Άνοιγμα σχολείων: Κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών στη Ζάκυνθο
Σε παράσταση διαμαρτυρία στην Νομαρχία Ζακύνθου προχωράει η ΕΛΜΕ Ζακύνθου, αύριο, Τετάρτη 14 Απριλίου

Σε παράσταση διαμαρτυρίας προχωράνε οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ  Ζακύνθου, αύριο Τετάρτη 14 Απριλίου, Πανελλαδική ημέρα δράσης για τα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί δίνουν ραντεβού στις 14:00 έξω από τη Νομαρχία και διεκδικούν ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, με ευθύνη της κυβέρνησης καθώς και ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που δημιούργησε ή όξυνε η πανδημία.

Η κυβέρνηση, με την εγκληματική της πολιτική, παίζει με την υγεία εκπαιδευτικών και γονέων, με την ψυχική υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, αναφέρουν μεταξύ άλλων οι εκπαιδευτικοί, αφού το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε είναι το self-test. Για μια  ακόμα φορά η κυβέρνηση μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και κουνάει το δάχτυλο περί υποχρεωτικότητας και υπεύθυνων δηλώσεων, καταλήγουν.

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί όλο αυτό το διάστημα, χωρίς καμία στήριξη, σταθήκαν δίπλα στους μαθητές με όλα τα μέσα και προσπάθησαν να κρατήσουν αναμμένη τη φλόγα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Όπως οι ίδιοι λένε, συλλογικά και αγωνιστικά καθυστερήσαν και ακυρώσαν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, όπως να μπουν κάμερες στις τάξεις ή να γίνουν οι καθηγητές καταδότες των μαθητών που αγωνίζονται.

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ζακύνθου

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, αγαπητοί γονείς, μαθητές,

Ένα χρόνο τώρα βιώνουμε τα τραγικά αποτελέσματα της αντιλαϊκής διαχείρισης της πανδημίας στη ζωή και την υγεία, στη μόρφωση και συνολικά στα δικαιώματά μας.

Η πανδημία συνεχίζει και καλπάζει χωρίς φρένο. Η κυβέρνηση οδηγείται σε αλλεπάλληλες παλινωδίες, με αλληλοαναιρούμενες οδηγίες,  με τα συνεχή «άνοιξε - κλείσε», με τα lockdown πάνω στα lockdown.

Πολλά δημόσια νοσοκομεία, ιδιαίτερα στην Αττική, έχουν μετατραπεί σε νοσοκομεία Covid, οι ΜΕΘ είναι γεμάτες, δεκάδες διασωληνωμένοι βρίσκονται εκτός ΜΕΘ, το υγειονομικό προσωπικό σε εξάντληση. Χιλιάδες μαθητές ξεροσταλιάζουν πίσω από τις οθόνες των υπολογιστών. Οι παιδικοί σταθμοί, τα σχολεία, τα πανεπιστήμια και συνολικά οι εκπαιδευτικές δομές είναι σε διαρκή αναστολή λειτουργίας.

Στη Ζάκυνθο, το νοσοκομείο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα αναφορικά με τη στελέχωσή του, επείγει η κάλυψη όλων των θέσεων με μόνιμο προσωπικό, με βάση τις ανάγκες για πλήρη και ασφαλή λειτουργία του νοσοκομείου για ασθενείς και εργαζομένους.

Έχουν κλείσει πάρκα, χώροι άθλησης, πολιτισμού, κάθε δραστηριότητα που θα μπορούσε, με μέτρα ασφάλειας, να ανακουφίσει από τη δύσκολη καθημερινότητα που όλοι βιώνουμε. Την ίδια στιγμή, δεν είναι λίγα τα περιστατικά όπου αστυνομικοί ξυλοφορτώνουν άδικα συνανθρώπους μας, στο όνομα δήθεν της πανδημίας. Τελευταίο παράδειγμα είναι ο 13χρονος μαθητής που ξυλοκοπήθηκε άγρια στη Λάρισα, μετά από αστυνομικό έλεγχο. Η καταστολή συνοδεύει την αντιλαϊκή πολιτική!

Όλες οι κυβερνητικές επιλογές επιβεβαιώνουν ότι κριτήριο της κυβερνητικής διαχείρισης της πανδημίας στη χώρα μας, όπως και συνολικά στις χώρες της Ε.Ε.,  δεν είναι η ανάγκη προστασίας της υγείας, συνολικά οι ανάγκες του λαού μας, αλλά οι ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων και των κερδών τους, οι λεγόμενες προτεραιότητες της αγοράς.

Παράλληλα, βιώνουμε ένα μορφωτικό έγκλημα διαρκείας απέναντι στους μαθητές!

Η κυβέρνηση, με την εγκληματική της πολιτική, παίζει με την υγεία εκπαιδευτικών και γονέων, με την ψυχική υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Αξιοποίησε την πανδημία ως «ευκαιρία» για να νομοθετήσει σκληρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα (αξιολόγηση, τριμηνίτες αναπληρωτές, επαγγελματική εκπαίδευση, τράπεζα θεμάτων, αστυνομία στα πανεπιστήμια κ.α.). Δεν πήρε κανένα μέτρο για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων από την αρχή της χρονιάς, με αποτέλεσμα να κλείσουν όλα τα σχολεία στις αρχές Νοέμβρη και αρκετά από αυτά να παραμένουν κλειστά για πέντε συνεχόμενους μήνες από τότε.

Δεν ικανοποίησε το αίτημα για αραίωση των μαθητών ανά τάξη, για επαναλαμβανόμενα τεστ στους μαθητές, ώστε να παρακολουθείται με οργανωμένο τρόπο η διάδοση του ιού, είπε ψέματα για την προτεραιότητα των εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς.

Το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι το self-test. Για μια  ακόμα φορά η κυβέρνηση μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς και κουνάει το δάχτυλο περί υποχρεωτικότητας και υπεύθυνων δηλώσεων.

Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση εμπαίζει για ακόμα μία φορά τους εκπαιδευτικούς με το ζήτημα του εμβολιασμού. Στα Ειδικά Σχολεία, αν και λειτουργούν κανονικά, ελάχιστοι εκπαιδευτικοί έχουν εμβολιαστεί, ενώ στη Γενική Εκπαίδευση η πρόβλεψη της κυβέρνησης είναι να ξεκινήσουν εμβολιασμοί στα τέλη του Μάη, δηλαδή «ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι», στην κυριολεξία.

Όλο αυτό το διάστημα, της πολύμηνης αναστολής λειτουργίας των σχολείων, της αμφίβολης -σε σχέση με τα εκπαιδευτικά της αποτελέσματα –τηλεκπαίδευσης, που αποκλείει ταυτόχρονα χιλιάδες μαθητές, μια σειρά νέα προβλήματα συσσωρεύονται. Δημιουργούνται και οξύνονται εκπαιδευτικά – μαθησιακά κενά. Πολλοί μαθητές, ειδικά των μικρότερων ηλικιών,  πισωγυρίζουν από ήδη κατακτημένη γνώση. Χιλιάδες μαθητές ετοιμάζονται να δώσουν πανελλαδικές, έχοντας προετοιμαστεί μόνο πίσω από μια οθόνη. Μεγαλώνει το άγχος, ο φόβος και η ανασφάλεια στα παιδιά. Η πολύμηνη απουσία κοινωνικοποίησης, επαφής με φίλους και αγαπημένες δραστηριότητες αφήνει ισχυρά αποτυπώματα στα παιδιά μας. Οι επιστημονικές έρευνες και μελέτες, ακόμα και η ίδια η UNICEF, μιλούν για «χαμένη γενιά».

Δε θα επιτρέψουμε να υπάρξουν «χαμένες γενιές»! Δε θα επιτρέψουμε τα παιδιά μας να γίνουν τα μεγαλύτερα θύματα της πανδημίας και της κρίσης!

Μας ανησυχεί εξαιρετικά το γεγονός ότι η κυβέρνησης και το Υπουργείο Παιδείας όχι απλά δεν αναγνωρίζουν τα προβλήματα και τις επιπτώσεις στα παιδιά μας αλλά ισχυρίζονται πως «όλα έγιναν καλώς», πως «η εκπαίδευση στην Ελλάδα μετασχηματίστηκε», πως «η τηλεκπαίδευση εξισώνεται εκπαιδευτικά με τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία». 

Όλο αυτό το διάστημα οξύνθηκαν στο έπακρο οι ταξικοί φραγμοί και οι ανισότητες στην Εκπαίδευση

Μας προβληματίζει το ότι δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων, χρηματοδότησης και ενίσχυσης των σχολείων σε όλα τα επίπεδα. Αντιθέτως, τα τεράστια κονδύλια της Ε.Ε. αλλά και του κρατικού προϋπολογισμού πηγαίνουν στις μεγάλες επιχειρήσεις. Από το λεγόμενο «Εθνικό σχέδιο Ανάκαμψης», δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ούτε μισό € δεν πάει για την κάλυψη των αναγκών για την υγεία και τη μόρφωση του λαού.

Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί όλο αυτό το διάστημα, χωρίς καμία στήριξη, σταθήκαμε δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα. Κρατήσαμε αναμμένη τη φλόγα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συλλογικά και αγωνιστικά καθυστερήσαμε και ακυρώσαμε τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, όπως να μπουν κάμερες στις τάξεις ή να γίνουν οι καθηγητές καταδότες των μαθητών που αγωνίζονται. Σταματήσαμε την εφαρμογή της βαθιά αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης. Μπαίνουμε και πάλι μπροστά στον αγώνα.

Μαζί με τους υγειονομικούς και όλο τον λαό απαιτούμε εδώ και τώρα:

  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμων γιατρών, νοσηλευτών και υγειονομικών.
  • Πλήρης επίταξη, άνευ όρων, κλινών, κλινικών, κρεβατιών ΜΕΘ, εξοπλισμού εργαστηρίων και προσωπικού του ιδιωτικού τομέα και ένταξή του στο κρατικό σχέδιο για αντιμετώπιση της πανδημίας

Για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων το αμέσως επόμενο διάστημα απαιτούμε:

  • Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, τουλάχιστον ανά εβδομάδα σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.
  • Προτεραιότητα των εκπαιδευτικών στον εμβολιασμό, υλοποίηση του σχεδίου από σήμερα.
  • Μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη.
  • Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.
  • Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Να μη γίνουν προαγωγικές εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο.

Για τη λειτουργία των σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά διεκδικούμε από τώρα, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, να καταθέσουν ολοκληρωμένο σχέδιο για τα σχολεία:

  • Μείωση αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κατάργηση–μη εφαρμογή του 4692/2020 που αυξάνει το μέγιστο αριθμό μαθητών για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά στο 25. Κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές. 15 μαθητές το ανώτερο για Νηπιαγωγεία, Α΄ & Β΄ Δημοτικού, κατευθύνσεις και εργαστήρια στη Β/θμια.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και ΕΕΠ - ΕΒΠ σε Α/θμια και Β/θμια. Μονιμοποίηση των χιλιάδων αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Κατάργηση το ν.4692/18 του ΣΥΡΙΖΑ.  Κατάργηση των τρίμηνων συμβάσεων, του θεσμού των Ωρομίσθιων και ΑΜΩ, των προσλήψεων εκτός πινάκων. Μέτρα στήριξης των αναπληρωτών που εργάζονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.
  • Κρατικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών, σχεδιασμός για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων με βάση τις ανάγκες.
  • Αυξημένη κρατική χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα.
  • Αναπροσαρμογή αναλυτικών προγραμμάτων και σχολικής ύλης. Εντοπισμός μαθησιακών κενών που προέκυψαν τα δύο τελευταία χρόνια, επιστημονικός–παιδαγωγικός σχεδιασμός για αντιμετώπισή τους
  • Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις εκπαιδευτικών. Να λειτουργήσουν σε όλα τα Δημοτικά τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας με βάση τις ανάγκες κάλυψης και αναπλήρωσης των κενών. Να επανέλθει ο υπεύθυνος στο Ολοήμερο.
  • Προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών  σε όλα τα σχολεία. Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στελέχωση των ΚΕΣΥ με όλο το αναγκαίο προσωπικό, ώστε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες της αξιολόγησης και των διαγνώσεων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Να αναβαθμιστούν εδώ και τώρα οι τεχνολογικές υποδομές των σχολείων με  ενίσχυση σε πόρους και υλικό όλων των ψηφιακών λειτουργιών των σχολείων, που θα υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και δε θα την υποκαθιστούν. Απεμπλοκή των ιδιωτών από τις διάφορες λειτουργίες του σχολείου που τους έχει παραχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας.
  • Κατάργηση όλων των νομοθετικών διατάξεων που γενικεύουν τη λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκτός πανδημίας, των διατάξεων για τις κάμερες στις τάξεις. Καμία αξιοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας για την κάλυψη εκπαιδευτικών κενών.
  • Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση στα σχολεία (4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που θα οδηγήσει σε υποβάθμιση των σχολείων και παραπέρα κατηγοριοποίηση. Πρόγραμμα δημόσιας-δωρεάν επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες

Με οδηγό τις δικές μας ανάγκες στη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή, μπαίνουμε μπροστά στον αγώνα και τη διεκδίκηση!

Ούτε βήμα πίσω από τα δικαιώματα των παιδιών!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syllipsi.jpg
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Γιάφκα στο Παγκράτι: Σύλληψη 49χρονου για την αποθήκη «οπλοστάσιο» – Φιλόλογος φέρεται να είναι ο ενοικιαστής
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη