Γιατί απεργώ
"Η επίθεση δεν αφορά μόνο τον εργαζόμενο του ιδιωτικού τομέα. Δεν αφορά μόνο τον συνδικαλιστή. Αφορά ολόκληρη την κοινωνία των λαϊκών στρωμάτων που αποτελούν το εργατικό δυναμικό της χώρας. Αφορά τον γιο μου και την κόρη μου"

Είμαι εκπαιδευτικός στο δημόσιο, με εργασιακά δικαιώματα κατοχυρωμένα μιας και έχω προϋπηρεσία 20 χρόνων. Νιώθω ασφαλής (κανείς δεν είναι πλέον ασφαλής). Μπορείς να σκεφτείς πως η κατάργηση 8ώρου και οι απλήρωτες υπερωρίες διαδοχικών ημερών και η ανταλλαγή τους με ρεπό (όποτε και αν) δεν με αγγίζει. Πλέον, όμως, είναι ξεκάθαρο πως όλα συνδέονται μεταξύ τους.

Η επίθεση δεν αφορά μόνο τον εργαζόμενο του ιδιωτικού τομέα. Δεν αφορά μόνο τον συνδικαλιστή. Αφορά ολόκληρη την κοινωνία των λαϊκών στρωμάτων που αποτελούν το εργατικό δυναμικό της χώρας. Αφορά τον γιο μου και την κόρη μου. Αφορά όλες τις γενιές των μαθητών μου που πέρασαν και που θα περάσουν από τα χέρια μου.

Αν ήμουν φιλόλογος, όσες παραδόσεις και επαναλήψεις κι αν έκανα στα παιδιά για αγώνες ανεξαρτησίας, τα παιδιά θα επιμένουν να διδάσκονται από το παράδειγμα. Με τη συμμετοχή μου στην απεργία τους διδάσκω περισσότερα. Όχι την απλή απουσία μου του στυλ «Η κα. Παυλίδου απουσιάζει σήμερα και αλλάζει το πρόγραμμα για να καλυφθούν τα κενά». Δεν απουσιάζω. Συμμετέχω στην απεργία. Αυτό σημαίνει πως ήδη ανέφερα στα παιδιά την πρόθεσή μου να απεργήσω. Συζητήσαμε τον λόγο της απεργίας. Μέσα στην τάξη. Στο διάλειμμα. Στο σχόλασμα. Έγινε παραλληλισμός των μαθητικών συμβουλίων με τα σωματεία. Μήπως ο κ.Χατζηδάκης σε συνεργασία με την κα. Κεραμέως σκοπεύουν στο άμεσο μέλλον να καταργήσουν και τα μαθητικά συμβούλια για να γλιτώσουν από τις καταλήψεις που χαλούν την ηρεμία, την τάξη, την ασφάλεια και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου; Ώστε να έχουμε σχολεία που προετοιμάζουν εργαζόμενους που δεν γνωρίζουν τι θα πει συλλογικός αγώνας, αλληλοστήριξη, εργασιακή αλληλεγγύη, συνδικαλισμός; Και μιλώ για τον υγιή συνδικαλισμό. Κι όποιος κάνει γκριμάτσα χλευασμού, ας ενεργοποιηθεί να μετέχει στην αλλαγή που θεωρεί πως χρειάζεται ο συνδικαλιστικός χώρος.

Με αφορά η αυριανή κινητοποίηση λοιπόν…; ..ή όχι;

Μετέχουν όλες οι νομοθετικές προτάσεις της κυβέρνησης σε μία χιονοστιβάδα που θα ισοπεδώσει καθετί όρθιο σε κάθε εργασιακό χώρο υπηρετώντας τα συμφέροντα της κάθε διεύθυνσης και της κάθε εργοδοσίας;

Ανακοινώνονται καταργήσεις τμημάτων ΑΕΙ και συγχωνεύσεις σχολείων. Γιατί..; Για οικονομία στους διορισμούς, ενώ οι αναπληρωτές εδώ και χρόνια καλύπτουν τον…….. εαυτό τους. Για «διευθέτηση» του ανθρώπινου δυναμικού, πέραν από τη διευθέτηση ωραρίου. Για να γίνουμε ακόμη πιο ευέλικτοι, οι διορισμένοι εκπαιδευτικοί, που ήδη έχουμε προεκτείνει ωράρια και αναθέσεις μαθημάτων. Διορίστηκα ως καθηγήτρια πληροφορικής, μα μού δόθηκε ως Β’ ανάθεση το μάθημα των μαθηματικών στο γυμνάσιο. Εγώ τα λατρεύω τα μαθηματικά. Μα δεν είναι αυτό το θέμα. Εγώ και οι συνάδελφοι πληροφορικής αθροίζοντας τις ώρες μαθηματικών γυμνασίου που αναλαμβάνουμε στερούμε τη θέση διορισμού από έναν νέο συνάδελφο μαθηματικό. Βέβαια, εγώ σταυροκοπιέμαι κάθε πρωί που επιτέλους συμπληρώνω ωράριο στο σχολείο μου. Μα η εργασιακή συνείδηση απαιτεί ενσυναίσθηση.

Θέλουμε διορισμούς, όχι συγχωνεύσεις και αυξήσεις ωραρίου με ταυτόχρονη διεύρυνση των αναθέσεων ανά ειδικότητα.

Στο σχολείο μου, Γυμνάσιο Πέλλας, εδώ και χρόνια ζητιανεύουμε τμήμα ένταξης, ενώ πληρούμε τις προϋποθέσεις. Λαμβάνουμε συνεχώς γενικόλογες απαντήσεις του στυλ «Καταθέστε τα δικαιολογητικά και θα δούμε.» Τα καταθέτουμε. Δεν βλέπουμε τίποτε. Κοστίζουν σε διορισμούς εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής τα τμήματα ένταξης.

Εδώ και χρόνια στο σχολείο μας ενώ έχουμε ανάγκη για 6 ώρες εικαστικών (μουσική καικαλλιτεχνικά), βολευόμαστε με 3 ώρες. Οπότε τα μισά τμήματα διδάσκονται το μάθημα στο Α τετράμηνο και τα άλλα μισά στο Β τετράμηνο. Γιατί καταπίνουν οι υπεύθυνοι του Υπουργείου τις 3+3 ώρες εικαστικών μαθημάτων, ενώ έχουμε δηλώσει τα κενά μας από Ιούνιο στο myschool;

Για τα κριτήρια της αξιολόγησης χρειάζεται να μιλήσω; Ποιος θα έρθει να με αξιολογήσει; Ο σύμβουλος που δεν είναι εκεί καθημερινά να δει τον αγώνα μου; Ο διευθυντής που του μπαίνει το μαχαίρι στο λαιμό, ώστε οπωσδήποτε να επιλέξει ποιους συναδέλφους θα «ρίξει» κάτω από τη βάση; Ποιος αξιολογεί ότι ο τάδε εκπαιδευτικός που διδάσκει το γνωστικό του αντικείμενο δεν είναι καλός στη δουλειά του επειδή δεν έχει εκπονήσει παράλληλα και ένα δυο τρία προγράμματα; Εμένα με ευνοούν τα εν λόγω κριτήρια. Λόγω ειδικότητας είμαι ένα από τα δεξιά χέρια της διεύθυνσης. Λόγω ειδικότητας εμπλέκομαι με δράσεις και προγράμματα γιατί μπορώ να κάνω ανάλογη κατανομή του διδακτικού χρόνου μου. Όταν παρατηρώ τους φιλολόγους να διορθώνουν τετράδια όλων των τμημάτων της τάξης, σε δύο ή τρία μαθήματα, κάθομαι ήσυχη στη θέση μου και δεν υψώνω φωνή. Σέβομαι τη δουλειά του συναδέλφου και στη συνέλευση το αναφέρω, πως δεν δουλεύουμε όλοι με τα ίδια κριτήρια. Δεν έχουμε όλοι γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (κι ας καταργήθηκαν προσωρινά οι εξετάσεις), δεν έχουμε όλοι την ύλη βασικών μαθημάτων να διδάξουμε.

Αύριο θα είμαι στην απεργία γιατί όλα είναι χιονοστιβάδα. Όλα συνδέονται μεταξύ τους. Θα είμαι στην απεργία για τους γονείς των μαθητών μου, για τα παιδιά μου τα βιολογικά και για τα παιδιά μου τα πνευματικά. Γιατί όταν ανέφερα στα παιδιά πως μπορούν να ζητήσουν μία βοήθεια στην κατασκευή τους στο μάθημα της Τεχνολογίας, ένας μαθητής μου είπε «Κυρία εμένα ο μπαμπάς μου φεύγει από το σπίτι στις 5.30 το πρωί και επιστρέφει στις 7 το απόγευμα. Δεν προλαβαίνει να με βοηθήσει.» Ήρθαν οι εργασίες των μαθητών στο σχολείο. Τι θα πω σ’ αυτό το παιδί που μας έδειξε, μέσω webex επί καραντίνας, ό,τι κατάφερε να κάνει μόνος του, μα δεν θέλησε να φέρει το έργο του στο σχολείο, γιατί το θεώρησε ημιτελές μπροστά στα υπόλοιπα που ήρθαν;

Μας αφορά, λοιπόν, η κατάργηση του 8ώρου γιατί το κάθε παιδί χρειάζεται φυσική παρουσία των γονέων του. Δεν αρκεί ο γονιός να δουλεύει 10ωρα και 12ωρα για να φέρει λεφτά και να παίρνει μαζεμένα ρεπό στο τρίμηνο. Δεν καλύπτονται οι ψυχικές και συναισθηματικές ανάγκες του παιδιού, που βοηθούν στη διαμόρφωση του χαρακτήρα του, με τα λεφτά.

Απαιτούμε Δημόσια, Δωρεάν Παιδεία σε μαθητές και μαθήτριες που απολαμβάνουν την επαφή με τους γονείς τους, μέσα στο ισορροπημένο κλίμα μιας οικογένειας, όπου οι γονείς δουλεύουν σε ανθρώπινα ωράρια εργασίας και καλύπτουν ένα βιοτικό επίπεδο που προσφέρει ποιότητα ζωής σε όλη την οικογένεια.

Στο πλαίσιο αυτό απεργώ διεκδικώντας ποιότητα ζωής, η οποία εξαρτάται άμεσα από τις συνθήκες εργασίας του κάθε πολίτη που είναι ή θα γίνει γονέας και θα αναθρέψει παιδιά που θα κληρονομήσουν από μας την χώρα με τις ισχύουσες νομοθεσίες της.

 

Κάκια Παυλίδου

Εκπαιδευτικός ΠΕ 86, 83

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syllipsi.jpg
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Γιάφκα στο Παγκράτι: Σύλληψη 49χρονου για την αποθήκη «οπλοστάσιο» – Φιλόλογος φέρεται να είναι ο ενοικιαστής
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Bullying πατέρα σε 17χρονη μαθήτρια στη Γλυφάδα
Γλυφάδα: Πατέρας ξυλοκόπησε μαθήτρια - «Πόσες φορές σου είπα μην πλησιάζεις το παιδί μου;» (Video)
Γλυφάδα: Πατέρας μαθήτριας χτύπησε 17χρονη μπροστά στα μάτια άλλων ανηλίκων
Γλυφάδα: Πατέρας ξυλοκόπησε μαθήτρια - «Πόσες φορές σου είπα μην πλησιάζεις το παιδί μου;» (Video)
pada
Υπουργείο Παιδείας: Νέα απόφαση για αντιστοίχιση τμήματος του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή
Σε ΦΕΚ η νέα απόφαση αντιστοίχισης του τμήματος Τμήματος Ναυπηγών Μηχανικών του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή
Υπουργείο Παιδείας: Νέα απόφαση για αντιστοίχιση τμήματος του ΠΑΔΑ με Πολυτεχνική Σχολή