Αυτοαξιολόγηση για τη βία
Όλοι αυτοί που κοπανιούνται βάναυσα στους δρόμους από τα σπίτια μας και τα σχολεία μας βγήκαν... μήπως αυτό να αξιολογήσουμε;

Όταν βλέπουμε αυτές τις σκηνές καταστολής και ανταπόδοσης των τελευταίων ημερών καθόμαστε όλοι, αναλύουμε τη βία γονείς και εκπαιδευτικοί σαν κάτι έξω από εμάς.. Και μιας και πολλή κουβέντα γίνεται για αυτοαξιολόγηση θα ήθελα να μοιραστώ τα δικά μου συμπεράσματα για το αν οι στόχοι επετεύχθησαν τόσα χρόνια ως προς την πρόληψη της βίας :

ΔΕΙΚΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: Από το άκρο κακοποιητικός γονέας στο άκρο υπερπροστατευτικός γονέας που πλέον συχνά βλέπουμε να συνυπάρχουν και τα δύο ταυτόχρονα… Αντιφατικά μηνύματα παντού.. « Όποιος πειράξει το παιδί μου..» και ταυτόχρονα «Αλίμονό σου αν δεν κάνεις αυτό που σου λέω εγώ…» ..Ψυχολογικοί εκβιασμοί κι ενοχή … « Εγώ τα κάνω όλα  για εσένα ..» και άρα είτε φανερά είτε άδηλα αναμένω την ανταπόδοση των θυσιών μου ώστε νιώθει το παιδί ότι έχει ένα πήχη προσδοκιών να πιάσει, που μπορεί να μοιάζει ανέφικτος για το μέγεθος της θυσίας…Παιδιά που μεγαλώνουν μέσα σε λεκτική κι εξωλεκτική βία ανάμεσα στα δύο φύλα κι ένα συγκρουσιακό πεδίο επιβολής εξουσίας σε παντρεμένους και μη…Η μάνα τα ρίχνει στον πατέρα, ο πατέρας στη μάνα .Ακόμη χειρότερα, η ανάγκη της σημερινής εποχής για την πολύτιμη συνεισφορά των παππούδων και γιαγιάδων  λόγω των εργασιακών ωραρίων της οικογένειας που δεν προστατεύεται ούτε η μητρότητα ούτε η πατρότητα με πολλές οικογένειες σε δίπατα και τρίπατα «δεμένων οικογενειών»  .Σε πολλές περιπτώσεις γίνεται τόσο παρεμβατική η βοήθεια αυτή ώστε στα παιδιά «κατεδαφίζεται» ο γονέας αφού βλέπει τον ευνουχισμό του πατέρα να τον μαλώνει ο παππούς και η γιαγιά ,την ακύρωση της μητέρας από τη δική της.. « Πώς είναι έτσι το σπίτι;» .. « Έλα εδώ πουλάκι μου να σου μαγειρέψω εγώ αφού δε σου αρέσει αυτό που έχει η μαμά»…Πληθώρα φωνών, κανένα πρότυπο, σύγχυση…Ζευγάρια που τα παιδιά τούς παρακολουθούν να μένουν μαζί συμβατικά και να μυρίζουν τη σήψη μιας πεθαμένης σχέσης αλλά κατά τα άλλα «για τα παιδιά δε χωρίζουμε» κάτι το οποίο αναπόφευκτα χρεώνονται τα ίδια . Γονείς που χωρίζουν αλλά χρησιμοποιούν τα παιδιά σαν εργαλείο εκδίκησης μεταξύ τους με απίστευτες αντιδικίες και διασυρμούς στα δικαστήρια για το οποίο πάλι τα παιδιά νιώθουν υπεύθυνα.  Παρκαρισμένα παιδιά μπροστά από παιχνιδομηχανές γιατί η ενοχή των γονέων  ή η αδυναμία να τους θέσουν όρια απαλύνεται εκεί. Τα εργασιακά και οικονομικά προβλήματα φυσικά στερούν μια υγιή επικοινωνία γονιού-παιδιού αφού ο καταρρακωμένος γονέας δεν έχει ούτε διάθεση ούτε χρόνο να ασχοληθεί δημιουργικά με το παιδί του.. Έκδηλες συμπεριφορές στα παιδιά σαν σεισμογράφος μεταξύ ΕΠΙΚΡΙΤΙΚΟΥ ΓΟΝΕΑ –ΕΝΟΧΙΚΟΥ ΓΟΝΕΑ…Τα παιδιά μεγαλώνουν σε κλίμα σύγχυσης ρόλων και αποδιοπομπαίων τράγων με γονείς ελικόπτερα (ο όρος δανεικός από την Ψυχολογία και περιγράφει τα τελευταία χρόνια τους γονείς που  κινούνται πάνω και γύρω από τα παιδιά τους και παρεμβαίνουν μόλις το παιδί αντιμετωπίζει μια δυσάρεστη κατάσταση ή αβεβαιότητα). Ο όρος δηλώνει ότι οι γονείς «υπερπαρεμβαίνουν» στη ζωή του παιδιού.  Η λίστα είναι μεγάλη και έχω επιλέξει να αναφερθώ στα αθέατα αίτια, αυτά που «κρύβονται» κάτω από το χαλάκι αφού έχουμε κλασικά επικεντρώσει στο χαμηλό μορφωτικό επίπεδο γονέων, διαλυμένες οικογένειες, σωματικά κακοποιημένα παιδιά κτλ που δεχόμαστε ότι είναι στα πρώτα επικρατέστερα αίτια εκδήλωσης μιας αποκλίνουσας συμπεριφοράς. Βέβαια το τελευταίο διάστημα έχουμε δει πολλούς γόνους καλών κατά κόσμον οικογενειών να ασκούν βία σωματική, σεξουαλική κλπ. Η αθέατη ενδοοικογενειακή βία αποσιωπάται …Πατεράδες  αλλά και μανάδες που από ομοφοβία προσπαθούν να «αντρέψουν» τα αγόρια τους με προτροπές να κοπανάνε όποιον τους πειράξει , να χουφτώνουν κανα γκομενάκι και όλα τα τοξικά πρότυπα πατριαρχίας ,συμβάλλουν στη διαμόρφωση της κοινωνίας αρένας όπου θα επιβιώσει ο ισχυρότερος. Το να «βγει» το μάτι του γείτονα , η κριτική που μας ακούν τα παιδιά να ασκούμε στον Άλλο για να «θάβουμε» τα δικά μας θέματα διαμορφώνει τη βολική εξωτερική ματιά που παρατηρεί και αναλύει συνεχώς τους άλλους ως φταίχτες και «τυφλώνει» βολικά την εσωτερική ματιά αφού εμείς είμαστε οι τέλειοι κριτές.

 ΔΕΙΚΤΗΣ ΣΧΟΛΕΙΟ: Από πού να ξεκινήσει κανείς ; Από την πυκνή ύλη που καλούνται τα Ελληνόπουλα να αφομοιώσουν  μέσα από «στεγνά» με εξειδικευμένη γνώση βιβλία χωρίς λογοτεχνικό ενδιαφέρον με μια επιστημονικότητα αναντίστοιχη της ηλικίας; Από την πίεση για αριστεία και την απαίτηση να είναι παιδιά- θαύματα  μέσα σε πολυάριθμες απαιτήσεις ενδοσχολικών και εξωσχολικών δραστηριοτήτων; Από το γεγονός ότι με το άλλοθι της στήριξης της  εργασίας έχει μετατατραπεί το σχολείο σε χώρο «παρκαρίσματος» από τις 7 ως τις 4  (ακόμη και αν δεν εργάζονται κάποιες μητέρες) χωρίς σωστές υποδομές, χωρίς να υπάρχουν δραστηριότητες παιδαγωγικές για αποσυμπίεση των παιδιών κατά την παραμονή τους στο ολοήμερο ειδικά για τα παιδιά των πόλεων που έχουν χάσει την αλάνα και το ελεύθερο παιχνίδι για το οποίο τόσοι σπουδαίοι παιδαγωγοί  και ψυχολόγοι έχουν τονίσει την αξία  για την κοινωνικοποίηση, την ανάπτυξη και την αυτονομία; Από το ότι χάσαμε τους περίπατους και τον αυθορμητισμό της διεκδίκησής τους όταν όλοι μας ξέρουμε το συναίσθημα να φωνάζεις «εκδρομή» και τη χαρά υλοποίησης του αιτήματος; Από το ότι για όλα όσα ανάφερα πριν για το ενδοοικογενειακό κλίμα της εποχής ,το σχολείο έχει γίνει με τις ευλογίες  του συστήματος  ο αποδιοπομπαίος τράγος; Ας τα «ρίξουμε» στο δάσκαλο τον «τεμπέλη». Καταγγελίες και αναφορές  σε μεγάλη πλειοψηφία απαράδεκτες που αν τις δει κανείς από την ψυχαναλυτική σκοπιά γίνονται από το «εσωτερικό παιδί» του γονέα που θέλει ένα σχολείο κομμένο και ραμμένο στα δικά του μέτρα ..Ένα σχολείο που θα τον «βολεύει» όπως το αντιλαμβάνεται .. Να του «διαβάζει» τα παιδιά για να μην ασχολείται, να τα «κρατάει» εκεί όσο περισσότερο γίνεται, να μη θέτει όρια που το  δυσαρεστούν. Έχει πάντα δίκιο το παιδί τους ,αφού και οι ίδιοι έχουν πάντα δίκιο και το παιδί τους λέει πάντα την αλήθεια αφού και οι ίδιοι είναι πάντα ειλικρινείς (άραγε και με τον εαυτό τους; ). Απαιτούνdeliveryτα μαθήματα όταν απουσιάζει κάποιο παιδί ώστε να μη χρειάζεται να πάρουν τηλέφωνο κάποιο συμμαθητή ..(Πώς ποτέ δεν ήταν θέμα για εμάς με ένα σταθερό τηλέφωνο και είναι την εποχή με τόσα κινητά ,ομάδες viberκλπ;) Κανείς δεν έχει αναγνωρίσει την παιδαγωγική αξία του να είναι αρμοδιότητα του μαθητή τόσο για την αυτονομία , για την κοινωνικοποίηση και την ομαδοσυνεργατική της τάξης; Όλα εύκολα και γρήγορα και βολικά σαν ένα ταχυφαγείο που υπηρετεί τις ιδιαίτερες επιθυμίες του πελάτη αλλιώς θα καταγγελθεί .Ας μην απαριθμήσω τις επιθυμίες αυτές. Κι εμείς οι εκπαιδευτικοί ενοχικοί και φοβισμένοι από το εργασιακό bullying που δεχόμαστε από όλες τις κατευθύνσεις κάνουμε ξεπούλημα εκπτώσεων της επιστημονικότητας και της παιδαγωγικής μας κατάρτισης για να πάρουμε την αποδοχή ανεξάρτητα από το αν αξίζει μια τέτοια αποδοχή. Οι ίδιοι γονείς δέχονται να βάζουν τα παιδιά τους σε κοντέινερ που μυρίζουν μούχλα με πολυάριθμα τμήματα (από προσχολική ηλικία τώρα πια), ή σε κακοβαμμένες αίθουσες , σε άθλιες τραπεζαρίες ολοημέρου με τραπεζοκόμο που πληρώνουν οι ίδιοι ,σε κτίρια χωρίς  σωστή θέρμανση. Οι επικοινωνιακές πολιτικές των Υπουργών Παιδείας μια χαρά έχουν ρίξει εμάς στην αρένα. Εμείς με το φιλότιμό μας γεφυρώνουμε τις ελλείψεις τους και λειτουργούμε τα σχολεία υπό όλες τις συνθήκες χωρίς υποστήριξη κάτι που ανέδειξε η πανδημία περίτρανα και με τη webexπου εμείς στηρίζουμε τα παιδιά από την πρώτη στιγμή και το Υπουργείο ακόμη μας επιμορφώνει. Σκύβουμε το κεφάλι σαν καρπαζοεισπράκτορες από όλους , «αδειάζουμε» ο ένας τον άλλο πολλές φορές για να μην έχουμε «θέματα» ,βάζουμε πλάτη και ωραιοποιούμε καταστάσεις. Συμβάλλουμε στο πριόνισμα του δημόσιου σχολείου. Στην ουσία το πρότυπο του δασκάλου καταρρίπτεται στα μάτια των μαθητών που γνωρίζουν ότι αν παραπονεθούν στο σπίτι, η μαμά θα πάρει το διευθυντή ή τη Διεύθυνση για να «τραβήξει το αυτί» του δασκάλου.  Παιδιά δίχως πρότυπα λοιπόν. Η εξύμνηση του ιδιωτικού σχολείου που «δε χάνει μάθημα ποτέ για απεργία κι εκλογές συνδικαλιστών και βάζει τις εργασίες στα παιδιά με το κιλό μαζί με μισό κιλό φέτα» είναι από  τα πρώτα επιχειρήματα που χρησιμοποιούνται εναντίον μας. Βέβαια εδώ ευθύνεται κ η δική μας πολλές φορές αγκυλωμένη συνδικαλιστική επικοινωνιακή προσέγγιση αυτής της «εχθρικής» μερίδας γονέων που πλέον δεν είναι μειοψηφία.

Στην εποχή που οι απόφοιτοι Ιδιωτικών και υψηλά ιστάμενα πρόσωπα εμπλέκονται στο κύκλωμα παιδερεστίας, το οποίο μια χαρά διαφεύγει  μέσα στο γενικότερο διχασμό…

Στην εποχή που καταγγέλλουμε την αστυνομική κατάχρηση εξουσίας αλλά αφήνουμε τα παιδιά μας να κυκλοφορούν με έντυπο μετακίνησης για το σχολείο και δεν υπήρξε καμία δυναμική  αντίδραση γι' αυτό ούτε από γονείς ούτε από εκπαιδευτικούς…(άλλο ένα αντιφατικό μήνυμα) …

Στην εποχή που το σχολείο στερείται συναισθηματικής αγωγής , έκφρασης ,τεχνών, σοβαρής ψυχοκοινωνικής στήριξης ..

Στην εποχή που όλοι θέλουν να θέσουν τους δικούς τους όρους στο σχολείο ως προέκταση της βολής τους  και μιας λογιστικής οικονομικής πολιτικής…

Στην εποχή που το τσιμέντο επικρατεί στις πόλεις μας και στις ψυχές μας …

Στην εποχή της πανδημίας που χάνεται το άγγιγμα, η αγκαλιά ,το χαμόγελο κι επιβάλλονται όλο «έξυπνα» μέτρα κοινωνικής απομόνωσης και καταστολής και νομιμοποίησης της ηλεκτρονικής διαπαιδαγώγησης που τρομάζω να σκεφτώ τι θα νομιμοποιήσει στα μυαλά των παιδιών αυτών…

Στην εποχή της ασυδοσίας της παιδεραστίας που θα έπρεπε και γι αυτό να ουρλιάζουμε στις πλατείες και να βγαίνουμε κάθε μέρα στους δρόμους απαιτώντας να εξαρθρωθεί…

Πείτε μου μέσα σε αυτά τα σπίτια και τα σχολεία τι ενήλικες παράγουμε ώστε να μη θρέφουμε καμία μορφή βίας ; Όταν μια κοινωνία  αναμένει να ξεπλυθούν όλα τα δεινά με την αυτοαξιολόγηση και αποφεύγει την αυτογνωσία και την αυτοβελτίωση, καθώς μόνο αν ο καθένας άλλαζε τον εαυτό του θα άλλαζε και την εξωτερική πραγματικότητα…φοβάμαι και δηλώνω συνυπεύθυνη για τους θύτες και θύματα της επόμενης γενιάς…

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Επίτιμος διδάκτορας αθλητικής διοίκησης στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
O Oικουμενικός Πατριάρχης, αυτές τις ημέρες βρίσκεται στην Ελλάδα. Απ’ τη Δευτέρα, μέχρι και την Τετάρτη, θα είναι στη Σπάρτη
Επίτιμος διδάκτορας αθλητικής διοίκησης στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
πιερρακακης δυτικης μακεδονιας
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Δέσμευση Πιερρακάκη για στήριξη της αναπτυξιακής στρατηγικής και της διεθνοποίησής του
Ερχονται αναβαθμίσεις των υφιστάμενων εγκαταστάσεων Σχολών και νέων κτιρίων εκπαίδευσης, ανέγερση φοιτητικών εστιών 750 κλινών, Εκπαιδευτικό...
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Δέσμευση Πιερρακάκη για στήριξη της αναπτυξιακής στρατηγικής και της διεθνοποίησής του
Σχολική αίθουσα
Παιδεία και πρόληψη ή επιβολή ποινών;
Το σχολείο, οφείλει να δρα αντισταθμιστικά, να κοινωνικοποιεί τα παιδιά, να αναπτύσσει δράσεις και παρεμβάσεις που ενισχύουν την ενσυναίσθηση,...
Παιδεία και πρόληψη ή επιβολή ποινών;