Με το κρίσιμο ζήτημα της ασφάλειας στα Πανεπιστήμια ξεκίνησε την ομιλία του στη Βουλή ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ και πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Βασίλης Διγαλάκης, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με τίτλο «Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».
Επισήμανε ότι σύμφωνα με τον ν. 4623/2019, οι δημόσιες αρχές και επομένως και η Ελληνική Αστυνομία έχουν τη δυνατότητα να ασκούν τις κατά νόμο αρμοδιότητές τους εντός των χώρων των Πανεπιστημίων. Αναφερόμενος στο πολυσυζητημένο θέμα του αυτοδιοίκητου, παρατήρησε ότι δεν πρέπει να συγχέονται οι έννοιες της ασφάλειας και προστασίας των πολιτών με αυτήν της φύλαξης των πανεπιστημίων. Χαρακτηριστικά ανέφερε ότι σύμφωνα με το Σύνταγμα, το Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά και την Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής, η ασφάλεια είναι αρμοδιότητα που ανήκει αποκλειστικά στο κράτος και την Ελληνική Αστυνομία, ενώ συμπλήρωσε ότι σε ειδικές περιπτώσεις μπορεί να ανατεθεί σε δημοσίους υπαλλήλους. Ο κ. Διγαλάκης τόνισε ότι η φύλαξη των Πανεπιστημίων θα συνεχίσει να υπάγεται στον έλεγχο των πρυτανικών αρχών.
Για το επίμαχο θέμα στον δημόσιο διάλογο, ότι ευθύνες φέρουν κυρίως οι διοικήσεις των πανεπιστημίων, οι οποίες επιδεικνύουν μια ατολμία να αντιμετωπίσουν τα φαινόμενα παραβατικότητας, αναφέρθηκε στη θητεία του ως Πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης από το 2013 έως το 2017, όταν και είχε ζητήσει πολλές φορές τη συνδρομή των αρμοδίων αρχών, την οποία ποτέ δεν έλαβε. Συνέχισε λέγοντας ότι υπήρχαν διοικήσεις των πανεπιστημίων που δεν έκαναν τη δουλειά τους, όπως υπήρξαν και αρμόδιες αρχές της πολιτείας, που δεν ανταποκρίθηκαν στον βαθμό που έπρεπε.
Ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ στάθηκε στην ανάγκη να μην επαναληφθούν τα ίδια λάθη και να υπάρξει αποφασιστικότητα απ’ όλους, από την πολιτεία και από τις διοικήσεις των πανεπιστημίων, στην εφαρμογή των ρυθμίσεων με σκοπό την αποκατάσταση της ασφάλειας στα πανεπιστήμια.
Σχετικά με το θέμα της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, επισήμανε ότι έχει καλλιεργηθεί δυστυχώς μια λάθος πεποίθηση στις οικογένειες και στους νέους μας, ότι ο μόνος δρόμος για την επαγγελματική αποκατάσταση και για την κοινωνική τους καταξίωση, είναι να ακολουθήσουν πανεπιστημιακή μόρφωση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, όπως είπε, να οδηγούμε νέους που δεν έχουν πραγματικό ενδιαφέρον και κλίση σε ακαδημαϊκή εκπαίδευση, να μην τελειώνουν ποτέ τις σπουδές τους. Μάλιστα αναφέρθηκε σε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία το 2016-2017 με 70.000 περίπου εισακτέους, το 25% των τμημάτων είχαν βάση εισαγωγής κάτω από τα 10.000 μόρια, ενώ φέτος, με 80.000 εισακτέους, το 40% των τμημάτων είχαν βάση εισαγωγής κάτω από τα 10.000 μόρια.
Υποστήριξε ότι για την καλύτερη κατανομή των φοιτητών, ώστε να αποσυμφορηθούν τμήματα των κεντρικών ΑΕΙ και συγχρόνως να μην αποψιλωθούν αντίστοιχα τμήματα περιφερειακών ΑΕΙ, χρειάζεται στις προγραμματικές συμφωνίες του Υπουργείου Παιδείας με τα πανεπιστήμια να ληφθούν υπ’ όψιν οι προτάσεις τους καθώς και η εισήγηση της Εθνικής Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση.
Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Διγαλάκης τόνισε: «Στόχος μας πρέπει να είναι τα πανεπιστήμια να έχουν τη θέση που τους αξίζει στο διεθνές στερέωμα. Στόχος μας πρέπει να είναι όχι να έχουμε ένα μόνο πανεπιστήμιο στα πρώτα διακόσια, αλλά περισσότερα στα πρώτα εκατό του κόσμου. Και πιστέψτε με, είμαι σίγουρος ότι το έμψυχο δυναμικό των ιδρυμάτων μας μπορεί και θα τα καταφέρει».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη