Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Αγαπητοί/ες μαθητές/τριες,
Κυρίες/οι καθηγήτριες/ες,
Θα ήθελα να εκφράσω τις σκέψεις μου για ένα θέμα που μας αφορά άμεσα. Είναι γνωστό ότι το τωρινό εκπαιδευτικό σύστημα έχει σχεδόν πάψει να συμβαδίζει με τις ανάγκες της εποχής μας. Κρίνω σκόπιμο λοιπόν, να αναφερθώ στα αρνητικά του εκπαιδευτικού συστήματος και στις προϋποθέσεις πάνω στις οποίες πρέπει να στηρίζεται η εκπαίδευση.
Πιστεύω πως όλοι συμφωνείτε με την άποψη ότι το σχολείο παρέχει μονόπλευρα προσανατολισμένη παιδεία, με έμφαση ένα τεχνοκρατικό και χρησιμοθηρικό χαρακτήρα, ενώ ο ανθρωπιστικός έχει παραμεριστεί. Έτσι η κριτική σκέψη των μαθητών αμβλύνεται, ενώ ταυτόχρονα οι μαθητές βρίσκονται σε μία κατάσταση πνευματικής μονομέρειας, αφού δεν λαμβάνουν καλλιτεχνικά ερεθίσματα και ευρύτερες γνώσεις. Εκτός αυτού τοσχολείο δεν θίγει θέματα που αγγίζουν την κοινωνική πραγματικότητα, όπως ο επαγγελματικός προσανατολισμός, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η οικολογική συνείδηση, το κάπνισμα, αφήνοντας έτσι τα παιδιά να λαμβάνουν λανθασμένες αποφάσεις που καθορίζουν την ποιότητα της ζωής τους, τις οποίες δεν θα έπαιρναν, αν είχαν λάβει την σωστή καθοδήγηση.
Δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στην ανεπάρκεια της υλικοτεχνικής υποδομής (βιβλιοθήκες, εργαστήρια, γυμναστήρια) η οποία οδηγεί στην αδυναμία της εναρμόνισης της εκπαίδευσης με τις σύγχρονες απαιτήσεις. Ως αποτέλεσμα των ελλείψεων αυτών προκύπτει η ύπαρξη πτυχιούχων που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον ανταγωνισμό που επιβάλλει η σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη πραγματικότητα. Επίσης, το σχολείο υποβαθμίζει την εκπαιδευτική διαδικασία με ένα σύστημα αξιολόγησης που ευνοεί την χρησιμοθηρική γνώση, μετατρέποντας έτσι τις σχέσεις συναγωνισμού των μαθητών σε σχέσεις ανταγωνισμού, ενώ ταυτόχρονα βαθμολογούνται μονοδιάστατα χωρίς να υπολογίζεται η πολύπλευρη προσωπικότητα τους.
Θεωρώ απαραίτητη την άμεση λήψη μέτρων για την βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Πιο συγκεκριμένα, η παρεχόμενη παιδεία θα πρέπει να διακρίνεται για την ποιότητά της και να είναι σύμφωνη με το πνεύμα της εποχής. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι θα πρέπει να καλλιεργηθούν αξίες και ανθρωπιστικές αρχές στους μαθητές, οι οποίες θα τους βοηθήσουν στη μελλοντική τους συμπεριφορά και στην ποιότητα της ζωής τους. Θα πρέπει να προσληφθεί κατάλληλο διδακτικό προσωπικό με άρτια επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση, καθώς επίσης να χρηματοδοτηθεί κατάλληλη υποδομή (κτήρια, εργαστήρια, βιβλιοθήκες).
Εκτός αυτού η εκπαιδευτική διαδικασία είναι ανάγκη να στηρίζεται στον διάλογο και τον αμοιβαία αλληλοσεβασμό, ενώ παράλληλα επιβάλλεται να καλλιεργείται η κριτική αντίληψη, ώστε να αξιολογεί ο μαθητής όλες τις πληροφορίες που δέχεται. Τέλος απαραίτητο είναι να εισαχθούν νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση, ώστε οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με ένα σύγχρονο και ελκυστικό τρόπο διδασκαλίας που ευνοεί την ανάληψη πρωτοβουλίας και την ενεργή συμμετοχή τους στο μάθημα.
Κυρία Υπουργέ, φίλοι και φίλες, η συλλογιστική πορεία που αναπτύχθηκε οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται ριζικές αλλαγές. Κύριος υπαίτιος του προβλήματος είναι το κράτος, επομένως είναι ευθύνη των φορέων εξουσίας να λαμβάνουν μέτρα τα οποία θα ευνοούν την μαθησιακή πορεία των παιδιών. Άλλωστε η ποιότητα της ζωής μας εξαρτάται από την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και το κράτος οφείλει να την κατοχυρώνει.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη