Τμήμα Μουσουλμανικών σπουδών: Είναι πρόβλημα ή μια θετική προοπτική;
Πριν λίγες μέρες βγήκαν οι εισακτέοι των σχολών, και σε μία από αυτές που αυξήθηκαν σημαντικά οι θέσεις που είναι στην εισαγωγική κατεύθυνση της Μουσουλμανικών Σπουδών στο ΑΠΘ

Γνωρίζοντας την ύπαρξη του τμήματος αυτού στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να αναρωτηθούμε, αν είναι θετική η ύπαρξή  του ή όχι.

Το τμήμα ξεκίνησε την προετοιμασία λειτουργίας του το 2014 με την υποστήριξη του τότε υπουργού παιδείας και βουλευτή του ΚΙΝΑΛ Ανδρέα Λοβέρδου, της μειονότητας αλλά και της πλειοψηφίας του εκκλησιαστικού χώρου, αρχίζοντας την λειτουργία του το 2016 με τους πρώτους του φοιτητές.

Η δημιουργία του κρίθηκε αναγκαία, καθώς δεν υπήρχε κάποια εκπαιδευτική δομή στην χώρα που να μπορούσε να βγάλει δασκάλους και ιμάμηδες οι οποίοι είχαν  γνώση για την συγκεκριμένη θρησκεία. Αυτό έφερνε ως αποτέλεσμα ότι όποιος ήθελε να μάθει κάτι περισσότερο από τα βασικά αυτής της θρησκείας και να αποκτήσει κάποιο πτυχίο έπρεπε να πάει σε αραβικές χώρες ή στην Τουρκία.

Το ότι υπήρχαν πολλοί που έπρεπε να πάνε σε αραβικές χώρες για να αποκτήσουν ένα πτυχίο Μουσουλμανικών Σπουδών δημιουργεί γενικά ένα πολιτισμικό-θρησκευτικό ζήτημα. Συγκεκριμένα το Ισλάμ σε χώρες, όπως είναι στην Σαουδική Αραβία, είναι πιο συντηρητικό λόγω του πολιτισμού και της κοινωνίας της χώρας. Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι οι Έλληνες μουσουλμάνοι, κυρίως από την Θράκη, να φέρνουν με την επιστροφή τους συντηρητικές και αρνητικές οπτικές της συγκεκριμένης θρησκείας.

Οπότε το κράτος κατάφερε να διασφαλίσει:

1ον Ότι οι Έλληνες μουσουλμάνοι θα σπουδάζουν στην Ελλάδα για την θρησκεία τους.                         

2ον Ότι δεν θα αναγκάζονται να πάνε σε άλλες χώρες για να αποκτήσουν κάποιο πτυχίο Μουσουλμανικών Σπουδών.

3ον Ότι οι Έλληνες άλλων θρησκειών θα μπορέσουν, αν το επιθυμούν, να σπουδάσουν την συγκεκριμένη θρησκεία.

Με το τελευταίο υπάρχει η διασφάλιση ότι χριστιανικοί και όχι μόνο πληθυσμοί της χώρας θα μπορούν να κατανοήσουν τι πραγματικά μπορεί να σημαίνει η συγκεκριμένη θρησκεία και άρα να γνωρίζουν την διαφορά μεταξύ πραγματικού και ακραίου Ισλάμ.

Σίγουρα όσοι έβγαιναν δημόσια και καταδίκαζαν την ύπαρξη του τμήματος, σήμερα βλέπουν ότι δεν έχει δημιουργήσει κάποιο προβλήματα αλλά το ακριβώς αντίθετο, καθώς ο Ιμάμης του 1ου Τζαμιού των Αθηνών είναι απόφοιτος της συγκεκριμένης σχολής. Αλλά ούτε και επεισόδια είχαμε, όπως απειλούσαν κάποιοι.

Στόχος μας θα πρέπει να είναι η διασφάλιση της ύπαρξης της εισαγωγικής κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών ώστε να μην καταργηθεί μαζί με πολλά άλλα ως συνέπεια της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής καθώς προσφέρει σημαντικό έργο στην χώρα και στη μειονότητα αλλά και στην ελληνική κοινωνία. 

* Άγγελος Τζίτζιρας, Μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής και Φοιτητής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Φρίκη: Κόλλησαν το στόμα της 7χρονης κόρης τους για να μην τρώει – Πέθανε ζυγίζοντας 13 κιλά
Ως τιμωρία έβαζαν κόλλα στο στόμα της μικρής για να σιγουρευτούν ότι δεν θα φάει κάτι - Συνελήφθησαν, όπως και οι θείοι του παιδιού
Φρίκη: Κόλλησαν το στόμα της 7χρονης κόρης τους για να μην τρώει – Πέθανε ζυγίζοντας 13 κιλά
kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»