Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έχουν προγραμματίσει για σήμερα, Παρασκευή στις 11:00 πμ, έξω από το υπουργείο Παιδείας οι εκπαιδευτικοί, με κύριο αίτημα τη σύσταση των αναγκαίων οργανικών θέσεων ενόψει της κατανομής για διορισμούς εκπαιδευτικών.
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν να μονιμοποιηθούν όλοι οι αναπληρωτές που εδώ και χρόνια καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες των σχολείων, να καταργηθεί ο θεσμός των τρίμηνων συμβάσεων, αλλά και να συσταθούν άμεσα οργανικές θέσεις σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
Σε σχετική ανακοίνωση οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν πως «η φετινή σχολική χρονιά, λόγω και της πανδημίας, απέδειξε με τον πιο αποκαλυπτικό τρόπο τις διαχρονικές τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία. Ξεπεράσαμε φέτος τους 53.000 αναπληρωτές και ακόμα υπάρχουν πολλά κενά, ενώ συνταξιοδοτούνται πάνω από 8.000 συνάδελφοι, που σημαίνει ότι με τα σημερινά δεδομένα χρειάζονται πάνω από 62.000 με την έναρξη του νέου σχολικού έτους.
Μόνιμοι διορισμοί
Την ίδια ώρα, οι 5.250 εκπαιδευτικοί, που σύμφωνα με τις εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ θα αναλάβουν υπηρεσία στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας το νέο σχολικό έτος (2021/22), δεν καλύπτουν περισσότερο από το 10% των κενών θέσεων που θα υπάρχουν το νέο σχολικό έτος στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς με βάση τις ανάγκες για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς φέτος και τον αριθμό των παραιτήσεων – συνταξιοδοτήσεων εκτιμάται ότι τα κενά τη νέα σχολική χρονιά θα ανέρχονται περίπου στις 52.000!
«Oι μόνιμοι αυτοί διορισμοί, καλύπτουν σημαντικές ανάγκες του εκπαιδευτικού μας συστήματος», σημείωσε η υπουργός Παιδείας. Ποιες, όμως, αλήθεια σημαντικές ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος θα καλύψουν οι μόνιμοι διορισμοί 5.250 εκπαιδευτικών όταν τα κενά τη νέα σχολική χρονιά θα φτάνουν τις 52.000;
Πόσο ακόμη μπορεί να αντέξει το εκπαιδευτικό μας σύστημα όταν ήδη το 26% του συνόλου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Εκπαίδευση της χώρας είναι αναπληρωτές;
Εξαφανίστηκαν πέντε κλάδοι εκπαιδευτικών
Η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (ΕΝΕΚΕΜ) σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ), καλούν στη συγκέντρωση με αίτημα τη σύσταση οργανικών θέσεων εν όψει της κατανομής για διορισμούς εκπαιδευτικών.
Στο παρά πέντε της ανακοίνωσης από πλευράς υπουργείου Παιδείας της κατανομής για τους διορισμούς εκπαιδευτικών, δεν έχουνε ακόμη συσταθεί οι οργανικές θέσεις για τους πέντε κλάδους της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Εικαστικοί, Θεατρολόγοι-Ηθοποιοί, Καθηγητές Πληροφορικής, Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας).
Μέχρι σήμερα έχουν γίνει 17 ερωτήσεις στη Βουλή και οι απαντήσεις είναι απογοητευτικές, τόσο για τη σύσταση των οργανικών όσο και για την ισοκατανομή.
Στην κινητοποίηση συμμετέχουν και καθηγητές Γαλλικών και Γερμανικών.
Μεθοδεύσεις για περικοπές και άρση της μονιμότητας
Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό αναλυτή Χρήστο Κάτσικα, τα στοιχεία δείχνουν ότι φέτος αυξήθηκαν σημαντικά οι παραιτήσεις σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές.
Κοντά 8.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές) δεν θα βρίσκονται τη νέα σχολική χρονιά στις τάξεις καθώς θα είναι συνταξιούχοι.
Σχετικά με τις συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τα στοιχεία, από το Ιανουάριο του 2010 μέχρι και τον Μάρτη του 2021 οι συνολικές αποχωρήσεις-συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών από την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ξεπέρασαν τις 47.000 ενώ οι μόνιμοι διορισμοί την ίδια περίοδο (αν εξαιρέσουμε την ειδική αγωγή) μόλις κάλυψαν το 6% των αποχωρήσεων.
Η χρόνια αδιοριστία έχει τέτοια έκταση και ένταση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που φέτος το ΥΠΑΙΘ αναγκάστηκε να προσλάβει πάνω από 44.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς (αριθμός-ρεκόρ από την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους) παρόλο που, την τελευταία 10ετία, με διάφορους «κόφτες» (μαζικές συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών κατά 2 ώρες, αλλαγές αναλυτικών προγραμμάτων, αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης, αποψίλωση υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών, κατάργηση υπευθύνων βιβλιοθηκών, αύξηση του διδακτικού ωραρίου των υπευθύνων εργαστηρίων φυσικών επιστημών και πληροφορικής, αλλαγές αναθέσεων μαθημάτων, συγχώνευση-κατάργηση ειδικοτήτων σε γενική και τεχνική εκπαίδευση και εκπαραθύρωση 2.000 καθηγητών τεχνικών ειδικοτήτων, "ελάφρυνση" του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος, παρέμβαση στους όρους δημιουργίας τμημάτων στο μάθημα των ξένων γλωσσών, συρρίκνωσή του ολοήμερου, αυστηροποίηση των προϋποθέσεων λειτουργίας τμημάτων προσανατολισμού στο Λύκειο, στα νηπιαγωγεία, στα ΕΠΑΛ και εγγραφών στα εσπερινά, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα κλπ) εξαφάνισαν από το εκπαιδευτικό τοπίο πάνω από 12.000 οργανικές θέσεις!
Κοντολογίς στη διάρκεια της περιόδου 2010 – 2020 επιχειρήθηκε με κάθε μέσον να «σφίξουν» οι μαθητές στα τμήματα, να «ξεχειλώσουν» οι αναθέσεις μαθημάτων, να «ελαστικοποιηθούν» ακόμη περισσότερο οι εκπαιδευτικοί έτσι ώστε να κρατηθεί γερά δεμένο στην κλίνη του μνημονιακού Προκρούστη, των περικοπών και των μηδενικών διορισμών το δημόσιο σχολείο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη