Διπρόσωπη «αριστεία»: Πειραματικά με το ζόρι, αναλγησία στα Εσπερινά
Την ώρα που οι άριστοι της κυβέρνησης ανακοίνωσαν την ίδρυση 50 Πρότυπων και Πειραματικών, οι μαθητές των Εσπερινών αποφάσισαν να ξεσηκωθούν

Σήμερα το απόγευμα στο Υπουργείο Παιδείας, οι μαθητές των Εσπερινών Σχολείων διαδηλώνουν εναντίον μιας πολιτικής πρακτικής που τους αγνοεί τόσο επιδεικτικά και τους βάζει τέτοια εμπόδια στην ήδη δύσκολη πορεία τους, ώστε να επιβεβαιώνεται "πανηγυρικά" ότι τους θεωρεί "παιδιά ενός κατώτερου Θεού".

Τις ίδιες ημέρες που η κ. Κεραμέως και οι αριστείς της κυβέρνησης επέλεξαν να ανακοινώσουν την ίδρυση ακόμα 50 Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων προκαλώντας νέες αντιδράσεις, οι μαθητές των Εσπερινών αποφάσισαν να ξεσηκωθούν.

Και αύριο, τους ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί των Καλλιτεχνικών μαθημάτων, οι οποίοι θα συγκεντρωθούν στο ΣτΕ όπου εκδικάζεται η προσφυγή τους για τον εξοβελισμό της Τέχνης από το Λύκειο: "Δεν είναι θέμα κλαδικό αλλά θέμα που αφορά συνολικότερα το δικαίωμα κάθε μαθητή στη διδασκαλία της Τέχνης, απαραίτητου μαθησιακού πεδίου ανεξάρτητα από την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει στη ζωή του κάθε παιδί. Αγωνιζόμαστε για την αισθητική αγωγή και την καλλιτεχνική παιδεία γιατί η Τέχνη είναι ανάγκη κάθε μαθητή. Γιατί είμαστε ενάντια στους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση", λένε.

Οι δύο όψεις του νομίσματος

Τις ίδιες μέρες λοιπόν που η κ.Κεραμέως προωθεί τα εκλεκτά πειραματικά και πρότυπα, αδιαφορεί για τους νέους με τις μεγαλύτερες ανάγκες, αυτούς των Εσπερινών Σχολείων. Και βέβαια η αριστεία της δεν περιλαμβάνει την Τέχνη στο Λύκειο. Για να το πετύχει αυτό μάλιστα, το υπουργείο ακολούθησε τη τακτική του «αποφασίζουμε και διατάζουμε», προχωρώντας στη μετατροπή συγκεκριμένων σχολείων σε ΠΠ, παρά την αρνητική απόφαση των Συλλόγων Διδασκόντων ή Γονέων, όπως στην Ηλεία, την Κέρκυρα, την Καλαμάτα και αλλού, όπου διευθυντές πήραν πάνω τους την απόφαση να εισηγηθούν μετατροπές, παρά την ρητά εκφρασμένη αντίθετη γνώμη  Συλλόγων Διδασκόντων, αλλά και ενώσεων γονέων. Όσοι αντιδρούν, λένε ότι  τα σχολεία αυτά οδηγούν σε  διαφοροποίηση,  κατηγοριοποίηση,  δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, και  διαχωρισμό των μαθητών. Η ΟΛΜΕ έχει εξηγήσει ότι θεωρεί πως «δεν χρειαζόμαστε σχολεία Αριστείας, αλλά Άριστα Σχολεία για όλους».

Σε πρόσφατες τοποθετήσεις της (Μάρτιος- Απρίλιος 2021) η Ομοσπονδία θεωρεί πως επιχειρείται κατηγοριοποίηση των σχολείων που οδηγεί σε μια συνεχώς αξιολογούμενη δομή, στην οποία οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν οργανική θέση, ενώ υφίστανται ένα συνεχή γραφειοκρατικό φόρτο εργασίας. Αντίθετα η Ομοσπονδία είναι υπέρ των πραγματικών Πειραματικών.

Είναι όμως απαραίτητο να υπάρξουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις για τη λειτουργία τους. Πρώτιστα, απόλυτα απαραίτητη η ύπαρξη Παιδαγωγικών Τμημάτων- Καθηγητικών Σχολών στον τόπο λειτουργίας τους. Δυστυχώς το Υπουργείο επιχειρεί να ιδρύσει μεγάλο αριθμό, χωρίς ορθό προγραμματισμό. Δημιουργεί λοιπόν μια πληθωριστική τάση σε ένα τόσο ευαίσθητο παιδαγωγικό χώρο. Παράλληλα το ΥΠΑΙΘ αρνείται να αναγνωρίσει στην πράξη τη σημαντικότητα του Συλλόγου Διδασκόντων, ο οποίος αποτελεί το ανώτερο όργανο της σχολικής μονάδας και γνωρίζει άριστα τις επικρατούσες συνθήκες, τις παιδαγωγικές ανάγκες και τις κοινωνικές καταστάσεις. Η απόρριψη από τους Συλλόγους είναι σχεδόν απόλυτη.

Στον αντίποδα

Πίσω από την τεχνητή λάμψη των ΠΠΣ όμως, η ίδια Κυβέρνηση αγνοεί επιδεικτικά τα Εσπερινά σε κάθε επίπεδο. Όσον αφορά τα self tests, επειδή οι περισσότεροι μαθητές των εσπερινών Γυμνασίων είναι ενήλικοι όταν πήγαν στα φαρμακεία για να προμηθευτούν το self test η απάντηση ήταν ότι δεν προβλέπονταν γι' αυτούς η δωρεάν χορήγηση. Έτσι αναγκάστηκαν για να μπορέσουν να έρθουν στα σχολεία τους και να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους να αγοράσουν τα self test

Είναι η πρώτη φορά που η πολιτεία συμπεριφέρεται με τέτοιο τρόπο στα εσπερινά σχολεία; Όχι βέβαια. Την ίδια αναλγησία έχει επιδείξει και για όλες τις υπόλοιπες διαδικασίες που αφορούν τους μαθητές αυτούς. Να θυμίσουμε ότι οι μαθητές των Εσπερινών, δε δικαιούνταν να μπουν στο πρόγραμμα Ψηφιακή Μέριμνα, για την παροχή, ακόμα και αυτού του μικρού ποσού του Voucher, παρόλο που και αυτοί, είναι μαθητές και κάνουν τηλεκπαίδευση, αλλά και με δεδομένο ότι οι περισσότεροι από αυτούς ανήκουν στα φτωχά λαϊκά στρώματα και δεν έχουν τη δυνατότητα για αγορά εξοπλισμού. Να θυμίσουμε ότι ο νέος νόμος για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και την κοινή βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ με τα ημερήσια Λύκεια, καθιστούν την δυνατότητα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια των μαθητών των Εσπερινών Σχολείων σχεδόν απαγορευτική.

Γι αυτό και οι μαθητές τους, μαζί με εκπαιδευτικούς αντιδρούν σήμερα. Χαρακτηριστικά, οι μαθητές των εσπερινών ΓΕΛ-ΕΠΑΛ Κέρκυρας, λένε: 

"Τα Εσπερινά Λύκεια έρχονται αντιμέτωπα με την ανάλγητη πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, η οποία πλήττει τους προερχόμενους από ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα μαθητές, όπως αυτοί των Εσπερινών Λυκείων, και ταυτόχρονα εισπράττουν τον απόλυτο εμπαιγμό στην προσπάθειά τους, για ένα δημοκρατικό και διεξοδικό διάλογο με τους ιθύνοντες της εκπαίδευσης.

Πρώτιστο μέλημα του Υπουργείου Παιδείας θα έπρεπε να αποτελεί η διαμόρφωση εκείνου του πανεπιστημιακού δυναμικού που θα συμβάλλει στην απελευθέρωση των δημιουργικών ιδιοτήτων και δυνατοτήτων των ανθρώπων και, κατά συνέπεια, στην πρόοδο των κοινωνιών. Είναι ιδιαίτερα σημαντική η εξασφάλιση της δια βίου μάθησης μέσω νέων θεσμών της δημόσιας εκπαίδευσης έτσι ώστε κάθε εργαζόμενος, ανεξαρτήτως ηλικίας, να παρακολουθεί τις τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις στο τομέα του, να ανανεώνει τις γνώσεις του και τις επαγγελματικές του ικανότητες. Έτσι, θα πάψει το φαινόμενο της «αποειδίκευσης» που οδηγεί στην ανεργία, στην περιθωριοποίηση και στην αχρήστευση σημαντικού ανθρώπινου δυναμικού.Παρά τη σωρεία επιστολών και τις αλλεπάλληλες εκκλήσεις, τόσο της Εσπερινής Εκπαίδευσης (εκπαιδευτικοί, μαθητές), όσο και οργανωμένων φορέων, Βουλευτών του ελληνικού κοινοβουλίου, το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να αγνοεί επιδεικτικά και εμάς, αλλά και τους ίδιους τους βουλευτές που εννοείται ότι συμπορεύονται. Να επισημάνουμε μάλιστα, ότι ένα τέτοιος νόμος, όπως ο 4777/21 που αφορά μεταξύ άλλων, και στην ενιαία Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (Ε.Β.Ε), θέτει απαγορευτικούς φραγμούς και εξισώνει τις απαιτήσεις για την εισαγωγή των εργαζόμενων μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με αυτές των μαθητών των Ημερήσιων Λυκείων, οι οποίοι κατά τεκμήριον εκκινούν από ένα πιο προνομιακό υπόβαθρο. Για όλους τους προαναφερόμενους λόγους, καλούμε τους συμμαθητές μας, τους καθηγητές μας, τους οργανωμένους φορείς και μη που μας στηρίζουν από την αρχή, να σταθούν στο πλάι μας και να δηλώσουν αρωγοί σε αυτόν τον αγώνα, προκειμένου να δρομολογηθεί λύση.

Τους καλούμε να παρευρεθούν στις 12 Μαΐου 2021 στις 18.30 μ.μ, μαζί μας, έξω από το Υπουργείο Παιδείας, όπου θα πραγματοποιήσουμε συμβολική παράσταση διαμαρτυρίας, ζητώντας την εξαίρεσή μας από τη σχετική εξομοιωτική διάταξη, εξαίρεση η οποία θα επιφέρει κοινωνική δικαιοσύνη και ισονομία"

Ακούει άραγε κανείς;

Καλλιτεχνικά και Πολιτική Επιστήμη

Την ίδια επίσης στιγμή, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ προκήρυξαν για αύριο Πέμπτη 3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας για τους εκπαιδευτικούς της  Καλλιτεχνικής Παιδείας, προκειμένου να παραστούν στο Συμβούλιο της  Επικρατείας, στην εκδίκαση της προσφυγής τους για την έξωση της Καλλιτεχνικής Παιδείας από το Λύκειο. Και δεν είναι μόνο εκεί η αδιαφορία του Υπουργείου:  Υπόμνημα προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με τις προτάσεις της για τα ωρολόγια προγράμματα και την ανατροπή της αρνητικής κατάστασης που έχει δημιουργηθεί για τον κλάδο ΠΕ78 απέστειλε και η Πανελλήνια Ένωση Νομικών και Πολιτικών Επιστημόνων (ΠΕΝΠΕ), η οποία ζητά την επανένταξη στα προγράμματα ή την αύξηση των ωρών μαθημάτων όπως η Κοινωνιολογία, η Πολιτική Παιδεία, καθώς και μονιμοποίηση των αναπληρωτών ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών στους επικείμενους διορισμούς εκπαιδευτικών βάσει της προκήρυξης του ΑΣΕΠ 2ΓΕ/2019

Έχουμε λοιπόν μια πολιτική ηγεσία η οποία ταυτόχρονα προωθεί αυτό που εκείνη θεωρεί αριστεία με τα Πρότυπα-Πειραματικά, (αλλά και με το "έτσι θέλω") ενώ δεν ακούει το σφυγμό των ανθρώπων που έχουν πραγματική ανάγκη όπως οι μαθητές των Εσπερινών, ούτε τους εκπαιδευτικούς που εξηγούν ότι η τέχνη και οι πολιτικές επιστήμες δεν πρέπει να εξοβελιστούν από την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες