Με βασικό αίτημα α εξαιρεθούν από την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων που δίνουν πανελλήνιες με την ποσόστωση του 1%, θέτουν υπόμνημα προς το υπουργείο Παιδείας τα 15μελή συμβούλια 60 Εσπερινών ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ Ελλάδος.
Αναλυτικά το υπόμνημα:
Σκοπός του παρόντος υπομνήματος είναι να σας γνωστοποιήσουμε τις θέσεις και προτάσεις των Εσπερινών ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ Ελλάδος για την ενιαία Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, διάταξη η οποία εξισώνει ως προς τους όρους εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση τους μαθητές των Εσπερινών Λυκείων με αυτούς των Ημερήσιων Λυκείων.
Ύστερα από σχετικές επιστολές που κατατέθηκαν στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων από τα 15μελή συμβούλια 60 ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ Ελλάδος, με αίτημα την εξαίρεσή τους από τη σχετική διάταξη, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής, χωρίς καμία διάθεση αντιπαράθεσης, γνωρίζοντας ότι η ενέργειά μας αυτή κρίνεται απαραίτητη για την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης παιδείας, σε μια εποχή που το ιδανικό της “διά βίου” μάθησης αποτελεί τον βασικό μοχλό ανάπτυξης και προόδου.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΙΣΑΧΘΕΝΤΩΝ ΑΠΟ ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΛΥΚΕΙΑ
Γενικά, ο θεσμός του Εσπερινού Σχολείου στοχεύει στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών αναγκών ιδιαίτερων πληθυσμιακών ομάδων, που συχνά επιβαρύνονται με επιπλέον βιοποριστικά βάρη, αλλά παρ' όλα αυτά εκτιμούν το αγαθό της μόρφωσης και ακολουθούν στο έπακρο τις σύγχρονες επιταγές της “δια βίου” μάθησης. Στα Εσπερινά Λύκεια φοιτούν εργαζόμενοι ανήλικοι και ενήλικοι μαθητές (Ν.4547/2018). Το 40% όσων έχουν εισαχθεί στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από τα Εσπερινά Λύκεια, ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ, φαίνεται ότι συνεχίζει κανονικά τις σπουδές του, ενώ ένα 36% με δυσκολίες, που οφείλονται κατά κύριο λόγο στην εργασία, στην έλλειψη χρόνου και στην απόσταση του τόπου κατοικίας τους από την έδρα της σχολής τους. Συνάγεται, λοιπόν, το συμπέρασμα ότι, παρά τις εξωγενείς δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι απόφοιτοι των Εσπερινών Λυκείων κατά τις πανεπιστημιακές τους σπουδές, η εξέλιξη των σπουδών τους είναι ικανοποιητική, με συνέπεια οι όποιες διευκολύνσεις έχουν θεσμοθετηθεί για την εισαγωγή των εργαζομένων μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να δικαιώνονται εκ του αποτελέσματος.
ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ ΤΑ ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΛΥΚΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Β.Ε
Τα Εσπερινά Λύκεια φιλοδοξούν να προσφέρουν επαρκή γνωστικά και επαγγελματικά εφόδια είτε σε ενήλικους, σκληρά εργαζόμενους και γονείς, που για ποικίλους λόγους δεν κατέστη δυνατόν να ολοκληρώσουν τις εγκύκλιες σπουδές τους, είτε σε ανήλικους εργαζόμενους. Η πανδημική κρίση και η παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων καθιστούν αναγκαία την προτεινόμενη ρύθμιση και επιβάλλουν τη μη εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής για τους μαθητές των Εσπερινών Λυκείων. Σε προσφάτως διεξαχθείσα έρευνα, διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, η δημιουργία νέων μορφωτικών ανισοτήτων, καθώς και ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων από τη μακρά περίοδο αναστολής της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων και λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης. Επιπλέον, κρίνεται παιδαγωγικά αδόκιμο να λαμβάνονται μέτρα, μεσούσης της σχολικής χρονιάς, που δυσχεραίνουν περισσότερο την προσπάθεια μαθητών να ανταποκριθούν στις ήδη προβαλλόμενες απαιτήσεις. Γι’ αυτό τον λόγο, προτείνουμε εφαρμογή μέτρων για την αντιμετώπιση των ανωτέρω προβλημάτων και όχι για την περαιτέρω όξυνσή τους.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ
Προτείνουμε την εξαίρεση από την ενιαία Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής των μαθητών των Εσπερινών Λυκείων που δίνουν πανελλήνιες με την ποσόστωση του 1%, μια πρόβλεψη της πολιτείας ορθολογική, κοινωνικά ευαισθητοποιημένη και δίκαιη, καθώς η εισαγωγή αυτών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας γίνεται με την εξασφάλιση των θέσεων εισακτέων σε αυτά, πλέον του αριθμού που προβλέπεται για τους μαθητές των Ημερήσιων Λυκείων. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να επισημανθεί, ότι από την ενιαία Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα Α.Ε.Ι προβλέπεται εξαίρεση συγκεκριμένων μαθητικών κατηγοριών που υπάγονται σε ασθενέστερες κοινωνικές ομάδες, όπως ακριβώς είναι και οι μαθητές των Εσπερινών ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ της χώρας. Κλείνουμε αυτό το υπόμνημα με την ελπίδα για μια πιο ουσιαστική και δημιουργική συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου, για την επίτευξη του κοινού στόχου, που είναι η παροχή καλύτερης ποιότητας παιδείας στους μαθητές του. Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής δεν θωρακίζει το κύρος των πανεπιστημιακών σπουδών και δεν ενισχύει τη δυνατότητα του κάθε πανεπιστημιακού τμήματος να διαμορφώσει την ιδιαίτερη ακαδημαϊκή του φυσιογνωμία, όπως επικαλείται η αρμόδια ηγεσία. Γνωρίζουμε ότι δεν είναι τώρα η ώρα για στείρα κριτική, αλλά η μη εξαίρεση των μαθητών των Εσπερινών Λυκείων δείχνει εκ προοιμίου ότι το Υπουργείο καταδικάζει την πανεπιστημιακή εξέλιξή τους και τούς στερεί την δυνατότητα να προοδεύσουν κοινωνικά και επαγγελματικά. Τα παραπάνω υποβάλλονται στην αντίληψη κάθε ευσυνείδητου πολίτη, με επίκληση στο αίσθημα του δικαίου, του ευλόγου, του λογικού, του νομιμόφρονος και του θεμιτού.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη