Εκατοντάδες μεταπτυχιακοί ειδικής αγωγής ζητούν επανέναρξη πρακτικής
Την συμπερίληψή τους σε απόφαση του υπουργείου Παιδείας που προβλέπει εναλλακτικούς τρόπους πραγματοποίησης της Πρακτικής Άσκησης μεταπτυχιακών φοιτητών ζητούν 514 μεταπτυχιακοί φοιτητές του κοινού ΠΜΣ «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» των Πανεπιστημίων Πατρών και Λευκωσίας

Την άμεση συμπερίληψή τους στην απόφαση που προβλέπει εναλλακτικούς τρόπους πραγματοποίησης της Πρακτικής Άσκησης μεταπτυχιακών φοιτητών, λόγω των έκτακτων μέτρων ενάντια στον κορονοϊό ζητούν 514 φοιτητές του κοινού ΠΜΣ του Πανεπιστημίου Πατρών και του Πανεπιστημίου Λευκωσίας «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση».

«Δεν περισσεύει πλέον χρόνος για ξόδεμα και ατέρμονη αναμονή, ποντάροντας στο πότε και αν θα ανοίξει η δημόσια εκπαίδευση τις πόρτες της για να εισέλθουμε και να πραγματοποιήσουμε την πρακτική μας. Επειγόμεθα να ολοκληρώσουμε τις σπουδές μας το τρέχον εξάμηνο, για να καταφέρουμε να καταθέσουμε το δίπλωμά μας εγκαίρως στους νέους πίνακες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης του 2022», σημειώνουν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές.

Αναλυτικά η επιστολή:

Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,

Ευχόμαστε η επιστολή μας αυτή να σας βρίσκει υγιείς, στη δύσκολη περίοδο που βιώνουμε.

Είμαστε φοιτητές του Εαρινού Εξαμήνου 2021 του κοινού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» των Πανεπιστημίων Πατρών και Λευκωσίας. Διανύουμε το καταληκτικό εξάμηνο του προγράμματος σπουδών μας, κατά το οποίο προβλέπεται η εκπόνηση Πρακτικής Άσκησης σε δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, διάρκειας 200 διδακτικών ωρών. Η παρούσα επιστολή συντάχτηκε με σκοπό να σας περιγράψουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε σχετικά με την ομαλή διεξαγωγή της πρακτικής μας άσκησης και να αιτηθούμε την άμεση συμπερίληψή μας στην απόφαση 28630/Ζ1, όπως αυτή ορίζεται από το ΦΕΚ 993/Β/12-03-2021.

Σύμφωνα με την ανωτέρω απόφαση (28630/Ζ1/12-03-2021) για τη ρύθμιση ζητημάτων εφαρμογής εναλλακτικών τρόπων πραγματοποίησης της Πρακτικής Άσκησης μεταπτυχιακών φοιτητών, λόγω των έκτακτων μέτρων προστασίας της Δημόσιας Υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορονοϊού COVID-19, προβλέπεται πως:

η κατά παρέκκλιση των διατάξεων της υπό στοιχεία 52425/Ζ1/04-04-2019 υπουργικής απόφασης «Καθορισμός κριτηρίων συνάφειας διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών με τα αντικείμενα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) και της Σχολικής Ψυχολογίας» (Β’ 1152) εφαρμογή κατά το εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 και το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 ειδικών ρυθμίσεων και εναλλακτικών μεθόδων πραγματοποίησης της πρακτικής άσκησης μεταπτυχιακών φοιτητών, βάσει ειδικών διατάξεων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας COVID-19, δεν θίγει και δεν επηρεάζει τη συνάφεια Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και τη Σχολική Ψυχολογία, η οποία έχει κριθεί από την Ειδική Επιστημονική Επιτροπή της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 65 του ν. 4589/2019 (Α’ 13).

Η ως άνω συνάφεια ισχύει στο ακέραιο για τα Π.Μ.Σ. που περιλαμβάνονται στην υπό στοιχεία 54929/Ζ1/8-4-2019 υπουργική απόφαση «Διαπίστωση της συνάφειας Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών της ημεδαπής και της αλλοδαπής με τα αντικείμενα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) και της Σχολικής Ψυχολογίας» (Β’ 1217) και τις τροποποιήσεις αυτής.

Ως εκ τούτου, οι φοιτητές που φοιτούν στο εαρινό εξάμηνο 2021 αποκλειόμαστε από την εν λόγω απόφαση, ενώ, ουσιαστικά, αντιμετωπίζουμε τις ίδιες πιέσεις και δυσκολίες που αντιμετώπισαν τα προηγούμενα εξάμηνα στην διεξαγωγή της πρακτικής τους άσκησης, αν όχι και περισσότερες, όπως θα δείτε και παρακάτω .

Πιο συγκεκριμένα, όπως είναι γνωστό, η Πρακτική Άσκηση των ΠΜΣ με συνάφεια με την ΕΑΕ (όπως είναι το δικό μας ΠΜΣ) ρυθμίζεται από την ΥΑ Αριθμ. 52425/Ζ1/04-04-2019, βάσει της οποίας τουλάχιστον το 60% της Πρακτικής Άσκησής μας πρέπει να υλοποιείται σε δομές ΕΑΕ. Δηλαδή, στο ΠΜΣ μας τουλάχιστον 120 διδακτικές ώρες πρέπει να υλοποιούνται σε δομές ΕΑΕ, για την πραγματοποίηση των οποίων απαιτείται έκδοση έγκρισης από το ΥΠΑΙΘ. Η έγκριση αυτή, ωστόσο, δεν μας έχει ακόμα δοθεί.

Επίσης, σύμφωνα με το ΦΕΚ 4899, τ.Β΄, 6/11/2020 και τη διευκρινιστική εγκύκλιο Α.Π 380, 7/11/2020, αλλά και της 10/11 που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στους φοιτητές, αναστέλλεται η κάθε μορφή δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας στα πανεπιστήμια συμπεριλαμβανομένων και των πρακτικών ασκήσεων δια ζώσης σε δομές που είναι ακόμα ανοιχτές. Η αναστολή αυτή, όπως είναι γνωστό, ανανεώνεται συνεχώς. Έτσι, στην περίπτωσή μας, ακόμα και αν σταλεί η ζητούμενη έγκριση από το ΥΠΑΙΘ στο Πανεπιστήμιο Πατρών, η διεξαγωγή της πρακτικής άσκησης για μία μεγάλη μερίδα φοιτητών που υποχρεούνται, λόγω ειδικότητας, να πραγματοποιήσουν την πρακτική τους άσκηση σε δομές που παραμένουν ανοιχτές, καθίσταται αδύνατη.

Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειωθεί πως οι περισσότεροι εξ’ ημών αντιμετωπίσαμε πολύ μεγάλο πρόβλημα, λόγω της καθυστέρησης ολοκλήρωσης της πρακτικής άσκησης των δύο προηγούμενων από το δικό μας εξαμήνων, δυσκολίες στο να βρούμε δομές που να μην είναι κατειλημμένες για την πραγματοποίηση της πρακτικής μας άσκησης. Σε αυτό προστίθεται και η αρνητική στάση εκ μέρους πολλών δομών ΕΑΕ απέναντι στο ενδεχόμενο πραγματοποίησης της πρακτικής μας άσκησης σε αυτές, λόγω του φόβου μετάδοσης του ιού.

Η ανωτέρω κατάσταση, σε συνδυασμό με την πιθανότητα  επέκτασης της πρακτικής μας άσκησης (με όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται και είναι χρονοβόρες, όπως αίτηση για επανέναρξη ή επανέγκριση) σε ακόμα ένα εξάμηνο για την ολοκλήρωση των υποχρεώσεων των σπουδών μας έχουν και θα έχουν σοβαρότατες και ανά περίπτωση καταστροφικές συνέπειες για εμάς σε οικονομικό, εργασιακό και ψυχολογικό επίπεδο. Ακόμα, μία μεγάλη μερίδα φοιτητών, που με δυσκολία ισορροπούν τις εργασιακές και τις οικογενειακές απαιτήσεις, θα αναγκαστεί να επιτείνει την πίεση που ήδη υφίσταται, εξαιτίας της υφιστάμενης κατάστασης, με τη μη αποστολή έγκρισης της πρακτικής μας και με τη συνεχή αναστολή της δια ζώσης πρακτικής άσκησης σε δομές ΕΑΕ, της μη έγκαιρης ολοκλήρωσης των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτή και του ενδεχόμενου της επέκτασης σε ένα ακόμα ακαδημαϊκό εξάμηνο.

Παρακολουθώντας τις εξελίξεις και εκτιμώντας, ότι η επιστροφή στην προηγούμενη κανονικότητα, όσο και να το ευχόμαστε, δεν θα έρθει σύντομα, οφείλουμε να επισημάνουμε τον υπαρκτό, πλέον, και ιδιαιτέρως σοβαρό κίνδυνο της αδυναμίας ολοκλήρωσης των σπουδών μας το παρόν εξάμηνο. Λόγω αλλεπάλληλων αναστολών, βρισκόμαστε ήδη στο μέσον του εξαμήνου χωρίς έγκριση, καλούμαστε να ολοκληρώσουμε τις σπουδές μας το τρέχον εξάμηνο, γιατί πλησιάζουμε στο άνοιγμα των πινάκων ΕΑΕ, και βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την πολύ ισχυρή πιθανότητα αδυναμίας κατάθεσης του μεταπτυχιακού μας, ως προσόν, σύμφωνα με τον προγραμματισμό που είχαμε κάνει, για την συμμετοχή μας στους πίνακες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του 2022.  Αυτό θα έχει ως άμεσο αποτέλεσμα να καταδικαστούμε σε δυσμενέστερες συνθήκες εργασίας ή και ανεργίας για τουλάχιστον δύο χρόνια ακόμα, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για εμάς και τις οικογένειές μας. Δεν περισσεύει πλέον χρόνος για ξόδεμα και ατέρμονη αναμονή, ποντάροντας στο πότε και αν θα ανοίξει η δημόσια εκπαίδευση τις πόρτες της για να εισέλθουμε και να πραγματοποιήσουμε την πρακτική μας. Επειγόμεθα να ολοκληρώσουμε τις σπουδές μας το τρέχον εξάμηνο, για να καταφέρουμε να καταθέσουμε το δίπλωμά μας εγκαίρως στους νέους πίνακες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης του 2022.

Ως φοιτητές του εαρινού εξαμήνου 2021 αντιμετωπίζουμε,  όπως σας παραθέσαμε, ακριβώς τα ίδια προβλήματα στην διεξαγωγή της πρακτικής μας άσκησης με τους φοιτητές των δύο προηγούμενων εξαμήνων. Κρίνεται, λοιπόν, αναγκαία η άμεση έγκριση της πρακτικής μας άσκησης και η συμπερίληψή μας  στην απόφαση 28630/Ζ1, όπως αυτή ορίζεται από το ΦΕΚ 993/Β/12-03-2021.

Είμαστε ένας πολύ μεγάλος αριθμός φοιτητών, μεγαλύτερος των δύο προηγούμενων εξαμήνων και ακολουθούν και άλλοι από τα επόμενα. Επιθυμούμε τους φορείς (πανεπιστήμιο και υπουργείο) να είναι σύμμαχοι στα προβλήματά μας , διεξάγοντας διάλογο μαζί μας,  σε μία βάση ειλικρίνειας και εμπιστοσύνης, όπως και εμείς μέσα σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες εκπληρώνουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις υποχρεώσεις μας έως και σήμερα.

Με εκτίμηση,

οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/ριες του Εαρινού εξαμήνου 2021 του κοινού ΠΜΣ του Πανεπιστημίου Πατρών και του Πανεπιστημίου Λευκωσίας «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες