Σκέψεις για τη ματαίωση των προαγωγικών εξετάσεων στο Λύκειο
INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Ο αριθμός των μαθητών που θα πάρουν αριστείο θα είναι υπερβολικός όπως και πέρσι, καθώς οι γραπτές εξετάσεις του Ιουνίου που κατέβαζαν την βαθμολογία τους ματαιώθηκαν και φέτος

Ένα βήμα προς την ωριμότητα και υπευθυνότητα που πρέπει να κάνουμε οι Έλληνες είναι να αντιδρούμε σε πράξεις των κυβερνήσεων που ναι μεν μας βολεύουν, αλλά δεν είναι σωστές. Φυσικά και μας βόλευε που το 1980 η κυβέρνηση κατάργησε τις ψιλές, τις δασείες και τις περισπωμένες, αλλά δεν έπρεπε να το δεχτούμε γιατί υποβάθμιζε την ελληνική γλώσσα και την ελληνική παιδεία (η γλώσσα δεν αλλάζει με νόμους, την αλλάζει ο ίδιος ο λαός).

Φυσικά και μας βόλευε που την δεκαετία του 80 η κυβέρνηση μας επέβαλε να πετάμε τα γεωργικά και κτηνοτροφικά μας προϊόντα και μας αποζημίωναν και με το παραπάνω, αλλά δεν έπρεπε να το δεχτούμε, γιατί οικοδομούσαν έτσι μια αρρωστημένη οικονομία. Φυσικά και μας άρεσε που στο χρηματιστήριο μέχρι το 1999 κερδίζαμε τζάμπα λεφτά, αλλά δεν έπρεπε να το δεχτούμε γιατί μας κακομάθαιναν να βγάζουμε λεφτά χωρίς να δουλεύουμε και τελικά κατάκλεψαν και τους Έλληνες και καμία από τόσες «δημοκρατικές» κυβερνήσεις που είχαμε μέχρι σήμερα δεν μας φανέρωσε ποιοι πήραν τα λεφτά μας.

Φυσικά και μας βόλεψε τους εκπαιδευτικούς που το υπουργείο παιδείας ματαίωσε πέρσι και φέτος τις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ και Β΄ τάξης στο Λύκειο. Ξέρετε πόσο κόπο γλυτώσαμε ; Δεν κουραστήκαμε να βγάλουμε θέματα, επειδή αυτά των προαγωγικών εξετάσεων θέλουν ιδιαίτερη προσοχή γιατί είναι για 2 ώρες ενώ τα πρόχειρα διαγωνίσματα που βάζουμε στην διάρκεια της χρονιάς είναι για κανένα μισάωρο. Γλυτώσαμε και τόσο χρόνο και κόπο που θα κάμναμε για να βαθμολογήσουμε τόσα γραπτά.

Το υπουργείο παιδείας λοιπόν αντί να γίνουν αυτές οι εξετάσεις έδωσε εντολή να έρχονται οι μαθητές στο σχολείο τις δυο πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου. Φυσικά η εντολή αυτή δεν δόθηκε για να περιοριστεί η μετάδοση του κορονοϊού, αφού αν γινόντουσαν οι εξετάσεις οι μαθητές και σε μεγαλύτερες αποστάσεις θα ήταν μεταξύ τους και λιγότερο χρόνο θα βρισκόντουσαν στο σχολείο.

Το υπουργείο εξήγησε ότι έδωσε την εντολή για να καλυφθεί όσο γίνεται περισσότερη ύλη μαθημάτων, μια που με την τηλεκπαίδευση δεν προχώρησε η ύλη των μαθημάτων όσο έπρεπε. Έλα όμως που οι μαθητές έχουν δικαίωμα να απουσιάζουν από το σχολείο 114 ώρες μαθημάτων χωρίς καμιά δικαιολογία και δεν πρόλαβαν να αξιοποιήσουν το δικαίωμα λόγω των τηλεμαθημάτων !  Έλα που το υπουργείο άφησε να διαχυθεί η ιδέα ότι οι απουσίες που έγιναν κατά την τηλεκπαίδευση θα χαριστούν γιατί μπορεί να μην είχαν ρεύμα ή internet.

Ποιο ήταν το αποτέλεσμα ; Οι μαθητές κυρίως της Β΄ τάξης (την Α΄ δεν προλάβαμε να την κακομάθουμε) εξαφανίστηκαν από το σχολείο. Τι, να μην χαρούν την ζωή τους αφού το υπουργείο παιδείας τους έδωσε την ευκαιρία ; Κατά τα άλλα τα Λύκεια λειτουργούν κανονικά, μόνο που απουσιάζουν οι περισσότεροι μαθητές και οι λίγοι που έρχονται δεν έχουν όρεξη για μάθημα. Αφήστε που όποιος εκπαιδευτικός είχε επαφή με κρούσμα κορονοϊού (ας είχε αρνητικό self test)απουσίαζε 2 εβδομάδες από το σχολείο. Αυτές τις εβδομάδες θα ακριβολογούσαμε αν τα ονομάζαμε Κέντρα Διερχομένων, παρά Σχολεία. Και το αστείο είναι ότι το υπουργείο πιέζει να αυτοαξιολογηθούμε. Το υπουργείο παιδείας αυτοαξιολογήθηκε ;

Και όμως θα ήταν πολύ καλύτερα το υπουργείο να ορίσει να γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου τις δυο εβδομάδες του Ιουνίου. Αυτές οι εξετάσεις, αν τα θέματα τα ετοιμάσουμε οι εκπαιδευτικοί με σοβαρότητα και αν οι επιτηρητές επιτηρήσουν υπεύθυνα και δεν επιτρέψουν στους μαθητές να αντιγράψουν, δείχνουν αντικειμενικά το μορφωτικό επίπεδο του μαθητή σε κάθε μάθημα. Και είναι μια επιβράβευση για τους επιμελείς μαθητές, επειδή οι προφορικοί βαθμοί στο Λύκειο γενικά είναι φουσκωμένοι και δεν ξεχωρίζει η απόδοση των μαθητών.

Θυμάμαι και εγώ σαν μαθητής, όταν με αδικούσε κάποιος καθηγητής στην προφορική βαθμολογία, με την καλή μου επίδοση στα γραπτά του Ιουνίου του έδειχνα ότι έπεσε έξω στην εκτίμησή του για μένα. Και για τους γονείς η επίδοση των παιδιών τους στις προαγωγικές εξετάσεις είναι η καλύτερη ενημέρωση για το επίπεδο στο οποίο πραγματικά βρίσκονται. Πρέπει όμως να υπάρχει κάποιος δειγματοληπτικός έλεγχος στα γραπτά του Ιουνίου, επειδή κάποιοι συνάδελφοι φέρονται τόσο ανεύθυνα που είναι ικανοί σε γραπτό γεμάτο λάθη να βάλουν 20 (λέτε να ζητήσει αναβαθμολόγηση ο μαθητής ;).  

Βέβαια βόλεψε και τους γονείς η ματαίωση των εξετάσεων γιατί είναι δοκιμασία για όλο το σπίτι με το άγχος των μαθητών, την πίεση, την κούραση, ενώ τώρα χαλάρωση, ρεμπελιό, βόλτες και σκότωμα του χρόνου. Ναι αλλά, αυτό είναι που πραγματικά συμφέρει τα παιδιά τους ;

Έπρεπε να βαρύνει στην απόφαση του υπουργείου το γεγονός ότι η Β΄ Λυκείου πέρσι δεν πέρασε την δοκιμασία των προαγωγικών εξετάσεων, ούτε και φέτος την περνάει. Άρα οι πρώτες εξετάσεις που θα αντιμετωπίσουν οι μαθητές θα είναι οι πανελλαδικές εξετάσεις. Το υπουργείο παιδείας στην ψυχολογία παίρνει άριστα!

 Ο αριθμός των μαθητών που θα πάρουν αριστείο θα είναι υπερβολικός όπως και πέρσι μια που οι γραπτές εξετάσεις του Ιουνίου που κατέβαζαν την βαθμολογία τους ματαιώθηκαν και φέτος. Αλλά ποιον ενδιαφέρει που πολλά αριστεία θα είναι «εικονικά» αφού κανονικά το αριστείο δίνεται μόνο αν ο μέσος όρος προφορικής και γραπτής βαθμολογίας του Ιουνίου είναι 18 και πάνω. Αφού και οι μαθητές που θα πάρουν αριστείο και οι γονείς τους θα είναι ευχαριστημένοι. Ας είναι και με ψέματα, τι πειράζει ;

Φυσικά και μας βόλεψε τους εκπαιδευτικούς που πρόπερσι το υπουργείο όρισε να μην εξετάζονται γραπτά τον Ιούνιο στη Βιολογία της Α΄ τη Φυσική και τη Χημεία της Β΄ και σε άλλα μαθήματα. Αυτό όμως ρίχνει το μορφωτικό επίπεδο του μαθήματος, επειδή οι μαθητές καταβάλουν μικρότερη προσπάθεια αφού δεν χρειάζεται τον Ιούνιο να γνωρίζουν την ύλη αυτών των μαθημάτων (εμείς δεν είμαστε ώριμοι, θα είναι οι μαθητές ;).

Φυσικά και τον βόλευε τον Λεωνίδα να μην σταθεί στις Θερμοπύλες, τον βόλευε τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο να παραδώσει την Πόλη στον Μωάμεθ, δεν είχε κανένα ζόρι ο αριστοκράτης Παύλος Μελάς να έρθει να σκοτωθεί στην Μακεδονία,  δεν είχαν κανένα ζόρι ο Καποδίστριας, ο Πλαστήρας και τόσοι άλλοι να θυσιαστούν για μας. Εμείς τουλάχιστον ας ωριμάσουμε λίγο, ώστε να μην κοιτάμε αυτό που μας βολεύει, αλλά αυτό που είναι σωστό.

* Ο Χαράλαμπος Παπαδόπουλος είναι καθηγητής χημικός στα Γιαννιτσά

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα