Για μια ακόμη φορά αναμένεται το πολυνομοσχέδιο σχετικά με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πολλά λέγονται σχετικά με το τι θα περιλαμβάνει. Το βασικότερο όμως είναι εάν θα επιλυθούν τα προβλήματα που περιείχαν τα προηγούμενα νομοσχέδια και εάν θα αποτελεί ένα νομοσχέδιο το οποίο θα χαρακτηρίζεται από ισότητα και ισονομία απέναντι σε όλες τις ειδικότητες.
Μέχρι σήμερα η εγκύκλιος Φ.361.22/27/80025/E3 που καθορίζει τη διαδικασία επιλογής Διευθυντών σχολείων αλλά και η διευκρινιστική Φ.361.22/31/81732/E3 που ακολούθησε αναφέρουν ότι: «Σε κάθε περίπτωση, ο επιλεγείς Διευθυντής σχολικής μονάδας θα πρέπει να συμπληρώνει το υποχρεωτικό ωράριο της θέσης του Διευθυντή στη σχολική μονάδα ή το Ε.Κ. που έχει εκλεγεί» ενώ από την άλλη αναφέρεται το εξής: «Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ε.Κ. μπορεί να είναι: αα) Για τις θέσεις Διευθυντών γυμνασίων, ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ., εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ 01 έως και ΠΕ 20, ΠΕ 32 και ΠΕ 33. (Άρθρο 17, παρ.2, περ. γ΄).»
Το ένα έρχεται σε αντίθεση με το άλλο καθώς ο κλάδος ΠΕ15 ο οποίος έχει ενσωματωθεί στον κλάδο ΠΕ80, λόγω της μείωσης των ωρών του μαθήματος στο γυμνάσιο, δεν είναι εφικτό να συμμετάσχουν στην διαδικασία επιλογής στελεχών. Φυσικά μιλάμε για εκπαιδευτικούς με αυξημένα προσόντα, διδακτορικά και μεταπτυχιακά καθώς και επιμορφώσεις, οι οποίοι λόγω του ότι έχουν κριθεί υπεράριθμοι δεν δύνανται να κριθούν ως διευθυντές ή υποδιευθυντές. Θα πρέπει να υπάρξει διευκρίνηση και πρόβλεψη στο καινούριο νομοσχέδιο σχετικά με την επιλογή διευθυντών και υποδιευθυντών προκειμένου να διασφαλίζεται η αρχή της ισότητας μεταξύ των εκπαιδευτικών όλων των κλάδων.
Σε τέτοιες περιπτώσεις κυρίως μικρών σχολείων αλλά και ειδικοτήτων με μονόωρα μαθήματα να συμπεριληφθούν και οι β’ αναθέσεις προκειμένου να ξεπεραστεί αυτός ο σκόπελος διάκρισης. Εάν δεν αλλάξει ο νόμος πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα οι ειδικότητες οι οποίες θα μπορούν να συμμετάσχουν στις κρίσεις θα είναι μόνο οι μαθηματικοί, οι φιλόλογοι και οι φυσικοί. Αυτό θα οδηγήσει συνεπακόλουθα σε μεγαλύτερες ελλείψεις εκπαιδευτικών των τριών αυτών ειδικοτήτων καθώς η επιλογή Διευθυντών σε μικρά σχολεία μόνο από τις τρεις αυτές ειδικότητες σημαίνει αυτομάτως μείωση του πλήρους ωραρίου τους ως εκπαιδευτικών, σε ωράριο Διευθυντών σχολείων. Την ίδια στιγμή πολλοί από τους εκπαιδευτικούς των προηγούμενων πολλών ειδικοτήτων θα παραμένουν με μειωμένο ωράριο, αδυνατώντας όμως να διεκδικήσουν θέσεις Διευθυντών.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΕ80 (ΠΡΩΗΝ ΠΕ15)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη