Μόνιμοι διορισμοί: Κινητοποιήσεις την Παρασκευή στη Θεσσαλονίκη
Συλλαλητήριο για τους μόνιμους διορισμούς την Παρασκευή 21 Μαΐου, στις 13:00 στο Άγαλμα Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη

Κάλεσμα σε συλλαλητήριο την Παρασκευή 21 Μαΐου, κάνουν οι Γ, Δ και Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με βασικό αίτημα τους μόνιμους διορισμούς.

Το συλλαλητήριο είναι προγραμματισμένο στις 13:00 στο Άγαλμα Βενιζέλου, ενώ οι ΕΛΜΕ έχουν κυρήξει στάση εργασίας 11.00 π.μ. – 2.00 μ.μ..

Σε ανακοίνωσή της η  Γ' ΕΛΜΕ υποστηρίζει ότι οι εξαγγελλόμενοι διορισμοί «εμπαίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα και περιγελούν τις ανάγκες των σχολείων και μαθητών» και ζητούν αύξηση του αριθμού των διορισμών τόσο στα σχολεία της γενικής παιδείας όσο και της ειδικής αγωγής.

Την ίδια ώρα, η Ε' ΕΛΜΕ, καταγγέλλει τους 5.250 διορισμούς που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όταν φέτος μόνο στη Β/θμια εργάζονται 15.400 αναπληρωτές και συνταξιοδοτούνται 3.700 εκπαιδευτικοί.

Αναλυτικά

Οι 5.250 διορισμοί  που αποφάσισε η κυβέρνηση για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών καταγγέλλει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ενώ τονίζει πως: «Δεν αντιστοιχούν και ούτε θα καλύψουν  τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς που δημιουργήθηκαν στα σχολεία λόγω της πολιτικής των περικοπών, της λιτότητας στην παιδεία και της έλλειψης διορισμών που ακολουθήθηκε από όλες τις κυβερνήσεις, ενώ φέτος τα κενά αυξάνονται και λόγω του μεγάλου αριθμού συνταξιοδοτήσεων (6.500)».

Να σημειωθεί πως για πάνω από 10 χρόνια δεν υπήρχαν διορισμοί, ενώ οι συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών ήταν 47.560. Έτσι οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως «οι διορισμοί που ανακοίνωσαν  δεν επαρκούν για να καλύψουν ούτε τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών που αυξήθηκαν κατακόρυφα λόγω της πολύμηνης διάρκειας της τηλεκπαίδευσης».

gde_elme_-th_21-5_sylallitirio_gia_mazikoys_diorismos.jpg

Επιπλέον, μια σειρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα συστηματικά  προωθήθηκαν  τα προηγούμενα χρόνια για την εξοικονόμηση ωρών εκπαιδευτικών: κατάργηση υπεύθυνων εργαστηρίων, αύξηση ωραρίου, κατάργηση παράλληλης διδασκαλίας ανά τμήμα στις ξένες γλώσσες, εξοβελισμός ειδικοτήτων ΠΕ78, ΠΕ08, ΠΕ80, ΠΕ81, κ.ά., συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες και με εκπαιδευτικούς “λάστιχο” να συμπληρώνουν ωράριο σε 4 και περισσότερα σχολεία. Με όλα αυτά χάθηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας με δυσμενείς συνέπειες στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των  εκπαιδευτικών.

Οι 5.250 διορισμοί, όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, δεν επαρκούν για να διασφαλίσουν την απαραίτητη ομαλή λειτουργία των σχολείων με την έναρξη της χρονιάς. Αυτό επιβεβαιώνουν και οι μαζικές προσλήψεις των αναπληρωτών που τη φετινή χρονιά έφτασαν τις 45.000 πανελλαδικά (42.500 πέρσι) και αποτελούν το 26% του συνόλου των εκπαιδευτικών. Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ξεπέρασαν τις 15.400 (12.300 πέρσι), στη Θεσσαλονίκη τις 1.092 (768 πέρσι). Για τη στοιχειώδη λειτουργία του δημόσιου σχολείου του χρόνου θα απαιτηθεί να προσληφθούν δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές για μια ακόμη χρονιά, αντί η κάλυψη των κενών να γίνει με μαζικούς διορισμούς.

«Διεκδικούμε φέτος οι μόνιμοι διορισμοί στη δευτεροβάθμια να αντιστοιχούν στις προσλήψεις των αναπληρωτών που έγιναν φέτος (12.400 γενική παιδεία, 3.000 ειδική αγωγή) και τις συνταξιοδοτήσεις των εκπαιδευτικών (3.700) ώστε τα σχολεία το Σεπτέμβριο να έχουν όλους τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Είναι γεγονός πως οι αναπληρωτές πλέον αντί να αποτελούν εκπαιδευτικούς που καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αποτελούν εκπαιδευτικούς που αναπληρώνουν κάθε χρόνο τον εαυτό τους και κάθε χρόνο αυξάνονται συνεχώς. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί συνειδητή επιλογή των κυβερνήσεων που προωθούν τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις εργασίας με σκοπό το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και με στόχευση την κατάργηση της μονιμότητας και τη μείωση των δαπανών για την παιδεία σύμφωνα με τις επιταγές  του ΟΟΣΑ και της ΕΕ.

Τη Δευτέρα 10 Μαΐου άνοιξαν όλα τα σχολεία μετά από έξι μήνες περίπου, με τους μαθητές όλο αυτό το διάστημα να μην έχουν διδαχθεί μαθήματα δια ζώσης, αλλά μέσω τηλεδιάσκεψης. Αν υπολογίσουμε και τους τρεις μήνες μαθημάτων που χάθηκαν πέρσι λόγω πανδημίας, τότε η κατάσταση για τη νέα γενιά και τις μορφωτικές της ανάγκες προβάλλει με δραματικούς όρους.

Η κυβέρνηση ως δια μαγείας αντικατέστησε τη δια ζώσης διδασκαλία με την τηλεκπαίδευση χωρίς να παίρνει ούτε ένα μέτρο προστασίας της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά και μάλιστα έγκαιρα, όπως πρότειναν τα συνδικαλιστικά όργανα και  οι εκπαιδευτικοί φορείς. Οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών σε καμία περίπτωση δεν έχουν καλυφθεί ούτε  και  έχει υπάρξει η αφομοίωση του περιεχομένου των μαθημάτων, καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί. Ούτε πρόκειται να καλυφθεί με την παράταση των μαθημάτων κατά δύο εβδομάδες, αλλά απαιτείται αναπροσαρμογή της ύλης από το Υπουργείο Παιδείας για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα που θα συνεχιστεί και με το ξεκίνημα της επόμενης χρονιάς. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να λειτουργήσουν τα τμήματα με λιγότερους μαθητές στην τάξη .Αυτό σημαίνει και περισσότερους μόνιμους διορισμούς. Οι μορφωτικές ανάγκες της νέας γενιάς δεν πρέπει να γίνουν θυσία στο βωμό της κανονικότητας της τηλεκπαίδευσης.

Στη  διάρκεια της πανδημίας  η κυβέρνηση  νομοθέτησε το σύνολο  σχεδόν των μέτρων του αντιεκπαιδευτικού προγράμματος της Ν.Δ. για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η εφαρμογή του θα αλλάξει δραματικά τα χαρακτηριστικά της δημόσιας παιδείας, θα εντείνει τους ταξικούς φραγμούς και θα βαθύνει την ιδιωτικοποίηση στην εκπαίδευση. Από την άλλη, η νέα ανάταση του φοιτητικού κινήματος που ανάγκασε την κυβέρνηση να παγώσει την αντιδραστική αλλαγή της εισόδου της αστυνομίας μέσα στα πανεπιστήμια, ήρθε να επιβεβαιώσει ότι η κυβέρνηση δεν είναι αήττητη. Στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση οι εκπαιδευτικοί με τα σωματεία τους πέτυχαν το σταμάτημα της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών που προσπάθησε να εφαρμόσει η κυβέρνηση και να μη νομιμοποιηθούν οι τηλε-εκλογές που επιχείρησε το υπουργείο να προωθήσει μέσω των ηλεκτρονικών εκλογών για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια .Οι νίκες αυτές αποτελούν πολύτιμη παρακαταθήκη στον αγώνα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για να μην εφαρμοστούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης και για την ανατροπή της  αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της.  

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ

  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία που θα καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν μία σύμβαση εργασίας.
  • Τώρα να διοριστούν τουλάχιστον όσοι εργάζονται τη φετινή χρονιά. 19.000 μόνιμοι διορισμοί στη Β/θμια Εκπ/ση (16.000 γενική παιδεία 3.000 ειδική αγωγή) για να μπορούν τα σχολεία να λειτουργήσουν.
  • Κατάργηση του  προσοντολογίου (ν. Γαβρόγλου , 4589/19 ). Όχι στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
  • Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Να καταργηθούν οι τρίμηνες συμβάσεις στους αναπληρωτές και οι προσλήψεις αναπληρωτών από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης.
  • Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων. Πλήρη εργασιακά, συνταξιοδοτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές. 
  • 15 μαθητές στο τμήμα για να  διασφαλιστούν μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών και  εκπαιδευτικών.
  • Να λειτουργήσει η ενισχυτική διδασκαλία με την έναρξη της χρονιάς σε όλα τα σχολεία και με διορισμένους εκπαιδευτικούς για την κάλυψη των ενισχυμένων  μορφωτικών αναγκών των μαθητών.
  • Να επανέλθουν στα σχολεία οι ειδικότητες που εξοβελίστηκαν με τα νέα αναλυτικά προγράμματα.
  • Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα των υγειονομικών, των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους για μέτρα προστασίας της υγείας του λαού και για ανοιχτά σχολεία.
  • Να καταργηθούν, να μην ισχύσουν και να μην εφαρμοστούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της Κεραμέως που ψηφίστηκαν μέσα στην πανδημία.
  • Να μην ισχύσει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για τα ΑΕΙ που θα σημάνει τη σφαγή των εισακτέων στα πανεπιστήμια.
  • Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης και να μην κατατεθεί ο νέος νόμος για την ατομική αξιολόγηση που προωθεί η κυβέρνηση.
  • Να μη ψηφιστεί το νέο εργασιακό τερατούργημα που καταργεί το 8ωρο, τις Συλλογικές Συμβάσεις, το δικαίωμα στην απεργία και επιδιώκει να ελέγξει τα σωματεία.

Ανακοίνωση της Γ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης 

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ- ΚΛΙΜΑΚΩΝΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ 

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ 

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία που θα καλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν μία σύμβαση εργασίας.

• 16.000 μόνιμοι διορισμοί στη γενική παιδεία και 3.000 στην ειδική αγωγή για την Β/θμια Εκπ/ση φέτος ,για να μπορούν τα σχολεία να λειτουργήσουν και να καλύψουν τις στοιχειώδεις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

• Αποκατάσταση της κανονικής ροής διορισμών κάθε χρόνο βάσει συνταξιοδοτήσεων και νέων αναγκών

• Κατάργηση του  προσοντολογίου. Όχι στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Κατάργηση των ποινών για τους συναδέλφους που παραιτούνται. Εδώ και τώρα λύση για τους απορριφθέντες λόγω παράβολου και άλλων αποκλεισμών

• Να μπει τέλος στις ελαστικές σχέσεις και στις αδιαφανείς τοποθετήσεις. Να καταργηθούν οι τρίμηνες συμβάσεις στους αναπληρωτές και οι προσλήψεις αναπληρωτών από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης.

• Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών και μονίμων. Πλήρη εργασιακά, συνταξιοδοτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.  

Σχολεία ανοικτά και ασφαλή. 15 μαθητές στο τμήμα για διασφαλιστούν μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και 10 στα εργαστήρια!

• Να μειωθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών και να επανέλθει στα προ του 2013 επίπεδα.

• Μείωση του ορίου συνταξιοδότησης. Σύνταξη στα 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας

• Να λειτουργήσει η ενισχυτική διδασκαλία με την έναρξη της χρονιάς σε όλα τα σχολεία και με διορισμένους εκπαιδευτικούς που θα συμβάλλουν στην κάλυψη των μορφωτικών αναγκών που δημιουργήθηκαν λόγω τηλεκπαίδευσης.

• Να επανέλθουν στα σχολεία οι ειδικότητες που εξοβελίστηκαν με τα νέα αναλυτικά προγράμματα.

• Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που ψηφίστηκαν μέσα στην πανδημία (ν. 4692/20, ν.4763/20 για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, ν. 4777/21)

• Κάτω τα αντεργατικά μέτρα της κυβέρνησης – Όχι στο αντεργατικό νομοσχέδιο- έκτρωμα  -όχι στην κατάργηση του οκτάωρου, των συλλογικών συμβάσεων

Κάτω τα χέρια από τα συνδικάτα και τα δημοκρατικά δικαιώματα .

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες