Πόσο ακόμη εμπαιγμό μπορούμε να αντέξουμε από την Υπουργό Παιδείας; Από την Υπουργό που πολιτεύεται με διαρροές μέσω των ΜΜΕ προκειμένου να μπερδέψει την εκπαιδευτική κοινότητα, από την Υπουργό που συναντά τα εκπαιδευτικά συνδικάτα μόνο για να τους ανακοινώσει τις αποφάσεις της για τα σχέδια νόμου που φέρνει στη Βουλή, από την Υπουργό που όταν η κοινωνία (γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές) βοούσε και βοά ακόμη για να ληφθούν μέτρα μιας όσο το δυνατόν ασφαλέστερης από την πανδημία εκπαιδευτικής διαδικασίας, όχι μόνο δεν τους άκουσε αλλά υποτιμώντας τη νοημοσύνη τους (μας) τους μοίρασε από ένα παγούρι και κάποιες μάσκες σαν σεντόνια και δεν έκανε ούτε μια προσπάθεια να βρει χώρους και τρόπους να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα. Αυτή λοιπόν η Υπουργός μας καλεί όλες και όλους, ναι όλες και όλους, σε ένα προσωπικό ψηφιακό διάλογο για να καταθέσουμε τάχα μου όποια ιδέα έχουμε για να γίνει καλύτερη η ελληνική εκπαίδευση.
Μπορεί να πέταξε στο καλάθι των αχρήστων κάθε υπόμνημα από τα εκατοντάδες που τις έχουν δώσει οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι των εκατοντάδων χιλιάδων γονέων, των δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών, των δεκάδων χιλιάδων φοιτητών και μαθητών, όμως εσάς, εμένα, θα μας ακούσει και θα «συνδιαμορφώσει» μαζί μας εκπαιδευτική πολιτική - όπως μας λέει στο χθεσινό δελτίο τύπου της - αν καταθέσουμε την κάθε ιδέα μας, μέσα στην σχετική πλατφόρμα που έστησε, η οποία έχει απόλυτα προσωπικό χαρακτήρα όσο την αφορά, αφού ως μότο έχει το Διάλογος #MeTiNiki.
Πέρα από το πασιφανές του άτοπου του νέου επικοινωνιακού παιχνιδιού της Nikis δημιουργείται και μια σειρά από ερωτηματικά:
Από τα χθεσινά δελτία τύπου προκύπτει πως η πλατφόρμα αυτή κατάθεσης ιδεών είναι ανεξάρτητη από το Υπουργείο Παιδείας. Κρίνοντας από το μεγάλο ενδιαφέρον πολιτών να καταθέτουν τις απόψεις τους στο opengov.gr για τα σχέδια νόμου που μπαίνουν σε δημόσιο διάλογο (όσα και όπως μπαίνουν), η τίμια επεξεργασία πολύ περισσότερων απόψεων που μπορεί να κατατεθούν σε μια πλατφόρμα που καλεί όλους τους ενδιαφερόμενους να πουν την άποψη τους περί οποιουδήποτε θέματος για την παιδεία, θα απαιτεί ένα πολύ μεγάλο αριθμό εργαζόμενων. Τίνος εργαζόμενοι θα είναι αυτοί;
Σε θεσμούς όπως το opengov.gr, παρά τα μεγάλα τους ελλείμματα (πχ μπορώ να γράψω μια άποψη υπογράφοντας με περισσότερα του ενός ονόματα) που πρέπει να διορθωθούν, οι απόψεις γίνονται ορατές σε όλες και όλους, έτσι όλοι και όλες μπορούμε να διαπιστώσουμε ποιες ίσως είναι πλειοψηφικές, ποιες λιγότερο αποδεκτές από τους πολίτες, κλπ.
Στο νέο δημιούργημα της Υπουργού δεν προκύπτει η δημόσια θέαση και κρίση των αναρτήσεων. Γιατί;
Προφανώς ο διάλογος με την κοινωνία δεν γίνεται έτσι, ούτε είναι στις προθέσεις της Υπουργού να κάνει κάποιο διάλογο, μιας και δεν έκανε διάλογο μέχρι σήμερα.
Ο διάλογος με την κοινωνία άρχισε και έδωσε και καρπούς με τα περιφερειακά θεματικά συνέδρια που έκανε σε όλη τη χώρα η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, άρχισε με τον εθνικό διάλογο που ξεκίνησε με τον πρώην Υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη. Με δημόσια καταγραφή των απόψεων, με τη συμμετοχή πάρα πολλών φορέων αλλά και χιλιάδων φυσικών προσώπων.
Στο μήνυμα που θέλει να στείλει η κυρία Κεραμέως, πως τάχα μου είναι συνομιλητής των πάντων και ακούει τους πάντες, της απαντάμε μεταξύ άλλων: αυτό δεν το κάνατε ποτέ και δεν πιστεύουμε πως θα το κάνετε τώρα μέσα από ένα αδιαφανή προσωπικό σας μηχανισμό. Όταν κανείς δεν θα μπορεί να ελέγξει ποια θα είναι η τύχη της άποψης που σας καταθέτουν οι πολίτες αφού μόνο εσείς θα την βλέπετε (θα την βλέπετε;;).
*Μέλος του Συντονιστικού του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη