδόν αντιεκπαιδευτικά μέτρα
Συμμετέχουμε στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο (με όλα τα απαραίτητα μέτρα) την Πέμπτη 4/2/21, Άγαλμα Βενιζέλου, 12 μ. (Κηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας 11.00 π.μ. – 2.00 μ.μ.)
Για άλλη μια φορά η κυβέρνηση ανοίγει τα σχολεία χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Τα σχολεία ανοίγουν με πολυπληθή αριθμό μαθητών, μικρές αίθουσες, υπόγειες, χωρίς αερισμό, χωρίς το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας, μαζικά τεστ στους σχολικούς χώρους, χωρίς εμβόλια για τους εκπαιδευτικούς. Ο τρόπος με τον οποίο ανοίγουν δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και προδιαγράφει το νέο κλείσιμο των σχολείων καθώς το επικείμενο 3ο κύμα της πανδημίας βρίσκεται μπροστά μας. Άλλωστε, η κυβέρνηση συνεχίζει να μη λαμβάνει ουσιαστικά μέτρα για τους χώρους δουλειάς, τα ΜΜΜ, τη στήριξη του Δημόσιου συστήματος Υγείας. Το ήδη κατεστραμμένο από την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων σύστημα υγείας εγκαταλείφθηκε στην τύχη του από την αρχή της πανδημίας. Για την κυβέρνηση η μόνη λύση στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης είναι το γενικευμένο λοκντάουν και έφτασαν στο σημείο με δηλώσεις της υπουργού παιδείας να απειλήσουν με πρόστιμα τους μαθητές που δεν θα ακολουθούν τα μέτρα.
Η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας χρησιμοποιούν τη «μαγική λύση» της τηλεκπαίδευσης, αδιαφορούν για τις καταστροφικές συνέπειες του τρίμηνου κλεισίματος των σχολείων στους μαθητές και απαιτούν τηλεαπουσίες και τηλεβαθμολόγηση. Προσπαθούν να παρουσιάσουν ότι τα μαθήματα γίνονται κανονικά μέσω webex αγνοώντας τον αποκλεισμό μαθητών, την έλλειψη αλληλεπίδρασης, την όξυνση των κοινωνικών και μαθησιακών ανισοτήτων. Επιδιώκουν να καθιερωθεί η τηλεκπαίδευση ως κανονική εκπαίδευση, ώστε να βρίσκεται στη διάθεση του κράτους, που θα τη χρησιμοποιεί κατά το δοκούν σε βάρος των πιο αποκλεισμένων κοινωνικά στρωμάτων του πληθυσμού.
Τα σχολεία ανοίγουν, και αντί να απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα η επάνοδος στη ζωντανή σχολική πραγματικότητα, με ευθύνη του υπουργείου τίθενται στο επίκεντρο τα διαγωνίσματα και οι βαθμοί. Αυτή είναι η προτεραιότητα του υπουργείου παιδείας μετά από 3 μήνες κλειστά σχολεία! Η εκπαιδευτική διαδικασία και η παιδαγωγική είναι άγνωστες έννοιες για την κ. Κεραμέως και τους συμβούλους της. Με ρύθμιση όμως στο νομοσχέδιο για την είσοδο στα ΑΕΙ προβλέπεται με υπουργικές αποφάσεις να καλυφθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία με μαθήματα στις αργίες και στις διακοπές λόγω της πανδημίας.
Και δεν είναι μόνο αυτά
Με το άνοιγμα των σχολείων τίποτα δε θα είναι, όπως παλιά. Τα αντιεκπαιδετικά μέτρα που η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ ψηφίζουν και εφαρμόζουν, επιδιώκουν να διαμορφώσουν μια «κανονικότητα» για ένα σχολείο ακόμα πιο αυταρχικό και ταξικό. Με την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ εντείνεται ο αποκλεισμός για τους φτωχότερους μαθητές που θα εξωθούνται κατευθείαν στα νέα μεταγυμνασιακά ιδιωτικά ΙΕΚ. Το δημόσιο σχολείο θα χάσει το μαζικό του χαρακτήρα. Οι βάσεις εισαγωγής είναι μηχανισμός μείωσης των εισακτέων στα ΑΕΙ κατά 20.000, κατάργησης και κλεισίματος τμημάτων και σχολών και πριμοδότησης των ιδιωτικών κολεγιών. Παράλληλα το ΥΠΑΙΘ επιδιώκει να βάλει μπρος και τις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης/αξιολόγησης που αποτελεί μηχανισμό ανατροπής εργασιακών σχέσεων, ιδεολογικής χειραγώγησης και κατηγοριοποίησης σχολείων εκπαιδευτικών και μαθητών, εργαλείο βαθμολογικής- μισθολογικής καθήλωσης και απολύσεων.
Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με τις ζωές μας!
Η κυβέρνηση φέρει βαρύτατες ευθύνες για τις συνέπειες των επιλογών της. Το ΥΠΑΙΘ με μια πρωτοφανή επίδειξη κυνισμού, επιμένει στην αντιεκπαιδευτική ατζέντα, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών και, επιπλέον, δηλώνει με αβάσταχτη ελαφρότητα ότι «οι εκπαιδευτικοί διατρέχουν πολύ μικρότερο κίνδυνο από τους άλλους επαγγελματίες». Αντί να ανταποκριθεί στα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος και να θέσει ως προτεραιότητα την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, βομβαρδίζει καθημερινά την εκπαιδευτική κοινότητα με αντιεκπαιδευτικά μέτρα.
Ακόμα και τα τεστ που ανακοίνωσε ότι θα γίνουν μέσω πλατφόρμας μετά από αίτημα των εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με μια περιορισμένη τυχαία δειγματοληψία, δεν μπορούν να δώσουν με σαφήνεια την εικόνα διάδοσης του ιού στα σχολεία. Όσο για τα εμβόλια, με βάση το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης, ικανοποιητική ανοσία οι εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν, αφού κλείσουν τα σχολεία για τις καλοκαιρινές διακοπές.
Τα σχολεία θα ανοίξουν και θα λειτουργούν με ακόμα χειρότερους όρους μες το καταχείμωνο απ’ αυτούς που έκλεισαν (μιας και στο άνοιγμα των σχολείων τώρα προστίθενται τα ανοιχτά παράθυρα και πόρτες μέσα στο κρύο, πράγμα που σημαίνει ότι όποιοι από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές δε νοσήσουν από covid, θα πλευριτωθούν από το κρύο).
Διεκδικούμε και απαιτούμε
Οι εκπαιδευτικοί υπερασπίζουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και το δημόσιο σχολειό για όλα τα παιδιά γι’ αυτό και ενόψει του λεγόμενου «τρίτου κύματος” της πανδημίας απαιτούμε πιο αποφασιστικά:
Ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, με μικρά τμήματα, το πολύ 15 μαθητών, έστω εκ περιτροπής (ή με βάρδιες), πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού των εκπαιδευτικών και των καθαριστριών, μαζικά test, ιχνηλάτηση και συχνή απολύμανση των σχολείων.
Τα μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων πρέπει να συνδυαστούν με ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, δημιουργία ΜΕΘ, δωρεάν και μαζικά τεστ, ελέγχους στους χώρους εργασίας, αποσυμφόρηση των ΜΜΜ, επίταξη του ιδιωτικού τομέα στην υγεία, άμεσο μαζικό εμβολιασμό.
Μαζικά και δωρεάν τεστ στους χώρους των σχολείων. Η πλατφόρμα του υπουργείου για εθελοντικά τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές Λυκείου εξυπηρετεί επικοινωνιακές σκοπιμότητες και δεν μπορεί να αποδώσει την επιδημιολογική εικόνα των σχολείων.
Να εμβολιαστούν οι εκπαιδευτικοί κατά προτεραιότητα. Άμεσος εμβολιασμός εκπαιδευτικών και γονέων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, άδειες σε όσους το έχουν ανάγκη, χωρίς «αστερίσκους». Ίσα δικαιώματα για μόνιμους και αναπληρωτές.
Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και, ιδίως, των πανελλαδικώς εξεταζόμενων.
Να αποσυρθούν όλες οι αλλαγές που ετοιμάζουν στο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ που στοχεύουν στη μείωση του αριθμού των εισακτέων και σε κλείσιμο τμημάτων των ΑΕΙ.
Να καταργηθεί η τράπεζα θεμάτων που αποκλείει μαζικά τους μαθητές από το δικαίωμα στη μόρφωση.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους, όσο η κυβέρνηση δεν ικανοποιεί τα αιτήματα μας, μαχητικά με αγωνιστικές παρεμβάσεις με όλες τις μορφές πάλης, να συνεχίσουμε τις διεκδικήσεις μας. Καλούμε σε μαζική συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο (με τα μέτρα προστασίας) την Πέμπτη 4/2/21, στο Άγαλμα Βενιζέλου, στις 12.00 μ. Κηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας 11.00 μ.μ. – 2.00μ.μ.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη