«Tο διάστημα της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των σχολείων δεν υπήρξε κανένα σχέδιο από την πλευρά της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ, δεν πάρθηκε κανένα μέτρο ώστε το άνοιγμα των σχολείων να συνοδευτεί με ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας», αναφέρει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας τονίζοντας πως «δε λαμβάνεται καμία πρόνοια ούτε καν για την αντιμετώπιση των οξυμμένων μορφωτικών, ψυχοκοινωνικών κ.α. προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα στους μαθητές».
Σε ανακοίνωσή τους σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν χαρακτηριστικά: «Είναι πλέον ξεκάθαρο στον καθένα -μετά και τη μείωση ακόμα κι αυτού του ημίμετρου των selftest, από δύο σε ένα τη βδομάδα- ότι η διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία, αποτελεί κόστος για την κυβέρνηση, το οποίο και δε θέλει να αναλάβει».
Αναλυτικά
Μετά από σχεδόν 5 μήνες υποχρεωτικής αναστολής της κανονικής – δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων, στις 10 Μαΐου άνοιξαν και πάλι τα Γυμνάσια, τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία σε όλη τη χώρα.
Το γεγονός ότι είδαμε ξανά τους μαθητές μας από κοντά, μετά από μήνες, ότι γέμισαν και πάλι οι σχολικές αίθουσες και τα προαύλια με παιδικά γέλια και φωνές είναι κάτι πολύ σημαντικό για τους εκπαιδευτικούς, για τους ίδιους τους μαθητές και τις οικογένειές τους.
Δυστυχώς όμως, όλο αυτό το διάστημα της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των σχολείων δεν υπήρξε κανένα σχέδιο από την πλευρά της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ, δεν πάρθηκε κανένα μέτρο ώστε το άνοιγμα των σχολείων να συνοδευτεί με ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Δε λαμβάνεται καμία πρόνοια ούτε καν για την αντιμετώπιση των οξυμμένων μορφωτικών, ψυχοκοινωνικών κ.α. προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα στους μαθητές. Τίποτα από τα παραπάνω δε φαίνεται να απασχολεί την κυβέρνηση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα όλων των παραπάνω, είναι ότι σε μία εβδομάδα μόλις, με ανοιχτά σχολεία, έχουν κλείσει
ήδη στην Κέρκυρα, 11 τμήματα και 1 ολόκληρο σχολείο, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και πάνω από 400 σχολεία πανελλαδικά, έχουν αναστείλει μερικώς ή ολικώς τη λειτουργία τους.
Είναι πλέον ξεκάθαρο στον καθένα -μετά και τη μείωση ακόμα κι αυτού του ημίμετρου των selftest, από δύο σε ένα τη βδομάδα- ότι η διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία, αποτελεί κόστος για την κυβέρνηση, το οποίο και δε θέλει να αναλάβει.
Είναι πασιφανές ότι, αυτό που βαραίνει στις κυβερνητικές αποφάσεις – συνολικά αλλά και για την εκπαίδευση - δεν είναι η προστασία της υγείας, οι ανάγκες των εργαζομένων, οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, αλλά οι προτεραιότητες, οι απαιτήσεις και τα «πρωτόκολλα» των μεγάλων επιχειρήσεων, του τουριστικού κεφαλαίου και των tour operators. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι όλο αυτό το διάστημα δε λαμβάνεται κανένα μέτρο για τη στήριξη των Δημόσιων Νοσοκομείων, για την αποσυμφόρηση των ΜΜΜ και την προστασία των εργαζομένων στους χώρους δουλείας.
Για μια ακόμα φορά η συνταγή της κυβέρνησης αρχίζει και τελειώνει στην ατομική ευθύνη. Πετάει το μπαλάκι της ευθύνης στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, την ίδια στιγμή που αρνείται να αναλάβει τη δική της.
Με ευθύνη της κυβέρνησης, επικρατεί «μπάχαλο» με τα self test, τα οποία το Υπουργείο τα έχει αναγάγει αυτό το διάστημα ως τη νέα πανάκεια. Αποδεικνύεται ότι η θέση που έγκαιρα διατύπωσαν δεκάδες ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ για «μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ, τουλάχιστον ανά εβδομάδα σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ» ήταν και είναι μονόδρομος για την αντιμετώπιση του προβλήματος του έγκαιρου και κυρίως έγκυρου εντοπισμού της εξάπλωσης του ιού.
Την ίδια στιγμή τα σχολεία ανοίγουν, χωρίς να έχει λυθεί, με ευθύνη της κυβέρνησης, το ζήτημα του μαζικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών, παρά το γεγονός ότι η δήλωση των συναδέλφων για ένταξη στο πρόγραμμα είναι εξαιρετικά υψηλή.
Με βάση τα έως τώρα δεδομένα ένα ποσοστό περίπου 13% έχει εμβολιαστεί με την πρώτη δόση. Η αναμενόμενη ανοσία του κλάδου, δυστυχώς, θα επιτευχθεί μετά τη λήξη της σχολικής χρονιάς!!
Ακόμα και η παράταση της σχολικής χρονιάς που ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ δεν εντάσσεται σε κάποιο ολοκληρωμένο, σαφές και οριοθετημένο σχέδιο αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών προβλημάτων και στήριξης των μαθητών.
Το πιο ανησυχητικό είναι ότι δεν υπάρχει κανένα σχέδιο προετοιμασίας της επόμενης σχολικής χρονιά που να δημιουργεί τις προϋποθέσεις αντιμετώπισης των τεράστιων επιπτώσεων της πανδημίας σε όλα τα επίπεδα. Αντιθέτως, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ δηλώνουν πως θα συνεχίσουν ακάθεκτοί, σαν να μη συνέβη τίποτα εδώ και δυο χρόνια, την υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής τους πολιτικής (αξιολόγηση, εργαστήρια δεξιοτήτων, τράπεζα θεμάτων, ελάχιστη βάση εισαγωγής κ.α.).
Ως εδώ! Τέρμα πια στην κοροϊδία! Εδώ και τώρα η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας να πάρουν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να λειτουργούν τα σχολεία με ασφάλεια, να μην παίζουν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους την υγεία τους κορώνα-γράμματα.
Εδώ και τώρα:
-Μαζικά τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ, για εκπαιδευτικούς, μαθητές και όλους τους εργαζόμενους (σχ. καθαρίστριες, τροχονόμοι, κυλικεία )
-Επιτάχυνση του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών με όλα τα διαθέσιμα εμβόλια.
-Μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη.
-Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.
Επιπλέον:
Με ευθύνη της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ να υπάρξει άμεσα συγκεκριμένο σχέδιο για τη λειτουργία των σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά.
Με οδηγό τις δικές μας ανάγκες στη μόρφωση, τη δουλειά και τη ζωή, μπαίνουμε μπροστά στον αγώνα και τη διεκδίκηση!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη