Αρσένης: Σκάνδαλο η παραχώρηση προσωπικών δεδομένων μαθητών στη Cisco
Ο Κρίτων Αρσένης ρωτά για τη Νίκη Κεραμέως: Γνώριζε τι ακριβώς παραχωρεί στην εταιρία Cisco; Τι θα γίνει αυτή τη στιγμή με τα μεταδεδομένας; Πώς εξηγεί τη λέξη «δωρεά» η υπουργός;

Επίκαιρη ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατέθεσε ο βουλευτής του ΜέΡΑ25, Κρίτων Αρσένης, με αφορμή τη «σκανδαλώδη παραχώρηση στην εταιρεία Cisco προσωπικών δεδομένων 1,5 εκατομμυρίου μαθητών-τριών και εκπαιδευτικών».

Ο βουλευτής ρωτά χαρακτηριστικά: «Γνώριζε τι ακριβώς παραχωρεί στην εταιρία Cisco ή δηλώνει άγνοια και ως εκ τούτου δεν επιτέλεσε επαρκώς το ρόλο της ως κεφαλή αυτού του υπουργείου; Τι θα γίνει αυτή τη στιγμή με τα μεταδεδομένα που συνέλεξε και συνεχίζει να συλλέγει κάθε μέρα τηλεκπαίδευσης η Cisco, τα προσωπικά δεδομένα 1,5 εκατομμυρίου μαθητών-τριών και εκπαιδευτικών, εν αγνοία και χωρίς τη συναίνεσή τους; Θα παραμένουν έρμαιο στα χέρια παγκόσμιων κολοσσών προκειμένου να προσαρμόζουν και να επεκτείνουν τις εμπορικές και διαφημιστικές ανάγκες τους;».

Και επιπλέον: «Πώς εξηγεί τη λέξη «δωρεά», που ήταν η απάντησή της κάθε φορά που γινόταν αναφορά στη σύμβαση με την Cisco, με τα δυο εκατομμύρια ευρώ που τελικά έφτασαν στο ταμείο της εταιρείας;».

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Επίκαιρη Ερώτηση

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Σκανδαλώδης η παραχώρηση στην εταιρεία Cisco προσωπικών δεδομένων 1,5 εκατομμυρίου μαθητών-τριών και εκπαιδευτικών

Η κ. Υπουργός καθυστέρησε ένα χρόνο σχεδόν να δημοσιοποιήσει τις συμβάσεις με την εταιρία Cisco, παραβιάζοντας το νόμο 3861/2010 περί διαφάνειας και το νόμο 4727/2020, που η ίδια η κυβέρνηση ψήφισε, και προβλέπει την ανάρτηση τέτοιου είδους συμβάσεων για δωρεές στο διαδίκτυο. Στην απαίτηση, μάλιστα, φωνών της αντιπολίτευσης, να έρθουν οι συμβάσεις με τη Cisco στη Βουλή, προέτρεπε τον/την ενδιαφερόμενο/η να περάσει από το γραφείο της να τις δει. Τελικά, παρά την πρόδηλη από τα παραπάνω απροθυμία της, αναγκάστηκε να προβεί σε δημοσιοποίηση, έπειτα από κοινοβουλευτικό έλεγχο. 

Αναρωτιόμαστε τι είναι αυτό που τρόμαζε περισσότερο την κ. Υπουργό: το γεγονός ότι το ελληνικό δημόσιο κατέβαλε στη Cisco το ποσό των 2 εκατομμυρίων ευρώ για την αγορά αδειών Cisco Webex for Education, τη στιγμή που για μήνες η κ. Υπουργός διατεινόταν ότι το Webex ήταν δωρεά της εταιρείας, ή το γεγονός ότι η ηγεσία του Υπουργείου, έβαλε την υπογραφή της στην παραχώρηση προσωπικών δεδομένων 1,5 εκατομμυρίου εκπαιδευτικών και μαθητών-τριών, οι οποίοι-ες όχι μόνο είχαν παντελή άγνοια για το γεγονός και δεν συναίνεσαν σε κάτι τέτοιο, αλλά συγχρόνως λάμβαναν και διαβεβαιώσεις από πλευράς του υπουργείου για την ασφάλεια των εκπαιδευτικών συνεδριών μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας. 

Συγκεκριμένα, διαβάζουμε στο «Συνημμένο Β, Έκθεμα προστασίας δεδομένων», ότι η Cisco μπορεί να «αποκαλύψει δεδομένα τηλεμετρίας και δεδομένα υποστήριξης σε τρίτους, [...], μπορεί να χρησιμοποιεί αυτά τα απο-προσωποποιημένα δεδομένα τηλεμετρίας και δεδομένα υποστήριξης για δικούς της επιχειρηματικούς σκοπούς χωρίς απόδοση ή αποζημίωση στον πελάτη και η Cisco μπορεί να χρησιμοποιήσει τα Διοικητικά δεδομένα για δικούς της επιχειρηματικούς σκοπούς ή για να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της προς τον πελάτη βάσει ισχύουσας συμφωνίας. Η Cisco δεν υποχρεούται να καταστρέψει ή να επιστρέψει προστατευμένα διαχείρισης που αποτελούν δεδομένα διαχείρισης, δεδομένα τηλεμετρίας, δεδομένα παραμυθιού ή δεδομένα υποστήριξης και θα συνεχίσει να επιτρέπεται να χρησιμοποιεί και αν αποκαλύπτει τα εν λόγω δεδομένα διαχείρισης, δεδομένα τηλεμετρίας ή δεδομένα υποστήριξης, μόνο σε μη προσδιορισμένη μορφή, όπως ορίζεται στην παρούσα ενότητα 8 (επιτρεπόμενη χρήση και αποκάλυψη) μετά την καταγγελία ή λήξη της παρούσας ΣΠΠΔ». Τα δεδομένα τηλεμετρίας, διαχείρισης και υποστήριξης είναι τα μεταδεδομένα, για τα οποία έχει αποφανθεί ο Γενικός Κανόνας Προστασίας Δεδομένων (GDPR) ότι είναι προσωπικά δεδομένα. Πρόκειται, λοιπόν, για μια έτοιμη τράπεζα μεταδεδομένων από 1.5 εκατομμύριο φυσικά πρόσωπα που προσδιορίζουν τάσεις, προτιμήσεις, συμπεριφορές και μπορούν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν από την ίδια εταιρία ή να μεταπωληθούν σε άλλες εταιρείες.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

  • Γνώριζε τι ακριβώς παραχωρεί στην εταιρία Cisco ή δηλώνει άγνοια και ως εκ τούτου δεν επιτέλεσε επαρκώς το ρόλο της ως κεφαλή αυτού του υπουργείου; Τι θα γίνει αυτή τη στιγμή με τα μεταδεδομένα που συνέλεξε και συνεχίζει να συλλέγει κάθε μέρα τηλεκπαίδευσης η Cisco, τα προσωπικά δεδομένα 1,5 εκατομμυρίου μαθητών-τριών και εκπαιδευτικών, εν αγνοία και χωρίς τη συναίνεσή τους; Θα παραμένουν έρμαιο στα χέρια παγκόσμιων κολοσσών προκειμένου να προσαρμόζουν και να επεκτείνουν τις εμπορικές και διαφημιστικές ανάγκες τους;
  • Πώς εξηγεί τη λέξη «δωρεά», που ήταν η απάντησή της κάθε φορά που γινόταν αναφορά στη σύμβαση με την Cisco, με τα δυο εκατομμύρια ευρώ που τελικά έφτασαν στο ταμείο της εταιρείας;

Ο ερωτών Βουλευτής

Κρίτων Αρσένης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία