Πειραματικά σχολεία: Κατά των σχεδίων του ΥΠΑΙΘ οι εκπαιδευτικοί
Κατά των μονομερών αποφάσεων και ενεργειών της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ για τα Πειραματικά σχολεία τάσσονται οι εκπαιδευτικοί

«Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συντάσσει σχέδια ξένα προς την παιδαγωγική, τις ανάγκες των μαθητών και τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, με αποτέλεσμα να είμαστε αντίθετοι ακόμα και στο θέμα των Πειραματικών Σχολείων που επί της αρχής είμαστε απολύτως σύμφωνοι» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών Εκπαιδευτικών Περιφερειών Πύργου.

«Καλούμε τους συναδέλφους να ακολουθήσουν την απόφαση της Δ.Ο.Ε. και να μην εμπλακούν στη διαδικασία αποδοχής της μετατροπής του σχολείου τους σε Πειραματικό» προσθέτουν οι εκπαιδευτικοί.

Στη συνέχεια, καλούν τον Διευθυντή Εκπαίδευσης να μην προβεί σε ενέργειες επιβολής του χαρακτηρισμού των σχολικών μονάδων ως Πειραματικές γιατί θα συναντήσει την οργανωμένη και σκληρή απάντηση των εκπαιδευτικών, εάν προβεί σε μια τέτοια ενέργεια.

Τέλος, καλούν την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να προκαλέσει ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο με την Ομοσπονδία τους για όλα τα θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση.

«Μονομερείς ενέργειες και αποφάσεις, από όπου κι αν προέρχονται, δεν μπορεί να είναι αποδεκτές από την εκπαιδευτική κοινότητα» καταλήγουν.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Εκπαιδευτικών Περιφερειών Πύργου για τα Πειραματικά Σχολεία:

Ως Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.) χαρακτηρίζονται σχολικές μονάδες, οι οποίες είναι συνδεδεμένες με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, απευθύνονται σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού και η θέση μας σχετικά με την ίδρυσή τους υπήρξε ανέκαθεν θετική. Όμως, το πλαίσιο του ΥΠΑΙΘ σχετικά με τον επιστημονικά πολύτιμο αυτόν θεσμό περιλαμβάνει σημεία, τα οποία μας προβληματίζουν.

Συγκεκριμένα, με την εγκύκλιο «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος των σχολικών μονάδων για χαρακτηρισμό τους ως Πρότυπα και Πειραματικά» (1/3/2021) η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προβλέπει ότι:

Οι Δ/ντές-ντριες Εκπαίδευσης, ως μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης, μπορούν να προτείνουν τον χαρακτηρισμό δημόσιας σχολικής μονάδας ως «Πειραματικού Σχολείου», αυθαίρετα, χωρίς τη σύμφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Η επιλογή των μαθητών θα γίνεται με κλήρωση και επομένως καταργούνται τα γεωγραφικά όρια των σχολικών μονάδων, χάνεται η  χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό και γίνεται ανακατανομή των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, επιφέροντας επί της ουσίας αρνητικές συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό

Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας χάνουν την οργανική τους θέση

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών δεν είναι πλέον καθορισμένο με ασφάλεια, αλλά βρίσκεται στη διάθεση του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας, καθώς «Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., μπορεί να τροποποιείται το διδακτικό ωράριο των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ..» (Ν. 4692/2020 άρθρο 19 παρ. 23)

Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συντάσσει σχέδια ξένα προς την παιδαγωγική, τις ανάγκες των μαθητών και τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, με αποτέλεσμα να είμαστε αντίθετοι ακόμα και στο θέμα των Πειραματικών Σχολείων που επί της αρχής είμαστε απολύτως σύμφωνοι.

Καλούμε τους συναδέλφους να ακολουθήσουν την απόφαση της Δ.Ο.Ε. και να μην εμπλακούν στη διαδικασία αποδοχής της μετατροπής του σχολείου τους σε Πειραματικό.

Καλούμε τον Διευθυντή Εκπαίδευσης να μην προβεί σε ενέργειες επιβολής του χαρακτηρισμού των σχολικών μονάδων ως Πειραματικές και του γνωρίζουμε ότι θα συναντήσει την οργανωμένη και σκληρή απάντηση των εκπαιδευτικών, εάν προβεί σε μια τέτοια ενέργεια.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να προκαλέσει ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο με την Ομοσπονδία μας για όλα τα θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση.

Μονομερείς ενέργειες και αποφάσεις, από όπου κι αν προέρχονται, δεν μπορεί να είναι αποδεκτές από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»