Ο καθηγητής Πνευμονολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και αντιπρόεδρος της Πνευμονολογικής Εταιρείας Νίκος Τζανάκης τοποθετήθηκε για το άνοιγμα των σχολείων και τάσσεται υπέρ της επαναλειτουργίας της Γ’ Λυκείου ή μόνο του Λυκείου.
Τα σχολεία έχει αποδειχθεί ότι συμβάλουν στην πανδημία, επισήμανε στον ΣΚΑΪ.
«Τα σχολεία έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλουν στην πανδημία, η δομή των σχολείων στην Ελλάδα δεν επιτρέπει να αραιώσουμε τα παιδιά στις τάξεις και δεν έχουμε και τα καλύτερα κτιριακά συγκροτήματα για αερισμό των αιθουσών, θα πρότεινα υβριδική λειτουργία των σχολείων στις περιοχές με χαμηλό επιδημιολογικό φορτίο δηλαδή μερικά μαθήματα εξ αποστάσεως και μερικά μαθήματα στην τάξη εκ περιτροπής και στις κόκκινες περιοχές προς στιγμήν τα σχολεία μπορούν να περιμένουν, η δουλειά τους έως ένα βαθμό γίνεται» είπε.
«Θα έβλεπα την Γ’ Λυκείου ή μόνο το Λύκειο να επιστρέφει στα σχολεία» υπογράμμισε.
Τι είπε για λιανεμπόριο - σούπερ μάρκετ
Για το λιανεμπόριο υποστήριξε ότι πρέπει να πάρουμε αποκεντρωμένα μέτρα, και όχι οριζόντια σε όλη τη χώρα. Θα πρέπει να ανοίξει με αυστηρά πρωτόκολλα.
«Στις κόκκινες περιοχές πρέπει να κινηθούμε με πολύ προσεχτικότερο βηματισμό, να ανοίξουμε κάποιες δραστηριότητες στην αρχή σημαντικές, πχ τα συνοικιακά καταστήματα του λιανεμπορίου δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μεταδίδουν περισσότερο, και όχι τα σούπερ μάρκετ» τόνισε.
«Θα διεύρυνα το ωράριο των σούπερ μάρκετ και τις Κυριακές και ίσως έως τις 22:00 το βράδυ» συμπλήρωσε.
Πάνω από 5.000 κρούσματα
Ο κ. Τζανάκης σημείωσε δε ότι «εάν τυχόν δεν εφαρμόζαμε τα μέτρα έστω με αυτή τη μειωμένη αποτελεσματικότητα που κι εγώ πιστεύω, ενδεχομένως θα είχαμε κρούσματα πάνω από 4.000 ή 5.000, με συνέπεια απρόβλεπτη πίεση στο ΕΣΥ. Τα μέτρα τηρήθηκαν σε ένα ποσοστό 60 έως 70%».
«Σύμφωνα με τις δικές μας αναλύσεις στην Ιατρική Σχολή, έως τις 10 – 15 Απριλίου θα έχουμε 2.000, 2.000 και κάτι κρούσματα ή λίγο παρακάτω από 2.000, 2.000 με 2.200 από τις 20 Απριλίου, και ύστερα θα αρχίσουμε να ‘’παίζουμε’’ με κυλιόμενους μέσους όρους κάτω από 2.000. Στην αρχή μεταξύ 1.500 και 1.800…Το Δεκέμβριο ανοίξαμε με 1.500 – 1.600 κρούσματα, 29 Δεκεμβρίου, παραμονές Πρωτοχρονιάς, είχαμε 1.910 κρούσματα» υπενθύμισε.
«Η αποκλιμάκωση δεν είναι οξυκόρυφη όπως η γωνία ενός τριγώνου. Είναι μια κούρμπα, η οποία μπορεί να διαρκέσει 7, 8 καμιά φορά και 10 μέρες. Το ευχάριστο όμως είναι ότι επιπεδώνεται η καμπύλη. Αυτό φάνηκε και από την ανάλυσή μας στην Αττική η οποία είναι ο τροχιοδείκτης της πανδημίας , και φαίνεται, με λιγοστές εξαιρέσεις των περιφερειακών ενοτήτων της Δυτικής Αττικής και των Βορείων Προαστίων, ότι έχει μπει σε ύφεση και αποκλιμάκωση. Η Αττική δίνει τον τόνο στην πανδημία, κι αν αποκλιμακωθεί η Αττική θα δούμε πάρα πολύ γρήγορα αποκλιμάκωση των νέων διαγνώσεων» ανέφερε.
Στη συνέχεια, ισχυρίστηκε ότι «το να ανοίξουμε με 2.000 – 2.500 κρούσματα βεβαίως έχει ρίσκο στις επιδημιολογικά φορτισμένες περιοχές, γι' αυτό μού αρέσει ο όρος ‘’ανοίγουμε με περίσκεψη και εγρήγορση’’. Πρέπει να εκθειάσουμε το γεγονός ότι μπαίνουν στη μάχη τα σελφ τεστ ή εν πάση περιπτώσει θα πρέπει να μπουν στη μάχη αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα είμαι σίγουρος ότι οι επιχειρηματίες θα τα τηρήσουν, είναι προς όφελός τους. Εάν ανοίξουμε με εγρήγορση. Δεν πρόκειται για ‘’χαλάρωση’’ πρέπει να απαγορευτεί αυτή η λέξη είμαστε σε εγρήγορση».
Ο καθηγητής διευκρίνισε ότι «πρέπει να ανοίξουμε με τη μεγαλύτερη υγειονομική ασφάλεια, με αυστηρότατα πρωτόκολλα και τέστινγκ».
«Οι εμβολιασθέντες 60 άνω μπορούν να πάνε στον προορισμό τους έχουν μικρή πιθανότητα να νοσήσουν μικρή πιθανότητα ιοφορίας και να μεταδώσουν» κατέληξε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη