Ε' ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: «Πολιτικές επιλογές οι μετακινήσεις αναπληρωτών»
Παράσταση διαμαρτυρίας για τη μετακίνηση αναπληρωτών σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) πραγματοποιεί αύριο η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Ευθύνες για τα κενά στην ειδική αγωγή επιρρίπτει στην κυβέρνηση η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης τονίζοντας ότι οι πρόσφατες αποφάσεις για μετακίνηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) είναι εμβαλωματική και πρόχειρη.

Η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Θεσσαλονίκης, αύριο Τετάρτη 14/04, στις 14.30.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Για τρίτη φορά στη θητεία αυτού του Υπουργείου  έγινε  «μετακίνηση αναπληρωτών εκπαιδευτικών» από μια ειδική δομή σε άλλη (1η Μάιος 2020, 2η Νοέμβριος 2020, 3η Φεβρουάριος 2021), αποδεικνύοντας με σαφήνεια τη «βαρύτητα» που δίνει το ΥΠΑΙΘ στην ειδική αγωγή! Το υπουργείο έδωσε τη δυνατότητα στους Διευθυντές Εκπαίδευσης να μετακινούν  αναπληρωτές από τα τμήματα ένταξης στα ειδικά σχολεία για να καλύψουν συναδέλφους που παίρνουν άδειες ειδικού σκοπού και αυτή την πρακτική ακολουθεί και η Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Με τον τρόπο αυτό πιστοποιείται, πέραν όλων των άλλων, και η διαχρονική πολιτική κοινωνικών διακρίσεων από πλευράς του υπουργείου εντός των ομάδων των μαθητών με αναπηρία /ή και ειδικές ανάγκες. Αντί για προσλήψεις και μόνιμους διορισμούς, προκρίνεται η «κινητικότητα» υπαλλήλων του δημοσίου προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι τεράστιες ελλείψεις στα δημόσια πλαίσια ειδικής εκπαίδευσης. Η προσφιλής «μετακίνηση» εκπαιδευτικών ακολουθεί την πεπατημένη του Υπουργείου Υγείας, όπου και εκεί (είτε για τιμωρητικούς, είτε για λόγους ελλείψεων) μετακινούνται γιατροί και νοσηλευτές ανά την επικράτεια, προκειμένου να καλυφτούν χρόνιες ελλείψεις προσωπικού.

Αυτές οι πρακτικές είναι πολιτικές επιλογές και όχι αναγκαστικές διαδρομές. Η κυβέρνηση της ΝΔ, πιστή στις οδηγίες ΕΕ-ΟΟΣΑ  όχι μόνο μειώνει τις δαπάνες που έχουν ανάγκη η υγεία και η παιδεία, αλλά επιδιώκει με σταθερότητα και συνέπεια να καλλιεργήσει κουλτούρα αποδοχής αυτών των επιλογών ως μονόδρομο για την πανδημία και τις ελλείψεις σε παιδεία και υγεία.

Το υπουργείο δεν δικαιούται να ομιλεί για την  επιτυχία της εξ αποστάσεως  «εκπαίδευσης», όταν στα διαστήματα των υποχρεωτικών εγκλεισμών δεν αρκείται απλά να στοιβάζει τους μαθητές των τμημάτων ένταξης στα πίσω θρανία, αλλά τους βγάζει εκτός υποστηρικτικών δομών. Είναι γεγονός ότι από όλο το φιάσκο της τηλε-«εκπαίδευσης» τα παιδιά που έχουν πληγεί περισσότερο μορφωτικά, ψυχολογικά και κοινωνικά είναι αυτά. Το ΥΠΑΙΘ σε όλα τα παραπάνω απαντά απαξιώνοντας απόλυτα και με αλαζονικό τρόπο την λειτουργία των τμημάτων ένταξης και ουσιαστικά τα καταργεί!

Επιβεβαιώνεται ξανά η αδιαφορία τους για την ειδική αγωγή, αφού τις μετακινήσεις αυτές τις κάνουν υποτίθεται «για χάρη» της, προκειμένου να καλύψουν τα κενά στα ειδικά σχολεία! Μάλιστα ένα μέρος των αναγκών που καλούνται να καλύψουν «προσωρινά» οι εκπαιδευτικοί αφορούν κενά τα οποία προκύπτουν και από τις άδειες ειδικού σκοπού. Τα εν λόγω κενά, χιλιάδες σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, το ΥΠΑΙΘ με την πολιτική του απόφαση, είτε δεν τα καλύπτει καθόλου αφήνοντάς τα να χρονίζουν και τα καλύπτουν από δω κι από εκεί άλλοι εκπαιδευτικοί του σχολείου, είτε προχώρησε στην κάλυψή τους με αναπληρωτ(ρι)ες 3μηνης σύμβασης, τους οποίους οι διευθυντές εκπαίδευσης τοποθέτησαν με την ευκαιρία και σε άλλα λειτουργικά κενά κι όχι στα λεγόμενα «covid», δημιουργώντας μια απίστευτα έκρυθμη κατάσταση. Στο μέλλον, κάθε φορά που η εκάστοτε κυβέρνηση θα επιλέγει νέες περικοπές λόγω της υποχρηματοδότησης, το προσωπικό θα μετακινείται υποχρεωτικά από σχολείο σε σχολείο και από δομή σε δομή!! Ο χώρος της ειδικής αγωγής είναι το πείραμα για τη ρευστοποίηση και της γενικής αγωγής.

Η κυβέρνηση αντί να πάρει όλα τα απαιτούμενα μέτρα για να υπάρχει το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό στις δομές της ειδικής αγωγής, ικανοποιώντας το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για μαζικούς μόνιμους διορισμούς/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών  αποκλειστικά με το πτυχίο και την προϋπηρεσία, προσπαθεί να «βουλώσει» τα κενά, που η πολιτική της δημιουργεί, κάθε φορά προκρίνοντας διαφορετικές δομές (πριν ήταν τα ΚΕΣΥ που χρειάζονταν προσωπικό, τώρα τα ειδικά σχολεία).

Γνωρίζουν τις ανάγκες από την αρχή. Οφείλουν να στηρίξουν όλες τις δομές της ειδικής εκπαίδευσης όχι με αναγκαστικές μετακινήσεις, αλλά με διορισμούς. Οι άδειες ειδικού σκοπού να καλύπτονται με προσλήψεις αναπληρωτών με όλα τα δικαιώματα των αναπληρωτών.

Καταγγέλλουμε την πολιτική κοινωνικών διακρίσεων των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Καταγγέλλουμε το Υπ. Παιδείας που με μηδενικό κόστος επιχειρεί να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις των ειδικών σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό με υποχρεωτικές μετακινήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τα τμήματα ένταξης. Η κίνηση αυτή αποτελεί αναστολή λειτουργιάς των τμημάτων ένταξης επ’ αόριστον, πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών των τμημάτων ένταξης που δίνουν καθημερινό αγώνα μαζί με τους εκπαιδευτικούς για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση. Επιπλέον, αποτελεί μια ακόμα επίθεση στο δικαίωμα για σταθερό, έστω και για συγκεκριμένο διάστημα, εργασιακό περιβάλλον, των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ανοίγει το δρόμο για μετακινήσεις και άλλων ομάδων εκπαιδευτικών στο μέλλον.

Απαιτούμε να γυρίσουν στα σχολεία τους οι συνάδελφοι που μετακινήθηκαν στα ειδικά σχολεία και να προσληφθούν τώρα εκπαιδευτικοί που θα καλύψουν τις ανάγκες των ειδικών σχολείων που προκύπτουν από άδειες ειδικού σκοπού.

Στην παράσταση των ΕΛΜΕ την Τετάρτη 14/3 στη Διεύθυνση, το Δ.Σ. θα απαιτήσει να αποκατασταθεί αυτή η αδικία σε βάρος εκπαιδευτικών και μαθητών στην ειδική αγωγή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils.jpg
3ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου – Γονείς μαθητών: «Προκλητική η στάση διευθυντή εκπαίδευσης»
Αρνήθηκε τον διαχωρισμό της τάξης 24 μαθητών σε δύο μικρότερα τμήματα – Είπε ότι θα εγκρίνει την τοποθέτηση δεύτερης Παράλληλης Στήριξης αλλά όχι...
3ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου – Γονείς μαθητών: «Προκλητική η στάση διευθυντή εκπαίδευσης»
giannena_5.jpg
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Χρυσό μετάλλιο στο διεθνή διαγωνισμό συνθετικής βιολογίας
Η ομάδα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αποτελούμενη από 12 προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς και υποψήφιους διδάκτορες, απέσπασε το χρυσό μετάλλιο, ενώ...
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Χρυσό μετάλλιο στο διεθνή διαγωνισμό συνθετικής βιολογίας
Καμάλα Χάρις - Τραμπ
Σε «τεντωμένο σχοινί» η μάχη για τις εκλογές στις ΗΠΑ: Εξώφυλλο του New Yorker με το Άγαλμα της Ελευθερίας να ακροβατεί
Οι δημοσκοπήσεις έως τώρα έδειχναν ότι οι δύο υποψήφιοι βρίσκονται σε απόλυτη ισοπαλία
Σε «τεντωμένο σχοινί» η μάχη για τις εκλογές στις ΗΠΑ: Εξώφυλλο του New Yorker με το Άγαλμα της Ελευθερίας να ακροβατεί
PAIDEIAS
Υπουργείο Παιδείας: Απόφαση λειτουργίας 200 και πλέον ολιγομελών τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας
Έγκριση, κατ΄ εξαίρεση για την περίοδο 2024-2025, της λειτουργίας τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. με μικρότερο αριθμό...
Υπουργείο Παιδείας: Απόφαση λειτουργίας 200 και πλέον ολιγομελών τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας