σχολεία - κορονοϊός - κλείνουν
Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων: ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής λειτουργίας ή μοχλός για την κατηγοριοποίηση, υποβάθμιση και κλείσιμο σχολείων;

Ακόμα δεν έχει στεγνώσει το μελάνι από την κοινωνική κατακραυγή απέναντι στον τελευταίο νόμο για τα Πανεπιστήμια ( με επιστέγασμα τη δήλωση του πρωθυπουργού ότι "η είσοδος της αστυνομίας φέρνει το δημοκρατικό αέρα στα ΑΕΙ"... δήλωση αντίστοιχη της μη σχέσης των κυβερνώντων με τη δημόσια εκπαίδευση - αφού οι αρμοδιότεροι απ' αυτούς ποτέ δε σπούδασαν σε δημόσιο ΑΕΙ) και η υπουργός επαίρεται ότι έρχεται νέος νόμος, που θα φέρει την ελευθερία και την αυτονομία στην Α/θμια 
και Β/θμια εκπαίδευση.

Μέχρι τότε τα σχολεία πιέζονται αυτές τις μέρες να εφαρμόσουν το νόμο για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Καλούνται να αξιολογήσουν το έργο τους εκπαιδευτικά και διοικητικά. Το έργο για μια χρονιά, που το περισσότερο διάστημα ήταν (είναι) κλειστά κι επομένως το μόνο, που  καλούνται με ρεαλιστικούς όρους να διασώσουν (στο μέτρο που μπορούν), είναι η υγεία και η ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.

Γιατί, μην κοροϊδευόμαστε, η χρονιά μαθησιακά έχει χαθεί. Όσες παρατάσεις κι αν κάνει το υπουργείο, στην τηλεκπαίδευση δεν πρόκειται να προχωρήσει η μάθηση ούτε η μάθηση θα στριμωχτεί μέσα στην άνοιξη και η γνώση θα αφομοιωθεί αυτοστιγμής, όπως θα επιθυμούσε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Ενώ λοιπόν εν μέσω αντιδημοκρατικών απαγορεύσεων διακυβεύεται η υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών (και όλων των άλλων συνανθρώπων μας) από την πολιτική  της κυβέρνησης να μη χωριστούν οι τάξεις στη μέση, να μην διορίσει εκπαιδευτικούς, καθαρίστριες, γιατρούς, νοσηλευτές, να μην ενισχύσει τα ΜΜΜ κλπ. έρχονται τώρα να ζητήσουν και τα ρέστα απ' όλους και βεβαίως και απ' τα σχολεία.

"Πώς αξιολογείτε τη φετινή σας λειτουργία;"  είναι το ερώτημα που καλούνται οι εκπαιδευτικοί να απαντήσουν και να αυτοαξιολογηθούν σε μια τετράβαθμη κλίμακα. Κι αν αυτό ήταν μια διαδικασία αθώα για να μας υποστηρίξει η εξουσία σε όποιους τομείς "πάσχουμε", θα ήταν καλά. Με τι λεφτά θα ενισχύσουν τα σχολεία, όταν τα κονδύλια για την Παιδεία συνεχώς μειώνονται;

Μήπως το κάνουν για να κατατάξουν τα σχολεία, όπως απαιτεί εδώ και χρόνια ο ΟΟΣΑ; Νομίζω μάλιστα ότι  η παρουσίαση της τελευταίας έκθεσης του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση (Ιούνιος 2018) έγινε μέσα από το υπουργείο Παιδείας επί των ημερών της προηγούμενης κυβέρνησης. Αν το κάνουν για να κατηγοριοποιήσουν τα σχολεία, πρέπει να έχουν το θάρρος (θράσος) να το παραδεχτούν. Γιατί πού αλλού μπορεί να αποβλέπει η έκθεση εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων από τους Συντονιστές παιδαγωγικής ευθύνης και η καταχώριση της στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ; Ή η αξιοποίηση αυτών των εκθέσεων από την ΑΔΙΠΠΔΕ για να κάνει προτάσεις προς την κυβέρνηση;

Επομένως κεντρικός στόχος φαίνεται να είναι η "τακτοποίηση των οικονομικών της εκπαίδευσης" ."Δε μπορούμε να συντηρήσουμε τόσα σχολεία" είπε προ καιρού κορυφαίο κυβερνητικό στέλεχος κι επομένως τουλάχιστον να διατηρηθούν τα "καλά σχολεία". Να λοιπόν τι σημαίνει "αυτονομία": να βάλουν τα σχολεία να ανταγωνίζονται μεταξύ τους μήπως κάποια απ' αυτά δεν κλείσουν (Με ακούτε κυρία βουλευτή Κυκλάδων, που ονειρεύεστε κομπιούτερς αντί για σχολεία;)

Όλα αυτά φυσικά ανοίγουν το δρόμο για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών...με απώτερο σκοπό τον περιορισμό μας στο αναμάσημα της διδακτέας ύλης, για την οποία δε ρωτηθήκαμε ποτέ και η οποία πόρρω απέχει από το να καλύπτει χωρίς ουσιαστική παιδαγωγική σχέση την ανάγκη  για νέους ανθρώπους-πολίτες, με ενδιαφέροντα και πραγματική Παιδεία.

Είναι λοιπόν καθολική απαίτηση των εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης να καταργηθεί η "Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων". Σε κάθε περίπτωση η προσπάθεια επιβολής της φέτος συνιστά πρόκληση, που προσβάλει τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς, οι οποίοι τόσο άδικα δοκιμάζονται όλο αυτό το διάστημα. Είμαστε λοιπόν αποφασισμένοι να μην την εφαρμόσουμε.

Δε θα "τα βάλουμε" με τους εαυτούς μας για την εικόνα της δημόσιας εκπαίδευσης...ούτε θα την προσαρμόσουμε στα μέτρα των επιχειρήσεων, καθώς δεν περιορίζεται σε δείκτες και κουτάκια. Το σχολείο δεν είναι επιχείρηση...κι όσοι έχουν αντίρρηση, ας δουν το ανελεύθερο και αντιπαιδαγωγικό κλίμα, που περνάει με την απελευθέρωση των απολύσεων - απόπειρα χειραγώγησης των συναδέλφων μας σε ιδιωτικά σχολεία. Διαφωνείτε, κυρία υπουργέ;

Ηλίας Παπαχατζής,π. μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ και νυν μέλος του ΔΣ της Α'-Γ'ΕΛΜΕ της Β'Αθήνας (με την "Αγωνιστική Παρέμβαση")

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες