Πειραματικά σχολεία: Κατά των σχεδίων του ΥΠΑΙΘ οι εκπαιδευτικοί
Κατά των μονομερών αποφάσεων και ενεργειών της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ για τα Πειραματικά σχολεία τάσσονται οι εκπαιδευτικοί

«Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συντάσσει σχέδια ξένα προς την παιδαγωγική, τις ανάγκες των μαθητών και τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, με αποτέλεσμα να είμαστε αντίθετοι ακόμα και στο θέμα των Πειραματικών Σχολείων που επί της αρχής είμαστε απολύτως σύμφωνοι» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών Εκπαιδευτικών Περιφερειών Πύργου.

«Καλούμε τους συναδέλφους να ακολουθήσουν την απόφαση της Δ.Ο.Ε. και να μην εμπλακούν στη διαδικασία αποδοχής της μετατροπής του σχολείου τους σε Πειραματικό» προσθέτουν οι εκπαιδευτικοί.

Στη συνέχεια, καλούν τον Διευθυντή Εκπαίδευσης να μην προβεί σε ενέργειες επιβολής του χαρακτηρισμού των σχολικών μονάδων ως Πειραματικές γιατί θα συναντήσει την οργανωμένη και σκληρή απάντηση των εκπαιδευτικών, εάν προβεί σε μια τέτοια ενέργεια.

Τέλος, καλούν την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να προκαλέσει ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο με την Ομοσπονδία τους για όλα τα θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση.

«Μονομερείς ενέργειες και αποφάσεις, από όπου κι αν προέρχονται, δεν μπορεί να είναι αποδεκτές από την εκπαιδευτική κοινότητα» καταλήγουν.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Εκπαιδευτικών Περιφερειών Πύργου για τα Πειραματικά Σχολεία:

Ως Πειραματικά Σχολεία (ΠΕΙ.Σ.) χαρακτηρίζονται σχολικές μονάδες, οι οποίες είναι συνδεδεμένες με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, απευθύνονται σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού και η θέση μας σχετικά με την ίδρυσή τους υπήρξε ανέκαθεν θετική. Όμως, το πλαίσιο του ΥΠΑΙΘ σχετικά με τον επιστημονικά πολύτιμο αυτόν θεσμό περιλαμβάνει σημεία, τα οποία μας προβληματίζουν.

Συγκεκριμένα, με την εγκύκλιο «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος των σχολικών μονάδων για χαρακτηρισμό τους ως Πρότυπα και Πειραματικά» (1/3/2021) η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προβλέπει ότι:

Οι Δ/ντές-ντριες Εκπαίδευσης, ως μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης, μπορούν να προτείνουν τον χαρακτηρισμό δημόσιας σχολικής μονάδας ως «Πειραματικού Σχολείου», αυθαίρετα, χωρίς τη σύμφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.

Η επιλογή των μαθητών θα γίνεται με κλήρωση και επομένως καταργούνται τα γεωγραφικά όρια των σχολικών μονάδων, χάνεται η  χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό και γίνεται ανακατανομή των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, επιφέροντας επί της ουσίας αρνητικές συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό

Όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας χάνουν την οργανική τους θέση

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών δεν είναι πλέον καθορισμένο με ασφάλεια, αλλά βρίσκεται στη διάθεση του εκάστοτε Υπουργού Παιδείας, καθώς «Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., μπορεί να τροποποιείται το διδακτικό ωράριο των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ..» (Ν. 4692/2020 άρθρο 19 παρ. 23)

Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συντάσσει σχέδια ξένα προς την παιδαγωγική, τις ανάγκες των μαθητών και τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, με αποτέλεσμα να είμαστε αντίθετοι ακόμα και στο θέμα των Πειραματικών Σχολείων που επί της αρχής είμαστε απολύτως σύμφωνοι.

Καλούμε τους συναδέλφους να ακολουθήσουν την απόφαση της Δ.Ο.Ε. και να μην εμπλακούν στη διαδικασία αποδοχής της μετατροπής του σχολείου τους σε Πειραματικό.

Καλούμε τον Διευθυντή Εκπαίδευσης να μην προβεί σε ενέργειες επιβολής του χαρακτηρισμού των σχολικών μονάδων ως Πειραματικές και του γνωρίζουμε ότι θα συναντήσει την οργανωμένη και σκληρή απάντηση των εκπαιδευτικών, εάν προβεί σε μια τέτοια ενέργεια.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να προκαλέσει ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο με την Ομοσπονδία μας για όλα τα θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση.

Μονομερείς ενέργειες και αποφάσεις, από όπου κι αν προέρχονται, δεν μπορεί να είναι αποδεκτές από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 2/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

autism-1280
Παγκόσμια ημέρα αυτισμού: Ενσωμάτωση και εργασιακή συμπερίληψη
Αν και οι προκλήσεις παραμένουν, μια φωτεινή «διαδρομή» έχει ήδη χαραχτεί για την εργασιακή συμπερίληψη των ατόμων στο φάσμα του αυτισμού
Παγκόσμια ημέρα αυτισμού: Ενσωμάτωση και εργασιακή συμπερίληψη
dimosioi-ypalliloi
Δημόσιοι Υπάλληλοι: Υποχρεωτικά τα Σχέδια Ανάπτυξης και παράταση προθεσμίας αξιολόγησης
Υπ. Εσωτερικών: Η προθεσμία διενέργειας της αξιολόγησης του προσωπικού του δημοσίου τομέα για την αξιολογική περίοδο του έτους 2024 παρατείνεται έως...
Δημόσιοι Υπάλληλοι: Υποχρεωτικά τα Σχέδια Ανάπτυξης και παράταση προθεσμίας αξιολόγησης
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Οικονομικο Πανεπιστήμιο Αθήνας: Υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Netcompany
Περιλαμβάνει δυνατότητα πρακτικής άσκησης των φοιτητών στη Netcompany, ανοίγοντάς τους τον δρόμο για την αγορά εργασίας, φυσικές και διαδικτυακές...
Οικονομικο Πανεπιστήμιο Αθήνας: Υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Netcompany