Ψήφισμα ενάντια στη μετατροπή δύο σχολείων σε πρότυπα/πειραματικά εξέδωσε η ΕΛΜΕ Φθιώτιδας και το οποίο συνυπογράφουν οι σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των δύο σχολείων.
Το ψήφισμα που κατατέθηκε στο δημοτικό συμβούλιο της Λαμίας ζητά να σταματήσει άμεσα η διαδικασία μετατροπής των σχολείων, να ξεκινήσει ουσιαστικός διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και όχι να λαμβάνονται αποφάσεις από μονοπρόσωπα όργανα.
Ακολουθεί ολόκληρο το ψήφισμα:
Τους τελευταίους 13 μήνες και με την πανδημία να βρίσκεται στην κορύφωση του 3ου κύματός της κάθε καλοπροαίρετος άνθρωπος θα περίμενε από την κυβέρνηση να ασχοληθεί σοβαρά με τα απορρέοντα προβλήματα αυτής της πανδημίας. Τα θέματα υγείας της κοινωνίας έπρεπε να είναι η πρώτη προτεραιότητα - κατά συνέπεια η στήριξη του δημόσιου συστήματος υγείας - και όχι το επιχείρημα επιβολής αυταρχικών νομοθετημάτων και περιορισμό δημοκρατικών ελευθεριών και δικαιωμάτων. Αντίστοιχα, η παιδεία έπρεπε, σε αυτές τις συνθήκες, να στηριχτεί και να παρθούν μέτρα προφύλαξης τόσο των μαθητών και των οικογενειών τους όσο και των εκπαιδευτικών (μεγάλη μείωση του αριθμού μαθητών στις τάξεις, εκ περιτροπής διδασκαλία, τακτικός έλεγχος, σχολίατρος κτλ). Αντί αυτών, τα μέτρα που παίρνονται αφορούν μόνο στις μάσκες και τα αντισηπτικά.
Η κυβέρνηση δείχνει να έχει αλλού το ενδιαφέρον της. Η «αριστεία» είναι ψηλά στην ατζέντα της. Πέρσι, εν μέσω της πρώτης καραντίνας, ψήφισε το νόμο για τα πρότυπα – πειραματικά όπου αλλοιώνει τον σκοπό των πειραματικών μετατρέποντάς τα σε πρότυπα με μόνες διαφορές μια τυπική διασύνδεσή τους με τα πανεπιστήμια και την κλήρωση των μαθητών, ενώ στον ίδιο νόμο δίνει το δικαίωμα στον διευθυντή εκπαίδευσης να προτείνει χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των συλλόγων διδασκόντων ποιες σχολικές μονάδες θα μετατραπούν ( - καταργηθούν) σε πρότυπα πειραματικά.
Αυτή τη δυνατότητα την χρησιμοποίησαν οι διευθύνσεις εκπαίδευσης του νομού μας με αποτέλεσμα στη δευτεροβάθμια να προτείνονται να μετατραπούν – καταργηθούν το 4ο Γυμνάσιο και το 4ο Λύκειο Λαμίας.
Ο νόμος αυτός δεν έχει καμία αναφορά σε κοινωνικούς φορείς και δεν δίνει κανένα λόγο στον εκάστοτε Δήμο ο οποίος θα διαχειριστεί και την λειτουργία του πρότυπου – πειραματικού. Όμως δεν έχει καταργηθεί ο νόμος 1566/1985 (άρθρο 50) όπου στις αρμοδιότητες της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (ΔΕΠ) αναφέρονται οι μεταβολές στις σχολικές μονάδες (ίδρυση, κατάργηση, μεταφορά κτλ) ούτε η αρμοδιότητα του Δημοτικού Συμβουλίου να αποφασίζει μετά από εισήγηση της ΔΕΠ. Επιπλέον, ακόμα και αν δεν προβλέπεται τα πρότυπα – πειραματικά να βρίσκονται στην αρμοδιότητα του Δήμου, προβλέπεται για τα σχολεία που θέλουν να καταργήσουν και η γνώμη του Δήμου δεν έχει ζητηθεί.
Η κατάργηση των σχολικών μονάδων σημαίνει:
Για τους μαθητές
· απομάκρυνση από το φυσικό και οικείο χώρο του σχολείου που φοιτούν αδιαφορώντας για τους συναισθηματικούς και παιδαγωγικούς δεσμούς που έχουν δημιουργήσει με συμμαθητές και καθηγητές · μετακινήσεις σε σχολείο απομακρυσμένο από τον τόπο κατοικίας τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται (χρόνο μετακίνησης,ψυχολογικήεπιβάρυνση, οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών τους)
· Επιβάρυνση της ήδη βεβαρυμμένης ψυχολογίας των παιδιών εξαιτίας του κλίματος της πανδημίας, σε μια χρονική περίοδο που στη λυκειακή βαθμίδα ετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις.
Για τους γονείς
§ πρόσθετο άγχος να βρουν σχολείο που θα φιλοξενεί τα παιδιά τους
§ προσπάθεια εύρεσης τρόπων για να μην μετακινούνται αλλάζοντας δύο και τρία λεωφορεία για να πάνε στο νέο σχολείο , αφού τα όμορα σχολεία δεν μπορούν να δεχθούν διπλάσιους μαθητές.
§ Χωρισμός των παιδιών τους σε διαφορετικά σχολεία Για τα παιδιά που δεν έχουν γονείς να τα φροντίσουν όπως τα παιδιά του Ορφανοτροφείου θηλέων, που φοιτούν στα δύο αυτά σχολεία και θα αναγκαστούν να μετακινηθούν μακριά από το χώρο διαμονής τους.
Για τους εκπαιδευτικούς
· βίαιη αλλαγή των εργασιακών σχέσεων με την κατάργηση 50 τουλάχιστον οργανικών θέσεων που πήραν κατόπιν χρόνων υπηρεσίας σε απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές.
· διαρκής ομηρία υπεραριθμίας σ’ αυτούς τους εκπαιδευτικούς και ουσιαστικό πάγωμα των οργανικών υπηρεσιακών μεταβολών (πάντα προηγείται ο υπεράριθμος στις τοποθετήσεις) για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του νομού.
· μείωση διορισμών, ελαστικές σχέσεις εργασίας, κατάργηση δικαιωμάτων κτλ.
Η μετατροπή υφιστάμενων σχολικών μονάδων σε πειραματικά με αυτόν τον τρόπο και αυτή τη λογική σημαίνει επίσης:
· Λογική αυταρχισμού και παράκαμψη του Συλλόγου Διδασκόντων. Οποιαδήποτε σημαντική αλλαγή σε ένα σχολείο δεν νοείται να γίνεται ερήμην των εκπαιδευτικών, που καλούνται σε κάθε περίπτωση να παίξουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ενδεχόμενες νέες δραστηριότητες.
· Αδιαφάνεια και έλλειψη ενημέρωσης και δημόσιας διαβούλευσης
· Κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων, σχολεία πολλών ταχυτήτων
· Κατάργηση γεωγραφικών ορίων και ανακατανομή του μαθητικού δυναμικού
· Κατάργηση των σχολείων της γειτονιάς
· Κοινωνικός διαχωρισμός των μαθητών
Δεν χρειαζόμαστε ένα «σχολείο – κόσμημα», χρειαζόμαστε και θέλουμε όλα τα σχολεία να κοσμούν την πόλη μας και να παρέχουν ουσιαστική, δημόσια και δωρεάν παιδεία σε όλους τους μαθητές.
Ø Απαιτούμε να σταματήσει η διαδικασία μετατροπής – κατάργησης οποιασδήποτε σχολικής μονάδας σε πρότυπο – πειραματικό.
Ø Απαιτούμε ουσιαστικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και όχι αποφάσεις από μονοπρόσωπα όργανα, διορισμένα και κατά συνέπεια ευάλωτα από την κάθε κυβέρνηση.
Ø Απαιτούμε να μην καταργηθούν το 4ο Γυμνάσιο και το 4ο Λύκειο Λαμίας καθώς και οποιοδήποτε άλλο μπορεί εναλλακτικά να μπει στο στόχαστρο της «αριστείας».
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 4ου Γυμνασίου Λαμίας
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 4ουΛυκείου Λαμίας
ΕΛΜΕ Φθιώτιδα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη