Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Επτά προβληματισμοί για τους αναπληρωτές
Κείμενο προβληματισμού της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (ΠΕΑΔ)

Με ανάρτηση στην ιστοσελίδα της, η ΠΕΑΔ ζητά την άμεση ανταπόκριση των αρμοδίων φορέων του Υπουργείου Παιδείας στους προβληματισμούς που θέτει για την συμμετοχή των Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών στις Αξιολογήσεις των Σχολικών Μονάδων

Οι αναπληρωτές μπροστά στην αξιολόγηση

Η συζήτηση για την Αξιολόγηση των Σχολικών Μονάδων ξεκίνησε για πολλοστή φορά, εγείροντας προβληματισμούς, τόσο παλαιούς όσο και νέους. Οι εκπαιδευτικοί ανήκουμε σε εκείνες τις ομάδες που βρίσκονται υπό διαρκή, καθημερινή αξιολόγηση. Αξιολογούμαστε κάθε ώρα από μαθητές, γονείς, συναδέλφους, διευθυντές, προϊσταμένους, αλλά, κυρίως, από εμάς τους ίδιους, μέσω της συνεχούς αυτό-αξιολόγησής μας.

Εμείς δε, οι αναπληρωτές, έχουμε ήδη μια επιπλέον και απαιτητική αξιολόγηση: οι πίνακες των αναπληρωτών μορφοποιούνται μέσω πολλών ποιοτικών κριτηρίων (μεταπτυχιακά, βαθμός πτυχίου, επάρκεια σε ξένες γλώσσες, σεμινάρια κλπ.).

Όμως, σχετικά με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, όπου καλούμαστε να συμμετάσχουμε άμεσα, επιθυμούμε να μεταφέρουμε μερικούς προβληματισμούς μας, ως ΠΕΑΔ, στους οποίους δεν έχουμε εύκολες απαντήσεις. Έτσι, πως θα συμμετέχει ο αναπληρωτής εκπαιδευτικός σε αξιολογήσεις σχολικών μονάδων και δράσεις:

• όταν είναι «προσωρινός» στο Σχολείο του; Η συντριπτική πλειοψηφία των αναπληρωτών κάθε σχολική χρονιά υπηρετεί και σε διαφορετική σχολική μονάδα. Σε περίπου τρεις μήνες θα απολυθεί και μετά, όπως κάθε χρόνο, θα περιμένει να μάθει που θα βρεθεί το επόμενο σχολικό έτος...

• όταν υπηρετεί σε δύο, τρεις ή ακόμα και περισσότερες σχολικές μονάδες; Προλαβαίνει να γνωρίσει τι συμβαίνει στο Σχολείο και ποιες είναι οι ανάγκες του και οι προτεραιότητές του;

• όταν προσλαμβάνεται με καθυστέρηση δύο, τριών ή και περισσοτέρων μηνών σε σχέση με την τυπική και ουσιαστική έναρξη του σχολικού έτους; Ποιες δράσεις θα προλάβει να εφαρμόσει; Θα ενταχθεί σε δράσεις που έχουν ήδη ξεκινήσει; Και σε ποιες θα ενταχθεί και με ποια κριτήρια;

• πως μπορεί να «δεσμεύσει» τον επόμενο αναπληρωτή για τις δράσεις που θα συμμετέχει, όταν ο «διάδοχος» έχει διαφορετικά κριτήρια (προσωπικά, επιστημονικά κλπ.) επιλογής δράσεων;

• όταν έχει ελάχιστη έως και μηδενική πρόσβαση στο φυσικό του χώρο εργασίας, το Σχολείο, λόγω τηλεκπαίδευσης; Την τρέχουσα σχολική χρονιά, σημαντικότατο ποσοστό αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει «δει» το σχολείο που υπηρετεί μια-δυο εβδομάδες έως και … ούτε μία ώρα(!), καθώς προσλήφθηκαν μεσούσης της καραντίνας.

• όταν έχει ελάχιστη ανατροφοδότηση εντός της αίθουσας από τους μαθητές για τις πραγματικές τους ανάγκες; Μπορεί η τηλεκπαίδευση να αποτελεί μια αναγκαιότητα, υπό τις παρούσες συνθήκες, αλλά, όπως δημοσίως έχει ομολογηθεί ακόμα και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό κο Κυρ. Μητσοτάκη, ούτε αντικαθιστά, ούτε υποκαθιστά τη διά ζώσης εκπαίδευση.

Υπάρχουν κι άλλοι προβληματισμοί, αλλά οι ανωτέρω απεικονίζουν την ουσία του ζητήματος.

Μία από τις λύσεις που προτείνουμε είναι η έγκαιρη τοποθέτηση όλων των αναπληρωτών, πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στα σχολεία που θα υπηρετήσουν. Επίσης, οι επικείμενοι διορισμοί των 10.500 εκπαιδευτικών, που αναμένονται εντός των επομένων μηνών, θα επιλύσουν μερικώς το πρόβλημα, αλλά δεν θα το εξαλείψουν, μιας και τα πραγματικά κενά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι πολύ περισσότερα.

Ζητούμε την άμεση ανταπόκριση των αρμοδίων φορέων του Υπουργείου Παιδείας στους προβληματισμούς μας, μιας και το τελευταίο που επιθυμούμε είναι η άφεση εκκρεμοτήτων στα Σχολεία και τους συναδέλφους μας. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν επαρκώς, κατ’ επανάληψη και καθ’ εξακολούθηση αποδείξει το πόσο σέβονται το λειτούργημά τους, υπηρετώντας σε όλα τα «μέτωπα» τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils.jpg
3ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου – Γονείς μαθητών: «Προκλητική η στάση διευθυντή εκπαίδευσης»
Αρνήθηκε τον διαχωρισμό της τάξης 24 μαθητών σε δύο μικρότερα τμήματα – Είπε ότι θα εγκρίνει την τοποθέτηση δεύτερης Παράλληλης Στήριξης αλλά όχι...
3ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου – Γονείς μαθητών: «Προκλητική η στάση διευθυντή εκπαίδευσης»
giannena_5.jpg
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Χρυσό μετάλλιο στο διεθνή διαγωνισμό συνθετικής βιολογίας
Η ομάδα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αποτελούμενη από 12 προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς και υποψήφιους διδάκτορες, απέσπασε το χρυσό μετάλλιο, ενώ...
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Χρυσό μετάλλιο στο διεθνή διαγωνισμό συνθετικής βιολογίας
Καμάλα Χάρις - Τραμπ
Σε «τεντωμένο σχοινί» η μάχη για τις εκλογές στις ΗΠΑ: Εξώφυλλο του New Yorker με το Άγαλμα της Ελευθερίας να ακροβατεί
Οι δημοσκοπήσεις έως τώρα έδειχναν ότι οι δύο υποψήφιοι βρίσκονται σε απόλυτη ισοπαλία
Σε «τεντωμένο σχοινί» η μάχη για τις εκλογές στις ΗΠΑ: Εξώφυλλο του New Yorker με το Άγαλμα της Ελευθερίας να ακροβατεί
PAIDEIAS
Υπουργείο Παιδείας: Απόφαση λειτουργίας 200 και πλέον ολιγομελών τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας
Έγκριση, κατ΄ εξαίρεση για την περίοδο 2024-2025, της λειτουργίας τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. με μικρότερο αριθμό...
Υπουργείο Παιδείας: Απόφαση λειτουργίας 200 και πλέον ολιγομελών τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας