theatriki_agwgi
Επιστολή στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας απέστειλαν οι αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής Ν. Ροδόπης εκφράζοντας αγωνία για το γεγονός ότι δεν έχουν συσταθεί ακόμη οργανικές θέσεις για τον κλάδο της Θεατρικής Αγωγής

Επιστολή στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας απέστειλαν οι αναπληρωτές Εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής Ν. Ροδόπης εκφράζοντας αγωνία για το γεγονός ότι δεν έχουν συσταθεί ακόμη οργανικές θέσεις για τον κλάδο της Θεατρικής Αγωγής.

Ολόκληρη η επιστολή

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας, 

Αξιότιμες κυρίες και αξιότιμοι κύριοι Υφυπουργοί, 

Αξιότιμη Γενική Γραμματέα, 

Αξιότιμοι και αξιότιμες συνεργάτες κ. Υπουργού, 

Είμαστε εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής του κλάδου ΠΕ 91, δηλαδή εξειδικευμένο επιστημονικό εκπαιδευτικό προσωπικό, που διδάσκουμε, κάθε χρόνο, θέατρο στα παιδιά σε αρκετές σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Είμαστε εκπαιδευτικοί, που για πολλά χρόνια περιπλανιόμαστε στα σχολεία ανά την Ελλάδα στελεχώνοντας, ως αναπληρωτές, το δημόσιο σχολείο καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Είμαστε εκπαιδευτικοί που φέτος εργαζόμαστε σε σχολεία του νομού Ροδόπης. Είμαστε εκπαιδευτικοί σε διαρκή αναμονή: της πρόσληψής μας, της απόλυσής μας και, φέτος, για πρώτη φορά, κάποιου πιθανού μόνιμου διορισμού με την 2ΓΕ/2019 προκήρυξη του ΑΣΕΠ.

Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής διδάσκεται στα σχολεία τα τελευταία 20 χρόνια, με πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές, καθώς αποτελεί ένα βιωματικό μάθημα, που προσφέρει βασικές γνώσεις και δεξιότητες για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς των μαθητών.

Αυτή τη στιγμή το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στα ελληνικά σχολεία διδάσκεται μία διδακτική ώρα την εβδομάδα μόνο στις 4 πρώτες τάξεις του Δημοτικού από την 12ετή υποχρεωτική εκπαίδευση. Ένας απογοητευτικός αριθμός αν σκεφτεί κανείς πως ενώ ζούμε στη χώρα που γεννήθηκε το θέατρο, δεν αποτελεί βασικό μάθημα σε όλη την εκπαίδευση των παιδιών. Θεωρούμε αδιανόητο να μη διδάσκεται στο σχολείο ένα κομμάτι της ιστορίας μας και του πολιτισμού μας ως έθνος. Κι ενώ αναγνωρίζεται η αξία του μαθήματός μας στην εκπαίδευση από την επιστημονική κοινότητα, τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μια συνεχή υποβάθμισή του. Μάλιστα πριν πέντε χρόνια το μάθημα αφαιρέθηκε από την Ε και ΣΤ δημοτικού αναίτια και χωρίς καμία επιστημονική τεκμηρίωση, ενώ αποκλείστηκε και από τους διορισμούς στην ειδική αγωγή. Έκπληξη αποτέλεσε το γεγονός πως το μάθημα αφαιρέθηκε πέρσι από το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της Α' Λυκείου.

Η Θεατρική Αγωγή, χρησιμοποιώντας ως βασικά εργαλεία έκφρασης την ψυχή και το συναίσθημα, τα οποία ολοένα και συρρικνώνονται από το εκπαιδευτικό μας σύστημα που τείνει να δίνει έμφαση στην επικράτηση της λογικής σκέψης και στη στείρα απομνημόνευση, προωθεί τη συνεργασία και την ομαδικότητα, και στοχεύει στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, της δημιουργικότητας και στην καλλιέργεια της αντιληπτικής ικανότητας και της κριτικής σκέψης. Χωρίς αμφιβολία, το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής είναι απαραίτητο για την ολοκληρωμένη εκπαίδευση των μαθητριών και μαθητών και ιδιαίτερα σημαντικό σε σχέση με τη βιωματική του διάσταση.

Ως εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής, δεν μπορούμε παρά να θορυβηθούμε βλέποντας τις ήδη ελάχιστες ώρες διδασκαλίας της Θεατρικής Αγωγής στο δημόσιο σχολείο να μειώνονται σταθερά, πλήττοντας πρώτα απ’ όλα τους μαθητές, και αναρωτιόμαστε για το μέλλον του μαθήματος μας στο ελληνικό δημόσιο σχολείο.

Σε αναμονή, λοιπόν, των αποτελεσμάτων της 2ΓΕ/2019 προκήρυξης του ΑΣΕΠ, αναρωτιόμαστε γιατί δεν έχουν συσταθεί ακόμα οργανικές θέσεις για τον κλάδο της Θεατρικής Αγωγής και τι μπορεί αυτό να σημαίνει για την ισοκατανομή των διορισμών στην Γενική Αγωγή.

Με την παρούσα επιστολή,

  • ΖΗΤΑΜΕ τη σύσταση οργανικών θέσεων για τον κλάδο ΠΕ91.
  • ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ μόνιμους διορισμούς ανάλογα με τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, όπως αυτές φαίνονται κάθε χρόνο από τις προσλήψεις των αναπληρωτών.
  • ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ η διδασκαλία του μαθήματος να γίνεται μόνο από τους επιστημονικά καταρτισμένους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ91.
     

Το δημόσιο σχολείο που ονειρευόμαστε είναι ένα σχολείο συμπεριληπτικό, που θα χωράει όλες τις Τέχνες και θα λειτουργεί ως χώρος αποδοχής, δημιουργίας και ελεύθερης έκφρασης. Γιατί το Θέατρο αποτελεί μορφωτικό δικαίωμα όλων των μαθητών και όχι πολυτέλεια. 

Με εκτίμηση,

Οι αναπληρώτριες Εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής Ν. Ροδόπης

Αναγνώστου Αικατερίνη

Λυμπέρης Γεώργιος

Μιχαλοπούλου Φωτεινή

Πολύζος Απόστολος

Τσαρδούνη Φωτεινή

 

Προσυπογράφει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Νομού Ροδόπης "Οι Τρεις Ιεράρχες"

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες