Σε συμβολική κινητοποίηση προχώρησε σήμερα ο Σύλλογος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Ν. Καβάλας στην είσοδο της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.
Η συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των δράσεων που πραγματοποιεί το τελευταίο διάστημα η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (ΕΝΕΚΕΜ) και ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων εν όψει των διορισμών των εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση.
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν τη σύσταση οργανικών θέσεων και τους κλάδους των εικαστικών, των θεατρολόγων, των ηθοποιών, της πληροφορικής, της γαλλικής και γερμανικής γλώσσας, άλλα και την ισοκατανομή των θέσεων διορισθέντων σε όλους τους κλάδους, αναλογικά με τον πραγματικό αριθμό εργαζομένων ως αναπληρωτών όλα αυτά τα χρόνια και όχι ανάλογα με τις υπάρχουσες κενές οργανικές.
Η επιστολή των εικαστικών προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας:
Είμαστε αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΠΕ08 Εικαστικών Α/βάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Καβάλας. Ο κλάδος μας είναι ένας από τους κλάδους των ειδικοτήτων της Αισθητικής Αγωγής, που εργάζεται εδώ και πολλά χρόνια στο χώρο της εκπαίδευσης.
Είμαστε αναπληρωτές. Στην Πρωτοβάθμια, αλλά και στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εδώ και χρόνια καλύπτουμε θέσεις, που δεν είναι καν κατοχυρωμένες με οργανικά κενά, θέσεις χωρίς μόνιμους εργαζόμενους που απουσιάζουν και χρήζουν αναπλήρωσης. Στην πραγματικότητα αναπληρώνουμε τον ίδιο μας τον εαυτό με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, απολύσεις κάθε Ιούνιο και μετακομίσεις 2 φορές το χρόνο.
Είμαστε Εικαστικοί. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε σπουδάσει και ερευνήσει πάνω στις Εικαστικές Τέχνες, την Ιστορία, την πρακτική και τη διδακτική τους. Θεωρείται πλέον κοινή παραδοχή, εκτός από αποτέλεσμα πολλών ερευνών, ότι η Τέχνη συμβάλει στην διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου χαρακτήρα, βοηθά το παιδί και τον άνθρωπο γενικότερα να επικοινωνήσει και να κοινωνικοποιηθεί, να εκφράσει ιδέες και προβληματισμούς, να ενδυναμωθεί ψυχο-συναισθηματικά, να ενισχύσει τη φαντασία του, να αναπτύξει δεξιότητες και εφόδια που θα είναι χρήσιμες –αν όχι απαραίτητες- για πάρα πολλές πτυχές της ζωής του.
Με πολύ χαρά πριν από δύο χρόνια ακούσαμε το νέο ότι θα αρχίσουν οι διορισμοί. Με ακόμη μεγαλύτερη χαρά, είδαμε τους πρώτους συναδέλφους αναπληρωτές, έπειτα από πολλά χρόνια εργασίας, να διορίζονται στην Ειδική Αγωγή!
Γρήγορα βέβαια δημιουργήθηκαν τα πρώτα ερωτήματα. Ερωτήματα που οδήγησαν σε διαπιστώσεις. Διαπιστώσεις που δυστυχώς ενισχύθηκαν από τις εξελίξεις…
Πέρυσι, με το σχέδιο “αναβάθμισης της Παιδείας και την αναμόρφωση των Αναλυτικών Προγραμμάτων”, καταργήθηκαν ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ από το Λύκειο. Όλα, συμπεριλαμβανομένων και των μαθημάτων Σχεδίου, που είναι προαπαιτούμενα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων για πολλές σχολές. Σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να επανέλθουμε στο πόσο βασικό είναι η εκπαίδευση των παιδιών μας και μελλοντικών πολιτών, να είναι πλούσια και ολοκληρωμένη. Το ζητούμενο δεν είναι η κατάρτιση, αλλά η διαπαιδαγώγηση και η διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων. Συνεπώς μία τέτοια απόφαση, η έξωση της Τέχνης, σημαίνει πολλά πράγματα για τον χαρακτήρα και το περιεχόμενο της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εκτός όμως από το παιδαγωγικό- φιλοσοφικό μέρος, υπάρχει και το πρακτικό- νομικό. Πόσο νόμιμο είναι αλήθεια να καλούνται να εξεταστούν Πανελλαδικά οι μαθητές σε μάθημα, που δεν διδάσκονται στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου;
Κι ας επανέλθουμε στις διαπιστώσεις. Άρχισαν να γίνονται διορισμοί, εξαγγέλλονται συνεχώς και οι επόμενοι. Ωστόσο μεγάλη σύγχυση εξακολουθεί να υπάρχει σε σχέση με την κατανομή των θέσεων. Πώς θα δοθούν θέσεις σε κλάδο, που στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δεν έχει οργανικά κενά; Είναι ξεκάθαρο δυστυχώς πως οι διορισμοί δεν αφορούν όλους όσους χρειάζονται κάθε χρόνο για να λειτουργήσουν τα σχολεία.
Η επόμενη διαπίστωση κάνει τις συνθήκες ακόμη χειρότερες και απογοητευτικές. Με την έξωση της Τέχνης από το Λύκειο, αυτομάτως καταργούνται θέσεις εργασίας συναδέλφων Εικαστικών. Επαγωγικά, όχι μόνο είμαστε στο 0 όσον αφορά τα οργανικά κενά, αλλά βρισκόμαστε με έναν αξιοσέβαστο αριθμό πλεονάσματος εκπαιδευτικών ΠΕ08 που μέχρι σήμερα εργάζονταν στη Β/βάθμια.
Με την παρούσα επιστολή:
Ζητάμε τη σύσταση οργανικών κενών για τον κλάδο ΠΕ08 Εικαστικών με βάση τις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν στα σχολεία. Η διδασκαλία του μαθήματος των Εικαστικών, να γίνεται από Εικαστικούς, επιστημονικά καταρτισμένους, δηλαδή, εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ08.
Απαιτούμε την επιστροφή της Τέχνης στο Λύκειο, και ειδικά των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων Σχεδίου. Οι ώρες διδασκαλίας, μάλιστα επιβάλλεται να είναι τουλάχιστον όσο διαρκεί και η εξέταση των οικείων μαθημάτων (6 ώρες) και όχι 2 ώρες όπως ήταν στο παρελθόν, ωθώντας τους μαθητές στην παραπαιδεία.
Διεκδικούμε μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών για την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών όλων των μαθητών.
Εικαστικοί Ν. Καβάλας:
Αγγελίδης Σπυρίδων
Γιαπουτζή Μαρία-Ραφαέλλα
Γιοβάνογλου Αναστασία
Δήμτσιου Βασιλική
Καλουδάς Εμμανουήλ
Καμαργιάννης Κωνσταντίνος
Καπλάνη Αντωνία
Καρακίτσος Χρήστος
Κιτσούκης Γεώργιος
Κουκμά Ευθυμία
Κουτίδης Ζήσης
Μελισσανίδης Ανδρέας
Μυλωνά Δέσποινα
Μπρούσαλη Βασιλική
Λεόνογλου Αναστάσιος
Σαπουντζή Μυρτώ
Σαρησάββα Αικατερίνη
Τσαφή Αντιγόνη
Φιλίππου Ζωή
Φλωροκάπη Χαϊδω
Φωτίου Χρήστος
Συνυπογράφoυν οι: Σύνδεσμος Φίλων Γραμμάτων & Τεχνών Καβάλας
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Καβάλας
mail επικοινωνίας: [email protected]
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη