θεατρολόγοι
Για ολόκληρες δεκαετίες πολλοί από τους εκπαιδευτικούς θεατρικής αγωγής εργάζονται ως αναπληρωτές ή και ωρομίσθιοι, ως εκπαιδευτικοί «δεύτερης κατηγορίας», όπως λένε οι 155 Θεατρολόγοι που υπογράφουν επιστολή προς την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ζητώντας να συσταθούν οργανικές θέσεις για τον κλάδο

Σύντομα αναμένεται να ανακοινωθεί η απόφαση καθορισμού κενών θέσεων εκπαιδευτικών με τους Θεατρολόγους να βρίσκονται εδώ και μέρες σε αναβρασμό, ζητώντας να συσταθούν οργανικές θέσεις για τον κλάδο τους και να ισοκατανομή στους διορισμούς.

Για ολόκληρες δεκαετίες πολλοί από τους εκπαιδευτικούς θεατρικής αγωγής εργάζονται ως αναπληρωτές ή και ωρομίσθιοι, ως εκπαιδευτικοί «δεύτερης κατηγορίας», όπως λένε οι 155 Θεατρολόγοι που υπογράφουν επιστολή προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως και την υφυπουργό Ζέττα Μακρή.

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της επιστολής:

Με θεμελιωμένα εργασιακά δικαιώματα
αναπληρώνουμε τον εαυτό μας στα σχολεία
ήδη από το 1996 κάποιοι.
Ως πότε αυτή η εργασιακή ανασφάλεια;
Σύσταση οργανικών θέσεων για τους Θεατρολόγους τώρα!

Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα κομβικό σημείο για τη δημόσια Εκπαίδευση, όπου αναμένεται να ανοίξουν θέσεις διορισμού για όλους -θεωρητικά- τους κλάδους που σχετίζονται με τη Γενική Εκπαίδευση. Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής στην Α’βάθμια Εκπαίδευση, το οποίο διδάσκεται στη συντριπτική πλειοψηφία από εκπαιδευτικούς ΠΕ 91.01 Θεατρολόγους των Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών (ΑΕΙ) ανήκει στις “κοινές” ειδικότητες Α’βάθμιας και Β’βάθμιας Εκπαίδευσης, χωρίς ακόμη ωστόσο να έχουν συσταθεί οργανικές θέσεις (Θεατρολόγοι, Εικαστικοί, Καθηγητές Γαλλικών και Γερμανικών και Πληροφορικής).

Υπενθυμίζουμε πως έχει ήδη προηγηθεί μια τραυματική εμπειρία για τον κλάδο, η πρόσκληση συμμετοχής με κριτήρια ΑΣΕΠ για διορισμούς Θεατρολόγων στην Ειδική Αγωγή, η οποία τελικά έδωσε... μηδέν θέσεις εξισώνοντας την προσπάθεια συμμετοχής καθώς και την πληρωμή παραβόλου με προφανέστατη κοροϊδία όσων συμμετείχαν στο κάλεσμα.

Ας παραλείψουμε στην παρούσα επιστολή να αναφερθούμε στα οφέλη των Τεχνών, μιας και είναι γνωστά σε όλες και όλους. Η παγκόσμια βιβλιογραφία και οι προσωπικές εμπειρίες κι αναμνήσεις από τα σχολικά μας χρόνια ως μαθητές/τριες αρκούν για να εξάρουν τη σημασία τους στην ολιστική ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητικού συνόλου.

Η επιστολή αυτή συντάχθηκε από εκπαιδευτικούς θεατρολόγους που διδάσκουμε το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής για πάνω από 10 χρόνια ακριβώς γι’ αυτό: να τονιστεί ότι ακόμη συνεχίζουμε ακούραστοι, ότι ακόμη βρισκόμαστε στην Εκπαίδευση από επιλογή τιμώντας το δημόσιο χαρακτήρα των σχολείων μας, μα κυρίως ότι αναμένουμε με αγωνία την αίσια έκβαση της κατανομής των οργανικών θέσεων, προσβλέποντας στην ισοκατανομή, στην κατ’ αναλογία και με δίκαιο τρόπο απορρόφηση εκπαιδευτικών από όλους τους κλάδους που προσφέρουν στο ελληνικό σχολείο. Χρειάζεται να επαναλαμβάνουμε διαρκώς τον ήδη γνωστό φαύλο κύκλο του αναπληρωτή εκπαιδευτικού: Κάθε χρόνο αυτοί οι άνθρωποι προσλαμβανόμαστε με την έναρξη του σχολικού έτους (στην καλή περίπτωση) και απολυόμαστε κάθε Ιούνιο με τη λήξη της σύμβασης που υπογράφουμε. Κατόπιν, εγγραφόμαστε στα μητρώα του ΟΑΕΔ, εισπράττοντας ένα ποσό που δεν αντιστοιχεί ούτε στον υποκατώτατο μισθό και αναμένουμε με αγωνία την επόμενη χρονιά την επαναπρόσληψή μας, εκμαιεύοντας όλο το καλοκαίρι μέσα από συναντήσεις από αιρετούς εκπροσώπους των Σωματείων μας τις εκτιμήσεις για τους αριθμούς πρόσληψης που προτίθεται να πραγματοποιήσει η εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Ακόμη πιο ψυχοφθόρα ήταν η προηγούμενη διαδικασία που βιώσαμε ως ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί. Με ένα ωράριο πιο σύντομο κι από αυτό της ημιαπασχόλησης, με οικονομικό αντίτιμο ανά μήνα το οποίο αυξομειωνόταν, ανάλογα με το αν μεσολαβούσαν διαστήματα γιορτών και αργιών, για τα οποία δε δικαιούμασταν αποζημίωση. Εκπαιδευτικοί “δεύτερης κατηγορίας”, μια ταμπέλα που η ίδια η σύμβασή μας φρόντιζε να μας υπενθυμίζει με κάθε τρόπο. Και όμως παραμείναμε σε συνθήκες ασύμφορες για την τσέπη μας για να προσφέρουμε χαρά στους μαθητές μας πρωτίστως και για να υπηρετήσουμε ένα αντικείμενο που αγαπήσαμε και σπουδάσαμε.

Μπαινοβγαίνουμε στις σχολικές αίθουσες, δημιουργούμε θεατροπαιδαγωγικά σχέδια διδασκαλίας, διαμορφώνουμε τους αυριανούς πολίτες, σχετιζόμαστε με το διδασκαλικό προσωπικό και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, συμμετέχουμε σε συλλόγους διδασκόντων, καταθέτουμε βαθμολογία για το διδακτικό μας αντικείμενο, εφημερεύουμε στα σχολικά διαλείμματα, προετοιμάζουμε σχολικές εορτές για πάνω από δέκα χρόνια. Όπως θα παρατηρήσετε στα ονόματα που υπογράφουν την επιστολή, αρκετοί από εμάς εργαζόμαστε από το 1996, το 1997, το 1998, το 1999, το 2001, το 2002, αμέσως μόλις πήραμε το πτυχίο μας, με τον ενθουσιασμό και τη χαρά του νεοτοποθετημένου σε μια θέση που πληροί τις προϋποθέσεις για την έναρξη μιας διδασκαλικής σταδιοδρομίας γεμάτη όμορφες εμπειρίες, χαρές και αυθόρμητες στιγμές ανάμεσα στους μαθητές μας. Ωστόσο, 20 σχεδόν χρόνια μετά και κοιτάζοντας πίσω στο χρόνο, νιώθουμε πως ο αρχικός ενθουσιασμός παραχωρεί τη θέση του στο φόβο, την ανασφάλεια, την απογοήτευση. Η στασιμότητα αλλά και ο παραγκωνισμός του διδακτικού μας αντικειμένου από τη Β’βάθμια και το κόστος σε αφαίρεση ωρών από την Α’βάθμια δεν αφήνει περιθώρια εφησυχασμού. Οι Θεατρολόγοι δηλώνουμε το “παρών” και παρακολουθούμε από κοντά όλες τις κινήσεις της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

Τώρα λοιπόν είναι η ώρα των θαρραλέων αποφάσεων!

Τώρα λοιπόν σας καλούμε να σταθείτε στο ύψος των περιστάσεων, μακριά από επιρροές συντεχνιών!

Τώρα λοιπόν αναμένουμε την επιβράβευση των κόπων μας μπροστά στο όραμά μας!

Τώρα λοιπόν η ισοκατανομή γίνεται δίκαιο αίτημα που συσπειρώνει όλους τους κλάδους που εργαζόμαστε στην Εκπαίδευση!

ΖΗΤΟΥΜΕ τη δίκαιη και κατ’ αναλογία σε αριθμό σύσταση οργανικών θέσεων για κάθε κλάδο κοινής ειδικότητας και για τους Θεατρολόγους ΠΕ 91.01.

ΔΙΚΑΙΟΥΜΑΣΤΕ να έχουμε 400 τουλάχιστον Θεατρολόγους ΠΕ 91.01 στις επερχόμενες λίστες διορισμών σύμφωνα με τον δίκαια αναλογικό τρόπο κατανομής για κάθε κλάδο (περίπου το 70% του αριθμού πρόσληψης κατά την Α’ φάση προσλήψεων εκπαιδευτικών ή αναλογικά με όλες τις φάσεις προσλήψεων).

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ για τα ίσα δικαιώματα όλων των Εκπαιδευτικών, αγνοώντας το διαχωρισμό “πρωτευόντων” και “δευτερευόντων” κλάδων/μαθημάτων. Αναμένουμε τις απαραίτητες ενέργειες από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες